Sidan 30 av 79 FörstaFörsta ... 202728293031323340 ... SistaSista
Resultat 581 till 600 av 1577
  1. #581
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Så Golfen fick också torque vectoring på bakaxeln, det är ju trevligt.

    Lustigt att VW säger själva i filmen att det är 18" bromsskivor inne i 19" fälgarna, vilket uppenbarligen inte är sant. Möjligtvis att den minsta fälgen som får plats över bromsen (inkl. oket) är 18".

    Det ska tydligen vara tvåkolvs bromsok fram också, som på första generationens Golf R32.

    Edit: att det är tvåkolvs ok på R:en konstaterade jag visst redan på sida 12 i denna tråd, men det hade jag ju glömt bort nu knappt 9 månader senare
    Senast redigerad av cheba den 2020-11-06 klockan 18:00.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  2. #582

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Så Golfen fick också torque vectoring på bakaxeln, det är ju trevligt.

    Lustigt att VW säger själva i filmen att det är 18" bromsskivor inne i 19" fälgarna, vilket uppenbarligen inte är sant. Möjligtvis att den minsta fälgen som får plats över bromsen (inkl. oket) är 18".

    Det ska tydligen vara tvåkolvs bromsok fram också, som på första generationens Golf R32.
    Japp, det är ju nya 4wd systemet som lockar mest. Verkar ju galet bra mot tidigare generationer...

    Däremot en miss igen, ingen dragkrok på denna heller .. Trodde de skulle ha lärt sig av AMG som har det som en 9000:- tillval på deras A35AMG och Brutala A45AMG......

    Sen Nya Golf R kan beställas i tre olika färger. Lapiz Blue Metallic är signaturkulören för R. Dessutom kan bilen fås lackerad i Pure White eller Deep Black Pearl Effect – båda traditionella färger för sportiga Golf-modeller.

    Var väll lite konstigt?, man kan ju få ca 10 färger på alla de andra Golf Modellerna inkl GTE och GTI.....men men kanske är de mest populära...

    Sen är priset spännande, bara Aka avgas ska visst kosta 40 000:- extra.....sen ett Performance paket som känns som ett måste....

    Jaja....inom några veckor Svenska priser...

  3. #583
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Så Golfen fick också torque vectoring på bakaxeln, det är ju trevligt.

    Lustigt att VW säger själva i filmen att det är 18" bromsskivor inne i 19" fälgarna, vilket uppenbarligen inte är sant. Möjligtvis att den minsta fälgen som får plats över bromsen (inkl. oket) är 18".

    Det ska tydligen vara tvåkolvs bromsok fram också, som på första generationens Golf R32.
    Visst, det är helt fel. Ditt antagande att minsta fälgen är 18" kan vara rätt men som sagt, felaktigt uttryckt i videon.

    Vi väntar med spänning på prisbilden.

    Skatt. 2020 kostar en 310 hp Audi S3 (180g/km CO2 WLTP) 8330:-/år. Tas den ut efter 2021-04-01 kostar den 11224:-/år (enl. nuvarande förslag).

    Om Golf R hamnar högre avseende CO2 än S3 kan den kosta uppåt 12000:-/år i skatt de tre första åren. Jag vet att vi haft uppe det tidigare i tråden. Det blir ett antal tiotusenlappar i överdebitering från myndigheternas sida. Man får överväga det.

    Maluskalkylator 2021:

    https://www.vibilagare.se/tjanster/r...nus-malus-2021

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #584
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    ....Sen Nya Golf R kan beställas i tre olika färger. Lapiz Blue Metallic är signaturkulören för R. Dessutom kan bilen fås lackerad i Pure White eller Deep Black Pearl Effect – båda traditionella färger för sportiga Golf-modeller.

    Var väll lite konstigt?, man kan ju få ca 10 färger på alla de andra Golf Modellerna inkl GTE och GTI.....men men kanske är de mest populära...
    Kan det vara så att det kommer fler kulörer med tiden?

    En fördel vore om R endast finns i R kulörer så att den inte kan förväxlas en bas Golf med *R-line tramspaket.... Så väl är det nog inte .

    *R-line tramspaket = Ett paket som ska ge ett sportigt intryck utan att vara sportigt. Dvs åker "snålskjuts" på R ägarna. Förekommer tyvärr inom alla märken. S-line, AMG, M pkt osv. Får själv skämmas lite över vår A4 S-line .
    Senast redigerad av Peter-C den 2020-11-04 klockan 23:33. Anledning: *R-line trams
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #585

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Visst, det är helt fel. Ditt antagande att minsta fälgen är 18" kan vara rätt men som sagt, felaktigt uttryckt i videon.

    Vi väntar med spänning på prisbilden.

    Skatt. 2020 kostar en 310 hp Audi S3 (180g/km CO2 WLTP) 8330:-/år. Tas den ut efter 2021-04-01 kostar den 11224:-/år (enl. nuvarande förslag).

    Om Golf R hamnar högre avseende CO2 än S3 kan den kosta uppåt 12000:-/år i skatt de tre första åren. Jag vet att vi haft uppe det tidigare i tråden. Det blir ett antal tiotusenlappar i överdebitering från myndigheternas sida. Man får överväga det.

    Maluskalkylator 2021:

    https://www.vibilagare.se/tjanster/r...nus-malus-2021

    /Peter
    Ja det är så skadat med Skatten . Jag lagt in den som en kostnad på bilen, så ca 30 000 på 3år.

    Men blir inte så stor den för en bil som kostar ca 500 000, och tappar ca 150 000 i värde de 3 åren ( eller jag tror mindre )... Sen tror jag andrahandsvärdet kommer bli galet bra om 3år, kommer vara mkt mindre sålda bilar och då får man en skatt på 1500...

    Men som sagt en sjuk irriterad skatt...

  6. #586

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Kan det vara så att det kommer fler kulörer med tiden?

    En fördel vore om R endast finns i R kulörer så att den inte kan förväxlas en bas Golf med *R-line tramspaket.... Så väl är det nog inte .

    *R-line tramspaket = Ett paket som ska ge ett sportigt intryck utan att vara sportigt. Dvs åker "snålskjuts" på R ägarna. Förekommer tyvärr inom alla märken. S-line, AMG, M pkt osv. Får själv skämmas lite över vår A4 S-line .
    HAha...

    Nja med S-line tycker jag Audi gjort bra . Däremot R-line, är ju 99% lik en ren R....

    Ja borde komma fler kulörer

  7. #587

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja det är så skadat med Skatten . Jag lagt in den som en kostnad på bilen, så ca 30 000 på 3år.

    Men blir inte så stor den för en bil som kostar ca 500 000, och tappar ca 150 000 i värde de 3 åren ( eller jag tror mindre )... Sen tror jag andrahandsvärdet kommer bli galet bra om 3år, kommer vara mkt mindre sålda bilar och då får man en skatt på 1500...

    Men som sagt en sjuk irriterad skatt...
    Även om det inte blir så mkt i det stora hela, så har jag ingen lust att betala in deg som "Krösussork & Co." nyttjar som bidrag till elbilar för runt miljonen. Om man istället hade inkomstbeprövat bonus systemet, hade det kännts mer ok. Idag nyttjas ju malus pengarna helt fel och då har jag fasiken ingen lust att bidra.

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  8. #588

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Kan det vara så att det kommer fler kulörer med tiden?

    En fördel vore om R endast finns i R kulörer så att den inte kan förväxlas en bas Golf med *R-line tramspaket.... Så väl är det nog inte .

    *R-line tramspaket = Ett paket som ska ge ett sportigt intryck utan att vara sportigt. Dvs åker "snålskjuts" på R ägarna. Förekommer tyvärr inom alla märken. S-line, AMG, M pkt osv. Får själv skämmas lite över vår A4 S-line .
    Det där är så märkligt faktiskt. Den som betalat sjukt mycket pengar för en riktig BMW M3 t.ex. kan inte vara helt nöjd när grannen på sin uppfart har en 316 med M paket som ser väldigt lika ut för de allra flesta. Jag förstår inte.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Även om det inte blir så mkt i det stora hela, så har jag ingen lust att betala in deg som "Krösussork & Co." nyttjar som bidrag till elbilar för runt miljonen. Om man istället hade inkomstbeprövat bonus systemet, hade det kännts mer ok. Idag nyttjas ju malus pengarna helt fel och då har jag fasiken ingen lust att bidra.

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Ja. Och det faktum att man betalar lika mycket eller lite i vägtrafikskatt om man kör 300 mil om året eller 30.000 är ju helt galet.

  9. #589

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det där är så märkligt faktiskt. Den som betalat sjukt mycket pengar för en riktig BMW M3 t.ex. kan inte vara helt nöjd när grannen på sin uppfart har en 316 med M paket som ser väldigt lika ut för de allra flesta. Jag förstår inte.

    - - - Uppdaterad - - -


    Ja. Och det faktum att man betalar lika mycket eller lite i vägtrafikskatt om man kör 300 mil om året eller 30.000 är ju helt galet.
    Ja precis, jag kör inte ens 1000mil . Ni ska vara glada för sådan som mig som får detta samhälle att snurra!, kör dubbfritt och lite ( nöter inte så mkt på vägar ) Sen betalar massor med skatt...

    Ska nog byta Hobby till Stickning framöver, verkar billigare och smidigare..

    Men seriöst så kan man tyvärr inte lägga sig ner och Dö, några smarta har röstat in MP och jag tänker inte än ge upp.. Man kan ju dö i Corona nästa vecka.. Då har man inte nytta av massa pengar på banken....

    Sen är ju inte dessa bilar sjukt dyra ändå i helheten, är ju som en tung XC60 som är lika spännande som Valvakan i USA nu..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Även om det inte blir så mkt i det stora hela, så har jag ingen lust att betala in deg som "Krösussork & Co." nyttjar som bidrag till elbilar för runt miljonen. Om man istället hade inkomstbeprövat bonus systemet, hade det kännts mer ok. Idag nyttjas ju malus pengarna helt fel och då har jag fasiken ingen lust att bidra.

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Absolut, men det är ju bara början....om 5år lär man ju inte kunna köpa en Bensin/diesel utan att blir lynchad ekonomiskt!. Så sista rycket nu innan allt går över till Swosh bilar

  10. #590

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Fan behöver egentligen bra kroken för att köra ett par cyklar, och nej kan inte ha dem på taket. Är ju svintunga tantcyklar..

    Så nån som har testat nån lösning för bakluckan som verkligen funkar?. Thule säger att deras inte funkar om man har spoiler på bakluckan... ...

    Men finns ju andra tillverkare..

    Lyckas inte hitta nån som verkligen har testat!

    ( detta är för kunna köpa en Mk8 R )

    Jäkla I-landsproblem...

    Typ sådär...

    Namn:  mk8 r med cykel!.jpg
Visningar: 661
Storlek:  20.3 KB
    Senast redigerad av mangewide den 2020-11-05 klockan 12:32.

  11. #591

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Lägger du så mycket pengar på en bil kanske du har råd att byta cyklar också. Gamla damcyklar passar inte riktigt in i min bild på den bilen oavsett var de placeras. Eller köpa en bil till som du använder när cyklarna ska fraktas

  12. #592

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Lägger du så mycket pengar på en bil kanske du har råd att byta cyklar också. Gamla damcyklar passar inte riktigt in i min bild på den bilen oavsett var de placeras. Eller köpa en bil till som du använder när cyklarna ska fraktas
    Haha, nja är dyra Treek cyklar. Men de är våra pendlar hojar, så ska vara smidigt att plocka upp. Inte upp på nått tak och vingla med packväskor etc...

    Sen är hela vitsen med denna bil att det ska vara EN bil som klara ALLT!. Så har vi nu och kan ju inte gå ifrån det bara pga av några jäkla cyklar... Namn:  VW2.jpg
Visningar: 599
Storlek:  26.0 KB

  13. #593

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888

  14. #594

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    €48018 i Tyskland för R med DSG (finns i tyska konfiguratorn). ...och i den svenska.
    Men 42' för Akrapovic-systemet är hårda pengar, här hade jag nöjt med med standard.
    Senast redigerad av Fredrix den 2020-11-06 klockan 16:59.

  15. #595

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    €48018 i Tyskland för R med DSG (finns i tyska konfiguratorn). ...och i den svenska.
    Men 42' för Akrapovic-systemet är hårda pengar, här hade jag nöjt med med standard.
    Håller med .

    PErformance Pack kommer på måndag och lite annat enligt säkra VW källor ... Men Grymt pris på Clubsporten!!, ca 25 000 billigare än TCR....

    Sen Ren kanske är värd 500+ ändå tror jag. Kan vara lite sugen på en vit sådan, bara pga av de feta bromsarna

  16. #596
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Sen Ren kanske är värd 500+ ändå tror jag. Kan vara lite sugen på en vit sådan, bara pga av de feta bromsarna
    Clubsporten har samma bromsar som R:en, åtminstone fram (halvflytande borrade 357mm skivor och tvåkolvsok). Annan färg bara.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  17. #597
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    GOLF 8 R

    Hamnade på 536.400:- för vettig konfiguration. Inget avgas, 42 tkr fel pris, ganska onödig kostnad.

    Intressant att se vad performance pack innebär i pengar.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #598

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    GOLF 8 R

    Hamnade på 536.400:- för vettig konfiguration. Inget avgas, 42 tkr fel pris, ganska onödig kostnad.

    Intressant att se vad performance pack innebär i pengar.

    /Peter

    Ja man måste ha performance pack tror j. Verkar ligga på 25 000 i Tyskland

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Clubsporten har samma bromsar som R:en, åtminstone fram (halvflytande borrade 357mm skivor och tvåkolvsok). Annan färg bara.
    Bra info!, var lite oklart!

  19. #599
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja man måste ha performance pack tror j. Verkar ligga på 25 000 i Tyskland
    Precis. Då verkar div ingå, tex fälgar som jag valt till. Kanske larm med eller troligen bara fälglås....?

    Netto extrakostnad blir kanske 10-15 tkr för paketet då19" är ett måste för mig . Välfärdsproblem....
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #600

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Precis. Då verkar div ingå, tex fälgar som jag valt till. Kanske larm med eller troligen bara fälglås....?

    Netto extrakostnad blir kanske 10-15 tkr för paketet då19" är ett måste för mig . Välfärdsproblem....
    Fick även höra att DCC ska ingå, men vet inte om det stämmer...Men i så fall är paketet galet billigt

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin