Sidan 12 av 79 FörstaFörsta ... 291011121314152262 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 1577
  1. #221

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Det ska bli intressant att se vad Leon mk4 får för pris jämfört med Golf 8. De är minst sagt direkt konkurenter. Av egen erfarenhet vet jag att skillnaden är ganska liten om vi pratat Leon mk3/ Golf 7. Väldigt lika!

    /Peter
    Jag vad jag läst, så vill det lägga Cupra väldigt nära i pris med R. Men lägga VRs skoda lägre. För att särskilja dessa mer. Men det vet vi om några månader..

  2. #222

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Blir nästa GTI så herrejössesdyr som det förutspås i tråden så är det ett ypperligt tillfälle att avsluta sitt GTI-beroende och logga ut med flaggan i topp

    Eller så trillar man dit igen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Haha, jag blev chockad redan när de släppte TCR GTI som var dyrare än R....

    Så risken är att MK8 GTIn är 100k än Mk7.5 GTIn (ej TCR )..... ..

    Då blir det AMG istället!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Golf GTI sätter normen för en "Hot hatchback" i klassen. Alla andra jämförs med den. Det i sig motiverar ett högre pris än för "kopiorna". Golf R kanske hamnar typ 50 k högre. Min gissning.... 405/460 k (utan extra tillval).
    Coolt om det stämmer, då är Golf R dyrare än A35 AMG som är en jäkla grym bil ...

  3. #223

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Skulle jag vara ute efter en ny bil idag skulle jag tveklöst titta mycket noga på en ren elbil.

    Tesla model 3 kostar i grundutförande 500 000 jämnt efter statlig bonus. Då får man en bil med 340 hk som gör 0-100 på 5,3 sek. Det om något är väl en svår konkurrent till en dyr MK8 GTI

  4. #224

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Skulle jag vara ute efter en ny bil idag skulle jag tveklöst titta mycket noga på en ren elbil.

    Tesla model 3 kostar i grundutförande 500 000 jämnt efter statlig bonus. Då får man en bil med 340 hk som gör 0-100 på 5,3 sek. Det om något är väl en svår konkurrent till en dyr MK8 GTI
    Ja så sant, men har klämt på Performance modellen. Den är ju lagom rapp . Men då 700k..

    Men annars kommer ID3 konkurrera ut Mk8 tror jag, den blir ju "billgare" än en MK8.

    ID3 R kommer bli galet intressant, men den ligger nog ett par år bort..

  5. #225

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Det är väl en liten grupp som en elbil är ett alternativ för. Ser jag till mig själv, bor i lägenhet och kan inte ladda hemma. I min kommun så finns det heller inte några laddstolpar (förutom ett par på någon företagsparkering). En elbil i min sits blir ganska värdelös.

    Men priset på nya Golf, de hade inte behövt lagt navigation discover pro som standard. Det tillvalet ligger på 16800:-, hur många köpare av Golf 7 kryssade i det alternativet? Utan discover pro så får man 8” skärm (mot 10”) och fysiskt vred för volymkontroll.

  6. #226

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Det är väl en liten grupp som en elbil är ett alternativ för. Ser jag till mig själv, bor i lägenhet och kan inte ladda hemma. I min kommun så finns det heller inte några laddstolpar (förutom ett par på någon företagsparkering). En elbil i min sits blir ganska värdelös.

    Men priset på nya Golf, de hade inte behövt lagt navigation discover pro som standard. Det tillvalet ligger på 16800:-, hur många köpare av Golf 7 kryssade i det alternativet? Utan discover pro så får man 8” skärm (mot 10”) och fysiskt vred för volymkontroll.
    Håller med om elbil, lätt krångligt att ladda. Känns om många har 2 bilar bara för att kunna köra den andra 100mil utan att stanna

    Sen med tillvalet håller jag med OM!, hur många hade lagt till detta?. VW motiverade höjningen med 50k på MK8 att det alterantiv ingick nu... Men det hade jag aldrig lagt till, är ju galet dyrt...

    .Jag kör AndroidAuto gratis funkar ju galant..

  7. #227
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Navi för 16800:-. Det kostar inte vw mycket extra att skicka med. Inget jag skulle vilja betala något för. Se det som en liten "teaser".... man kan ju inte välja bort det och därmed få sänkt pris.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #228
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Instegsmodellen.

    1.0 TSI bensin 110 hk 6 växl man 236 900:- enl pressmeddelande fr VW.

    Ser väl mer rimligt ut.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #229

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    2021 VW Golf GTI: Is This An Early Prototype For Hardcore TCR Model?
    https://www.carscoops.com/2020/02/20...ore-tcr-model/

    Namn:  2020-VW-Golf-GTI-TCR-spy-shots-4.jpg
Visningar: 1566
Storlek:  76.1 KB

    Namn:  2020-VW-Golf-GTI-TCR-spy-shots-5.jpg
Visningar: 1995
Storlek:  69.0 KB

  10. #230
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    .........Coolt om det stämmer, då är Golf R dyrare än A35 AMG som är en jäkla grym bil ...
    Gjorde en konfig av en MB A35 för någon vecka sedan. Tillvalen ackumulerar ibland buntvis med tiotusenlappar per rad. En A35 /306 hk hamnar på några hundra tkr över senaste Golf R 7.5..... Föga vetenskapligt utredning då jag ej presenterar några detaljer, det erkänner jag !

    @mangewide - Tror du skrev i en annan tråd att du hamnade på 700 tkr för A35. Det går säkert att få de till att bli dyrare om man vill....

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #231
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Gjorde en konfig av en MB A35 för någon vecka sedan. Tillvalen ackumulerar ibland buntvis med tiotusenlappar per rad. En A35 /306 hk hamnar på några hundra tkr över senaste Golf R 7.5..... Föga vetenskapligt utredning då jag ej presenterar några detaljer, det erkänner jag !

    @mangewide - Tror du skrev i en annan tråd att du hamnade på 700 tkr för A35. Det går säkert att få de till att bli dyrare om man vill....

    /Peter
    Mercedes? Du kör väl varken taxi eller är över 65 år?
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  12. #232
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Mercedes? Du kör väl varken taxi eller är över 65 år?
    MB A35 har förekommit i tråden ett flertal gånger som jämförelseobjekt avseende pris / performance. Därav min kommentar .

    • Köra taxi - Nej men åker ibland taxi, även med MB.
    • >65 år. Jo, jag blir 66 om 2 månader.... . Använder dock inte gubbkeps.

    Övrigt - Tycker att MK8 ser trevlig ut. Har stora förväntningar på "R". Ska VW ta bra betalt så måste den leverera bra med. Då är det OK att ta betalt. Än så länge gissar vi. Absolut inte aktuellt med A35 för egen del.

    @jimZon, du kör ju Volvo men såg i annan tråd att det kan bli ändring på det...... Har ett minne av att du körde GTI MK6 för ett antal år sedan.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #233

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    H&R Spezialfedern har presenterat sin 45 mm sänkning till Golf 8, vilket får denna tidlösa skönhet att se ännu mer solid ut.

    Namn:  80469946_1188719831519069_5358733226991352146_n.jpg
Visningar: 1441
Storlek:  86.2 KB

    Namn:  80629186_772196003288452_2993792961239641246_n.jpg
Visningar: 1367
Storlek:  96.8 KB

    Namn:  80629185_199961061162770_1038998419746892426_n.jpg
Visningar: 1455
Storlek:  80.2 KB

  14. #234

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    2021 VW Golf R Shows Up Completely Undisguised, Looks Exactly How You Expected
    https://www.carscoops.com/2020/02/20...-you-expected/

    Namn:  2020-VW-Golf-R-spy-shots-1.jpg
Visningar: 1412
Storlek:  50.1 KB

    Namn:  2020-VW-Golf-R-spy-shots-4.jpg
Visningar: 1408
Storlek:  79.7 KB

    Namn:  2020-VW-Golf-R-spy-shots-6.jpg
Visningar: 1848
Storlek:  58.6 KB

  15. #235
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Ser man på, blå bromsok verkar vara tillbaka på R:en. Nåt som fanns på Rxx modellerna (R32, R36, R50) men av de senare R modellerna är det bara Polo R WRC som haft det. Dessutom är det flytande tvåkolvsok, senast Golfen hade det var mk4 R32. Skivorna set ut att ha växt sedan mk7 också.

    Det ser ut som att GTI TCR:en(?) i bilderna ovan har samma bromsar som R:en, med de stora hålborrade halvflytande skivorna fast med en täckbricka på oket, något som R:en högst troligtvis ska få i produktionsversionen.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  16. #236

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    World première at Geneva Motor Show: First glimpse of the new Golf GTD

    Namn:  DB2020AU00008_overfull.jpg
Visningar: 1387
Storlek:  247.1 KB

    Volkswagen will celebrate the world première of the Golf GTD at the Geneva International Motor Show from 5 to 15 March. Among the technical highlights is the most powerful and – thanks to twin dosing – cleanest turbo diesel injection (TDI) engine ever to be installed in a Golf. It harmonises the confident dynamism of the Golf GTD together with higher efficiency and lowest emissions. The charismatic design of the Golf GTD reflects a unique combination of dynamism and self-confidence.

    The diesel top-of-the-range version, based on the new eighth generation of the Golf, will carry the long tradition of the GTD into the future. In 1982, Volkswagen presented the very first Golf GTD. At that time, Volkswagen brought new excitement into the compact class with its turbo diesel and other equally sporty features, like in the Golf GTI Mk1.

    And almost four decades later, this same dynamic concept is still going strong: Once again, Volkswagen will introduce one of the most economical and at the same time sporty compact models to the market with its Golf GTD. A significant increase in performance is accompanied by lowest emissions: The Performance TDI’s efficiency has been significantly optimised and CO2 emissions have been cut even further, all while simultaneously improving responsiveness.

    Thanks to a new twin dosing SCR with double AdBlue® injection, NOx emissions will be greatly reduced as compared to its predecessor. This makes the TDI in the new Golf GTD one of the cleanest combustion engines in the world. And by the way, the four-cylinder powerhouse is started by pressing a pulsing button in the completely digitalised cockpit – to the beat of a new era.

  17. #237

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    VW Golf 8 GTI vs GTE vs GTD REVIEW comparison Exterior Interior Mk8 - Autogefühl


  18. #238

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    VW Golf 8 GTI vs GTE vs GTD REVIEW comparison Exterior Interior Mk8 - Autogefühl

    Shit!, den här har man väntat på!

    Tycker den är över förväntant!

    Saker som var läckra!
    -Ledstripen i fronten
    -Varvräknare a´Lambo
    -Stolarna..

    Sen satan va stora hålen är i grillen, bara skriker om en ful kylare där.....kan man inte lacka kylare svarta

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Gjorde en konfig av en MB A35 för någon vecka sedan. Tillvalen ackumulerar ibland buntvis med tiotusenlappar per rad. En A35 /306 hk hamnar på några hundra tkr över senaste Golf R 7.5..... Föga vetenskapligt utredning då jag ej presenterar några detaljer, det erkänner jag !

    @mangewide - Tror du skrev i en annan tråd att du hamnade på 700 tkr för A35. Det går säkert att få de till att bli dyrare om man vill....

    /Peter
    Missat detta inlägg

    Nja, jag har faktiskt lyckats bygga en vettig för 500k, vilket är biligare är motsvarande R! .

    Däremot är AMG jäkligt knepiga att "bygga", galet mkt val som snabbt dra iväg i pris... ¨¨

    Men som sagt en prisvärd alternativ till en Ren..

  19. #239

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Mercedes? Du kör väl varken taxi eller är över 65 år?
    Haha. Nja nya AMG är väll 100gr coolare är Volvo och även VW

    Är lixom på en annan nivå

  20. #240
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Skönt att R verkar slippa KIAs lampor.

    GTI och R lär komma Q3 och något mer Q4, kanske motsvarande GTI TCR.

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin