Sidan 39 av 79 FörstaFörsta ... 293637383940414249 ... SistaSista
Resultat 761 till 780 av 1577
  1. #761

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Njae nu är ni gnälliga Boyz

    Nja Panorma ger mer i inbyte, alla stekare gillar detta tillbehör!

    Men som sagt ska man vara rädd för framtida problem, ska man nog inte kryssa i något tillval . Allt dessa ger ju huvudvärk för eller senare!

    Sen bara att lägga till 19"!. Ger ju en kostnad direkt, högre Skatt, bränsleförbuk, mer buller och mkt dyrare däck ...

    Enda fördelen med 19" är väll utseende annars är det ju bara korkat

    Men som sagt att köpa e GTI eller R är ju rakt korkat rakt igenom!, finns ju 100gr bättre bilar..

    Däremot så köper man en sådan här bil av känsla!, där inredningen är faktiskt den viktigaste där man sitter hela tiden...Där är ju panorama underbart, som ger en helt annan luft i kupén mot en annan rätt instängd kupe med mörkt innertak som det är på dessa.

    Men håller med det får fan inte skramla!!, då skulle jag bli tokig! . Men jag behåller inte mina bilar i10 år så brukar inte uppleva de dyra felen som kommer!. Tänkt dessa nya IQ led lysen, när det pajar. De verkar ju kosta 25k att fixa...

    Jaja!, tur att alla har olika smak

  2. #762

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jo Clusporten Pressbild är bara med Panorama!, det är ju lite lustigt?!, går ju emot allt lagar om en bil bygg för bana

    Men fan det är snyggt det där tycket jag , blankt och fint

    Namn:  DB2020AU01691_overfull.jpg
Visningar: 1126
Storlek:  755.5 KB

  3. #763

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Njae nu är ni gnälliga Boyz
    Vill minnas att du själv skrivit att anledningen till panoramatak var för att kunna fästa din GoPro på ett bra sätt. Typ världens dyraste GoPro-fäste tror jag att du skrev

  4. #764

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jo släpper takluckan!

    Men det här är coolt!, man har pratat mkt och tillval i nyare bilar som inte är aktiverade bara. Sen att man inte efterhand kan köpa dessa!

    Då är det ju folk som knäcker detta!, galet enkelt och man kan få tillbehör som kostade "15 000" gratis som denna video visar... Fast man blir lite sur, kan alla få häftiga vyer i cockpiten som Ren. Se DSG tempen, mm

    Slå på textning!

    https://www.youtube.com/watch?fbclid...ature=youtu.be

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Vill minnas att du själv skrivit att anledningen till panoramatak var för att kunna fästa din GoPro på ett bra sätt. Typ världens dyraste GoPro-fäste tror jag att du skrev
    HAha ja det är ju faktiskt min största användning! , har en Gopro sitter i luckan jämnt, även nu .. Men jag gillar även lucka öppen
    Senast redigerad av mangewide den 2021-01-08 klockan 16:46.

  5. #765

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jo släpper takluckan!

    Men det här är coolt!, man har pratat mkt och tillval i nyare bilar som inte är aktiverade bara. Sen att man inte efterhand kan köpa dessa!

    Då är det ju folk som knäcker detta!, galet enkelt och man kan få tillbehör som kostade "15 000" gratis som denna video visar...
    Vad är det för något han aktiverar? Jag förstår inte italienska

  6. #766

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Vad är det för något han aktiverar? Jag förstår inte italienska
    HAha inte jag heller, var ju en aningen jobbigt att kolla. Men fan de är snabba Italienarna att fixa med MK8an

    Ja du, var en massa grejer! En sak som jag måste fixa som ALLA hakar upp sig på med mk8an. Är att line assist är default, stänger man av bilen så måste man klicka runt en hel del för att stänga av..

    Lane assist, måste ju vara det värsta som hänt bilvärlden,,väldigt otäckt i många situationer..

    Sen kunna lägga kartan i cockpiten!, det kostar 7000 annars för man måste lägga till PRO för det

    med mera

  7. #767

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Håller med om Lane-assist, väldigt obehaglig sak, känns som den gör mer skada än nytta, i varje fall för mig. Stängde av den efter ca 1 vecka i min Tiguan. Har haft några lånebilar där den är aktiverad och inte orkat stänga av den, usch och fy.
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-08 klockan 21:10. Anledning: Ingen menimng att citera hela inlägget precis före

  8. #768

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Första bilderna utan Performance Pack!, jäkla fet den är i Svart!

    Namn:  20210108_183959.jpg
Visningar: 1122
Storlek:  167.1 KB
    Namn:  IMG_20210108_174833_557.jpg
Visningar: 1144
Storlek:  69.1 KB

    Fick av en Schweizisk följare som hade beställt en Svart med lite lull lull, hade bara gett 68 000 Euro och var super nöjd.....Dyrt med bilar där nere

  9. #769

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Pinnar på bra Mk8R , tror nog de där 320hk kan vara lite i underkant

    https://youtu.be/_jdgwEModxM


    ps Jo tillägg till den svarta ovan!. Killen körde en Tesla Model3 Performace innan. Men råkade prova Mk8 R, och bytte in Teslan för att var så sjukt impad av Mk8 Re...

    Jäkla kul, för Tesla och Iphone ägare brukar ju vara helt insnöade att det använder världens bästa grejer och ALLDRIG skulle tänka sig byta..

  10. #770

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Man måste ju bli lite impad av VW, bara spottar ut sig modeller


    Redan en 45 edition.

    Namn:  45 ed.jpg
Visningar: 1046
Storlek:  21.9 KB

  11. #771
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Pinnar på bra Mk8R , tror nog de där 320hk kan vara lite i underkant

    https://youtu.be/_jdgwEModxM


    ps Jo tillägg till den svarta ovan!. Killen körde en Tesla Model3 Performace innan. Men råkade prova Mk8 R, och bytte in Teslan för att var så sjukt impad av Mk8 Re...

    Jäkla kul, för Tesla och Iphone ägare brukar ju vara helt insnöade att det använder världens bästa grejer och ALLDRIG skulle tänka sig byta..
    De Teslaägare jag känner (ej Model 3) är inte det minsta "motorintresserade", snarare IT nördar som åker runt i sin laptop . Udda byte från Mod3 till Golf R men kul ändå.


    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2021-01-10 klockan 12:46. Anledning: Tagit bort lite av inlägget
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #772

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    De Teslaägare jag känner (ej Model 3) är inte det minsta "motorintresserade", snarare IT nördar som åker runt i sin laptop . Udda byte från Mod3 till Golf R men kul ändå.


    /Peter
    Nej så sant, men de är inte långsamma att berätta och visa hur galet snabba de är i acc . Tror hade gått 0-100 på 10 sek, hade nog inte så många köpt denna bil förutom en handfull miljö "medvetna"

    Där kommer ID3 som är lite långsam men galet prisvärd jämnför med en Tesla. Däremot jäklar va de har problem men mjukvaran på denna.. Grannen fick sin för 4 veckor sen, den har stått hemma i 3 dagar under den tiden. Annars har de varit på verkstad, där de bara sitter och väntar på mjukvara från Tyskland..

    Hyffsat jobbigt..

    Det roliga han argument var avsaknaden av motorljud och att han tyckte räckvidds ångesten var jobbig.. Ändå har de mkt laddstioner där nere. Men problemet är att det kommer fler elbilar är stationer. Så ibland fick vänta nån timme att ens kunna på ladda..

    Det är detta därför jag ska våga vägra el några år till... Just nu har vi ju 10 bilar per stolpar ute i samhället .

  13. #773
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jo Clusporten Pressbild är bara med Panorama!, det är ju lite lustigt?!, går ju emot allt lagar om en bil bygg för bana

    Men fan det är snyggt det där tycket jag , blankt och fint
    Namnet Clubsport för ju tankarna till Porsches baninriktade modeller. Men när VW lånar namnet Clubsport är det ju inte direkt en bil byggd för bana, utan mer en "premium" variant av Golf GTI där man kan få "extra allt". Och som brukligt är så visar man i pressbilderna upp en bil som är helt maxad i utrustningsväg *Bilen på bilden är extrautrustad.

    Den enda Golf som faktiskt är "baninriktad" skulle jag säga är Clubsport S och där var glastak en av de saker som inte gick att få.

    Och visst ser det bra ut från denna vinkel, men det är ju inte panoramataket i sig som gör det utan det att man även lackat svart runt om. Tyvärr går det ju bara till halva taket på mk8 Clubsport, möjligt att man sparar helsvart tak till Edition 45 ifall det blir en sån.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  14. #774

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Namnet Clubsport för ju tankarna till Porsches baninriktade modeller. Men när VW lånar namnet Clubsport är det ju inte direkt en bil byggd för bana, utan mer en "premium" variant av Golf GTI där man kan få "extra allt". Och som brukligt är så visar man i pressbilderna upp en bil som är helt maxad i utrustningsväg *Bilen på bilden är extrautrustad.

    Den enda Golf som faktiskt är "baninriktad" skulle jag säga är Clubsport S och där var glastak en av de saker som inte gick att få.

    Och visst ser det bra ut från denna vinkel, men det är ju inte panoramataket i sig som gör det utan det att man även lackat svart runt om. Tyvärr går det ju bara till halva taket på mk8 Clubsport, möjligt att man sparar helsvart tak till Edition 45 ifall det blir en sån.
    JA precis som du ser min bild ovan, så blir det helsvart tak på ed 45

    Jo de försöker göra Clubsporten lite speciell, de vägrar låta dragkroken vara som tillval för att ha den lilla diffusorn istället

    Men tycker de gör rätt, gör en ren banbil som Clubsport S blev ju mest en gimmick, inget som 99% av folk är ute efter.... Men den är grym!.

  15. #775

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Den enda Golf som faktiskt är "baninriktad" skulle jag säga är Clubsport S och där var glastak en av de saker som inte gick att få.
    Undrar varför? Det är ju klart man vill ha ett tungt och knirrande glastak när man kör på bana

  16. #776

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jo körde lite Photoshop på de jag beställde ( finns inga svarta bilder än )!. Fan tycker de är snygga dessa "Pretoria V2". Hoppas de är lika lätta som de äldre!.

    Coolt med instansat nya R emblemet i dem oxå..

    Sen äntligen lite vettiga Bromsar på en Golf från Fabrik!

    Namn:  new brakes.jpg
Visningar: 961
Storlek:  106.2 KB

  17. #777

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Jäkligt snygga

  18. #778
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Snyggt! Och praktiskt med svarta fälgar, döljer bromsdamm bra
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  19. #779
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jo körde lite Photoshop på de jag beställde ( finns inga svarta bilder än )!. Fan tycker de är snygga dessa "Pretoria V2". Hoppas de är lika lätta som de äldre!.

    Coolt med instansat nya R emblemet i dem oxå..

    Sen äntligen lite vettiga Bromsar på en Golf från Fabrik!
    Håller på att konfigurera lite, mest för att det är roligt...

    Fälg Estoril i Performance Pack - Kan man välja helsvart? Systemet lägger ut Diamond cut version på bilderna.

    Ljudpaket - Ska du köra med standard eller HK tillägget? Har Beats Audio i Cupran, bra ljud, men jag är ganska nöjd med standard som vi har i Alltracken med, vet inte om det är värt extrapengen (har blivit en gammal man med åren.... ).

    Hamnar på 570 tkr utan glastak (inkl HK).

    Noterade att DCC kostar 1 gram/km i utsläpp . PP vill man nog har. Paketet kostar 2 gram/km.

    /Peter

    EDIT Stycklista:

    Färg
    Lapiz Blue Metallic
    9 400 kr
    ________________________________________
    Adaptiv chassireglering DCC
    9 400 kr
    ________________________________________
    Förarassistanspaket Side Assist, Traffic Jam och Em Ass inkl Park Assist samt elinfällb backspeglar
    800 kr
    ________________________________________
    Navigation Discover media utan extra kostnad,
    ________________________________________
    Style paket Black Style; svartlackerade spegelhus, svart list i strålkastarna, tonat glas i strålkastarna
    3 900 kr
    ________________________________________
    Stöldskyddslarm inklusive Safe-system
    3 600 kr
    ________________________________________
    Läderklädsel Nappa med läder på sittytor och innersidorna på sidostöden.
    32 100 kr
    ________________________________________
    Performance pack, Lättmetallfälgar 19 tum Estoril, förhöjd hastighetsspärr, max 270 km/h
    25 100 kr
    ________________________________________
    Backkamera Rear Assist
    3 400 kr
    ________________________________________
    Ljudsystem Harman/Kardon, 8+1 högtalare, max totaleffekt 480 W, 12 kanals slutsteg och subwoofer
    7 400 kr
    Senast redigerad av Peter-C den 2021-01-11 klockan 20:03. Anledning: Stycklista
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #780

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Snyggt! Och praktiskt med svarta fälgar, döljer bromsdamm bra

    Ja precis, tänkte nog ha dessa för bankörning och ta ett par ljusare till vardags ,

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin