Sidan 42 av 79 FörstaFörsta ... 323940414243444552 ... SistaSista
Resultat 821 till 840 av 1577
  1. #821

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det är rimligt, så slipper den som betalar 600tkr för en liten Golf bli alltför avundsjuk om man kan köpa en ny Passat för halva pengen
    Jaha är det ett forum för tråkiga familje pulkor?!

    Har inte i närheten betalt 600... ... . Vågar/får inte säga vad jag gav . Men inte mkt mer än en ny halvsnik 4wd Passat ..
    Senast redigerad av mangewide den 2021-01-16 klockan 16:30.

  2. #822

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ok, får väll förstöra tråden lite då . Tips på Passat om ni klarar er med Fwd!. Kollega körde drygt 300mil på en tank med sin GTE under sommaren. Har 6 mil enkel till jobbet inkl motorväg!. Så galet imponderade!. Nu på vintern så har snitt förbrukningen gått upp till 0,2....Helt galet ..

    Annars kan vi väll försöka bara köra Mk8 här och dess kompisar .

    Har 2 till jag "känner" beställt R med typ "kryssa i allt" spec.. Måste nog få hit dem för att hjälpa mig försvara denna "dyra" bil!

    Trevlig Helg! ,
    Senast redigerad av mangewide den 2021-01-16 klockan 17:24.

  3. #823

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Men dra på trissor Mk8 R kombin som kommer snart har dragkrok!...Men f---an ...eller vafan..

    Namn:  2022-vw-golf-r-estate-spy-photo.jpg
Visningar: 1381
Storlek:  117.4 KB

    Fast jag har svårt för längden!, är sånt konstigt överhäng bank på den...ser bra knas ut på de man ser ute nu...

    Men som sagt där är årets bästa familjebil 2021!

  4. #824
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Men dra på trissor Mk8 R kombin som kommer snart har dragkrok!...Men f---an ...eller vafan..

    Namn:  2022-vw-golf-r-estate-spy-photo.jpg
Visningar: 1381
Storlek:  117.4 KB

    Fast jag har svårt för längden!, är sånt konstigt överhäng bank på den...ser bra knas ut på de man ser ute nu...

    Men som sagt där är årets bästa familjebil 2021!
    Bästa familjebilen redan sedan 2015.......
    Intressant för framtiden om den kommer typas med kroken!

  5. #825

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Bästa familjebilen redan sedan 2015.......
    Intressant för framtiden om den kommer typas med kroken!
    Ja vi vet nog om några månader bara


    Och en vanlig R med Black Pack...ser lite arg ut..

    Namn:  37006E62-1511-41B8-ACA9-F4EF0024928D.jpeg.5f1bc8b20e66452af185913f78f59400.jpeg
Visningar: 979
Storlek:  78.7 KB
    Senast redigerad av mangewide den 2021-01-18 klockan 22:46.

  6. #826
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Men dra på trissor Mk8 R kombin som kommer snart har dragkrok!...Men f---an ...eller vafan..

    Fast jag har svårt för längden!, är sånt konstigt överhäng bank på den...ser bra knas ut på de man ser ute nu...
    Den har även jättestora extraljus samt en retroantenn på taket

    Skämt åsido, men prototyper kan ha lite avvikande utrustning. Just dragkrok är ju nåt som ofta används för att fästa PEMS-instrument (Portable Emissions Measurement System: https://www.researchgate.net/profile...outside-of.png) på. Visst kan det hända att Golf R kombin kommer att homologeras med dragkrok, men det finns även en risk att så inte är fallet och att man bara slängt på en dragkrok från vanliga Golf kombin (ifall den fysiskt passar) på prototyperna för att enkelt kunna haka på instrumentet och köra emissionsmätningar med dom.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  7. #827
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    .....Fast jag har svårt för längden!, är sånt konstigt överhäng bank på den...
    Combi 8 har den långa hjulbasen som är 4 cm längre än combi 7. Överhänget combi 8 är nog 1,5 cm längre än combi 7 eftersom totallängden är 5,5 cm längre.

    Som flera av oss redan vet har 8 hatchbacken den korta hjulbasen, dock troligen 1 cm längre bas än 7:an.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #828

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Den har även jättestora extraljus samt en retroantenn på taket

    Skämt åsido, men prototyper kan ha lite avvikande utrustning. Just dragkrok är ju nåt som ofta används för att fästa PEMS-instrument (Portable Emissions Measurement System: https://www.researchgate.net/profile...outside-of.png) på. Visst kan det hända att Golf R kombin kommer att homologeras med dragkrok, men det finns även en risk att så inte är fallet och att man bara slängt på en dragkrok från vanliga Golf kombin (ifall den fysiskt passar) på prototyperna för att enkelt kunna haka på instrumentet och köra emissionsmätningar med dom.
    Jo så kan det absolut vara, men fick en hint hos en ÅF att det skulle nog komma.. .. För det finns på T-Roc T, Tiguan R..mfl...så folk gillar kombi med dragkrok i flera länder än Sverige..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Combi 8 har den långa hjulbasen som är 4 cm längre än combi 7. Överhänget combi 8 är nog 1,5 cm längre än combi 7 eftersom totallängden är 5,5 cm längre.

    Som flera av oss redan vet har 8 hatchbacken den korta hjulbasen, dock troligen 1 cm längre bas än 7:an.

    /Peter
    Ja precis!, men det är ett J**kla överhäng i bak!. Men man kanske vänjer sig...tycker den är mer bort lurat på Seat och Cupra..

  9. #829
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg

    Och en vanlig R med Performace Pack...ser lite arg ut..
    Bilden du visade bakifrån tilltalade mig mer. Det svarta + svart optik +grillar blir väldigt svart ! Vit är häftigare!

    PS ....jag vet att vi alla har olika uppfattning om vilken som är den optimala kulören........

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #830

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Bilden du visade bakifrån tilltalade mig mer. Det svarta + svart optik +grillar blir väldigt svart ! Vit är häftigare!

    PS ....jag vet att vi alla har olika uppfattning om vilken som är den optimala kulören........

    /Peter
    Mää, skrev fel menade Black Pack...så man inte får den blå randen över grillen...

    Men håller med är för svart för min smak...ska ju ha en sån där vit utan Black pack!. Vill ju ha blå randen

    Sen!!, det har redan kommit retrofit kit i England att slippa skämmas vid macken!. Hydralisk till huven för ca 500 spänn!! ..

  11. #831

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Svart, läckert, den färgen skulle jag välja på R, aggressiv och elegant på samma gång

  12. #832

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Som flera av oss redan vet har 8 hatchbacken den korta hjulbasen, dock troligen 1 cm längre bas än 7:an.
    Axelavståndet skiljer även mellan olika versioner av exempelvis Golf 7/8 5-dörrars, om än endast ett fåtal millimeter

  13. #833

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Svart, läckert, den färgen skulle jag välja på R, aggressiv och elegant på samma gång
    Ja, riktigt läcker Inget för mig, jag inte tid, plats eller ork för att ta hand om en svart bil, men borde vara perfekt till mangewide som vad jag förstått är en riktig putsbög

  14. #834

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Svart kan väl inte vara värre än vitt tänker jag, vitt som är en katastrof avseende hur smuts syns (jag använder en vit bil) Jag hade valt svart Golf R, jag putsar aldrig på mina bilar, tycker inte det gör något om det syns att bilar används Spolar av med högtrycken för att få bort salt och annat som kan orsaka korrosion.

  15. #835

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Ja, riktigt läcker Inget för mig, jag inte tid, plats eller ork för att ta hand om en svart bil, men borde vara perfekt till mangewide som vad jag förstått är en riktig putsbög
    HAha, nej inte ens jag som tvättar "varje" dag klarar av Svart!

    När jag diskuterar med Bilvårdare som jag jobbar med, så säger det NEJ inte svart..

    Folk som väljer svart aningen bryr det sig inte om lite repor och "jämnt" smutsig bil. Sen är den katergorin är att det är ju snyggt med svarta byxor...så då borde ju en svart bil matcha min kläder..

    Men håller med Svart är läckert rent!. Men vi som bor i Sverige, är det omöjligt att ha bilen fin mer än 5min spelar ingen roll vilken årstid.

    Allt synd, damm, pollen, minst lilla repa, skit lätt at få flammigt om man slarvar med tvätten eller lackskydd..

    Ska du lämna in en Svart bil jämfört med en Vit på en seriös firma som gör jobbet rätt.. Så tar den svarta dubbel så lång tid att få till en vettig finish som inte ser ut som krig i soljus..

    Grå metallic är Bästa färgen i alla tillfällen, ser jäkligt blankt ut och smutsen syns minst..

  16. #836

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Svart kan väl inte vara värre än vitt tänker jag, vitt som är en katastrof avseende hur smuts syns (jag använder en vit bil) Jag hade valt svart Golf R, jag putsar aldrig på mina bilar, tycker inte det gör något om det syns att bilar används Spolar av med högtrycken för att få bort salt och annat som kan orsaka korrosion.
    HAha, nja du måste äga en svart!. Kan LOVA att den svarta blir ser skitigare ut än en vit på 10min..

    Fast putsar du inte vilket är lite tråkigt för den stackars bilen, det har ju Exploderat på puts fronten på senaste åren. Så många som njuter av en ren och fin bil nuförtiden. Man kan göra så mkt själv med bra grejer nu, om man jämför med för 20 år sedan..när det bara fanns skit på privatmarknaden..

    Som min polare Tobbe som startade Tershine...hyffsad resa på 3 år...från 0 till xx Miljoner i omsättning...så jäkla kul!. Folk är så jäkla duktiga och har koll nuförtiden hur man tar hand om en bil!

    Sen tråkiga med Svarta på nya Ren att all läcker blanksvarta kontraster försvinner....blir svart på svart på svart

    Sen spola inte av UTAN att torka av!!, herregud.. Var med och gjorde svart Rapotor som nån snajdare bara spolat av hela tiden.. Var så extremt mkt vattenfläckar....dessa är i många fall nästan omöjliga att få bort på Rutor mm....

    Så inte slarva grabbar!, bättre att inte tvätta än att fusktvätta! ( om ni inte har tillgång till Osmo vatten", den är faktiskt helt ok). Tom bättre att köra i en "repa min bil nu" biltvätt!. Lättare att polera bort små tvättrepor än nått stolpskott som inte tvättat ordentligt...som gör värre skador med repor mm..

    Jaja så tycker jag
    Senast redigerad av mangewide den 2021-01-19 klockan 10:50.

  17. #837

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag har haft ett flertal svarta bilar, jag upplevde aldrig de bilarna så grisiga som den nuvarande vita På svart slipper man även se asfalt/tjärfläckar/flygrost, sådant som totalt tar ner den vita lacken. Men det är kanske olika hur man tittar på bilar, jag bryr mig inte heller om vattenfläckar och torkar aldrig bilarna i någon större omfattning. Bästa färgerna ur tvätt-/minimalt putsbehov-perspektiv är enligt min erfarenhet/upplevelse silvermetallic/mörkgrå. Förstår vad du menar med de svarta detaljerna mot svart och det är klart att det blir sämre kontrast. Vill man ha kontrasten så är vitt rätt. Den blå färgen på Golf R skulle jag inte välja. Men en Golf R vill jag bara ha totalt "böse", subtilt aggressiv, men också elegant och framför allt ska den gå under radarn (enligt mig), rasande snabb och kul utan att orsaka onödig uppmärksamhet. Den delen löser i och för sig en vit Golf R nästan lika bra, enligt mig.

  18. #838

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Svart kan väl inte vara värre än vitt tänker jag, vitt som är en katastrof avseende hur smuts syns (jag använder en vit bil) Jag hade valt svart Golf R, jag putsar aldrig på mina bilar, tycker inte det gör något om det syns att bilar används Spolar av med högtrycken för att få bort salt och annat som kan orsaka korrosion.
    Skäms nästan för att skriva det, min förrförra Golf var vit, den tvättade jag inte på över 1 år en gång. Folk sa till mig att vad fin och nytvättad min bil alltid var
    Svart bil en gång och ALDRIG mer
    Senast redigerad av candyweiss den 2021-01-19 klockan 13:05.

  19. #839

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Grå metallic är Bästa färgen i alla tillfällen, ser jäkligt blankt ut och smutsen syns minst..
    Gissa om min Tiguan är silvergrå metallic

  20. #840
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Axelavståndet skiljer även mellan olika versioner av exempelvis Golf 7/8 5-dörrars, om än endast ett fåtal millimeter
    Så är det har jag noterat när jag jämfört. Därför räknar jag i cm eftersom det skiljer några/många mm mellan varianter av golf 7/seat leon 5f mk3 osv .
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin