Sidan 55 av 79 FörstaFörsta ... 5455253545556575865 ... SistaSista
Resultat 1 081 till 1 100 av 1577
  1. #1081
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    å gasdämpare till motorhuven på S3 !
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #1082

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Kommentarer Golf R vs Audi S3

    Det sista racet (flygande start i sport mode) är i min värld det mest betydelsefulla och där var Audin ganska nära R:n. Flygande start kan ge en förnimmelse av hur de är jämförelsevis uppe i fart på en bana så att säga. Förvisso utan kurvor . Hur mycket som de olika 4wd lösningarna skulle påverka hastigheten det i sammanhanget vet vi inte än. Troligen har S3 mindre negativ camber än mk8 R, en egenskap vid bankörning till R:s fördel.

    Bromsprovet. Carwow nämner inget om att Golfen på papperet har vassare bromsar (ska ha 2 kolvsok i alu med 345 mm skivor) jämfört med S3:s mono ok med 340 mm skivor. I denna test är de likvärdiga. Jag är inte förvånad.

    Bromsarna - Mina erfarenheter av S3 bromsarna tar jag från min fd Golf 7R (lika). Dessa bromsar användes friskt under flera år på ett rikligt antal bandagar. Funkade mycket bra. Krävde byte bromspads då och då samt byte skivor fram (flera ggr). Inget konstigt med det.

    Jämför jag dem med de betydligt vassare Cupra R bromsarna (4 kolvsok med 370 mm skivor) så är de ett himla bett i dem men jag upplever ingen dramatisk skillnad i bromsförmåga, däcken (Michelin PS4S) satte gränsen där. Har inte tillnärmelsevis kört lika mycket bana med Cupran, men vill ändå lyfta att S4 bromsarna skulle jag kunna leva med! Cupra R:s bromsar är betydligt kraftigare än de på mk8 R…. men tror ej det har så stor betydelse i slutänden .

    Audin kan mycket väl vara ett vederhäftigt alternativ. Den har ett antal punkter där den överglänser mk8 R:en såsom utseende, instrument inklusive de befintliga fysiska knapparna, helhetsintrycket av inredning.
    , Kan hålla med S3 är betydligt snyggare. Men jag tror att köra dessa på bana är som att köra en Porsche mot en V70...Ska utveckla det lite mer sen.. Men R är så jäkla mer vass i chassit.. ..

    Jag hoppas och tror att R bara har 320hk, fast Carwow tror 340-350...Är ju bara bra, tänkt denna med en mjukvara och 380hk...snabbare än....ja snabbast..

    Sen med bromsarna! R har 358mm 2 Kolv mot 340mm 1 kolv ( de gamla Mk7ans ). Hade man gjort detta test 5 gånger i rad eller kört på bana. Så hade man sett vilken extremt skillnad det är på bromsarna..

    Tycker bara man blir så sjukt imponerade av R , den krossar allt man läser.. och jag har läst allt som släppts, från EVO, Top Gear tidningarna mm..

    Enda problemet är att folk inte förstår vad man får för de extra pengarna som R kostar mot de andra...

    R är mer mot RS3 AMG45 chassit och bromsar...än mot de enlare S3, Bmw rivalerna.....

    Knas och kul

    Har blivit erbjuden överpris på min R fast jag inte fått den...för det är i 2022 som gäller om man vill ha en

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    å gasdämpare till motorhuven på S3 !
    Det har jag löst med en 500ing , fästena sitter kvar som S3a...

  3. #1083

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Var har du köpt gasdämparen någonstans, Mangewide?
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-14 klockan 11:00. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #1084
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Jodå "Mangewide" jag har förstått !

    Läs stycket jag skrev om bromsar på bana UPPREPADE bromsningar m Golf 7 R / Cupra R.. Cupran 370mm skivor och 4 kolvsok... Däcken kroknar först ingen jätteskillnad i bromsverkan.
    I vanlig trafik eller tom Autobahn har det knappast någon betydelse. Fina bromsar är alltid kul att ha, det medger jag!
    Vi är oeniga i ärendet kan vi konstatera .

    Sedan är det prioriteringar. Detaljer har ju redan dryftats i så jag spär inte på .
    Senast redigerad av Peter-C den 2021-03-13 klockan 17:30.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #1085

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Var har du köpt gasdämparen någonstans, Mangewide?
    Inte köpt än, men ska nog Tryggbil låta montera dämpare. Verkar vara smidigt

  6. #1086

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jodå "Mangewide" jag har förstått !

    Läs stycket jag skrev om bromsar på bana UPPREPADE bromsningar m Golf 7 R / Cupra R.. Cupran 370mm skivor och 4 kolvsok... Däcken kroknar först ingen jätteskillnad i bromsverkan.
    I vanlig trafik eller tom Autobahn har det knappast någon betydelse. Fina bromsar är alltid kul att ha, det medger jag!
    Vi är oeniga i ärendet kan vi konstatera .

    Sedan är det prioriteringar. Detaljer har ju redan dryftats i så jag spär inte på .
    Nejdå jag är med , men dessa bromsar får man inte på S3an vilket är tråkigt för alla andra bilar Bmw 135a A35 har ju större bromsar som R..så där är S3 väldigt snik... , vilket är väldigt synd..

    Sen är det ju lite galet att S3a som är en rätt dyr bil , låter som en dammsugare ( finns inte ens AKa att välja till) och verkligen har det gamla 4wd som gör bilen understyrd och tråkig/säker...

    Men som jag skrev för nån månad sen, Audi sparar alla gobitar till RS3 som kommer nu!.

    Därav att S3 är nån konstigt snik R i all hårdvara.... ..

    Men håller med att som har som vardagsbil och glida runt så är nog S3an att föredra!

  7. #1087
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    ......Sen är det ju lite galet att S3a som är en rätt dyr bil , låter som en dammsugare ( finns inte ens AKa att välja till).....
    Noterade det i videon. Dock finns det ett "resonator delete" kit på tex Progessive Parts GB för S3 8Y (2020 och framåt) att tillgå. Verkar finnas mellan-ljuddämpare på den.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #1088

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    OffT: Hur gör man med ljudet på elbilar som kör på bana?

  9. #1089
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Har sett en Tesla på bana som var väldigt tyst.
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-15 klockan 17:29. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #1090

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Noterade det i videon. Dock finns det ett "resonator delete" kit på tex Progessive Parts GB för S3 8Y (2020 och framåt) att tillgå. Verkar finnas mellan-ljuddämpare på den.
    Aha, det sitter en sådan!. Ja blev lite förvånad hur lite dämpare de sitter på Mk8R..

    Ja kanske är lösningen!, har varit lite skeptisk till dessa på 7.5. Vill ju inte a drone i kupe´n vid landsvägskörning

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    OffT: Hur gör man med ljudet på elbilar som kör på bana?
    Äää, vad menar du . Är ju det enda som jag kan tänka Elbilar är bra på med tanke på all galen buller regler som finns nu!

    Så borde man ju får köra dygnet runt?!

  11. #1091
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Aha, det sitter en sådan!. Ja blev lite förvånad hur lite dämpare de sitter på Mk8R..

    Ja kanske är lösningen!, har varit lite skeptisk till dessa på 7.5. Vill ju inte a drone i kupe´n vid landsvägskörning
    Om det sitter en likande lösning på avgassystemet på S3/mk8R som mk7r sedan med spjäll finns det gott hopp om att det kan funka bra med ett "resonator delete" kitt.

    Har ett "resonator delete" kitt på vår mk7r och spjälen gör jobbet bra med att dämpa drone.
    Har även provat att köra med helt öppna spjäll, helt ok på landsväg men blir jobbigt på motorväg.
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  12. #1092

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Grymt!, tack! ..

    Nu hoppas jag bara bilen kan byggas nån gång... ........ska ske denna vecka...men man vet aldrig nuförtiden..
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-16 klockan 11:01. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #1093

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Inget är som väntans tider....Jag har snart väntat halvvägs av mina 7 månader...����
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-16 klockan 11:01. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  14. #1094

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja tufft!.....Min ska byggas denna vecka......men litar icke på Tyskarna än

    Ni som vill veta hur mkt hk MK8R har och varför den kan gå jämt mot den starkare A45SAMG kolla Archie Hamiltons kanal ikväll! .. Där kommer det förklaras av en Tuner som bromsat Ren .... Kan säga....galet ...Eller följ mig för senaste skvallret.
    https://www.instagram.com/faceliftgt/
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-17 klockan 09:34. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  15. #1095
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    ......kolla Archie Hamiltons kanal ikväll! .. Där kommer det förklaras av en Tuner som bromsat Ren ....
    Här kommer den. Hoppade över tomsnacket till 6 min in i videon.

    https://www.youtube.com/watch?v=fJ5rmIcJBIY&t=365s
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #1096

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja tufft!.....Min ska byggas denna vecka......men litar icke på Tyskarna än

    Ni som vill veta hur mkt hk MK8R har och varför den kan gå jämt mot den starkare A45SAMG kolla Archie Hamiltons kanal ikväll! .. Där kommer det förklaras av en Tuner som bromsat Ren .... Kan säga....galet ...Eller följ mig för senaste skvallret.
    https://www.instagram.com/faceliftgt/
    Vet du om din bil blivit tillverkad i veckan, Mangewide?

  17. #1097

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Japp!!, var i karossfabriken igår!!
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-20 klockan 20:53. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  18. #1098

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Så trevligt! Då kanske du till och kan regga in den innan 1/4. Har v23 på min i nuläget. Låter som att det är klädseln som krånglar för tillfället...
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-20 klockan 20:53. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  19. #1099

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja blir tajt, finns väll en 19% chans att jag lyckats! . Jaha, men den är värd att vänta på!, kommer sakna den som F-n jar den i min nuvarande..
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-20 klockan 20:53. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  20. #1100

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Vad tror ni om en Steg 1 till R ( och alla andra med samma spec Gen 4 EA888 )

    420hk och 550Nm?!?!.... Låter ju helt sjukt!. Den som talar för att HGP är ju en av världens bästa och seriösaste tuner...Så inga fantasi siffror...

    Hur i H--levet är det möjligt??!.. Nya Turbon måste vara ljusår bättre än IS38..

    https://www.hgp-turbo.de/Leistungsst...-golf-8-r.html

    Anpassad motorelektronik med V / max. Upphäva
    Ändrat växlingsprogram för DSG-växellåda
    Ändrad lufttillförsel till luftfilterboxen
    K&N luftfilterinsats
    Sugslang med stor volym till turboladdaren
    Oljebyte på Mobil 1 (0W-40 ESP X3)

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 09:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 12:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 09:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 11:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 08:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin