Sidan 27 av 79 FörstaFörsta ... 17242526272829303777 ... SistaSista
Resultat 521 till 540 av 1577
  1. #521

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag använde citattecken i samband med begreppet sportbil för att markera en liknelse eller betydelse liknande med sportbil, och således inte med avsikten att påstå att det är en sportbil. Om det finns någonting du ska haka upp dig på så är det att jag inte skrev "sportbilsprestanda" utan sportbilsprestanda. Men jag tror du ser hur löjligt det skulle vara så jag låter det passera utan att vidare utveckla svaret.

  2. #522

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    AndySwede: förstår man inte produkten så blir förväntningarna fel.
    Håller helt med. Och det behöver ju inte bero på kunden eller brukaren. Om produkten har marknadsförts på ett sätt som gör att egenskaper eller upplevd kvalité inte infrias är det ju möjligen i första hand produkten som då inte lever upp till förväntningarna.

    Det är därför jag menar att begreppet GT D kanske flirtar lite för mycket med GT I och man kanske förväntar sig GTI prestanda med enda skillnaden vad man fyller tanken med.

  3. #523

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ser inte problemet, kunderna på bilen förstår produkten och användningsområdet. Uppenbarligen. Produkten är uppskattad, därför finns den. Att GTI entusiasten inte tycker den är rätt, är ju helt i sin ordning.

    Så frågan kvarstår, vad är problemet? Hur ser problembeskrivningen ut?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    ...Men jag tror du ser hur löjligt det skulle vara så jag låter det passera utan att vidare utveckla svaret.
    Fick inget svar på hur du bedömmer/definierar prestanda, oavsett benämning.

    Tycker inte produkten marknadsförs otydligt, tycker tvärtom det är mycket tydligt, se text från VW:

    Die wahre Überlegenheit des Golf GTD verbirgt sich unter seiner Haube. Die moderne Motorentechnik in Ihrem Golf GTD zeichnet sich durch Sparsamkeit, Durchzugskraft und Leistung aus. Sein 2,0 l TDI-Motor mit dem satten, rasanten Klang bringt es auf eine beeindruckende Leistung von 147 kW (200 PS) – imponierend unterstrichen durch ein Drehmoment von 400 Nm. Genau das Richtige, wenn Sie gern und viel unterwegs sind, aber trotzdem Ihren Verbrauch in Grenzen halten wollen.

    - Genießen Sie sportlichen Komfort.
    - Kraftvoll. Sparsam.
    - Bereitet Ihnen einen sportlich-eleganten Auftritt.
    - Sportliches Understatement
    - Leistungsstark und effizient, ohne es allzu offensichtlich zeigen zu müssen: Der Golf GTD punktet -mit Sportlichkeit, Souveränität und einem klaren Design.
    - Kraft mal Weg gleich Fahrspaß.
    Senast redigerad av Marcus den 2020-10-21 klockan 13:59.

  4. #524

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Titta va kul!, precis som man alltid tyckte!. Från Största och bästa EVO Dessutom!

    Britain's Best All-rounder Car 2020: Volkswagen Golf GTI
    Britain's Best Car Awards: There's no better "does it all" machine than VW's hot hatch


    could still be arguably the best everyday-use affordable performance car in the world,

    https://www.autocar.co.uk/car-news/n...wagen-golf-gti

    Namn:  vw_22.jpg
Visningar: 475
Storlek:  128.5 KB

  5. #525

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Stafffan Visa inlägg
    Vet inte vad du vill få sagt med det här. Jag har själv blivit omkörd av en gammal Skoda Fabia på motorvägen, trots att jag garanterat hade en bil som gick fortare. Men varför ska man alltid hålla full gas?
    Nja vi håller ju på att älta 200km/h på autobahn, att GTD skulle var drömbilen att ligga sträckköra snabbt där nere..

  6. #526

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Som sagt, ingen Golf är en sportbil, men det finns sportiga Golfar med höga prestanda. Vore intressant att se din definition av "sportbilsprestanda", GTD:s topphastighet 245 km/h är mer än de flesta bilar på marknaden mäktar med och på samma nivå som Golf GTI generation 6 och 7, generation 8 endast 5 km/h snabbare, är det dessa 5 km som utgör skillnaden? 245 km/h är inte standardprestanda, anser jag. GTE blir låååångt efter. Acceleration 0-100 km/h ~1 s skillnad mellan GTI 8 och GTD 8, samtidigt som GTD accelerar mycket snabbare 0-100 km/h än vanliga C-segmentsbilar på marknaden och ungefär lika snabbt som GTI generation 6 och 0,5 s långsammare än GTI generation 7... En definition vore spännande att ta del av Inte för att det spelar någon roll för någonting...

    Titta den här är väll bra att beskriva GTIn!

    best everyday-use affordable performance car in the world,


    Namn:  vw_22.jpg
Visningar: 571
Storlek:  128.5 KB

  7. #527

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Golf generation 8

    Ja jag kan inte annat än hålla med, enligt mening är Golf GTI och även Golf R kanske världens bästa allround-prestandabil. Har någon ifrågasatt det? Det är inga sportbilar. Är ju precis det goda GTI konceptet VW byggt vidare på med GTE, GTD, R - dvs man erbjuder olika versioner av ett bra grundkoncept, för att kunna erbjuda något bra till fler målgrupper.

    Finns det något problem med det? GTE, GTD och R kunderna uppskattar ju uppenbarligen sina versioner av VW:s prestandakoncept för C-segmentet.

  8. #528

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ja jag kan inte annat än hålla med, enligt mening är Golf GTI och även Golf R kanske världens bästa allround-prestandabil. Har någon ifrågasatt det? Det är inga sportbilar. Är ju precis det goda GTI konceptet VW byggt vidare på med GTE, GTD, R - dvs man erbjuder olika versioner av ett bra grundkoncept, för att kunna erbjuda något bra till fler målgrupper.

    Finns det något problem med det? GTE, GTD och R kunderna uppskattar ju uppenbarligen sina versioner av VW:s prestandakoncept för C-segmentet.
    Japp!, då lägger vi ner detta med GTD . Ingen ide att diskutera en bil som inte säljs i Sverige längre?

    Men efter allt Buzz ska jag faktiskt provköra en grannes GTD mk6 nu!, måste ju se va den kan vara för kul!

  9. #529
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Men efter allt Buzz ska jag faktiskt provköra en grannes GTD mk6 nu!, måste ju se va den kan vara för kul!
    Då ses vi om ett par dagar när du varit på autobahn och testat.

  10. #530
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Trådlös App-Connect (full funktionalitet för Android lanseras senare) - menas det stöd för trådlös Apple CarPlay?
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  11. #531

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ja, trådlös Apple CarPlay.

  12. #532

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Då ses vi om ett par dagar när du varit på autobahn och testat.
    Haha finns en risk för det...Sen har jag ju en Riktig Performance Meter , så jag kan se hur den står sig mot andra bilar jag kört på "autobahn"...*lol*..

  13. #533

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Golf R på Nürburgring. Premiär 4 november.
    https://youtu.be/Lbp4xPcefrc

  14. #534

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Golf R på Nürburgring. Premiär 4 november.
    https://youtu.be/Lbp4xPcefrc

    Ja blir galet spännande!. Hoppas på 333hk och nya sportdiffen och ett pris på under 500k bra utrustad....

    Sen en R+ med 400+ hk och pris på max 600k..

    Jag håller tummarna!

    Kommer beställa en Mk8 ( GTI, CS , eller R ) efter denna är lanserad...så hoppas denna kan vara en kandidat..

  15. #535

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Vad blir skatten på en R från april nästa år...

  16. #536

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Om man utgår från Audi S3 med sina 189 g/km så blir det med dagens skatt ca 9300 kr. Fr.o.m. april 2021 - dyrare...

  17. #537

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Om man utgår från Audi S3 med sina 189 g/km så blir det med dagens skatt ca 9300 kr. Fr.o.m. april 2021 - dyrare...

    JApp det är Galet. Det lustiga är att vanliga 245hk GTIn har 149gr, men de har lyckats på nått sätt få till Club Sporten med 300hk att bara ha 151gr... D

    Kan tillägga att min polare precis fått hem sin nya RS6 som jag har var och Specade.....20 000:- i skatt på den..

  18. #538

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Om man utgår från Audi S3 med sina 189 g/km så blir det med dagens skatt ca 9300 kr. Fr.o.m. april 2021 - dyrare...
    Precis högre skatt från bilar reggade efter 1 April, känns som gäller att försöka få nya bilen reggad innan dess.. .. Är ju dyrt ändå..

  19. #539
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Staten dödade bilintresset. Får sälja allt och åka traktor istället.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  20. #540

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    JApp det är Galet. Det lustiga är att vanliga 245hk GTIn har 149gr, men de har lyckats på nått sätt få till Club Sporten med 300hk att bara ha 151gr... D

    Kan tillägga att min polare precis fått hem sin nya RS6 som jag har var och Specade.....20 000:- i skatt på den..
    Jösses, vad blir det då, typ 100kr milen de första tre åren med värdeminskningen inräknad

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin