Sidan 43 av 79 FörstaFörsta ... 334041424344454653 ... SistaSista
Resultat 841 till 860 av 1577
  1. #841

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Skäms nästan för att skriva det, min förrförra Golf var vit, den tvättade jag inte på över 1 år en gång. Folk sa till mig att vad fin och nytvättad min bil alltid var
    Svart bil en gång och ALDRIG mer
    En svart - aldrig mer. Men... det finns få bilar som är så läckra som svarta nytvättade. Ger mig alltid limousinkänsla. Ja, beroende på bilmodell förstås. En fet A6, A8, BMW 5-7, Merca serie osv, en svart Fiat 500 ger ingen limousinkänsla. Ni fattar nog

  2. #842

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Skäms nästan för att skriva det, min förrförra Golf var vit, den tvättade jag inte på över 1 år en gång. Folk sa till mig att vad fin och nytvättad min bil alltid var
    Svart bil en gång och ALDRIG mer
    HAha bra där!, men du får nog tusan skämmas lite!. Om du träffar mig ska du få lite bra Shampoo!

    Enda tråkiga med vitt att det är svårt att få den riktigt blank, men herregud va det döljer repor och dylikt! . Tror fler mindre bilintresserade borde köra vitt..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Gissa om min Tiguan är silvergrå metallic
    Bra där! . Jag kommer sakna min grå!.Den är så J**vla snygg och praktisk...

    Men hade bestämt att byta till en vit bil, och blev ju onödigt lätt när man valde R..när det knappt fanns några färger... Undra om det kommer att släppas mer färger framöver...

  3. #843

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    En svart - aldrig mer. Men... det finns få bilar som är så läckra som svarta nytvättade. Ger mig alltid limousinkänsla. Ja, beroende på bilmodell förstås. En fet A6, A8, BMW 5-7, Merca serie osv, en svart Fiat 500 ger ingen limousinkänsla. Ni fattar nog
    Hållr med, en underbar känsla när man polerat en svart bil med alla steg... Så läckert..

    Men så gör ingen vanlig bilfirma..finns inte tid eller pengar till det tyvärr..

    Min kollega köpte precis en Svart V70....efter en tvätt..

    - Bilen ser alldeles grå ut?!, kan man fixa det??

    Ja du sa jag...

    Man använder medel med "fillers" på firmor...vilket gör att bilarna ser svinbra ut i hallen!

    Men efter en tvätt.....så är allt borta och bilen ser ut som innan det tog den i inbyte ..

  4. #844

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Jag har slagit till och beställt en MK8-Clubsport. Har varit ute på Youtube och kollat lite filmer på cs och där är en engelsman som testar och kallar sig ”Volkswizard”. Han är själv i färd att beställa en R, men påstår att det råder ”massive delay” på tillverkningen. Uppåt 30 veckors leveranstid....Stämmer detta blir man ju lite lätt missnöjd....

  5. #845

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Hållr med, en underbar känsla när man polerat en svart bil med alla steg... Så läckert..

    Men så gör ingen vanlig bilfirma..finns inte tid eller pengar till det tyvärr..

    Min kollega köpte precis en Svart V70....efter en tvätt..

    - Bilen ser alldeles grå ut?!, kan man fixa det??

    Ja du sa jag...

    Man använder medel med "fillers" på firmor...vilket gör att bilarna ser svinbra ut i hallen!

    Men efter en tvätt.....så är allt borta och bilen ser ut som innan det tog den i inbyte ..
    Fillers? Vad är det för typ av produkt?

  6. #846
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Jag har slagit till och beställt en MK8-Clubsport. Har varit ute på Youtube och kollat lite filmer på cs och där är en engelsman som testar och kallar sig ”Volkswizard”. Han är själv i färd att beställa en R, men påstår att det råder ”massive delay” på tillverkningen. Uppåt 30 veckors leveranstid....Stämmer detta blir man ju lite lätt missnöjd....
    Kul val!

    Leveranstid för "Volkswizard". GB - Deras bilar skiljer rejält i uppsättning (högerstyrda) jmfr SE vilket gör att det inte är samma förutsättningar som för oss som har ratten "på rätt sida" . ÅF kan väl svara?

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #847

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Tack för det! Ja, jag ser fram mot denna! Hoppas det är som du säger. Han nämner dock att det är chiptillverkningen som är flaskhals. Försökte jaga ÅF igår men jag hann inte få svar...Jag vågar snart inte ringa ÅF längre eftersom jag är på gränsen vad det gäller antal gånger man kan ringa och fråga dumt....hahaha...Beställd v51 och prel tillverkning v11...Ej bekräftad än...
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:43.

  8. #848
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Det låter ju bra. Om man lägger på 3v så har du den i April, om allt funkar .

    /Peter
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:42. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #849

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Jag har slagit till och beställt en MK8-Clubsport. Har varit ute på Youtube och kollat lite filmer på cs och där är en engelsman som testar och kallar sig ”Volkswizard”. Han är själv i färd att beställa en R, men påstår att det råder ”massive delay” på tillverkningen. Uppåt 30 veckors leveranstid....Stämmer detta blir man ju lite lätt missnöjd....
    Grymt!, vad gick du på för spec på den?

    Ja finns ett jäkla orosmoln just nu, min har oxå hänt nått med... Vw verkar ha tagit bort "alla" tillverkningsdatum..

    Men jag väntar på svar från VW, så återkommer när jag får veta nått...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Fillers? Vad är det för typ av produkt?
    Nej det är i alla polermedel... Men seriösa Rekondare kör med IPA för att få bort dem, innan man lägger lackskydd...

    Men enklare att bara polare med en Polish som döljer alla repor tills bilen är såld .....tyvärr...

  10. #850

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Tack för det! Ja, jag ser fram mot denna! Hoppas det är som du säger. Han nämner dock att det är chiptillverkningen som är flaskhals. Försökte jaga ÅF igår men jag hann inte få svar...Jag vågar snart inte ringa ÅF längre eftersom jag är på gränsen vad det gäller antal gånger man kan ringa och fråga dumt....hahaha...Beställd v51 och prel tillverkning v11...Ej bekräftad än...
    Jaha du köpte så tidigt ändå så lång byggtid!, intressant!. Min beställd 52 och bygg 8!


    Men nu vet man icke

  11. #851

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Vi får hoppas på det bästa.....Det blev en Oryxvit med svarta Estoril. Svart optikpaket, dcc, HK ljudsystem, backkamera, led-matrix och förarasspaketet för 800...Man går som på nålar för det känns lite oroväckande....
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:42. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  12. #852

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Aa tjusigt!, kommer våra passa bra ihop

    Ja lite väll spännande detta.med lev tiden...Många som redan fått sin clubsport och R i Europa redan......
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:41. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #853

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Ja, färgvalet känns helrätt��...Det hade varit fint med en leverans i mars...��
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:41. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  14. #854
    Medlem Nille1s avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Peter Nilsson
    Medlemsnr
    5083
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Vi får hoppas på det bästa.....Det blev en Oryxvit med svarta Estoril. Svart optikpaket, dcc, HK ljudsystem, backkamera, led-matrix och förarasspaketet för 800...Man går som på nålar för det känns lite oroväckande....
    Bra val, Oryxvit är lätt den snyggaste färgen, är inne på min 2:a R med den färgen. Tyvärr är det ju inte möjligt med en 3:e, så det blev en Svart i stället.
    Mk8 R Performance Pack Black Style

  15. #855

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    En svart R är ju aldrig fel det heller.....Vad sägs om leveranstiden på din kärra då?
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:41. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  16. #856
    Medlem Nille1s avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Peter Nilsson
    Medlemsnr
    5083
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    51
    Beställde i förra veckan, har inte fått något lev. besked
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:40. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    Mk8 R Performance Pack Black Style

  17. #857

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Grymt kul med en R till! , är inte så många beställda en som jag förstått!. Blir bra för andrahandsmarknaden sen ..
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:40. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  18. #858

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Bilindustrin är i stor och akut brist på halvledare, en brist orsakad av pandemin och dess olika konsekvenser inkl svårigheter att planera och beställa i tid, halvledartillverkarna saknar dessutom erforderlig kapacitet då efterfrågan på halvledare ökat markant inte bara från bilindustrin. Audi har exempelvis ställt in en stor del av produktionen pga detta. Så det kommer definitivt blir stora förseningar inom bilindustrin.

  19. #859

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Det stämmer. Pratade med ÅF idag och dom vet ingenting. Det handlar troligen om flera månader iaf.....
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:40. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  20. #860
    Medlem Nille1s avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Peter Nilsson
    Medlemsnr
    5083
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    51
    Man vet ju aldrig, men jag valde till 5 års garanti och serviceavtal. Tror det också är bra för andrahandsvärdet.
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-27 klockan 21:40. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    Mk8 R Performance Pack Black Style

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin