Sidan 53 av 79 FörstaFörsta ... 3435051525354555663 ... SistaSista
Resultat 1 041 till 1 060 av 1577
  1. #1041

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Mää du får inte restas!, skärmdumpa nått

    Slog tom A35AMG här, vilket var kul bra det.. Har nog läst och sett allt...tror detta måste vara första bilen som inte har nån dålig total recension än...vunnit alla jämförelser mm.. . Visst det klagas på lite smäck, men komfort, prestanda och chassi väger visst upp allt annat

    https://www.topgear.com/car-news/hot...rcedes-amg-a35

  2. #1042

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Det är väl sällan någon tysk bilmodell får en dåligt recension, annat än småsaker?

  3. #1043

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Det är väl sällan någon tysk bilmodell får en dåligt recension, annat än småsaker?
    Nej kanske : Men Golfar brukar bara vinna på att det är den mest "praktiska" sportkärran.. Inte att de är roliga och precisa.. Nu verkar som VW verkligen har checkad alla boxar med Ren..

    tom DSG lådan är blixt snabb, och ÄNTLIGEN håller växlarna utan att växla upp själv!. Som f-n är lite läskigt och irriterande när man kör bana
    Senast redigerad av mangewide den 2021-03-03 klockan 11:18.

  4. #1044

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Golf generation 8

    Lite osäker på hur mycket man får ”låna” utan att begå upphovsrättsbrott. Men källan är iafl Auto Motor & Sport och fungerar kanske som lite reklam för dem.

    Men här kommer en liten del:


    Moderatorerna får radera om det är mot forumets regler.

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  5. #1045

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Tack!

    Ja det var snällt!, tror ingen fara jag har lagt upp mkt från tidningar på min instagram och tom taggat tidningarna så vet att de sett det, men inte fått nått gnäll än.. . Tror alla reklam är bra reklam i slutändan.

    Men lite elakt att säga 550k, undra hur många som väljer till Cup2 för 10k extra?.

    Jag är fortfarande inne på att det räcker med Performance PAck och DCC, lite vanlig rabatt på det. Så är man under 500k.

    Då är bilen billig om man jämför med konkurrenterna, så tycker det är skeft att man alltid gnäller på priset... Mna måste ju kolla exakt vad man får..

    Men men, kul att de gillade den fast den var så dyr
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-04 klockan 11:14. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #1046

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Billig jämfört med konkurrenterna skulle jag inte säga. Tar inte hänsyn till standardutrustning och pris på extrautrustning, men.

    A 35 AMG, 428900:-
    M135i, 460200:-
    S3, 474000:-

    Golf R, 479900:-

    Visst, Golf R är ju vassast av dessa, men ändå anmärkningsvärt högt prissatt i förhållande. Den är ca. 30´ för dyr skulle jag säga.


    Jag hade nog, trots att Golf R är snabbare och roligare, ändå valt en A35 med metallic, värmare och dragkrok för 457´ brutto. Den hade passat bättre som allround i min vardag.
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-03-03 klockan 19:33.

  7. #1047

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Jo men det där är en klassiker, men kollar bara på grund priset och tycker Golfen är dyr

    Kolla istället exakt vad du får för de priserna! )

    Kan säga lite snabbat efter ha räknat på alla dessa, 100gr om och om ingen..

    Som A35AMG, den MÅSTE man ta Premium Paket till att börja med a 35 000 ( som 99% tar )..Annars kan du inte sälja bilen, du får skärmar som i en Volvo 240 inte de stora som alla vill ha mm .. Men bygga en A35 under 520 är inte många som lyckas.
    Namn:  skärm.JPG
Visningar: 816
Storlek:  15.2 KB Jäkla snyggt, not...inte sett nån bil som sålts med detta

    Sen är A35 bra mkt sämre utrymme och komfort, har lånat en en längre tid... Men kul motor, men den är lite slö

    Sen Galet dyr att försäkra och serva!. Typ 10k för halvförsäkring och svindyr service..

    Det är en AMG, vilket verkligen gör att försäkringsbolag drar öronen åt sig, inte de "bästa" ägarna..Dyra och ganska vanliga reparationer..

    M135 den skulle jag inte ta i med tång, det är en Mini med Bmw kaross som fått så extremt mkt dåliga recensioner att köra, helt tragiskt mot den gamla 140 som kan ha varit den bästa och snabbaste i klassen.

    S3 är ju en snik R, vilken inte känns lockande. Har gamla 4wd systemet och riktigt kassa och små bromsar mm..

    Så kolla noggrant, så ser du att R är billigast i gänget! , Jag har KOLLAT
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-04 klockan 11:15. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #1048

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Måste bara berätta, utan att nämna namn

    Men haft lite kontakt med ägaren till första Golf R som fick hämta ut sin idag!

    -Har haft en Mk7 R innan...

    -Denna är som en sportbil om man jämför med Mk7an så snabb och stabil....helt sjuk att köra..

    Han trodde inte kanske effekt var så mkt högre, utan det nya Torque vectoring är helt grymt som gör den så snabb...därvav denna är så snabb jämfört med bilarna jag som nämns ovan..

    Nu är det ännu jobbigare at vänta 5-6 veckor till

  9. #1049

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Jag är väl medveten om att du är övertygad att om att Golf R ger mer för pengarna än konkurrenterna

    Men det förändrar inte det faktum att man att Golf R är dyrare än konkurrenterna, nu 480´, utan navigation. Då kan man lassa på 50´ på en A 35 för att nå upp i samma pris, eller egentligen 70-80 eftersom det är där de flesta R hamnar. Man kan ju liksom inte hävda att Mercan skulle behöva betydligt mer utrustning än Golf R för att vara jämförbar. Då handlar det om att motivera merpriset på Golf R för sig själv.


    Om Golf R kostat 449´ och dragpaket och värmare vore valbart, det vore attraktivt!
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-03-04 klockan 10:45.

  10. #1050

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Haha, nu är du snurrig och inte läst min inlägg om totalkostnaden

    Räkna på total priset igen med SAMMA utrustning och skatt, försäkring, service .

    Men problemet är att du kan inte få den grymma 4wd mm på A35, då måste man upp på A45..Då är man upp på en 700 000 bil...

    Så kan jag lova att R inte är dyr .

    Ja skulle gärna köpt en A35a det var tanken, har 10 offerter här klar..

    Men bilen blir svindyr i tot kostnad att äga..Så inget försvar att jag köpt en R, utan mer hur korkat dyrt det hade blivit att ta en AMG..som inte är rolig om man skulle nu köra en total snik som du säger


    Jo var ju lite roligt, så gick igenom offerterna lite snabbt..

    Ska jag ha "samma" utrustning som R så hamnar jag på 526 000. Det är faktiskt väldigt likt R i pris.

    Men Merca har fast rabatter på bilarna!. Som Hedin de är äger inga bilar ,utan det gör general agenten. Så är SAMMA priser överallt...

    Den rabatten man får på en A35AMg är bra mkt sämre en vad man får på en R, för där kan ÅF själva hålla på att deala...

    Lite skönt Mercans koncept, ,men tyvärr vi som gillar att pruta och trixa har inget att göra där ..

    Sen har A35an 9500 i skatt mot R som har 8000:-....Vilket är jäkligt intressant hur VW löst detta, för den är billigare än S3a med samma motor med mindre effekt?!
    Senast redigerad av mangewide den 2021-03-04 klockan 11:45. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  11. #1051

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Nu pratade jag om priset på bilen, om inte så på det psykologiska planet.

    När det gäller ägandekostnader så är det egentligen bara skatten som är given. Vad man betalar i försäkring är högst individuellt, detsamma med service. En Merca har inte fler och tätare servicearbeten än en Volkswagen över tid och beroende på vad man har för kontakter kan ju en A35 bli billigare än en Golf R. Merca har också serviceavtal.

  12. #1052

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    , jag pratar ju också om bara priset..

    Köper men en AMG för 500k så servar man auktoriserad , så ganska lätt att se det priset.

    Samma med försäkringen!, den har en helt annan kategori. Så det kan man ju självklart räkna enkelt

    Jag kollade nog runt på alla och AMG var nästa dubbel så dyr på det billigaste stället!. Däremot var jag ju lite sugen på en A45s, där var den billigaste halvförsäkringen för en gubbe på ca 15k...

    Så AMG är dyrt..

    Så inte svårt att räkna ut totalkostnaden på dessa bilar. Då ser man direkt att VW inte är så dyr som du ville hävda

    Det är min point, blir så trött på alla som säger att R är dyr och ful...man har lixom inte gjort sin hemläxa.. .. Däremot utseendet kan man inte påverka...men som jag säget...ge den 6mån.. Så kommer 99% gilla den.. Precis som när mk6 kom, och alla tyckte den var ful
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-04 klockan 16:20. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #1053

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Jag har aldrig hävdat att Golf R inte är kompetent, eller att den är ful (subjektivt). Givetvis är det en bra bil och kanske prisvärd.

    Det jag ifrågasatte är att du hävdade att den är billigare än konkurrenterna, vilket jag inte håller med om. Jag är lite förbryllad över prissättningen i förhållande till "likvärdiga" modeller.

    Vad det gäller ägandekostnaderna så pratar du utifrån egna förutsättningar, det är inte riktigt detsamma som generellt. Klart att man servar en ny bil på märkesverkstad. Men om nu AMG är generellt lite dyrare att äga så kan man ju lägga besparingen på inköpspriset där.

    Som sagt, har man bestämt sig och köpt något så är det inte svårt att motivera för sig själv att det är rätt. Jag ifrågasätter inte ditt val på något sätt, eller säger att jag inte själv skulle kunna tänka mig en Golf R. Men som en rolig bra vardagsbil så skulle A35 (med värmare och dragkrok) spontant passa bättre för mig. Samt att inköpspriset är lägre
    Senast redigerad av Crille82 den 2021-03-04 klockan 15:20.

  14. #1054

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja en sista då

    Kan ändå inte förstå att ägande kostnaden är inviduell, du kan låna mitt excell dokument. Så kan jag lova att du får samma "skillnader" även om inte exakt samma. Men AMG är dyrt att äga för det är det finaste/dyraste inom Merca som Bmw M bilar...Så att jämföra dessa med en Golf i driftkostnad blir svårt..

    Men kan lite förstå problem med VW prissättning, folk har svårt att se total pris. De ser bara grundpriset och tänker den där Golfen var jäkla dyr..

    De hade varit smartare och kör gamla Mk7R stuket med enklare 4wd och små bromsar, då hade R garanterat kostat 420 i grundpris!, men är det vad man vill ha??

    Inte jag iallafall, tycker att det var dax för en R när de äntligen gått all in med Chassi, drivlina och bromsar...Så här extremt att Vw aldrig gått med en R...

    Men som sagt man kan ju köpa en snik Golf R......Audi S3!!

  15. #1055

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Då var det slut snackat!!!. MK8R är århundrades J-vla Prestabda fynd!!!

    Så äntligen slutsnackat att den är dyr!

    Världens snabbaste och dyraste Hothatch Merca A45sAMG för 630 000 i grundpris med 421hk mot Mk8R med 320hk och 470 000 i grundpris....typ samma vikt!!

    Vi ska vara stolta VW ägare nu!

    https://youtu.be/GdX1YiruB64


    Hur fan ska det gå?! , ja finns väll bara en som kan vinna?

    ps. Archie Hamilton i filmen skickade denna till mig ikväll och tyckte jag skulle se den! *lol*.. jag övertalade han tidigare idag att köpa Performance PAck till sin R. Han hade beställt en direkt efter att de spelat in dessa.....roliga är bara att det finns inga Perfromance PAck bilar i UK än...så han får vänta..
    Senast redigerad av mangewide den 2021-03-04 klockan 22:37.

  16. #1056

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Haha, den här är skön en dessa Canadensare som man följt i några år och Benny L är ju så jäkla proffsig

    https://www.youtube.com/watch?v=16jq6fV-dSE&t=1s

    Sen måste jag bara skryta om denna, har fått tag i killen som har Världens hatade/älskade Mk8R. Fan han har ju förnedrat A35AMG och BMW 135M och jämnt skägg med 420hk A45sAMG.... Jäkla va mkt sura AMG folk det är på alla forum nu och hittar på alla möjliga ursäkter..

    Men denna Vita Mk8R är helt original!, utom prestanda tillvalen DCC och Panorama Tak!!...F-n visste att Panorama som jag valt var rätt väg att gå!

    https://www.instagram.com/p/CMEZ4hPH..._web_copy_link

  17. #1057

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Jag kollade på Automann när han kör A45S, och den gör 0-100 på 3,7s, 0-200 på 12,9s och 100-200 på 9,4 så något måste väl ändå hänt med MK8R när den kör så jämnt med AMG:n...eller hur kan det vara möjligt annars?
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-06 klockan 22:50. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  18. #1058

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nja den är inte så konstigt. 0-100 så är det sjukt lika, som gör att bara en lite miss i starten så kan R leda bra länge..
    Sen kolla den här från Carwow där de kör 402m.. Där körde de nya A45sAMG på 12,1 sek...en massa gånger som man ser där..

    När sedan carwow mätte upp R till 4,03 till 100. Så Gjorde Ren 12,4 på 402m!!.

    Sen kan man se på slutfarten som inte är så galet bra. Räknade ut lite enligt vad den skulle ge i Hk...och fick det till 338hk i R!.

    Så jag tror det inte är mer!. MEN jag skrev lite med Benny L testförare som är med i filmen ovan!. Frågad hur jäkla mkt effekt har ni ljugit om!
    Han menade att R inte har så mkt mer effekt än specat!. MEN de har fått till en jäkla linjär kraft genom hela registret och ett perfekt kalibrerade låda och chassi!

    Det är detta som gör R så galet snabb med rätt lite effekt! ....låter galet!

    Men din CS är lika snabb uppe i fart!. Ska förhoppningsvis få en film med nya CS mot A45s på autobahn!. Han var så sugen att jämföra!, och CS är lika snabb som R 100-200..

    Mkt nu

    Så med dessa siffror så blir det galet jämnt..

    Namn:  402...JPG
Visningar: 599
Storlek:  66.1 KB
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-07 klockan 10:16. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  19. #1059

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Mk8 R är lika snabb som gamla RS3 med 380hk....vilket är väll rätt ok
    Namn:  rs3.JPG
Visningar: 693
Storlek:  70.1 KB

  20. #1060

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Intressanta siffror...Ja, det är bra flås i Golfarna. Synd bara att min är 4 månader från tillverkning. Din R är väl snart på g...V11 var det va? Tillverkning alltså..
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-07 klockan 10:17. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin