Sidan 11 av 79 FörstaFörsta ... 8910111213142161 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 1577
  1. #201

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Absolut så, men vad säger att inte Golf kommer i väldigt prisvärda utföranden med privatleasing-kampanj framöver... Särskilt då med motoralternativ som ger rimligt CO2-utsläpp...
    Det tror jag, precis som jag syftade på ovan...

  2. #202

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Läs denna , härligt skön och annorlunda recension

    Har oxå varit lite skeptisk till hur nya Media systemet ser ut....här slår det huvudet på spiken...haha..

    ""På insidan är det också uppdaterat och här är det rejält uppdaterat. Tyvärr är det inte bra gjort, det nya systemet är tvärtom fruktansvärt. Den digitala cockpiten och skärmen i mitten må ha hårdvara som ser finfin ut men för att vara ett nytt system 2020 är det här under all kritik. Det är helt enkelt gjort och godkänt i Powerpoint, några UX-designers verkar inte ha följt med på resten av utvecklingsresan.

    Och det håller inte 2020. Varken unga eller gamla kommer att attraheras av detta. Unga kommer att fnysa åt att det är så ogenomtänkt eftersom de är vana med så långt mycket bättre gränssnitt på andra ställen, gamla kommer att bli tokiga och be säljaren ställa in någon sorts lagom-inställning och sedan aldrig röra den.""

    https://feber.se/bil/vi-har-kollat-i...n-golf/406724/

    Men jag vidhåller, Golf har alltid varit den bästa och smartaste bilen i detta segment...

    Har köpt 3st sprillans nya( varit helt ok affärer ).... Men denna gång så går inte kalkylen ihop, den blir knasigt dyr i inköp, skatt och inte ens gasfjäder till huven längre för en 400k bil....

  3. #203

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Du får köpa Mercedes A-klass då, den kostade ju lika mycket

  4. #204

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Du får köpa Mercedes A-klass då, den kostade ju lika mycket
    Japp har några offerter på A35 AMG galet trevlig bil som säkert inte är dyrare än nya R..

    Bara så tråkigt att VW har gjort lite pannkaka med nya Golfen ...gillar ju modellen..

  5. #205

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    A35 AMG verkar underbar, riktigt riktigt fin.

  6. #206

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    A35 AMG verkar underbar, riktigt riktigt fin.
    Jo har lånat en och är galet imponerad av bilen. Det roliga är även AMG har lyssnat på kunder och man kan få dragkrok på denna!

  7. #207

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Bara att köpa medan möjlighet finns. Jag tror att 2020-2021 blir de sista två åren innan prisbilden på denna typ av bilar behöver justeras uppåt ytterligare då EU:s CO2-bomb slår till rejält från 2022.

  8. #208

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Bara att köpa medan möjlighet finns. Jag tror att 2020-2021 blir de sista två åren innan prisbilden på denna typ av bilar behöver justeras uppåt ytterligare då EU:s CO2-bomb slår till rejält från 2022.
    Ja problemet att redan nu, så är det ju tokigt med priser och skatt .

    Känns intressant när man dessa bilar blir 3år och skatten går ner från 10k till 1500 ...Är det bra för miljön?. Måste ju bli populärt med beggat då..

  9. #209
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 399
    Mera GOLF-8 fakta om vad som kommer i motorväg:

    https://www.autocar.co.uk/car-news/m...puts-confirmed

  10. #210
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Jag måste bara flika in att det blir lite konstigt att jämföra just R:ens pris för ca 3 år sedan. Innan facelift sänkte VW priset med 70000:- (!) och om jag minns rätt var det för att hamna på det där viktiga prisbasbeloppet (är det 7 eller 7,5 kanske?). Då startade den på 332000:- istället för ordinarie pris. GTI låg väl i den vevan på i princip samma pris.

    Flera andra modeller hamnar runt pbb, tex Tiguan och jag tror även Passat i något utförande gjort det.

    Man ska inte glömma att vi som hänger här förmodligen inte är representativa för majoriteten av de kommer köpa Golf 8, för de kommer välja "snikversioner". Tittar man på bilar som varit privatleasade så är de ganska ofta väldigt sparsamt utrustade.

  11. #211

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Jag måste bara flika in att det blir lite konstigt att jämföra just R:ens pris för ca 3 år sedan. Innan facelift sänkte VW priset med 70000:- (!) och om jag minns rätt var det för att hamna på det där viktiga prisbasbeloppet (är det 7 eller 7,5 kanske?). Då startade den på 332000:- istället för ordinarie pris. GTI låg väl i den vevan på i princip samma pris.

    Flera andra modeller hamnar runt pbb, tex Tiguan och jag tror även Passat i något utförande gjort det.

    Man ska inte glömma att vi som hänger här förmodligen inte är representativa för majoriteten av de kommer köpa Golf 8, för de kommer välja "snikversioner". Tittar man på bilar som varit privatleasade så är de ganska ofta väldigt sparsamt utrustade.
    Nej kanske var lite fel på med Ren, men var bra prissänkt..

    Men då tar vi min FaceliftGTI 2017 som gick ut för 305 innan rabatt , idag så börjar mk8 150Tsi på 299 med sämre utrustning än GTIn..och jag man kan ju inte säga att den är en ny generation och den ska vara mkt dyrare. Vad ska Mk9 kosta då 400k i snikversion?

    Har pratat med återförsäljare och VW de har lagt på ca 50k på Mk8 på "snikversionerna". Vilket är VÄDLIGT mkt vad man brukar lägga när en ny modell kommer...

    MK8 är ju verkligen ingen revolution med MK7, så tycker prispåslaget är väldigt märkligt..

    Kan väll även tillägga att jag även har en Mk7 150tsi 2013 som köptes ny. Den började på 220 om jag minns fel.... Så 80k mer för Mk8 med samma lilla motor är ju galet

  12. #212

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Baspriset på Golf 8 150 hk DSG är alltså 299 400 kr.
    Samtidigt är baspriset på Mercedes A-klass A200 164 hk med 7-stegad dubbelkopplingsautomat 287 900.

    Nog för att jag gillar VW - men betala mer för Golf än motsvarande ny Merca? Som dessutom har 14 hk mer? Nej, där går min gräns

  13. #213

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Baspriset på Golf 8 150 hk DSG är alltså 299 400 kr.
    Samtidigt är baspriset på Mercedes A-klass A200 164 hk med 7-stegad dubbelkopplingsautomat 287 900.

    Nog för att jag gillar VW - men betala mer för Golf än motsvarande ny Merca? Som dessutom har 14 hk mer? Nej, där går min gräns
    Ja det där är ju min åsikt sen priserna släpptes, lite väl galet att man tror man kan ta hur mkt som helst . Golf ska du vara en folkbil..

    Men vi hoppas MK8 är så bra som den vill ta betalt för sig..

  14. #214

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det kanske blir lite Apple över det hela. Många vill ha, få fattar varför och köper för att många andra har. Sedan svär man över att det är överprisat men då är kostnaden redan tagen - sug och svälj, trevlig helg.

  15. #215
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Baspriset på Golf 8 150 hk DSG är alltså 299 400 kr.
    Samtidigt är baspriset på Mercedes A-klass A200 164 hk med 7-stegad dubbelkopplingsautomat 287 900.

    Nog för att jag gillar VW - men betala mer för Golf än motsvarande ny Merca? Som dessutom har 14 hk mer? Nej, där går min gräns
    Har kollat lite priser på motsvarande modeller från MB, BMW, Ford osv på nätet. Kan inte säga annat än att Golf 8 verkar fått typ 5 - 10 % för för högt bto pris. Det är svårt att motivera priset, även för en VW nörd...

    Byte av modell till 8 är knappast ett hållbart argument för att höja priset. Alla byter ju modell då och då.
    Senast redigerad av Peter-C den 2020-01-27 klockan 01:35. Anledning: Byte av modell
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #216

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det kanske blir lite Apple över det hela. Många vill ha, få fattar varför och köper för att många andra har. Sedan svär man över att det är överprisat men då är kostnaden redan tagen - sug och svälj, trevlig helg.
    HAha det var min tanke oxå...Apple....Vem fan kunde tänka sig betal 18k för en mobil för 3 år sedan...

    Men nu är ju inte Golfen lika unik som Apple....Kanske Tesla passar bättre... Men 3an är ju rätt "billig"..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Har kollat lite priser på motsvarande modeller från MB, BMW, Ford osv på nätet. Kan inte säga annat än att Golf 8 verkar fått typ 5 - 10 % för för högt bto pris. Det är svårt att motivera priset, även för en VW nörd...

    Byte av modell till 8 är knappast ett hållbart argument för att höja priset. Alla byter ju modell då och då.
    Jo Precis, inte Trodde man att Golf skulle leda med att vara dyrast i segmentet?!. Spännand ehur dyr det vågar lägga GTIn och Ren

    GTI 405k
    R 480k

    Eller Vad tror ni?!

  17. #217

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Måste bara .En språjlans sådan snabba kärra eller en 150hk MK8...

    Cupran är ju fräckt prisvärd.....

    https://www.blocket.se/annons/stockh...300hk/88216897

    Premiär för nya Leon imorgon visst.. , säger väl i inte så mkt om priser..

    https://via.tt.se/pressmeddelande/li...easeId=3269015
    Senast redigerad av mangewide den 2020-01-27 klockan 13:54.

  18. #218
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg

    Premiär för nya Leon imorgon visst.. , säger väl i inte så mkt om priser..

    https://via.tt.se/pressmeddelande/li...easeId=3269015
    Det ska bli intressant att se vad Leon mk4 får för pris jämfört med Golf 8. De är minst sagt direkt konkurenter. Av egen erfarenhet vet jag att skillnaden är ganska liten om vi pratat Leon mk3/ Golf 7. Väldigt lika!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  19. #219
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg

    Jo Precis, inte Trodde man att Golf skulle leda med att vara dyrast i segmentet?!. Spännand ehur dyr det vågar lägga GTIn och Ren

    GTI 405k
    R 480k

    Eller Vad tror ni?!
    Golf GTI sätter normen för en "Hot hatchback" i klassen. Alla andra jämförs med den. Det i sig motiverar ett högre pris än för "kopiorna". Golf R kanske hamnar typ 50 k högre. Min gissning.... 405/460 k (utan extra tillval).
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #220
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Blir nästa GTI så herrejössesdyr som det förutspås i tråden så är det ett ypperligt tillfälle att avsluta sitt GTI-beroende och logga ut med flaggan i topp

    Eller så trillar man dit igen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin