Sidan 26 av 79 FörstaFörsta ... 16232425262728293676 ... SistaSista
Resultat 501 till 520 av 1577
  1. #501

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ja men varför kan inte GTI ha 350 hk direkt? Varför bara 245 hk, jag menar den blir ju från åkt av allt möjligt...

    Självklart är Golf GTD kraftfull med sina 400 Nm och 200 hk i en C-segmentsmodell. Det måste du ju ändå förstå. Och 400 Nm på framhjulen är inga problem, särskilt inte uppe i hastighet, massor med Passater åker runt med det på framhjulen. Inga som helst problem.

    I verkligheten är GTD snabbare än GTE på motorvägen (GTE har temporär max systemeffekt/vridmoment, en kort stund) och framför allt är GTD mer effektiv och behaglig än GTI om man ofta kör motorväg i höga hastigheter (säg normalt höghastighetstempo 180-220 km/h) med accelerationer vid behov.

    Jag har ställt samma fråga ett antal gånger nu, men du svarar inte, varför gör du inte det? Varför tror du att det finns en grupp kunder som väljer GTD framför GTI?
    Men finns det Verkligen en grupp som väljer GTD framför GTIn?, kan ju inte vara många. Nu med dieseln dåliga rykte och nu inga
    statliga rabatter... Har inte alla "miljö/ekonomi" intresserade gått till GTE istället för GTD?!

    Så ransonerar iallafall Sverige och tar inte in GTD, tror inte det är så mkt annorlunda andra länder

    Diesel försäljningen har ju rasat på alla marknader.....finns väll nån anledning...

    Sen att GTD skulle var behagligare runt 200?, går den så fort om man inte har 2mil öppen väg...ge mig en film som visar hur den accar i dessa intervall..

  2. #502

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Gode gud...

    Om kunderna på prestanda-Golf stått i det direkta valet och kvalet mellan GTD och GTI kan väl bara de själva berätta, men fakta är att VW erbjuder en dieseldriven prestanda-Golf och en bensindriven prestanda-Golf och har gjort så i några generationer. Bilarna kostar väl ungefär lika i inköpspris och uppenbarligen har det sålts en hel del GTD. Alternativet till en Golf GTD kan lika gärna ha varit en BMW 120d. Eller någon annan dieseldriven "hot-hatch", från konkurrenterna.

    Det var länge sedan det fanns några statliga rabatter på dieseldrivna bilar. GTD har aldrig varit en storsäljare i Sverige, vi har för långsam trafik här, annorlunda motorvägssystem och en delvis annan trafikkultur. Hur framgången för GTD i generation 8 blir på de kontinentala huvudmarknaderna återstår väl att se. Självklart kommer GTE att ta marknad, även från GTI. GTD-köparen bryr sig nog inte mer än normalt om miljö.

    Nej jag tänker inte ge dig någon film en GTD som håller behaglig marschhastighet 200 km/h, det får du leta fram själv om du är så intresserad av bilen som du tycker är så fel. Jag rekommenderar dig istället att bege dig ut i verkligheten. Kör några tusen mil på Autobahn, Autostrada osv. Låtsas att du är säljaren från Berlin som ska på tjänsteärende till München, det är ~58 mil på A9.

    Det är ingen som har sagt att GTD är snabbare någonstans än din GTI eller GTI generation 8. Den är tillräckligt snabb och effektiv. Den är der Langstreckenexpress i Golf-programmet. Men eftersom du kört för lite i Tyskland, på Autobahn, på kontinentala snabba motorvägar som Autostrada (GTD är mycket vanlig i Italien) så kommer du förmodligen aldrig att förstå det här hur mycket vi än diskuterar.

    Har du någon gång funderat på varför en massa kunder väljer BMW M550d istället för M550i?

  3. #503
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Detta är en synnerligen intressant diskussion (alt 2 monologer ).

    Iaf, jag har haft många vänner och bekanta som kört GTD. Nu var detta när vi alla var yngre så i detta fallet var det golf 1, 2 och 3 GTD. Gemensamt för alla som körde GTD var att de hade ett yrke där tillgången på diesel var god och att de var diesel-fantaster.
    De ville ha en bil som såg snygg ut, var lite roligare att köra och som gick att köra väldigt ekonomiskt ändå. GTI hade aldrig varit ett alternativ för någon av dem. Men GTD fyllde en funktion som en vanlig Golf GL diesel inte gjorde. Det fanns alltså en klar marknad för GTD. Inte som konkurrent till GTI. Precis som Marcus skriver så är de väldigt olika, både bilarna och kundgrupperna, och de kan existera var för sig utan att vara konkurrenter (eller förstå varandra).

    Själv tillhör jag gruppen som aldrig skulle välja en GTD, men det betyder inte att den inte har ett berättigande.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  4. #504
    Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Eftersom jag ägt både en MK7 GTD och en MK7 GTi, så kan jag säga att GTDn går sjukt bra, möjligen kan den uppdaterade diffen på GTIn spela in lite på kurvtagningen men i höga farter märker du knappt skillnad. Bortsett från förbrukningen där GTDn går runt 90 mil på en tank där GTIn som max går 60 mil (det är mina siffror med normal körning och i GTIns fall lättare smekningar på gasen.)

    Det är iaf mina fem cent av dessa bilar.
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

  5. #505

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Gode gud...

    Om kunderna på prestanda-Golf stått i det direkta valet och kvalet mellan GTD och GTI kan väl bara de själva berätta, men fakta är att VW erbjuder en dieseldriven prestanda-Golf och en bensindriven prestanda-Golf och har gjort så i några generationer. Bilarna kostar väl ungefär lika i inköpspris och uppenbarligen har det sålts en hel del GTD. Alternativet till en Golf GTD kan lika gärna ha varit en BMW 120d. Eller någon annan dieseldriven "hot-hatch", från konkurrenterna.

    Det var länge sedan det fanns några statliga rabatter på dieseldrivna bilar. GTD har aldrig varit en storsäljare i Sverige, vi har för långsam trafik här, annorlunda motorvägssystem och en delvis annan trafikkultur. Hur framgången för GTD i generation 8 blir på de kontinentala huvudmarknaderna återstår väl att se. Självklart kommer GTE att ta marknad, även från GTI. GTD-köparen bryr sig nog inte mer än normalt om miljö.

    Nej jag tänker inte ge dig någon film en GTD som håller behaglig marschhastighet 200 km/h, det får du leta fram själv om du är så intresserad av bilen som du tycker är så fel. Jag rekommenderar dig istället att bege dig ut i verkligheten. Kör några tusen mil på Autobahn, Autostrada osv. Låtsas att du är säljaren från Berlin som ska på tjänsteärende till München, det är ~58 mil på A9.

    Det är ingen som har sagt att GTD är snabbare någonstans än din GTI eller GTI generation 8. Den är tillräckligt snabb och effektiv. Den är der Langstreckenexpress i Golf-programmet. Men eftersom du kört för lite i Tyskland, på Autobahn, på kontinentala snabba motorvägar som Autostrada (GTD är mycket vanlig i Italien) så kommer du förmodligen aldrig att förstå det här hur mycket vi än diskuterar.

    Har du någon gång funderat på varför en massa kunder väljer BMW M550d istället för M550i?
    En sista runt detta . Jag har aldrig sagt att en GTD inte är kanon som nöta många mil!. Där är det absolut bäst!, men jag hakar upp mig på att den är ju så slö i dessa 200km/h intervall jag försökt leta upp!. Hade man klämt in en starkare Diesel hade denna varit klockren!

    Där har vi ju M550d som den perfekta (brutalt snabb och snål i 200+....inte som GTD.. ) der Langstreckenexpress

    GTD som är sålda i Sverige är ju som sagt en ekonomisk anledning!, jag har ju själv kört diesel när man harvade 14mil per dag. Då vill man ju slippa hålla på tanka och hålla nere på kostnaden..

    Men nu som sagt med nya Skatten, så blir ju GTD inte lika intressant i Sverige och säljs inte längre...

    Däremot GTE kommer bli en jäkla hit... vågar knappt säga vilken galen rabatt vi har på dessa på jobbet...Mer än dubbelt mot en GTI eller en GTI kan jag säga.... Sen låg skatt mm...

    Så är ju GTE den smartaste att köpa idag. Men allt kan ju inte vara logiskt, man vil ju ha lite kul i livet oxå...därav så har jag avskrivit den...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Detta är en synnerligen intressant diskussion (alt 2 monologer ).

    Iaf, jag har haft många vänner och bekanta som kört GTD. Nu var detta när vi alla var yngre så i detta fallet var det golf 1, 2 och 3 GTD. Gemensamt för alla som körde GTD var att de hade ett yrke där tillgången på diesel var god och att de var diesel-fantaster.
    De ville ha en bil som såg snygg ut, var lite roligare att köra och som gick att köra väldigt ekonomiskt ändå. GTI hade aldrig varit ett alternativ för någon av dem. Men GTD fyllde en funktion som en vanlig Golf GL diesel inte gjorde. Det fanns alltså en klar marknad för GTD. Inte som konkurrent till GTI. Precis som Marcus skriver så är de väldigt olika, både bilarna och kundgrupperna, och de kan existera var för sig utan att vara konkurrenter (eller förstå varandra).

    Själv tillhör jag gruppen som aldrig skulle välja en GTD, men det betyder inte att den inte har ett berättigande.
    Ja visst blev det roligt...Undra vad bara va alla andra tog vägen!?

    Håller med helt!, kan man "komma" över diesel så GTD alla dar i veckan! . Sen som sagt långt att pendla klockrent!.

    Men som sagt jag vill ha mer pulver

  6. #506

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av cree Visa inlägg
    Eftersom jag ägt både en MK7 GTD och en MK7 GTi, så kan jag säga att GTDn går sjukt bra, möjligen kan den uppdaterade diffen på GTIn spela in lite på kurvtagningen men i höga farter märker du knappt skillnad. Bortsett från förbrukningen där GTDn går runt 90 mil på en tank där GTIn som max går 60 mil (det är mina siffror med normal körning och i GTIns fall lättare smekningar på gasen.)

    Det är iaf mina fem cent av dessa bilar.

    Jaha intressant!, en som haft båda! . Kul att du tycker den GTD gick sjukt bra!, men varför gått över på GTI? .

  7. #507

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Verkar som inget kört GTD över 200km/h, finns ju en miljon filmer på GTI/R med typ 4 kassa på GTD...märkligt

    Men Denna skitdåliga!. Där får jag fram 100-200 GTI 16sek GTD 24 sek det är ju hela 30% ich långsammare....

    https://www.youtube.com/watch?v=IxGNHQ6kNVU&t=49


    Automann borde nog köra GTD på Autubahn snart!, den ska bli spännnade!.

    Men fan Mk8 GTI går jäkligt här!, betydligt snabbare än min GTI mk7.5 original!.

    https://www.youtube.com/watch?v=xhjWwkgqAaI&t=136s

    Senast redigerad av mangewide den 2020-10-20 klockan 09:59.

  8. #508

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jag har aldrig sagt att en GTD inte är kanon som nöta många mil!. Där är det absolut bäst!, men jag hakar upp mig på att den är ju så slö i dessa 200km/h intervall jag försökt leta upp!. Hade man klämt in en starkare Diesel hade denna varit klockren! Där har vi ju M550d som den perfekta (brutalt snabb och snål i 200+....inte som GTD.. ) der Langstreckenexpress

    GTD som är sålda i Sverige är ju som sagt en ekonomisk anledning!, jag har ju själv kört diesel när man harvade 14mil per dag. Då vill man ju slippa hålla på tanka och hålla nere på kostnaden..

    Men nu som sagt med nya Skatten, så blir ju GTD inte lika intressant i Sverige och säljs inte längre...
    Håller med helt!, kan man "komma" över diesel så GTD alla dar i veckan! . Sen som sagt långt att pendla klockrent!.
    1. Golf GTD är absolut inte slö i hastigheter runt 200 km/h, allt beror så klart på vad du jämför med. Det är en snabb bil i höga hastigheter jämfört med "normala" bilar i C-segmentet.
    2. Mer effekt hade gett en dyrare bil, på samma sätt som GTI kunde varit ännu snabbare med 350 hk, varför har den inte det?
    3. GTD ÄR der Langstreckenexpress - i GOLF-programmet.
    4. GTD är snabb och snål, för att vara en C-segmentsbil.
    5. GTD aldrig haft Sverige som målmarknad, huvudmarknaderna är Tyskland, Österrike, Italien, Frankrike, Spanien, UK.
    6. Fordonsskatt, vilken fordonsskatt anser du att GTD skulle få i Sverige? Högre eller lägre än GTI?
    7. GTD handlar ingenting om att "komma över diesel billigt", det är en business-bil på sina huvudmarknader. En tjänstebil, förmånsbil, för den som kör snabbt, långt och mycket i tjänsten och privat.
    8. Är låg bränsleförbrukning högsta prioritet så väljer man inte GTD, då finns det snålare TDI-modeller.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Verkar som inget kört GTD över 200km/h, finns ju en miljon filmer på GTI/R med typ 4 kassa på GTD...märkligt
    Som sagt, GTD är en business-bil, den riktar sig inte till entusiastkunder på samma sätt som GTI och R. Trodde det var uppenbart med tanke på all information jag gett dig de senaste dagarna.

  9. #509

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av cree Visa inlägg
    Bortsett från förbrukningen där GTDn går runt 90 mil på en tank där GTIn som max går 60 mil (det är mina siffror med normal körning och i GTIns fall lättare smekningar på gasen.)
    Och enligt min mening behöver man aldrig ens fundera på bränsleförbrukningen med TDI motorn, man kan köra så hårt det går när man vill och bränsleförbrukningen skenar inte oavsett hur hårdhänt man är. Det är ett smalt förbrukningsfönster. Det är också en skön känsla.

  10. #510

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ok en Sista då Marcus

    Men du kan inte bara säga att den är snabb utan att säga några tider uppe i fart.

    100-200 på 27.8 sek, det är inte snabbt nånstans om man inte jämför med en vad som helst som inte är en 240 från -79...

    Det är ju konstigt långsamt?!...nån som vet varför!?

    https://fastestlaps.com/models/vw-golf-gtd-mk-vii

    Kolla in tider här så ser ni att jag Hittar "på"... Man kan ju tycka sin bil är snabb, men är ju alltid tider man måste kolla på, annars blir allt ju godtyckligt

    BMW som du hänvisar för 100-200 på 10sek blankt!. Det är snabbt det!

    Så GTD med lite lite mer pulver så den inte blir förnedrad av Ren och GTI kan väll inte vara nått problem....den har ju fått låna GT namnet ju...

  11. #511

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag beklagar att du inte förstår. Mycket besynnerligt måste jag säga.

    Golf GTD är en snabb bil, jämförelsevis (0-100 km/h 7,1s, v-max 245 km/h), den går utmärkt att marschera 200+ km/h med, utan några som helst problem. Lugnt och behagligt, kraftfullt och effektivt. Jämförelsen är inte med Golf GTI, Golf R, Porsche 911 GT2, BMW M5 eller Audi RS6 - jämförelsen är med normala C-segmentsbilar, den är alltså mer prestanda än Golf 2,0 TDI 150 eller eTSI 150. Jag bryr mig inte om vilka tider du sitter och suktar efter och inte kunderna heller. Har du aldrig ställt dig själv frågan, varför köper kunderna GTD om de nu skulle tycka den var så sjukt långsam? Hallå, verkligheten anropar Magnus?

    Jag har inte hänvisat till BMW M550d som en prestandamässig jämförelse med Golf GTD, jag bad dig att reflektera över varför vissa kunder uppenbarligen väljer den (dieselalternativet) framför den snabbare M550i (bensinalternativet) - det var enbart den tanken jag syftade på, inget annat...

    Så nej, GTD behöver inte mer effekt, den är perfekt anpassad för ändamålet. I annat fall skulle väl GTI också behöva mer effekt? Varför fjanta runt med 245 hk, varför inte 350 hk direkt, så att den inte blir "förnedrad" av Golf R, BMW M3 osv... Återigen, du måste ju förstå ändamålet, behovet, kundgruppen, tanken med produkten - och det är INTE att vara snabbare än GTI eller R...

    Du svarar inte på några frågor, så hyfsat meningslös diskussion. Ge dig ut i den kontinentala verkligheten och se hur bilarna används där, släpp Youtube.

  12. #512

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det kanske uppstått någon tankevurpa i och med att båda heter GToch därför jämförs med GTI som ju är en utpräglad "sportbil" medan GTD är i jämförelsen en "standard" Golf utan sportbilsprestanda, vilket antagligen är meningen. Olika bilar för olika kunder. Så vill man ha lite mer brum brum köper man en... GTI kanske. Eller en R.

    Golf har ju funnits med tilläggsnamnet GT, då med sportig interiör och exteriör, men med standardmotorer.

  13. #513

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Golf generation 8

    GTI är inte en sportbil, men det är en sportig bil. I Golf programmet står GT? för prestanda-Golfar, och det är de alla tre, GTI, GTE och GTD. Sportig styling chassidynamik med goda prestanda, med olika inriktning och fördelar respektive nackdelar.

    A grand tourer (GT) is a type of sports car that is designed for high speed and long-distance driving, due to a combination of performance and luxury attributes.
    Senast redigerad av Marcus den 2020-10-20 klockan 18:55.

  14. #514

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det kanske uppstått någon tankevurpa i och med att båda heter GToch därför jämförs med GTI som ju är en utpräglad "sportbil" medan GTD är i jämförelsen en "standard" Golf utan sportbilsprestanda, vilket antagligen är meningen. Olika bilar för olika kunder. Så vill man ha lite mer brum brum köper man en... GTI kanske. Eller en R.

    Golf har ju funnits med tilläggsnamnet GT, då med sportig interiör och exteriör, men med standardmotorer.
    Håller men har en även en GT 150tsi i familjen!, den är klockren att pendla med och hyffsat snål. Vi kör den på 0,51 med mkt landsväg. Är lite som en GTD skulle passa in, inte allt för snabb med snål och trevlig bil! .

    Sen att en GTD går på en bra bit över 400 000 ( den är ju tom dyrare än en GTI där den säljs )för en normalt utrustad gör den ännu mindre imponerade än motsvarade C-segment bilar. Men pratade med lite följare från England där GTD säljs mkt mer än GTI och R, är bara pga av skatteskäl som fortfarande finns där.

    Sen blir man lurad av en Diesel med 400nm, man kan tycka fan va den går. Sen blir man omswishad av nån 220hk Golf i högre fart. ..

  15. #515

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Sen blir man lurad av en Diesel med 400nm, man kan tycka fan va den går. Sen blir man omswishad av nån 220hk Golf i högre fart. ..
    Vet inte vad du vill få sagt med det här. Jag har själv blivit omkörd av en gammal Skoda Fabia på motorvägen, trots att jag garanterat hade en bil som gick fortare. Men varför ska man alltid hålla full gas?

  16. #516
    Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jaha intressant!, en som haft båda! . Kul att du tycker den GTD gick sjukt bra!, men varför gått över på GTI? .
    Bytet berodde bland annat på att jag bytte tidigt i dieselgatehärvan, så antar att jag blev lite påverkad av allt som hände då.
    En annan var att jag hade lite bråttom när jag köpte GTDn så fick inte all utrustning jag hade velat ha. (Köpte en lagerbil, det gör jag aldrig om. Saknade drag, halvskinn, DCC i GTDn då)
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

  17. #517

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Sen blir man lurad av en Diesel med 400nm, man kan tycka fan va den går. Sen blir man omswishad av nån 220hk Golf i högre fart. ..
    Det här indikerar väl om något att GTD vänder till en mognare publik, vilket också anförs i Volkswagens marknadsföring. GTD beskrivs där som mer nertonad, decent, understated. Vilket valet av accentfärger också bekräftar. GTD flyger mer under radarn. Den riktar sig alltså inte i första hand till rally-Kalle eller race-Putte som tvångsmässigt måste mäta accelerationstider och jämföra med andra. GTD är till stor del en roligare tjänstebil, långsfärdsexpressen i Golf-programmet. För business kunden som kör långt, snabbt och länge. Men som av olika skäl inte vill ha en större bil som Passat. Som vill färdas med sportig chassidynamik och kraftfull prestanda, kanske på tyska Autobahn i marschhastigheter mellan 160-220 km/h där den starka TDI-motorn gör färden avspänd och effektiv.

  18. #518

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det där ser ju ut som något Volkswagen Group Sverige AB skulle kunna skriva i sin marknadsföring Marcus
    Om GTD hade sålts i Sverige.

  19. #519

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    AndySwede: förstår man inte produkten så blir förväntningarna fel.

  20. #520

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    ...medan GTD är i jämförelsen en "standard" Golf utan sportbilsprestanda, vilket antagligen är meningen.
    Som sagt, ingen Golf är en sportbil, men det finns sportiga Golfar med höga prestanda. Vore intressant att se din definition av "sportbilsprestanda", GTD:s topphastighet 245 km/h är mer än de flesta bilar på marknaden mäktar med och på samma nivå som Golf GTI generation 6 och 7, generation 8 endast 5 km/h snabbare, är det dessa 5 km som utgör skillnaden? 245 km/h är inte standardprestanda, anser jag. GTE blir låååångt efter. Acceleration 0-100 km/h ~1 s skillnad mellan GTI 8 och GTD 8, samtidigt som GTD accelerar mycket snabbare 0-100 km/h än vanliga C-segmentsbilar på marknaden och ungefär lika snabbt som GTI generation 6 och 0,5 s långsammare än GTI generation 7... En definition vore spännande att ta del av Inte för att det spelar någon roll för någonting...

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin