Sidan 1 av 79 12341151 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 1577
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Golf generation 8

    VW Golf 8; Pris: ca. 17.000 Euro; Försäljningsstart: 2018

    Namn:  VW-Golf-VIII-Illustration-1200x800-b3eb1ca1098d85bc.jpg
Visningar: 12502
Storlek:  217.8 KB
    Mit dem Golf 8 steht und fällt auch die Marke. Deshalb arbeiten die Designstrategen mit Hochdruck daran, die Formensprache neu zu interpretieren. Der Fortschritt will schließlich hübsch, hochwertig und nachhaltig verpackt sein. Der optische Auftritt des Golf 8 wird flacher, bulliger, knuffiger, moderner. Wieder mit breiter, stärker gepfeilter C-Säule, klassischem Fugenbild, markanter Leuchtengrafik, dynamischer Architektur und absoluter Unverwechselbarkeit. An der Außenlänge ändert ...

    Namn:  VW-Golf-VIII-Illustration-1200x800-939fde65774220e9.jpg
Visningar: 14541
Storlek:  193.5 KB
    ... sich kaum etwas, doch versprechen VW-Insider etwas mehr Platz im Innenraum. Auch die Motorenpalette wird neu strukturiert: Ein Hybridbaustein ist Serie, die 1,4-Liter-TSI-Aggregate fliegen zugunsten des 1,5-Liter-Vierzylinders (110 bis 160 PS) raus, die kleinen 1,2-Liter-Vierzylinder sollen durch 1,0-Liter-Dreizylinder ersetzt werden. Der Golf GTI und der Golf R bleiben der 2,0-Liter-Maschine treu, die künftig maximal 420 PS leistet. Plug-in- und Elektro-Golf gibt es nicht mehr, den Part übernimmt ab 2020 der NUVe.

    Namn:  VW-Touareg-CC-Illustration-1200x800-4b7363428a4d3c9e.jpg
Visningar: 17717
Storlek:  297.4 KB
    Mit seinen technischen Inhalten übertrifft der Golf außerdem sogar den aktuellen Passat: Die Liste reicht von digitalen Instrumenten über LED-Licht und noch mehr Fahrprogramme bis zu Head-up-Display, großem Touchscreen und Einparkautomatik. Sogar komplett selbstständig dürfte der nächste Golf fahren können – die Technik zum vollautonomen Fahren ist laut VW pünktlich zum Marktstart 2018 fertig.

    Namn:  VW-Golf-VIII-Illustration-1200x800-c885b4b14d4ccea9.jpg
Visningar: 17857
Storlek:  224.5 KB
    VW Golf 8 Variant; Marktstart: 2019. Nur kurz nach der Steilheck-Variante kommt auch der Kombi. Er soll deutlich kantiger und sportliche werden als das aktuelle Modell.

    Namn:  VW-Golf-VIII-GTI-Illustration-1200x800-4df87e91b91cc5da.jpg
Visningar: 12740
Storlek:  242.4 KB
    VW Golf 8 GTI; Preis: ca. 30.000 Euro; Marktstart: 2019. Weil der nächste Polo GTI höchstwahrscheinlich den großen Zweiliter-Motor bekommt, muss auch der Golf GTI in der achten Generation nachlegen. Denkbar sind drei verschiedene Leistungsstufen: GTI Classic mit 265 PS
, GTI Performance mit 300 PS sowie GTI Clubsport mit 326 PS.

    Namn:  VW-Golf-VIII-GTI-Illustration-1200x800-f5dc8b48a3ebae09.jpg
Visningar: 8827
Storlek:  196.4 KB
    Ein Alternativ-Szenario listet den GTI Clubsport als Golf R mit Allradantrieb und die 400-PS-Variante als Golf RS 4Motion. Doch damit nicht genug, möglich ist nämlich auch ein GTI Plug-in-Hybrid, bei dem ein 109 PS starker E-Motor dem Verbrenner Beine macht.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 883
    Vad tycker vi om utseendet?!, lite väl mkt A3 på första. Men GTIn var läcker fast med Renult Clio sido lister

    Men är det troligt att MK8 redan kommer 1 år efter faceliften?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Nu är ju allt detta illustrationer och gissningar...mer eller mindre kvalificerade... Men jag tycker den första blå är riktigt snygg, vass, fokuserad, skarp design. Tycker inte den är mer lik Audi A3 Sportback än exempelvis Mercedes-Benz A-klass... Men omisskännligt en VW, tycker jag. Uppdaterade Golf 7 har väl försäljningsstart nu i december 2016 (?) och generation 8 kanske får försäljningsstart i december 2018... Då är det i alla fall två år efter uppdateringen av generation 7. Den skulle i så fall innebära att de första bilarna levereras till kund våren 2019. Om nu den prognosen håller...

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    751
    Inredning full av bildskärmar ser inte så kul ut, en Golf ska väl vara en bil, inte en rullande dataskärm! Men klart det är väl högintressant för inbitna kontors-råttor!

  5. #5
    Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Enligt mitt tycke har dom förstört fronten.. :/ Grillen är helt hemsk.
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

  6. #6
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    Citat Ursprungligen postat av cree Visa inlägg
    Enligt mitt tycke har dom förstört fronten.. :/ Grillen är helt hemsk.
    Ja, något förvanskad. Tror inte att detta är det vi får se när VW är klara med designen.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Jag ger inte mycket för de där bilderna.

    Utsidan tycker jag ser ut som Honda snarare än Volkswagen och insidan ser ut som prototypen från CES 2015. https://youtu.be/IKyqxDf4DsQ

    Jag tror snarare att någon reporter har lekt i photoshop än att de har några riktiga bildläckor.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Självklart är det illustrationer, gissningar - inte fakta.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    AUTO BILD Zukunftsvision: Golf 8 / 2019 / Alles auf "E" beim Golf 8 / Review
    https://youtu.be/u26CAVantcY

    Mildhybrid, 48V...

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Produktionsstart i Wolfsburg juni 2019...

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Klassiska rundinstrument kommer inte att erbjudas, standard blir digitala instrument liknande Mercedes-Benz S-klass. En Augmented-Reality-Head-up-Display kommer att erbjudas, som visar navigationspilar i 3D på gatan framför. Motorer: 1,0 TSI 95/116, 1,5 TSI 130/150, 2,0 TDI 136/163/?/204. Alla fyrcylindriga motorer blir mildhybrider med 48V system och E-Boost.

    Namn:  VW-Golf-8-Illustration-1200x800-e5fb44974da36076.jpg
Visningar: 11472
Storlek:  283.8 KB

    Namn:  VW-Golf-8-Illustration-1200x800-3930fd0e8d5fd5eb.jpg
Visningar: 12930
Storlek:  128.5 KB

    Namn:  VW-Golf-8-Illustration-1200x800-d9a5de311d837cb5.jpg
Visningar: 11112
Storlek:  118.3 KB

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 883
    Ja blir en Sådan GTI lagom om 2 år när den släpps... Intressant detta med mildhybrid!

  13. #13

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja blir en Sådan GTI lagom om 2 år när den släpps... Intressant detta med mildhybrid!
    Är själv jäkligt nyfiken på kommande Golf-generation. Längtar tills den presenteras. Gällandes mildhybrid var jag till en början också riktigt intresserad, men vad jag har förstått efter information som kommit ut så är det väldigt liten bränslebesparing. Eller har jag förstått det fel? Visst alla besparingar är ju bra, men verkar vara knappt märkbart med 48V systemen.

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 883
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Är själv jäkligt nyfiken på kommande Golf-generation. Längtar tills den presenteras. Gällandes mildhybrid var jag till en början också riktigt intresserad, men vad jag har förstått efter information som kommit ut så är det väldigt liten bränslebesparing. Eller har jag förstått det fel? Visst alla besparingar är ju bra, men verkar vara knappt märkbart med 48V systemen.
    Nej tror inte det ger nån vidare bränslebesparing.. Men jag är mer ute efter elknuffen som hjälp vid Accelerationen... Som LaFerrari....

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    MHEV-tekniken kanske kan ge en någorlunda märkbar minskning av bränsleförbrukningen om du kör väldigt mycket i stad med stop-n-go-trafik. Då kan systemet nyttjas mycket, då det hjälper motorn i just startacceleration men också genom att kunna hålla igång klimatanläggning och andra större strömförbrukare en längre tid utan att behöva starta motorn. För de versioner som utrustas med E-Boost (för vilket 48V är nödvändigt) så kommer man dessutom få riktigt bra vridmoment och snabb respons då man använder elektrisk kompressor för att överladda motorn. Sen behöver man även se den större bilden. Biltillverkaren behöver sänka sitt totala CO2-utsläpp för att nå EU:s mål och om man då kan sänka CO2-utsläppet med några gram på alla Golfar som säljs så blir det ganska mycket.

  16. #16

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    MHEV-tekniken kanske kan ge en någorlunda märkbar minskning av bränsleförbrukningen om du kör väldigt mycket i stad med stop-n-go-trafik. Då kan systemet nyttjas mycket, då det hjälper motorn i just startacceleration men också genom att kunna hålla igång klimatanläggning och andra större strömförbrukare en längre tid utan att behöva starta motorn. För de versioner som utrustas med E-Boost (för vilket 48V är nödvändigt) så kommer man dessutom få riktigt bra vridmoment och snabb respons då man använder elektrisk kompressor för att överladda motorn. Sen behöver man även se den större bilden. Biltillverkaren behöver sänka sitt totala CO2-utsläpp för att nå EU:s mål och om man då kan sänka CO2-utsläppet med några gram på alla Golfar som säljs så blir det ganska mycket.
    Ja givetvis finns det anledningar för dom att införa mildhybrider. Många är mycket större än bara en enskild bil då det givetvis gäller hela fordonsflottan. Men det jag bara menade var att det är lite tråkigt för slutkunden att skillnaden inte är större än vad den är. Visst du kanske kan få en liten extra boost på vissa modeller, men riktigt bra? Vet inte vad du menar är "riktigt bra", men av det jag läst är det inga stora doningar vi pratar om med 48V systemen. Det är en liten liten extra knuff. Dom skriver bland annat själva (VW) att tekniken kan sänka förbrukningen med upp till 0,3 liter bränsle per 100km. Det är inte mycket det och verkar vara vad det gör i bästa fall iom att dom skriver upp till. Det var bara det jag menade. Tråkigt att det inte har större inverkan på det dagliga användandet. Nej jag ser nog mest fram emot dom nyare motorerna som helhet och hela bilen, men väldigt lite av mitt intresse ligger hos MHEV-tekniken när det enda den kan göra för mig egentligen är att sänka förbrukningen (i bästa fall) från 0,50 till 0,47 l/milen...

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Med riktigt bra avser jag de bilar som blir utrustade med E-Boost (kanske GTI, R), alltså elektrisk kompressor för överladdning. Blanda inte ihop det med MHEV. E-Boost kan vara ett komplement till MHEV.

  18. #18

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Med riktigt bra avser jag de bilar som blir utrustade med E-Boost (kanske GTI, R), alltså elektrisk kompressor för överladdning. Blanda inte ihop det med MHEV. E-Boost kan vara ett komplement till MHEV.
    Okej. Då är jag med på vad du menar

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Namn:  vw-golf-8-2019-aufmacher-926x383.jpg
Visningar: 7531
Storlek:  70.4 KB

    ADAC påstår nu en hel del gällande Golf 8, en del är känt sedan tidigare.
    - Bagageutrymme, halvkombi: ~ 400 liter
    - Vikt: minus 50 kg
    - Storlek: längre, bredare, mer passagerarutrymme
    - Fullt digitala instrument redan från lägsta utrustningsnivån
    - VW ID konfigurerar personliga inställningar
    - Head-up-display
    - Car-to-X-Technologie: kommunikation mellan bilar, trafikljus och annan trafikinfrastruktur m.m.
    - 1,5 TGI 130 blir inte bivalent, den kan endast köras på gas, inte bensin
    - GTE skall klara upp till 70 km körning helt elektriskt
    - 48 Volts ISG/BSG i MHEV-drivlinor kommer att kunna ge ett tillskott på 50-100 Nm vid låga varvtal

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Namn:  Golf-8-Illustration-560x373-c2489411c0ff42e2.jpg
Visningar: 7042
Storlek:  44.6 KB

    Ytterligare en skiss som ska föreställa den digitala cockpiten i Golf 8 inkl head-up display med AR grafik.
    Auto Bild skriver också att eftersom VW inte får använda Audis femcylindriga motor så har man själva utvecklat en 3,0-Liter- Biturbo-VR6 med 400 hk och 450 Nm för Golf R... Hmmm...

    Den officiella presentationen av Golf 8 förväntas i slutet av 2018 med byggstart juni 2019.

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin