Sidan 33 av 79 FörstaFörsta ... 233031323334353643 ... SistaSista
Resultat 641 till 660 av 1577
  1. #641

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag tror att skillnaden är liknande som mellan min fd Golf 7R och Cupra R:en.

    Jag gissar på att CS har vassare negativ camber vilket gör den stirrigare än Golf R när man kör rakt fram eller svänger svagt, roligare men kan upplevas som tröttsamt. R är roligare vid blött väglag, bättre grepp när man gasar. CS har troligen hårdare fjädrar vilket påverkar åkkomforten negativt (för somliga). Dcc funkar säkert likvärdigt på bägge bilarna, dock hittar jag ej dcc som tillval på CS.

    Det går att leva med bägge alternativen .

    /Peter
    Ja finns en risk att CS kan vara mer jobbigt till vardags, den har mer negativ camber!. Men hoppas den inte blir spårig och jävligt, det vill man ju inte.. Men nuvarnde GTI är som ett jäkla tåg, man behöver knappt hålla i ratten fast vägar är spåriga. Vissa bilar är ju hemska att köra på vanliga vägar, spårar och jäklas ...

    Men DCC kommer på CS!, det är en grej av det ca 20 sakerna som jag upptäckt som inte är rätt på Konfigurationerna på nya MK8an...det har visst jäkla problem i Tyskland att få till detta.. ..

    Men eftersom DCC nu har 10steg, så tror jag att CS kommer vara minst lika bekväm som min nuvarande ......Nya DCC är både hårdare och mjukare!. Så det är en 9000:- självklarhet!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det är svårt att resonera med en känsla. Köööööööööööööööööööööp
    Määää, så kan du inte säga! . Jag håller ju få tuppjuck på vilken färg jag ska ha denna gång tom

    Sen vilken modell?!....

    Jäkla I-lands problem.

  2. #642

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Ja men färg är väl lätt att välja. Jag tänkte mer på ditt dilemma plus eller minus 100 lax. Har du ytterligare 100 lax tillhanda som du inte behöver köpa mjölk för - köööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööp! Hur kul är det att sitta i en ny cs och fortsätta drömma om en R, när du vet att du hade haft råd? En icke-fråga.

  3. #643

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Ja men färg är väl lätt att välja. Jag tänkte mer på ditt dilemma plus eller minus 100 lax. Har du ytterligare 100 lax tillhanda som du inte behöver köpa mjölk för - köööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööp! Hur kul är det att sitta i en ny cs och fortsätta drömma om en R, när du vet att du hade haft råd? En icke-fråga.
    , Jaha du tänker så

    Nej utan att låta som Sosse Jan Emanuel så är pengar inget problem

    Men gillar inte att bli "lurad" ....finns ju mkt annat skoj att köpa när man snackar en halvmille drygt på en liten bil

    Hade ju hoppats på en 400+ kärra när man snackar dessa summor...nu man kan ju inte ens skryta för grannen som köpt Xc60 T8 med mer hästar...grrrrr...

    *Inte helt allvarlig*..

    Men 320hk har ju är inget att skryta med nuförtiden......

    När man pratar att man gillar att köra bana, så tror folk man är **** i huvudet......
    Senast redigerad av mangewide den 2020-11-21 klockan 14:30.

  4. #644

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Det här är lovande för Ren med samma Gen4 888 motorn! , den har även bättre 4wd , lite mer effekt och mkt bättre bromsar!

    https://youtu.be/ou6sfaPS1jk

  5. #645

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jo provkörde nya GTE idag!, fan den var imponerade!.Så mkt snabbare och skönare än gamla Mk7.5 GTE..

    GTE är nog den roligaste hybriden på marknaden!. Sen har vi 17% rabatt på jobbet på denna...

    Men ska ha nått snabbare och mindre smart...

    https://www.instagram.com/tv/CH2z_Db..._web_copy_linkNamn:  Screenshot_20201121-160643_Video_Player[1].jpg
Visningar: 1481
Storlek:  408.9 KB
    Senast redigerad av mangewide den 2020-11-21 klockan 17:15.

  6. #646

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Är lite som en julkalender fortfarande Konfig på VW, ingen av bilarna är 100% än..

    Men idag dök det upp nått mer kul!, CUP2 till Ren som tillval! . Men jäklar det ramlar iväg i pris...

    Först måste man ha detta paket, för 19" mm...

    Performance pack, Lättmetallfälgar 19 tum Estoril, förhöjd hastighetsspärr, max 270 km/h
    181 kr/mån 1
    181 kr/mån, Volkswagen Billån, 36 mån, 30 % kontantinsats, 50 % restskuld, eff. rta. 3,45 % och körsträcka 1500 mil/år. Angivna räntor är exempel och varje återförsäljare svarar självständigt för sin egen räntenivå.
    eller 25 100 kr
    eller 25 100 kr,

    Fälgsäkringar med stöldskydd

    Servostyrning, hastighetberoende (Servotronic) med styrutslagsinskränkning

    Däck 235/ 35 R 19

    Lättmetallfälgar 8J x 19

    Upphävande av elektronisk begränsing av toppfart

    Sen lägga på R-däcken på det....blir mkt hjulkostnader extra om man kryssar hejvillt!

    Sportdäck som uppgradering av fälgpaket med 19 tum. Dimension 235/35 R19
    82 kr/mån 182 kr/mån, Volkswagen Billån, 36 mån, 30 % kontantinsats, 50 % restskuld, eff. rta. 3,45 % och körsträcka 1500 mil/år. Angivna räntor är exempel och varje återförsäljare svarar självständigt för sin egen räntenivå. eller 11 300 kr



  7. #647

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Du skrev ju tidigare att pengar inte var något problem

  8. #648

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Du skrev ju tidigare att pengar inte var något problem
    Nej det är det ju inte , men kommer det för nära en A45s i pris så är det ett mentalt problem... Vi snackar fortfarande om en 320hk Golf.. ( vilket inte är mkt i dagens samhälle... )

    Byggde ihop en GOLF R för 687 200:- nu!, det kan man väll tycka lite mkt för en Golf?!..

  9. #649
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nej det är det ju inte , men kommer det för nära en A45s i pris så är det ett mentalt problem... Vi snackar fortfarande om en 320hk Golf.. ( vilket inte är mkt i dagens samhälle... )

    Byggde ihop en GOLF R för 687 200:- nu!, det kan man väll tycka lite mkt för en Golf?!..
    Du får ta bort avgassystem å andra mindre nödvändiga tillval för 127.000 så blir det 560.000 kvar för en ändå välutrustad bil !
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #650

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Haha, här sitter jag och tycker att nya Passat GTE'n blivit dyr när den klockar in på 570' innan rabatt, 60' mer än min nuvarande GTE.

  11. #651

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    687.200 för en Golf? Det kanske inte bekommer dig men jag funderar i alla fall lite på vad andrahandsvärdet är. Följer det tumregeln cirka 50% efter tre år är det kanske den dyraste Golfen hittills med det största värdetappet hittills. Men säkert en rolig bil

  12. #652

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Du får ta bort avgassystem å andra mindre nödvändiga tillval för 127.000 så blir det 560.000 kvar för en ändå välutrustad bil !
    Ja absolut!, jag maxade på allt!.

    Men en seriös Spec som jag kan tänka mig får på ca 540!, innan rabatt!. Sen så har jag en rätt trevlig rabatt på det Så kommer inte bli nån sjuk summa...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Haha, här sitter jag och tycker att nya Passat GTE'n blivit dyr när den klockar in på 570' innan rabatt, 60' mer än min nuvarande GTE.
    Jo med det är ju galet dyrt! . Har ni oxå sjuk rabatt på den?, vi har 17% på GTE genom jobbet....

  13. #653
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    687 tkr. Det är nog ingen som kletar på all utrustning . Alla bilar blir orimligt dyra om man fyller i alla bockar i tillvalsbilderna.

    Räkna med 540-560 tkr för ett bra fordon. Inte orimligt.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #654

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    687.200 för en Golf?
    Vad menar du med för en Golf? Spelar det roll om det är en Golf, A-klass eller 1-serie? Golf är en av de mest ikoniska bilmodellerna genom tiderna, ett superstarkt varumärke, så starkt att det många gånger rangordnas före biltillverkarens varumärke. Alla vet vad Golf är, även utan att lägga till VW. En produkt med högt teknikinnehåll och kraftfulll prestanda - med få jämnlika på marknaden. En mycket kompetent produkt. Vilken bil skulle du tycka att det var rimligt att betala 687 000 kr för? Är det antal centimeter kaross som spelar roll?

  15. #655

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    687.200 för en Golf? Det kanske inte bekommer dig men jag funderar i alla fall lite på vad andrahandsvärdet är. Följer det tumregeln cirka 50% efter tre år är det kanske den dyraste Golfen hittills med det största värdetappet hittills. Men säkert en rolig bil
    HAha, ja jag vet. Men det där 50% stämmer inte på våra roliga bilar. Min bil har sjunkit 31% på 3,5år bara! ca 100 000. Det är galet bra. Men hade jag hade jag köpt en R istället, så verkar värdeminskning bara varit drygt 25%...

    Galet bra andrahandsvärde på dessa!

    Jag tror att MK8 kommer bli ännu bättre!, men tanke på den dyra skatten mm så kommer det inte finnas många beggade ute om 3år..

    Sen såg jag restvärdet som VW räknar på Clubsporten på MK8, det var bra högt. Så tom med VW räknar att den kommer hålla sig högt i pris...


    Men som sagt när man kommer upp i summor runt 500k.....så är 25% mkt pengar ändå....

  16. #656

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    687 tkr. Det är nog ingen som kletar på all utrustning . Alla bilar blir orimligt dyra om man fyller i alla bockar i tillvalsbilderna.

    Räkna med 540-560 tkr för ett bra fordon. Inte orimligt.
    Nej så sant, men man trodde aldrig att man kunnat närma sig 600k för en Golf för nått år sedan. Men allt som den nya har så får man en R under 500 så det en ändå galet prisvärd bil...

    Grannen beställde en XC60 T8 precis..670 000 för en bil som inte går fortare än 180.. ... Och nej man vill inte köra fortare med en sådan ändå...men menar bara bilar är galet dyrt nu...

  17. #657

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    687.200 för en Golf? Det kanske inte bekommer dig men jag funderar i alla fall lite på vad andrahandsvärdet är. Följer det tumregeln cirka 50% efter tre år är det kanske den dyraste Golfen hittills med det största värdetappet hittills. Men säkert en rolig bil
    12% om året har jag läst om och det har stämt bra på några bilar jag haft.

  18. #658

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ni har sett denna?, så klockren! Mat är så jäkla skön och ärlig i sina tester. Fan jag kommer nog få hjärtattack innan man lärt sig hantera ratten..

    Sen stolarna är tuffa, men fan stackars barn i bak ( eller vuxna oxå.. ). Blir som att sitta bakom en vägg jämfört med de gamla med vanliga nackstöd.....nått jag inte alls gillar...men det verkar ju vara standard på all prestanda bilar från Vw koncernen..

    Sen synd att man gått ner i materialval generellt på en så fin bil. Dörrsidorna fram jämfört med med min mot GTE som jag körde ordentligt i helgen, är lite som att jämföra med en Dacia +...



  19. #659

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Materialvalen överlag i mk8 motsvarar ej prislappen tyvärr. Mkt hårdplast, dock inte lika illa som ID.3, men det drar ner det upplevda kvalitetsintrycket avsevärt.
    Personligen tycker jag nya Octavia har bättre materialval invändigt och upplevs mer kvalitativ. Den är ju dock nästan lika galet dyr.

    Sen verkar man ju pissa på redan befintliga kunder, fått sämst inbytespriser hos VW återförsäljare när jag varit runt nu och kollat på att byta ut min Arteon. Så lutar åt att byta märke för första gången på sisodär 20 år

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk

  20. #660

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Materialvalen överlag i mk8 motsvarar ej prislappen tyvärr. Mkt hårdplast, dock inte lika illa som ID.3, men det drar ner det upplevda kvalitetsintrycket avsevärt.
    Personligen tycker jag nya Octavia har bättre materialval invändigt och upplevs mer kvalitativ. Den är ju dock nästan lika galet dyr.

    Sen verkar man ju pissa på redan befintliga kunder, fått sämst inbytespriser hos VW återförsäljare när jag varit runt nu och kollat på att byta ut min Arteon. Så lutar åt att byta märke för första gången på sisodär 20 år

    Skickat från min SM-G980F via Tapatalk
    Ja inbyte är de inte så duktiga på!, men finns ju galet många bilhandlare som köper in bilar bara rakt av Som Tullinge Bil, Ridderman mm..Där har jag fått bra mkt mer än av VW...

    Sen håller jag med!, Skoda har ju fan bästa inredningens kvalitén nu, helt galet. Tyckte tom nya A3an var sämre.. Men som sagt Skoda är inte billigt längre, men om du är ute efter en stor bil så sopar ju Octavian och Supereben alla i tester efter tester..

    Känns som priserna har suddas ut mellan alla "VW märken", nästan så att VW är dyrare en Audi ibland. Eller de är den, som nya Golf E-hybrid...den är konstigt dyr (vilket en massa journalister även säger )..

    Men en sak när jag satt och räknade runt!. En Manuell GTI utan nått extra! ( den är helt ok standard ) kan man nog få för typ 310 efter rabatt!. Det är galet prisvärd!, finns ingen manuell rolig bil med de hk att köpa!. Så den är ju veckans fynd!

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin