Sidan 29 av 79 FörstaFörsta ... 192627282930313239 ... SistaSista
Resultat 561 till 580 av 1577
  1. #561

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Att svara på frågor är inte din grej va?
    Har du testat att klicka dig vidare i konfiguratorn?

    Namn:  Capture.JPG
Visningar: 671
Storlek:  81.6 KB

  2. #562
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Sen första provkörning CS!, verkar grym!. Äntligen riktiga bromsar på en VW med 460mm!, kul att man vågar gå steget och vara lite Cupra galna!
    460mm är det inte. 460mm är jättestort, över 18 tum. Du får inte in en sån skiva i en 19 tums fälg, inte ens om du skippar bromsoket...
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  3. #563

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    357 mm.

  4. #564

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    460mm är det inte. 460mm är jättestort, över 18 tum. Du får inte in en sån skiva i en 19 tums fälg, inte ens om du skippar bromsoket...
    Nej så sant!, tryckfelsnisse där!

  5. #565

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Senast redigerad av mangewide den 2020-10-29 klockan 13:41.

  6. #566

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ursprungligen postat av mangewide
    Ja det där var skumt! , ska kolla! Men ingen idé att svara på nått av din påstående Marcus. Spelar ingen roll om du blir överbevisad om det det inte finns dragkrok etc eller priset på GTI mk8. Som du var övertygad skulle vara galet dyrt.. Du hittar bara på nått annat att vara negativ på!, sen drar du nån VW reklam floskel om att GTD är faktiskt bla bla... Orkar inte med dina negativa ...
    Vad är det jag har negativ attityd till? Jag tycker det är du som behöver vässa läsförståelsen. Jag har en stor passion för Golf GTI. Jag ÄLSKAR Golf GTI. Och alla de andra prestanda-Golfarna. Vad skulle jag ha för negativa åsikter om GTI menar du? Att jag objektivt försöker förklara för dig varför det finns olika versioner av en produkt är alltså något negativt? Säg mig, varför tror DU att det finns olika versioner av produkter, bilar etc? Tänker du dig att VW skapar versioner av GTI som GTD och GTE för att medvetet förlora pengar, eller tror du kanske att det kan finnas en marknad som de har identifierat och tjänar pengar på?

    - Jag kan fortfarande inte se att det går att beställa dragkrok och parkeringsvärmare till Cupra Leon 5d, det går däremot till både Golf GTI och Golf GTE. (glöm kombin ST, den ville du ju inte ens själv diskutera trots att du tog upp den )

    - Ja, Golf GTE är en dyr bil. Är det ett problem för dig? Vill du gärna köpa den? Du verkar ju vara mer inne på den billigare Golf GTI? Berätta, hur ser problemet ut?

    - Varför valde du själv Golf GTI framför valfri Seat när du köpte bil senast?

    - Du ska väl köpa en Seat, förlåt Cupra nu vid nästa bilköp. Eller?
    Senast redigerad av Marcus den 2020-10-29 klockan 15:06.

  7. #567

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Sådär premiär på Ren på Onsdag!

    https://www.instagram.com/p/CHAOV82D..._web_copy_link


    Efter det så ska det bestämmas vilken MK8 som ska köpas!

  8. #568

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ingen som har nån plan att köpa/leasa en MK8 GTI eller R?, behöver bolla lite funderingar runt dessa

  9. #569
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Sådär premiär på Ren på Onsdag!

    https://www.instagram.com/p/CHAOV82D..._web_copy_link


    Efter det så ska det bestämmas vilken MK8 som ska köpas!
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ingen som har nån plan att köpa/leasa en MK8 GTI eller R?, behöver bolla lite funderingar runt dessa

    Vi väntar med spänning !
    MK8 R är väldigt intressant, men eftersom min Cupra endast har 1300 mil på mätaren och förmodligen levererar lika mycket som en MK8 R /MK8 GTI Clubsport kommer att göra, så avvaktar jag nog ett köp. Infotainment systemet får gärna finnas ute 1 år till så att de blir mer stabilt. Den sista slutsatsen baseras på några enkla erfarenheter från en körtur av Passat 2020 Alltrack Stockholm/Halmstad som jag gjorde för 2 månader sedan.... för många buggar som ÅF ej vet hur man ska åtgärda enligt Passatägaren .

    Priset / skatten får en påverkan som vi tidigare diskuterat i denna tråd.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2020-10-31 klockan 17:43.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #570

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Passat har inte samma infotainment som Golf.

  11. #571
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Ursprungligen postat av mangewide
    Ja det där var skumt! , ska kolla! Men ingen idé att svara på nått av din påstående Marcus. Spelar ingen roll om du blir överbevisad om det det inte finns dragkrok etc eller priset på GTI mk8. Som du var övertygad skulle vara galet dyrt.. Du hittar bara på nått annat att vara negativ på!, sen drar du nån VW reklam floskel om att GTD är faktiskt bla bla... Orkar inte med dina negativa ...
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vad är det jag har negativ attityd till? Jag tycker det är du som behöver vässa läsförståelsen. Jag har en stor passion för Golf GTI. Jag ÄLSKAR Golf GTI. Och alla de andra prestanda-Golfarna. Vad skulle jag ha för negativa åsikter om GTI menar du? Att jag objektivt försöker förklara för dig varför det finns olika versioner av en produkt är alltså något negativt? Säg mig, varför tror DU att det finns olika versioner av produkter, bilar etc? Tänker du dig att VW skapar versioner av GTI som GTD och GTE för att medvetet förlora pengar, eller tror du kanske att det kan finnas en marknad som de har identifierat och tjänar pengar på?

    - Jag kan fortfarande inte se att det går att beställa dragkrok och parkeringsvärmare till Cupra Leon 5d, det går däremot till både Golf GTI och Golf GTE. (glöm kombin ST, den ville du ju inte ens själv diskutera trots att du tog upp den )

    - Ja, Golf GTE är en dyr bil. Är det ett problem för dig? Vill du gärna köpa den? Du verkar ju vara mer inne på den billigare Golf GTI? Berätta, hur ser problemet ut?

    - Varför valde du själv Golf GTI framför valfri Seat när du köpte bil senast?

    - Du ska väl köpa en Seat, förlåt Cupra nu vid nästa bilköp. Eller?


    HMMMM. Jag har inte läst och värderat /detaljkontrollerat alla era inlägg som rör denna diskussion. Dock börjar den att spåra ur.

    Föreslår att vi återgår till huvudämnet igen, snyggt å fint som vi normalt brukar göra.

    Trevlig helg!

    Mvh Peter.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #572
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Passat har inte samma infotainment som Golf.
    Förvisso inte men det gör mig orolig för hur motsvarande funktioner fungerar i MK8 som jag INTE kört än. Man har tullat på kvalitén i Passaten lite för mycket, haft för bråttom. Det är budskapet.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #573
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    PS. Vore bra att få en utvärdering av MK8 infotainment från någon ägare av modellen som kört den en längre period. Hur stabilt är systemet?
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #574

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    HMMMM. Jag har inte läst och värderat /detaljkontrollerat alla era inlägg som rör denna diskussion. Dock börjar den att spåra ur.

    Föreslår att vi återgår till huvudämnet igen, snyggt å fint som vi normalt brukar göra.

    Trevlig helg!

    Mvh Peter.
    Håller med!, jag ska inte inte föröka svara på Marcus igen

    Men som sagt fan mkt kul som händer nu!, inom ca 1mån Så har vi nya MK8 GTI, CS, och R att köpa och även alla trevliga Audi, Cupra modeller!

    Så som en som ska köpa nytt, var det länge sen det fanns ett sådan nytt smörgåsbord att välja ifrån

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    PS. Vore bra att få en utvärdering av MK8 infotainment från någon ägare av modellen som kört den en längre period. Hur stabilt är systemet?
    Ja verkligen!, det där är det jag bävar mest för när jag byter bil. Har pillat lite och man får lätt huvudbry med allt touch...

  15. #575

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Vi väntar med spänning !
    MK8 R är väldigt intressant, men eftersom min Cupra endast har 1300 mil på mätaren och förmodligen levererar lika mycket som en MK8 R /MK8 GTI Clubsport kommer att göra, så avvaktar jag nog ett köp. Infotainment systemet får gärna finnas ute 1 år till så att de blir mer stabilt. Den sista slutsatsen baseras på några enkla erfarenheter från en körtur av Passat 2020 Alltrack Stockholm/Halmstad som jag gjorde för 2 månader sedan.... för många buggar som ÅF ej vet hur man ska åtgärda enligt Passatägaren .

    Priset / skatten får en påverkan som vi tidigare diskuterat i denna tråd.

    /Peter
    Galet Spännande, snart GTI, CS och R för leverans redan detta år kanske!

    Ja behåll Cupran du!, den kommer framstå som ett sportfynd när Ren kommer!.

    Verkar tyvärr vara en hel del mjukvara som behöver fixas, provkörde en ID3 och vet inte vad den höll på med ibland i displayen med farthållare etc. Men sånt löses väll framöver...

    Fick reda på idag att med en jäkla tur så kan man "bygga" Ren redan denna vecka...

  16. #576

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nya Ren!

    https://www.autocar.co.uk/car-news/n...roved-handling

    Namn:  golfrside.jpg
Visningar: 592
Storlek:  90.3 KB

    Kul att det vågat gått ALL in nu!

    ...
    With 320 PS and a standard seven-speed DSG, the Golf R sprints to 100 km / h in 4.7 seconds❗️����
    ...
    The top speed of 250 km / h can be increased to 270 km / h with the R-Performance package.��
    ...
    The package also includes a larger rear spoiler, 19-inch instead of 18-inch wheels and two additional driving modes: Special (Nürburgring mode) and DRIFT❗️��
    ...
    The special features of the exterior include the R-style front bumper with a splitter, side wings as large air control elements (painted in body color) and R-specific ventilation grids. All black elements are high-gloss.
    ...
    The Golf R wears a blue crossbar in the grill that is illuminated with the led light bar in the front. The standard LED headlights are attached below the LED light bar.
    ...
    The rear bumper integrates a glossy black diffuser, which is framed by two chrome-plated twin tailpipes.
    ...
    A flap-controlled exhaust system is standard. Optionally there is again a seven kilogram lighter Akrapovič titanium exhaust system, also with valve control.❗️������
    ...
    The R logo is located in the middle under the VW logo on the tailgate. A roof edge spoiler provides more downforce at the rear.
    ...
    A 10.0-inch touchscreen with navigation system and the Digital Cockpit Pro instrument display are standard equipment. In addition to the normal view modes, the latter offers a so-called sport skin with a central, round rev counter including the R logo and a three-dimensional layout (R-View) with a horizontally aligned rev display at the top of the display❗️����
    ...
    In the driving profiles Special and Drift and with manual DSG mode activated at the same time, this layout shows "gearshift lightning" when upshifting is announced❗️⚡️
    ...
    In addition, boost pressure, transmission temperature, torque, power, the G-forces and the power distribution of the all-wheel drive can be displayed❗️
    ...
    Senast redigerad av mangewide den 2020-11-04 klockan 08:00.

  17. #577
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Galet Spännande, snart GTI, CS och R för leverans redan detta år kanske!
    Blir det R:en när du ska byta snart, Magnus?

  18. #578

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Blir det R:en när du ska byta snart, Magnus?
    Ska bestämma mig när alla Konfiguration är 100% på att bygga! . Igår släpptes ett ju ett gäng riktigt trevliga hjul till CS i Tyskland.. Så kommer nog ta nån månad till innan allt är att lita på ...

    Sen är planen reggad innan 1 April, så man slipper del 2 i skatten iallafall..

  19. #579
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    R lansering VW SE på Svenska idag.

    https://via.tt.se/release/varldsprem...easeId=3286191
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #580

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Movie of the new Golf R:

    https://youtu.be/txmuhxmckNI

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin