Sidan 46 av 79 FörstaFörsta ... 364344454647484956 ... SistaSista
Resultat 901 till 920 av 1577
  1. #901
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Bättre att spekulera i gamla golf R nu förtiden än i fastigheter. Det hade man inte kunnat tro......

  2. #902

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Bättre att spekulera i gamla golf R nu förtiden än i fastigheter. Det hade man inte kunnat tro......
    Haha ja det kunde man inte tro för 10 år sedan... Ska tipsa Collin på Aftonbladet om senaste tidens bästa andrahandsvärde!

  3. #903

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Någon som hört ngt om strul med leverans av GTi pga att man valt till bränslevärmare?
    Säljaren ringde sambon nu och sa att om hon vill ha värmare, får hon troligen vänta till aug/sep Känns ju lite drygt.

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  4. #904

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Jäklar vad surt! Värmare är ju ett givet tillval när det finns. Troligen levereras få GTI:er med det globalt sett. Har inte kommit någon intern info vad jag sett. Kan säkert vara så att det inte finns tillgängligt i produktion förens nästa årsmodell, dvs till sommaren.

    Strunta i värmare och begär att de gör ett riktigt bra pris på en Clubsport istället

  5. #905

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Någon som hört ngt om strul med leverans av GTi pga att man valt till bränslevärmare?
    Säljaren ringde sambon nu och sa att om hon vill ha värmare, får hon troligen vänta till aug/sep Känns ju lite drygt.

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Äää ja VW verkar inte vara så duktiga på värmare på nya modeller ( till min 7.5 gick det inte alls att beställa, sen efter några månader så hade den dykt upp till ÅF förvåning, men blev bra ändå fick motorvärmare till inköpspris.. )

    Men till hösten så länge vill man ju inte vänta! , hoppa och köp en dyr motorvärmare som jag istället...

  6. #906

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ort
    Herrljunga
    Inlägg
    211
    De har säkert problem med hur långt ner i menyerna de ska lägga "knappen" för värmaren......

    Har värmare på min 7,5.....gott nu

  7. #907

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja då var det bevisat som jag trott hela tiden!, är inga 245hk i GTIn!. Men tanke på att den är så snabb 100-200!

    Bra där VW!

    Ni vill jag bara se när de mäter upp 340hk i Ren....

    https://youtu.be/ep865FMfpWg?t=425
    Senast redigerad av mangewide den 2021-02-08 klockan 07:56.

  8. #908

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Jäklar vad surt! Värmare är ju ett givet tillval när det finns. Troligen levereras få GTI:er med det globalt sett. Har inte kommit någon intern info vad jag sett. Kan säkert vara så att det inte finns tillgängligt i produktion förens nästa årsmodell, dvs till sommaren.

    Strunta i värmare och begär att de gör ett riktigt bra pris på en Clubsport istället
    Ser ju nu att det finns flera GTI:er som redan levererats med parkeringsvärmare, så det borde inte vara ett problem.

  9. #909

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja då var det bevisat som jag trott hela tiden!, är inga 245hk i GTIn!. Men tanke på att den är så snabb 100-200!

    Bra där VW!

    Ni vill jag bara se när de mäter upp 340hk i Ren....

    https://youtu.be/ep865FMfpWg?t=425
    Ja, med tanke på att BMW M135i och Mercedes A35AMG med 306 hästar gör 100-200 på 14,3 resp 14,4 sek så undrar man hur VW trollat....11,4 resp 11,5 på R kontra Clubsport....
    Antar att vikten är ca samma på alla 4. R-en lite tyngre då. Förresten, vet någon varför det sitter en svart plastbit på skärmkanterna på dom med 19-tummare?

  10. #910

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Ja, med tanke på att BMW M135i och Mercedes A35AMG med 306 hästar gör 100-200 på 14,3 resp 14,4 sek så undrar man hur VW trollat....11,4 resp 11,5 på R kontra Clubsport....
    Antar att vikten är ca samma på alla 4. R-en lite tyngre då. Förresten, vet någon varför det sitter en svart plastbit på skärmkanterna på dom med 19-tummare?
    Ja är sjukt bra 100-200 på Mk8 R och CS, Ren är ca 2 sek snabbare än 310hk 7.5.. Så med lite Matte så borde dessa ge ca 340hk...Den där nya Continental turbon verkar bra..

    Sen 0-100 med vinterdäck på 4.4 mot 4.8 som specar är ju rätt imponerade!. Det är ju Lite Porsche vibbar om detta, de som alltid anger 10% för långsamma tider

  11. #911

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja då var det bevisat som jag trott hela tiden!, är inga 245hk i GTIn!. Men tanke på att den är så snabb 100-200!

    Bra där VW!

    Ni vill jag bara se när de mäter upp 340hk i Ren....
    Det är väl inte första gången man kommer fram till att VW har ca 10% mer i hästar och vrid än vad man uppger, någon gång har det väl varit betydligt mer?
    Skriv gärna hur många hästar och vrid som VW uppger och vad testet visade på GTI´n.

  12. #912

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Det är väl inte första gången man kommer fram till att VW har ca 10% mer i hästar och vrid än vad man uppger, någon gång har det väl varit betydligt mer?
    Skriv gärna hur många hästar och vrid som VW uppger och vad testet visade på GTI´n.
    Nja min GTI gav inte många hästar över 245, eller det har Ingen gjort som jag sett tider på.. Alla ligger runt 17sek...

    265hk men bara 370Nm...Men den kommer så starkt tidigt...om man jämför med en gammal Mk7.5 med Evo3 888 motorn...

  13. #913
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    . Förresten, vet någon varför det sitter en svart plastbit på skärmkanterna på dom med 19-tummare?
    Lagkrav som rör hjulutstick. Ett billigt sätt att uppfylla att hjulet inte sticker ut utanför skärmkanten inom de grader som lagstiftningen säger. Egentligen skulle man behövt bredare skärmar eller "riktiga" skärmbreddare men på detta sättet rundar man lagen. De flesta svarta plastbitar trillar magiskt av när första ägaren ser dem
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  14. #914

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Intressant! , ja det där kan ju inte sitta så svårt?. Bara att knäppa av? ..
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-08 klockan 20:35. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  15. #915

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Lagkrav som rör hjulutstick. Ett billigt sätt att uppfylla att hjulet inte sticker ut utanför skärmkanten inom de grader som lagstiftningen säger. Egentligen skulle man behövt bredare skärmar eller "riktiga" skärmbreddare men på detta sättet rundar man lagen. De flesta svarta plastbitar trillar magiskt av när första ägaren ser dem
    Aha...ok. Tack för svar👍

  16. #916

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nja min GTI gav inte många hästar över 245, eller det har Ingen gjort som jag sett tider på.. Alla ligger runt 17sek...

    265hk men bara 370Nm...Men den kommer så starkt tidigt...om man jämför med en gammal Mk7.5 med Evo3 888 motorn...
    Viken GTI var det med 245hk från fabrik, vilket vrid och vilken årsmodell?

  17. #917
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Lagkrav som rör hjulutstick. Ett billigt sätt att uppfylla att hjulet inte sticker ut utanför skärmkanten inom de grader som lagstiftningen säger. Egentligen skulle man behövt bredare skärmar eller "riktiga" skärmbreddare men på detta sättet rundar man lagen. De flesta svarta plastbitar trillar magiskt av när första ägaren ser dem
    Just detta har jag noterat och undrat över... nu vet vi .
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #918
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Viken GTI var det med 245hk från fabrik, vilket vrid och vilken årsmodell?
    Modell 7,5, tillverkning from 2017 skulle jag säga.

  19. #919

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Så sant! Evo 3 888 med den gamla klassikerna IS20
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-08 klockan 21:47. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  20. #920

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    F-n vilket jäkla rally/raggar ljud det klämt ur Ren!. Det trodde man inte de skulle våga..

    https://youtu.be/lSocy1ohvNU

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin