Sidan 9 av 79 FörstaFörsta ... 67891011121959 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 1577
  1. #161

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja man säger att fälgar och sänkning är halva bilen och stämmer bra på denna hyffsat feta . Däremot när man kör luften så där låg så går det ju inte att köra utan att slå sönder bilen. Så upp 50mm minst, så ser det bra ut.

    Däremot så ser man skärmkanterna tydlig på desa bilder, och det är ju faktiskt jäkla snyggt!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Kolla svenska konfiguratorn då. Har för mig att det kommer både fler motorer och annan utrustning.
    Ok, fick iförsig mail från VW igår att svenska kunfig kommer efter nyår på nya Golfen, men det kanske inte stämmer?

  2. #162

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja man säger att fälgar och sänkning är halva bilen och stämmer bra på denna hyffsat feta . Däremot när man kör luften så där låg så går det ju inte att köra utan att slå sönder bilen. Så upp 50mm minst, så ser det bra ut.
    Däremot så ser man skärmkanterna tydlig på desa bilder, och det är ju faktiskt jäkla snyggt!
    Jo jo, inte min grej med så låg bil, alls. Men poängen med dessa bilder tycker jag är att de förtydligar 8:ans riktigt vassa design, anser jag. De smala knivskarpa strålkastarna, det minimala luftintaget och de eleganta bakljusen. Mycket modernt, mycket skarpt! Fälgarna tycker jag är underbara och harmoniserar perfekt med Golf

    Här bjuds fler bilder på samma bil: https://www.vau-max.de/fotostrecke/e...g.3319.13.html

  3. #163

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    lite information om kommande GTI.

    https://www.carscoops.com/2019/12/20...-up-to-290-hp/

  4. #164
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #165

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja kul att denna inte liknar de tidigare bilderna. Ovala avgas annan diffuser....sen en VINGE ...Ser lite galet ut på en "standard" GTI..

    Men kanske ingår i nått paket

  6. #166

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888

  7. #167

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nu kan man bygga nya MK8
    Men det kommer nog bli rätt saftiga priser för GTI och R. Precis som jag trodde

    För modellen 150 DSG kostar lika mkt som min GTI gjorde ny 2017....

    Så ca 60 000 är MK8 dyrare än MK7 med liknande utrustning..

    Plockade ihop en 150hk DSG med hyffsad utrustning och hamnade precis på 400k....

    https://www.volkswagen.se/sv/modeller/golf.html#MOFA

  8. #168

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nu kan man bygga nya MK8
    Men det kommer nog bli rätt saftiga priser för GTI och R. Precis som jag trodde

    För modellen 150 DSG kostar lika mkt som min GTI gjorde ny 2017....

    Så ca 60 000 är MK8 dyrare än MK7 med liknande utrustning..

    Plockade ihop en 150hk DSG med hyffsad utrustning och hamnade precis på 400k....

    https://www.volkswagen.se/sv/modeller/golf.html#MOFA
    "Hyffsad utrustning"..? Extra för 100000:- skulle jag säga är ganska mycket extra med Golf-priser på utrustningen...

    Men håller med, 300000:- i grundpris för en Golf med liten motor är löjligt dyrt...
    Senast redigerad av Crille82 den 2020-01-21 klockan 15:14.

  9. #169

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    "Hyffsad utrustning"..? Extra för 100000:- skulle jag säga är ganska mycket extra med Golf-priser på utrustningen...

    Men håller med, 300000:- i grundpris för en Golf med liten motor är löjligt dyrt...
    Ja 100k om man vill ha motsvarar nästan det jag har på min GTI...Som låg på 380 innan rabatt...


    Så galet med snikutrustad med 16" mm för 300k.... Tror man hamnar på 350 minst om man har några krav

  10. #170

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Golf generation 8

    Måste vara den fantastiska kronkursen som slår igenom.
    Vår T-Roc kostar 50000kr (listpris med extrautrustning) mer nu, och det är ganska precis 2 år sedan vi beställde den.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  11. #171

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Måste vara den fantastiska kronkursen som slår igenom.
    Vår T-Roc kostar 50000kr (listpris med extrautrustning) mer nu, och det är ganska precis 2 år sedan vi beställde den.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Samtidigt är det så att bilmarknaden numer mest består av kampanjer och/eller rejäla rabatter. Listpris är mer eller mindre inte alls relevant, ingen som betalar det. VW gör detsamma som Audi och de flesta andra märkena.

    Sen har nya Golfen inte ens kommit till handlarna än, därför gör man vad man kan för sälja "nyhetens behag" dyrt till en början. När den väl etablerat sig på marknaden så kommer den bjudas till klart rimligare pris...
    Senast redigerad av Crille82 den 2020-01-21 klockan 19:47.

  12. #172

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Samtidigt är det så att bilmarknaden numer mest består av kampanjer och/eller rejäla rabatter. Listpris är mer eller mindre inte alls relevant, ingen som betalar det. VW gör detsamma som Audi och de flesta andra märkena.
    Nja det där stämmer inte, lyckades få 10% rabatt på Mk7 och Mk7,5 , Att få så mkt är galet svårt att få idag.Jag tror med på kronkursen förstör och av VW har fått spel med sina priser..

    Du kommer aldrig kunna på 25% rabatt på MK8an (vilket krävs att den ska vara prisvärd). Då går handlarna back...de har inte så mkt marginaler på bilarna ( jo har lite koll på vad marginalen är på en ny bil )

    Ja min Mk7.5 GTI hade list pris på 305 för 2,5 år sedan...nu är list priset 299 för 150hk....

    Kan även säga att jag jag har en mk7 150TSi, den gav jag ca 250k för ny...idag så ca 350k med liknande priser...

    Jag tror VW börjar ta samma priser som Audi...

  13. #173

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nja det där stämmer inte, lyckades få 10% rabatt på Mk7 och Mk7,5 , Att få så mkt är galet svårt att få idag.Jag tror med på kronkursen förstör och av VW har fått spel med sina priser..

    Du kommer aldrig kunna på 25% rabatt på MK8an (vilket krävs att den ska vara prisvärd). Då går handlarna back...de har inte så mkt marginaler på bilarna ( jo har lite koll på vad marginalen är på en ny bil )

    Ja min Mk7.5 GTI hade list pris på 305 för 2,5 år sedan...nu är list priset 299 för 150hk....

    Kan även säga att jag jag har en mk7 150TSi, den gav jag ca 250k för ny...idag så ca 350k med liknande priser...

    Jag tror VW börjar ta samma priser som Audi...
    Vadå inte stämmer? Det är bara att titta på hur bilmarknaden ser ut, kampanjer med 30-40% avslag på listpris är ingen ovanligt. "Prestandamodeller" som GTI och R kampanjas sällan, möjligen när modellen ifråga är på upphällningen.

    Vill man inte köpa en snikmotoriserad Golf för 400´ som exempel ovan (varför någon nu skulle vilja det), så kan man ex. beställa en välutrustad A5 SB 45 TFSI q för de pengarna, det gjorde jag...

  14. #174

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Vadå inte stämmer? Det är bara att titta på hur bilmarknaden ser ut, kampanjer med 30-40% avslag på listpris är ingen ovanligt. "Prestandamodeller" som GTI och R kampanjas sällan, möjligen när modellen ifråga är på upphällningen.

    Vill man inte köpa en snikmotoriserad Golf för 400´ som exempel ovan (varför någon nu skulle vilja det), så kan man ex. beställa en välutrustad A5 SB 45 TFSI q för de pengarna, det gjorde jag...
    Menade efter att ha pratat VW handlare idag att påslaget är ca 50k på mk8. Men de ska då vara lite bättre utrustad.. Men inte alls som påslaget vad jag kan räkna..

    Du kommer inte kunna få 30-40% på MK8 ( pratar snikmodell även då) i rabatt förens om ett par år kanske.

    Det är Mk8 i denna tråd ingen Åjdi

  15. #175

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Min erfarenhet är att det är mer eller mindre omöjligt att få mer än 5% rabatt som privatperson på listpris utan kampanjer. VAG koncernen säljer ju mest bilar i världen så de behöver liksom inte.

    Ett undantag finns när jag beställde Tiguanen jag inte har kvar längre. En begbil de sålde till mig höll inte måttet, 9 verkstadsbesök på 9 månader. Den hade varit rejält tilltygad och dåligt reparerat. Med kampanjer och ett stadigt grepp om säljarens kulpåse fick jag 19% rabatt på nybil. Då var jag varken snäll eller kul att ha att göra med.

  16. #176
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    VW har i flera år hållit nere priserna men kan inte längre pga kronkursen. Det har skett mängder av prishöjningar sista året.

    Dessutom dyker det upp en till faktor och det är ID. Det har ju varit hur mycket prat som helst om priser som ska likna Golfs priser...

  17. #177

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    VW har i flera år hållit nere priserna men kan inte längre pga kronkursen. Det har skett mängder av prishöjningar sista året.

    Dessutom dyker det upp en till faktor och det är ID. Det har ju varit hur mycket prat som helst om priser som ska likna Golfs priser...
    Det där stämmer säkert och en annan anledning är väl att det är bra med många bilar på väg för andrahandsmarknaden samt säkra verkstädernas fortlevnad. I konkurrensen gör man inte lika stora pengar på nybilsförsäljning, men de måste ju servas och repareras.

  18. #178

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Min erfarenhet är att det är mer eller mindre omöjligt att få mer än 5% rabatt som privatperson på listpris utan kampanjer. VAG koncernen säljer ju mest bilar i världen så de behöver liksom inte.

    Ett undantag finns när jag beställde Tiguanen jag inte har kvar längre. En begbil de sålde till mig höll inte måttet, 9 verkstadsbesök på 9 månader. Den hade varit rejält tilltygad och dåligt reparerat. Med kampanjer och ett stadigt grepp om säljarens kulpåse fick jag 19% rabatt på nybil. Då var jag varken snäll eller kul att ha att göra med.
    Håller med jag har sett marginalerna de har på bilarna, så runt 5% är det normala man kan få på en beställd bil...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    VW har i flera år hållit nere priserna men kan inte längre pga kronkursen. Det har skett mängder av prishöjningar sista året.

    Dessutom dyker det upp en till faktor och det är ID. Det har ju varit hur mycket prat som helst om priser som ska likna Golfs priser...
    Ja det där är lite sjukt. Folk verkar har glömt att man kunde få en Bra utrustad R för under 400 för 2,5 år sedan...nu kosta mk7.5 ca 550...

    Så där är det överlag på VW och andra märken, de har blivit 30-40% dyrare de senaste 3åren...

    Helt galet, jag undrar bara vem köper en instegs Golf med bra utrustning för 400k , med dyr skatt på det??

    Nybilsförsäljningen måste ju tyvärr tokdala...

  19. #179

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    VW har i flera år hållit nere priserna men kan inte längre pga kronkursen. Det har skett mängder av prishöjningar sista året.

    Dessutom dyker det upp en till faktor och det är ID. Det har ju varit hur mycket prat som helst om priser som ska likna Golfs priser...
    Ja *ID3 kommer att krossa om priserna stämmer nu, du kommer kunna få värstingen med 55mil för ca 400k med 60 000 avdraget från staten...

    Synd bara att man inte vill ha en elbil, har svårt för det där att brottas med en skitig 3-faskabel som ska slängas in och ur bilen

  20. #180
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Håller med jag har sett marginalerna de har på bilarna, så runt 5% är det normala man kan få på en beställd bil...

    - - - Uppdaterad - - -



    Ja det där är lite sjukt. Folk verkar har glömt att man kunde få en Bra utrustad R för under 400 för 2,5 år sedan...nu kosta mk7.5 ca 550...

    Så där är det överlag på VW och andra märken, de har blivit 30-40% dyrare de senaste 3åren...

    Helt galet, jag undrar bara vem köper en instegs Golf med bra utrustning för 400k , med dyr skatt på det??

    Nybilsförsäljningen måste ju tyvärr tokdala...
    +1 på det. 2016 Köpte jag en ny Golf R Variant, 375kkr efter rabatt (juridisk person). 2019 Köpte jag en likadan, exakt samma tillval, färg, fälgar osv. 458kkr efter rabatt (juridisk person igen). +22% på 3 år, väldigt mycket mera än inflationen.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin