Sidan 41 av 79 FörstaFörsta ... 313839404142434451 ... SistaSista
Resultat 801 till 820 av 1577
  1. #801

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av outrunner Visa inlägg
    Ähh...menade ju TSI på kåpan...sorry.
    Jag har inte kört den och vad jag förstått så är det skillnad.
    Men det jag inte kan förstå är varför de gör den sämre än Skoda annars.
    Känslan blir helt fel när man kollar en Golf....går iväg några meter o kollar Octavia, och den känns som en Audi i jämförelse.
    Håller med det är knas.. .l Men som jag skrev så vet inte om VW satsat mer på kör dynamiken..

    Ett sjukt rykte som gå nu är att nya Audi RS3 som kommer i år kommer att använda Golf Ren nya 4wd!!

    Hittade lite info om detta på Bil sajter som tyckte det var häppnadsväckande. För Audi är ju 4wd moder.. , att man tar ett billgare syskons 4wd och sätter in i en 600 000 Audi är nått som aldrig hänt förut..

    Sådan här saker har alltid ramlat ner i ledet inom VW koncernen förut...att först dyra fina Audi får allt först..sen går det neråt i ledet..

    Men nu är allt konstigt, som med gasdämpare till huv.... Sitter på Audi och Skoda bara?!?!..why!

  2. #802

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ort
    Herrljunga
    Inlägg
    211
    Kom på att de sparade in redan på Facelift 7.an.
    Det är visserligen lackat på insida huv mm men det är ingen klarlack. Eller åtminstone inte blankt.
    Har för mig det var bättre på första 7.an

  3. #803

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av outrunner Visa inlägg
    Kom på att de sparade in redan på Facelift 7.an.
    Det är visserligen lackat på insida huv mm men det är ingen klarlack. Eller åtminstone inte blankt.
    Har för mig det var bättre på första 7.an
    Det var nog inte klarlack i motorutrymmet även på mk7an, inte vad jag kom ihåg. Men som sagt det är cost savings hela tiden nu, som de med displayer som det är i alla nu..läste nånstans att hur många miljoner det sparas at sätta in en 100kr display jämfört med analoga mätare, som har en jäkla massa delar i... ..
    Sen gillar jag display!, jäkla nice att kunna ställa in exakt som man vill ha..

    Det man kan tycka att bilarna borde blir billigare, men det går ju tvärtom pga av miljö...rätt eller fel...

    Sen satt du i en ID3?, den är verkligen pappkartong tyvärr i mkt..men trevlig bil", som nog blir kanon när alla mjukvarufel på lösta...grannes ID3 är hemma igen efter 3 v på verkstad sammanlagt på en 5 veckors ägande ..

  4. #804

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det är ju sorgligt att det utvecklas så där. Tiguan II har "normala" dörrsidor fram. Bak hårdplast. T-Roc hårdplast på dörrsidor och hela instrumentpanelen. Väldigt intressant att Skoda som står snäppet under i rangordningen plötsligt upplevs som mer premium.

    Hur står sig Audi i jämförelse med VW om man jämför interiören?

  5. #805

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Skoda klarar sin marginal pga väsentligt lägre produktionskostnader (personalkostnad) men Skodas problem är istället bristande produktionskapacitet och befintliga produktionsanläggningar som redan går på max kapacitet är svåra att expandera, i kombination med brist på kvalificerad arbetskraft i Tjeckien.

  6. #806

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det är ju sorgligt att det utvecklas så där. Tiguan II har "normala" dörrsidor fram. Bak hårdplast. T-Roc hårdplast på dörrsidor och hela instrumentpanelen. Väldigt intressant att Skoda som står snäppet under i rangordningen plötsligt upplevs som mer premium.

    Hur står sig Audi i jämförelse med VW om man jämför interiören?
    Ja bra tråkigt...

    Ja Audin, en kul grej jag och säljaren skrattade åt nya S3an när vi satt i den. Att de har nått konstigt fejksömn i plasten på intrumentpaneln och dörrsidan...Såg jättekonstigt och B ut..

    Annars är den nog lite bättre än Golfen, men inte mkt...det är inte som förr i den heller..

    Däremot Octavian hade skit snygg alcantara med riktiga sömmar på instrumentpanelen..såg och kändes galet premium ut ..häst längder bättre än Audin tom..

    Mkt är som sagt konstigt..

  7. #807

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ett sjukt rykte som gå nu är att nya Audi RS3 som kommer i år kommer att använda Golf Ren nya 4wd!! Hittade lite info om detta på Bil sajter som tyckte det var häppnadsväckande. För Audi är ju 4wd moder.. , att man tar ett billgare syskons 4wd och sätter in i en 600 000 Audi är nått som aldrig hänt förut.. Sådan här saker har alltid ramlat ner i ledet inom VW koncernen förut...att först dyra fina Audi får allt först..sen går det neråt i ledet..
    Detta låter som ett uttalande från någon som inte har insikt i hur det fungerar inom Volkswagen koncernen. All teknik är gruppgemensam och sorterad horisontellt på plattformsnivå (MQB Evo i detta fallet) i första hand, inte biltillverkarnivå, det finns ingen "Golf R fyrhjulsdrift", att den tekniken just nu används i bland annat VW Golf R är en annan sak. Audi RS3 har alltid haft samma grundteknik för drivning som andra fyrhjulsdrivna MQB-bilar.

  8. #808
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det är ju sorgligt att det utvecklas så där. Tiguan II har "normala" dörrsidor fram. Bak hårdplast. T-Roc hårdplast på dörrsidor och hela instrumentpanelen. Väldigt intressant att Skoda som står snäppet under i rangordningen plötsligt upplevs som mer premium.

    Hur står sig Audi i jämförelse med VW om man jämför interiören?
    Kollade på S3 -21 innan jul. Normala mjuka dörrsidor fram tillika instrumentbräda, hårda dörrsidor bak. Integrerad infotainment display (snyggt), fysiska knappar för vissa basfunktioner, kändes premium vill jag påstå .

    Bifogad fil 12239

    PS Tillvalen typ klädsel å annat styr man ju själv vilket starkt påverkar intrycket. Gäller golf 8 med .
    Senast redigerad av Peter-C den 2021-01-15 klockan 17:48.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #809

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ort
    Herrljunga
    Inlägg
    211
    ID3 är hemsk.
    Den ser till och med billig ut.
    Hemsk "design" på insidan, ser ut som nån prototyp.

    Ska kolla Enyaq i helgen, är den som octavia inne så får den tummen upp.
    Som det känns nu så är Golfen jag har den sista VW.n.
    Man vill inte betala mer o få mindre.

    - - - Uppdaterad - - -

    När första Tiguanen kom så hade den mjuka dörröversidor både fram o bak.
    När faceliften kom så blev det hårda sidor bak.
    Låååångt innan dieselgate sabbade allt.

  10. #810

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Ja men alltså jag har inte kollat så mycket på nya bilar senaste tiden utan kört runt med mina skämsprutade privatleasingalternativ. Det behöver jag lösa nu framåt vårkanten när nuvarande avtal går ut. Men beskrivningen av hårdplast känner jag knappt igen från de Koreaner jag tittade på för 2-4 år sedan. Det är då lite "billigare" bilar än VW så vad motiverar att köpa en plastig VW? Om en snik Golf för 259tkr har samma sunkiga inredning som Mangewides R för 600tkr, vafan?

    På min uppfart finns från mig ingen prestige alls mot grannens bilval men hårdplast gör ju inte kvinnan lycklig oavsett motor kan jag säga. Doft, känsla i reglage och material är helt avgörande. Vad är det som händer?

  11. #811

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av outrunner Visa inlägg
    ID3 är hemsk.
    Den ser till och med billig ut.
    Hemsk "design" på insidan, ser ut som nån prototyp.

    Ska kolla Enyaq i helgen, är den som octavia inne så får den tummen upp.
    Som det känns nu så är Golfen jag har den sista VW.n.
    Man vill inte betala mer o få mindre.

    - - - Uppdaterad - - -

    När första Tiguanen kom så hade den mjuka dörröversidor både fram o bak.
    När faceliften kom så blev det hårda sidor bak.
    Låååångt innan dieselgate sabbade allt.
    Jo känner igen det där, behöver byta ut min Arteon mot en kombi och tänkte först mk8 R kombi. Men den går ju bort tyvärr, verkligen försökt gilla mk8, men den upplevda kvalitetskänslan väger högt för mig.
    Sen har jag kollat in nya Arteon sportsback, men som sagt där har de också snikat ner efter faceliftet jämfört mot min gamla.
    Så just nu lutar det åt en Passat R-line edition som de inte får sålda, bra kampanjer och prutmån på dem Då kan jag snika lite på kvallen om priset hamnar rätt. Fast lite kluven om man vill ha en kärra som stått i Södertälje hamn i ett år Alternativt nya Octavia RS, men den går bara beställa med diesel eller iV än så länge...

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  12. #812

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Detta låter som ett uttalande från någon som inte har insikt i hur det fungerar inom Volkswagen koncernen. All teknik är gruppgemensam och sorterad horisontellt på plattformsnivå (MQB Evo i detta fallet) i första hand, inte biltillverkarnivå, det finns ingen "Golf R fyrhjulsdrift", att den tekniken just nu används i bland annat VW Golf R är en annan sak. Audi RS3 har alltid haft samma grundteknik för drivning som andra fyrhjulsdrivna MQB-bilar.
    Jo men har ju aldrig hänt att man använderden dyraste tekniken från en billig Golf i Dyraste Audin först. Audi har haft sportdiff som tillval tidigare för 30k extra som är en sämre variant. Så lite konstigt är det att man låter Golfen få det finaste först helst när lika dyra S3 släpptes samtidigt med sunk bromsar och 4wd .. Så jäkla mkt kommentarer att S3an är billigare än Ren, men folk vet inte skillnaden mer än att det verkar saknas 10hk

  13. #813

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Ja men alltså jag har inte kollat så mycket på nya bilar senaste tiden utan kört runt med mina skämsprutade privatleasingalternativ. Det behöver jag lösa nu framåt vårkanten när nuvarande avtal går ut. Men beskrivningen av hårdplast känner jag knappt igen från de Koreaner jag tittade på för 2-4 år sedan. Det är då lite "billigare" bilar än VW så vad motiverar att köpa en plastig VW? Om en snik Golf för 259tkr har samma sunkiga inredning som Mangewides R för 600tkr, vafan?

    På min uppfart finns från mig ingen prestige alls mot grannens bilval men hårdplast gör ju inte kvinnan lycklig oavsett motor kan jag säga. Doft, känsla i reglage och material är helt avgörande. Vad är det som händer?

    600k??!, fan det visste inte min polare

    Det är som tur va ett snäpp bättre i min R med lite skinn i dörrsidor mm.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Jo känner igen det där, behöver byta ut min Arteon mot en kombi och tänkte först mk8 R kombi. Men den går ju bort tyvärr, verkligen försökt gilla mk8, men den upplevda kvalitetskänslan väger högt för mig.
    Sen har jag kollat in nya Arteon sportsback, men som sagt där har de också snikat ner efter faceliftet jämfört mot min gamla.
    Så just nu lutar det åt en Passat R-line edition som de inte får sålda, bra kampanjer och prutmån på dem Då kan jag snika lite på kvallen om priset hamnar rätt. Fast lite kluven om man vill ha en kärra som stått i Södertälje hamn i ett år Alternativt nya Octavia RS, men den går bara beställa med diesel eller iV än så länge...

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Låter som ett tråkigt beslut ...tänk att Corona kan ta en imorgon!. Köp det som är kul och hyffsat smart!

  14. #814

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ort
    Herrljunga
    Inlägg
    211
    Ja de gjorde ju om panelen på Arteon. Billigaste lösningen. Ny front med mindre luftutsläpp utan separata öppnings/stängningsslajdrar.
    Eller hur man nu stavar..haha.
    Och omålat motorrum.
    Med Arteonens stora huv ser det vääääldigt spartanskt ut.

  15. #815

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Låter som ett tråkigt beslut ...tänk att Corona kan ta en imorgon!. Köp det som är kul och hyffsat smart!
    Corona är redan avklarat
    Men ang bil, så vart det lite ändrade planer med en till familjemedlem (hårig) lite oplanerat... Så det lutar åt 270 hk Passut, så lite roligare än en vanlig svensson variant i alla fall

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  16. #816

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Aaa skönt för dig!, en annan verkar ha "tur" och får första sprutan inom nån vecka. Prioriterad arbetsgrupp som de säger på jobbet .. Ja då är du förlåten!, det är en väldigt trevlig familje bil!
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-15 klockan 21:13. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  17. #817

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Corona är redan avklarat
    Men ang bil, så vart det lite ändrade planer med en till familjemedlem (hårig) lite oplanerat... Så det lutar åt 270 hk Passut, så lite roligare än en vanlig svensson variant i alla fall

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Länk till den där kampanjen på Passaten? Vad är det för utrustning och priser, prutat?

  18. #818

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Länk till den där kampanjen på Passaten? Vad är det för utrustning och priser, prutat?
    Skickar ett PM, så slipper vi pajja mk8 tråden

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  19. #819

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det är rimligt, så slipper den som betalar 600tkr för en liten Golf bli alltför avundsjuk om man kan köpa en ny Passat för halva pengen

  20. #820

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Skickar ett PM, så slipper vi pajja mk8 tråden

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Du har redan skrivit så mycket som inte handlar om mk8 så en länk hade nog inte skadat

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin