Sidan 32 av 79 FörstaFörsta ... 222930313233343542 ... SistaSista
Resultat 621 till 640 av 1577
  1. #621
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Är det bekräftat att det är tvåkolsvok? Ser väldigt lika ut de ok som sitter på Mk7 R.
    Hoppas på 2-kolvs
    Tidigare i tråden fanns dessa spionbilder på Clubsport respektive R. Denna R saknar täckplattan på oket, så man set att oket har urtag för två små kolvar. I bilderna på den lanserade R:en sitter det en täckplatta på, och förutom färgen ser det ut att vara exakt samma skiva och ok på Clubsport som på R.



    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  2. #622

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    AAA, snyggt upptäckt! .

    Kan de vara dessa?

    https://www.carpartswarehouse.com/bu...?crid=10064862
    Senast redigerad av vfr den 2020-11-09 klockan 10:23. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #623
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    AAA, snyggt upptäckt! .

    Kan de vara dessa?

    https://www.carpartswarehouse.com/bu...?crid=10064862
    Åtminstone okhållaren är inte samma. Kolla här vad långt okhållaren på Golf R "sticker ut" i ändarna: Namn:  VW-Golf-R-8.jpg
Visningar: 908
Storlek:  321.5 KB

    Eventuellt kan det vara samma OK i grunden. I så fall är det förstås en lite annorlunda gjutform för att slippa den fula "gropen" mitt på "utsidan" (den som är synlig genom fälgen), och det verkar även som man även tagit bort "gropen" på "ryggen" av oket, för om man kollar på denna bilden så är okets yttre form en jämn, obruten båge:
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  4. #624

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Performance pack, Lättmetallfälgar 19 tum Estoril, förhöjd hastighetsspärr, max 270 km/h

    25 100 kr, ,

    Ja är ju inte Galet dyrt , när man även får 19"arna.. ... Sen är det mer än vad som antyds i specen, det är Driftmode mm. Äntligen så ska man kunna sladda som en M bil på banan! , inte snabbaste, men roligast

  5. #625
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Synd att de har bytt från Dynaudio till HarmanKardon som "premium sound". Har haft det i min två senaste Volvo's och det har inte varit bra ljud alltså. Någon som provlyssnat?
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  6. #626

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Synd att de har bytt från Dynaudio till HarmanKardon som "premium sound". Har haft det i min två senaste Volvo's och det har inte varit bra ljud alltså. Någon som provlyssnat?
    Nix tyvärr..!. Men standard ljudet i alla fall i min MK7.5 är ju galet bra!, förstod aldrig varför lägga på Dynaudio.

    Då har jag nördat ut och "tävlat" i billjud lite med Polare som plöjt ner 100k på ljud på de glada 90-talet.. ..

    Men HK i Volvo är väll helt ok?...

  7. #627
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nix tyvärr..!. Men standard ljudet i alla fall i min MK7.5 är ju galet bra!, förstod aldrig varför lägga på Dynaudio.

    Då har jag nördat ut och "tävlat" i billjud lite med Polare som plöjt ner 100k på ljud på de glada 90-talet.. ..

    Men HK i Volvo är väll helt ok?...
    Nej, jag har HK Premium Sound med sub i min Volvo och det låter hemskt dåligt. Pappigt ljud, som en blöt filt ligger över. Har bytt högtalare samt uppdaterat firmware i bilen men det är fortfarande inte bra. Många på Volvoforumet som säger samma. Även deras nya generation är inte bra. Jag hade ju Dynaudio i min Golf GTI och det ljudet var fantastiskt.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  8. #628

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Uppfattningen är att Harman/Kardon paketet ger en bättre ljudupplevelse än föregångaren. Jag tror inte du ska dra slutsatser baserat på olika biltillverkare och bilmodeller.

  9. #629

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Nej, jag har HK Premium Sound med sub i min Volvo och det låter hemskt dåligt. Pappigt ljud, som en blöt filt ligger över. Har bytt högtalare samt uppdaterat firmware i bilen men det är fortfarande inte bra. Många på Volvoforumet som säger samma. Även deras nya generation är inte bra. Jag hade ju Dynaudio i min Golf GTI och det ljudet var fantastiskt.
    Jaha tråkigt, annars brukar ju Volvo vara grymma på ljud nuförtiden. Fick för mig att det var bra ljud i alla premium bilar tills en polare hörde av sig och var så besviken på hans ljud i sin "nya" BMW 5-serie.

    Var tvungen att lyssna, lät ju helt galet skit. Som i vår förra KIA, den vara inte bra... Men imponerade att man kan ha så dåligt ljud i en sån dyr bil. Sen fanns det ju självklart tillval, men tror det gick på 20k...

    Tillägg att hans son med en gammal Audi A6 för 20 000 med original stereo lät 100ggr bättre

    Där är ju VW jäkligt bra, har ju bara varit typ 7k för Dynaudio tillval

  10. #630
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Som sagt, mitt Dynaudiosystem i min MK6 GTI var fantastiskt. Det nuvarande vågar jag inte ens dra på. Det skorrar, brötar och har sig. Hade en lånebil från Volvo med deras nya HK, lät bättre men fortfarande väldigt ansträngt. Hoppas att VW har byggt det bättre.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  11. #631

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Hmm, detta är ju svårt att jämföra. En del gillar diskant, andra bas och någon hör inte när inredningen vibrerar. Jag har haft Dynaudio i Tiguan II och det var verkligen inte värt pengarna, enligt min uppfattning. Hade hellre haft ett riktigt reservhjul än den där plastiga baslådan. Varken punch eller bas, bara mellanregister. Skräp. I Audicaben har jag ett 16 år gammalt originalmonterat BOSE system. Det överträffar Dynaudion i Tiguanen alla dagar i veckan.

    Jag har skrivit det tidigare i en annan tråd - ett standard originalsystem kan låta väldigt bra när man lagt några timmar på att dämpa i alla fall dörrarna med typ SilentCoat eller liknande.

  12. #632

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Hjälp sökes!. Nån som kan motivera varför man ska lägga ca 100 000 extra för en R mot en Clubsport!

    Är ungefär där jag hamnar i skillnad, mot tidigare Mk7.5 så var det bara ca 20 000 skillnad ...nu har det dragit iväg lite...

    ClubSporten har ju det viktigaste som Ren, samma grymma nya bromsar och "samma" motor.....

    Sen en rolig grej vanliga 245hk GTI har dyrare skatt än 300hk Clubsporten ...sen ska man inte prata om Ren...den är dyr..

    Men Vilken ska man ta?!

    Clubsport i Silver?!

    Namn:  clubsport silver.jpg
Visningar: 675
Storlek:  20.6 KB

  13. #633

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Bara en undran, 0 - 100 och 100 - 200, vad är det för tider på R och Clubsport?
    Om det är samma motor så är väl R bara snabbare precis i starten, sen borde Clubsporten vara snabbare?
    Om det skiljer 100K så hade jag valt Clubsporten. R bör även vara dyrare i skatt, bränsle, försäkring och service.
    Senast redigerad av candyweiss den 2020-11-19 klockan 22:09.

  14. #634

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Har dragkrokskravet utgått? Det mest uppenbara skälet för mig att välja R framför CS skulle nog vara fyrhjulsdriften, men 100 000 kr skulle jag inte tycka det var värt. Gissar att CS kan ha en lite "lättare" körkänsla, för mig något positivt, men det är ju bara vad jag inbillar mig baserat på skillnader mellan fyrhjulsdrivna och framhjulsdrivna versioner av andra VW.

  15. #635

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Bara en undran, 0 - 100 och 100 - 200, vad är det för tider på R och Clubsport?
    Om det är samma motor så är väl R bara snabbare precis i starten, sen borde Clubsporten vara snabbare?
    Om det skiljer 100K så hade jag valt Clubsporten. R bör även vara dyrare i skatt, bränsle, försäkring och service.
    Ja problemet är lite nu att Corona har ställt in testkörningarna av dessa 2... .

    Så man vet extremt lite just nu hur dessa 2 är att köra och hur snabba de är, men jag tror nog Clubsporten borde vara snabbare bara man fått fart på den. Däremot så är inte säkert att den är snabbare än Ren på banor längre, de har verkligen jobbat med Ren på chassit...

    Men som du skriver Ren är dyrare på allt att äga, sen nästan 100 000 dyrare i inköp. Men som sagt Ren är nog grym....

    Sen har lite vanliga GTIn fallit bort fast den är så jäkla bra prissatt, för ClubSporten är ännu bättre prissatt om man går igenom allt som ingår..
    Senast redigerad av Peter-C den 2020-11-19 klockan 22:37.

  16. #636
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Har dragkrokskravet utgått? Det mest uppenbara skälet för mig att välja R framför CS skulle nog vara fyrhjulsdriften, men 100 000 kr skulle jag inte tycka det var värt. Gissar att CS kan ha en lite "lättare" körkänsla, för mig något positivt, men det är ju bara vad jag inbillar mig baserat på skillnader mellan fyrhjulsdrivna och framhjulsdrivna versioner av andra VW.
    Skapade just en CS på konfig. sidan. Grovt skiljer det den summa som du nämner. Inte givet vilket alternativ som är att föredra.
    Drift mode och 4wd är inte värt den skillnaden i pengar tycker jag. Å andra sidan har man bestämt sig för att det är toppmodellen av Golf som gäller så kan det bara bli en R .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #637

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Har dragkrokskravet utgått? Det mest uppenbara skälet för mig att välja R framför CS skulle nog vara fyrhjulsdriften, men 100 000 kr skulle jag inte tycka det var värt. Gissar att CS kan ha en lite "lättare" körkänsla, för mig något positivt, men det är ju bara vad jag inbillar mig baserat på skillnader mellan fyrhjulsdrivna och framhjulsdrivna versioner av andra VW.
    Ja dragkroks problemet får jag lösa med eftermarknad eller om Thules 2021 hållare kommer funka

    Nej precis, tror ClubSporten kommer vara roligare, sen att man gått och äntligen klämt på riktiga bromsar på en Golf och nya DCC chassit gör att den blir klockren...

    Sen kan man bara få Ren i 3 färger, där den blå går bort hemma här.....så då sitter man på vitt eller svart bara...

    Roliga är att Alcantar gratis i ClubSporten i Ren blir det tyg bara i så fall! ( är ju såld på Alcantara...)
    Senast redigerad av mangewide den 2020-11-19 klockan 22:44.

  18. #638

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Skapade just en CS på konfig. sidan. Grovt skiljer det den summa som du nämner. Inte givet vilket alternativ som är att föredra.
    Drift mode och 4wd är inte värt den skillnaden i pengar tycker jag. Å andra sidan har man bestämt sig för att det är toppmodellen av Golf som gäller så kan det bara bli en R .

    /Peter
    Ja Ren drar iväg lite, man måste välja till Performace Paket för 25 000...för att få Ringen läget och lite småsaker.. .

    Tror som sagt Ren kommer ha ett jäkla bra andrahandsvärde sen, när skatten går ner och verkar inte bli så många bilar på marknaden.

    Men som sagt egentligen är det bara att beställa och blunda! .. men har några veckor till på mig så MÅSTE få se några provkörningar av resp bil!.

    Är 1st Clubsport beställd till ÅF och 3st R beställda till ÅF till HELA Sverige!!, Så kommer inte blir lätt att få se nån live och än mindre att provköra..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Skapade just en CS på konfig. sidan. Grovt skiljer det den summa som du nämner. Inte givet vilket alternativ som är att föredra.
    Drift mode och 4wd är inte värt den skillnaden i pengar tycker jag. Å andra sidan har man bestämt sig för att det är toppmodellen av Golf som gäller så kan det bara bli en R .

    /Peter
    Jo kan tillägga att INGEN av GTI , Clubsporten eller R stämmer på VW konfigurationen än!!, det fattas fälgar mm på resp modell.....
    Men kommer snart....

  19. #639
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja Ren drar iväg lite, man måste välja till Performace Paket för 25 000...för att få Ringen läget och lite småsaker.. .

    Tror som sagt Ren kommer ha ett jäkla bra andrahandsvärde sen, när skatten går ner och verkar inte bli så många bilar på marknaden.

    Men som sagt egentligen är det bara att beställa och blunda! .. men har några veckor till på mig så MÅSTE få se några provkörningar av resp bil!.

    Är 1st Clubsport beställd till ÅF och 3st R beställda till ÅF till HELA Sverige!!, Så kommer inte blir lätt att få se nån live och än mindre att provköra..

    - - - Uppdaterad - - -

    Jo kan tillägga att INGEN av GTI , Clubsporten eller R stämmer på VW konfigurationen än!!, det fattas fälgar mm på resp modell.....
    Men kommer snart....
    Jag tror att skillnaden är liknande som mellan min fd Golf 7R och Cupra R:en.

    Jag gissar på att CS har vassare negativ camber vilket gör den stirrigare än Golf R när man kör rakt fram eller svänger svagt, roligare men kan upplevas som tröttsamt. R är roligare vid blött väglag, bättre grepp när man gasar. CS har troligen hårdare fjädrar vilket påverkar åkkomforten negativt (för somliga). Dcc funkar säkert likvärdigt på bägge bilarna, dock hittar jag ej dcc som tillval på CS.

    Det går att leva med bägge alternativen .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #640

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det är svårt att resonera med en känsla. Köööööööööööööööööööööp

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin