Sidan 59 av 79 FörstaFörsta ... 9495657585960616269 ... SistaSista
Resultat 1 161 till 1 180 av 1577
  1. #1161

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Varför var dom aggressiva? Var du för billig eller för dyr enligt dom? Att folk orkar��

    För att de inte fick pruta och hade satt ut den för rimliga 259 med bara 3600mil...många galningar

  2. #1162

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    mangewide ​Aldrig telefonnummer i Blocketannonser
    Neeeeej jag vet!! *lol*

    Men glömde kryssa i dölj numret!, men skrev i annons. Första kontakt i mail!, men det förstod folk inte. Började ringa 30sek efter annonsen ute..

    Sen var jag för snål att ta bort 160:- annonsen direkt, utan hoppades att blocket skulle vara lite snabba att uppdatera annonsen med numret borttaget...

    Men tog en timme, så 70min efter annonsen ute så fick iallafall lägga bilen som såld..

    FAIL haha....men men vet att det verka finnas intresse på en GTI ..

  3. #1163

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    För att de inte fick pruta och hade satt ut den för rimliga 259 med bara 3600mil...många galningar
    Det är därför det känns bra att byta in bilen i mitt fall....Många psykfall som skriver annars...Men en bra början är ju som det skrevs här att man inte sätter ut telefonnumret. Då kan man göra liten research innan...Ditt pris känns högst rimligt i sammanhanget....

  4. #1164

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Jo, det finns garanterat intresse för din bil, MEN inte för det priset, du vet, kompispriser gäller på bilar på Blocket
    Jag har hört många som som blir bjudna halva priset och långt därunder också. Därför byter i varje fall jag in bilen även om jag kunde fått 10K mer privat, och slipper mängder av problem och jobb.

  5. #1165

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det är jäkligt bekvämt som Candyweiss skriver. Det kommer ju dock med att man får räkna med kanske 30-40k mindre pengar. Men man behöver ha mycket tålamod och tid om man ska sälja privat, lite beroende på vad det är för bil.

    När jag sålde caben var det naturligtvis några som visste att jag skulle ångra mig djupt om jag inte tog deras bud på 50. Sedan lockar det att återkoppla till var och en av dem och berätta vad bilen såldes för, men det leder liksom ingenstans. Det går inte att resonera med den typen av människor, helt missriktad tid och kraft.

  6. #1166

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Dom flesta jag känner tar billån när det är dags att köpa/byta bil. Det är förmodligen mycket lättare att ta det med bilfirman än att blanda in banken? Min egen erfarenhet är att det är svårt att sälja bilar (nyare) privat även om det var många år sedan jag gjorde det.

  7. #1167

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Jo, det finns garanterat intresse för din bil, MEN inte för det priset, du vet, kompispriser gäller på bilar på Blocket
    Jag har hört många som som blir bjudna halva priset och långt därunder också. Därför byter i varje fall jag in bilen även om jag kunde fått 10K mer privat, och slipper mängder av problem och jobb.

    Ja därför man bara har mail som kontakt, så kan man sålla!. Det funkar faktiskt, men denna gång blev det knas med telenummer..

    Sen en sån här bil som är lite speciell i skick och mil, så ger inte bilfirman 0:- extra för. De kolla ju knappt på bilen, därför känns det tråkigt att byta in och loosa 10% av bilens värde ich..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det är jäkligt bekvämt som Candyweiss skriver. Det kommer ju dock med att man får räkna med kanske 30-40k mindre pengar. Men man behöver ha mycket tålamod och tid om man ska sälja privat, lite beroende på vad det är för bil.

    När jag sålde caben var det naturligtvis några som visste att jag skulle ångra mig djupt om jag inte tog deras bud på 50. Sedan lockar det att återkoppla till var och en av dem och berätta vad bilen såldes för, men det leder liksom ingenstans. Det går inte att resonera med den typen av människor, helt missriktad tid och kraft.
    Ja en sållar man bort 90% på mail, så räcker det att hitta en intresserad . Ska det vara så svårt ... Tror jag kan ha nån nu, men kommer inte lägga ut den igen förens min nya vita står här...haha

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Dom flesta jag känner tar billån när det är dags att köpa/byta bil. Det är förmodligen mycket lättare att ta det med bilfirman än att blanda in banken? Min egen erfarenhet är att det är svårt att sälja bilar (nyare) privat även om det var många år sedan jag gjorde det.
    Fast det har hänt en hel del nu, Som Blockets betalning , där man kan dela upp betalningen. Jäkla smidigt blir som att köpa på firma fast spara typ 10% av bilen pris..

  8. #1168

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Sen kan man lägga till att troligen 50% var firmor som ville köpa, så där det ju egentligen inget problem. Som att byta in...men de ville som sagt pruta lite mkt mot vad jag ville ha..

    Men annars KVD!...

  9. #1169

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av poboq Visa inlägg
    Det är därför det känns bra att byta in bilen i mitt fall....Många psykfall som skriver annars...Men en bra början är ju som det skrevs här att man inte sätter ut telefonnumret. Då kan man göra liten research innan...Ditt pris känns högst rimligt i sammanhanget....
    Haha japp!, har faktiskt inte sålt en bil privat på 11år tror jag. Så kul att märka att Blocket är så illa som alla säger!..

    Kan tillägga att jag inte kommer byta in bilen hos ÅF jag köpte på utan en annan ÅF isåfall som bjöd 15 000 mer, det vill bara att ta in den!. .Det var väll lite konstigt och kul! .

    Det är ett sjukt sug på beggat nu!, så det de är desperata att ta in fina bilar....

  10. #1170

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Nu borde din nya kärra vara ganska nära väl, Mangewide?...

  11. #1171

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Anlände till Sverige igår! , idag kom även mina nya Fälgar...Blir en bra April tror jag

    Kommer även kunna sätta på RS3 bromskylningen direkt på bilen, passar som en smäck även på MK8R

    Ska göra nån superduper Rekond med nått nytt 3 stegs Coating som kommer ta en vecka att lägga ( inget man gör på en kundbil . Då ska hjul av och coatas, och OKen och hjulhus mm... Sen första Trackday om 6v. Så kommer bli stressigt att hinna fixa bilen

    Namn:  171830253_4246298045394193_3200055008905868841_n (1).jpg
Visningar: 448
Storlek:  294.9 KB
    Senast redigerad av vfr den 2021-04-13 klockan 09:51. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  12. #1172

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Dom flesta jag känner tar billån när det är dags att köpa/byta bil. Det är förmodligen mycket lättare att ta det med bilfirman än att blanda in banken? Min egen erfarenhet är att det är svårt att sälja bilar (nyare) privat även om det var många år sedan jag gjorde det.
    Så är det, inte alla har möjlighet att hosta upp några hundra tusen utan lån även om det mest rimliga kan vara att spara ihop till det man ska köpa. Ja, inte boende i Stockholmsområdet då...

  13. #1173

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Fast är det inte lika enkelt att ta en billån på en bank?, tycker det inte verkar så mkt dyrare än hos en bilhandlare. Sen betala man ca 30 000 mindre för bilen privat. Så i slutändan så blir det ju mkt billigare när jag räknat

    Men folk kanske är bekväma och inte bryr sig om pengar nuförtiden?!

    Det här ska funkar bra vad jag har hört

    https://www.blocket.se/tjanster/blocketbetalning
    Senast redigerad av vfr den 2021-04-13 klockan 13:32. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  14. #1174

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Handlar garanterat mycket om bekvämlighet, bilfirman fixar allt. Kanske man redan har billån på inbytesbilen? Bara lämna en bil och köra därifrån med en annan

  15. #1175

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja förstått det, och att loosa 30 000. Rätt mkt pengar att förlora för man är bekväm. Många timmars jobb att få ut de Netto! .
    Är ju lite som mäklar arvode, de och bilhandlarna har ju rätt bra månadslön ( de som är duktiga ) .



    Har vänner som köper bilar max längd avbetalning , för at få ner månadskostnaden....knas..
    Senast redigerad av mangewide den 2021-04-13 klockan 14:38. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  16. #1176

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    Per-Ola Boqvist
    Medlemsnr
    5385
    Ort
    Hyltebruk
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Anlände till Sverige igår! , idag kom även mina nya Fälgar...Blir en bra April tror jag

    Kommer även kunna sätta på RS3 bromskylningen direkt på bilen, passar som en smäck även på MK8R

    Ska göra nån superduper Rekond med nått nytt 3 stegs Coating som kommer ta en vecka att lägga ( inget man gör på en kundbil . Då ska hjul av och coatas, och OKen och hjulhus mm... Sen första Trackday om 6v. Så kommer bli stressigt att hinna fixa bilen

    Namn:  171830253_4246298045394193_3200055008905868841_n (1).jpg
Visningar: 448
Storlek:  294.9 KB
    Det kommer bli en kanonkärra!

  17. #1177
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Alldeles säkert!

  18. #1178

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Ja det blir helt klart en kanongrym bil
    Men, hörde något rykte om att den Lapiz blåa ska vara rejält snabbare

  19. #1179

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Ja det blir helt klart en kanongrym bil
    Men, hörde något rykte om att den Lapiz blåa ska vara rejält snabbare
    Haha, ja det kan man tro med alla jäkla blå bilar på nätet .

    Roligt om försäkring IF genom VW 616:-....Trygghansa med "samma" vilkor..299.,-!!! ... ...

    Så fast skatten är så sjukt dyr!. Så kommer inte min bil blir så mkt dyrare än en Mk7.5R i skatt+försäkring..

    Sen 99:- avtal på service.....inte betala 12 000 jag gjorde precis på min GTI nu när avtalet gick ut och bilen skulle säljas..

    Menar att det är hyffsat smart/billigt att köpa ny bil och byta fort som tusan efter 3år

  20. #1180

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Går det att få 99:- avtalet på en R? Men den är kanske inte dyrare i service de 3 första åren?

Liknande ämnen

  1. ET frågor Golf generation 7
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-03-12, 10:35
  2. Bränsleförbrukning Golf R generation 7
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-12-31, 13:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 10:38
  4. VW Golf - generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-12-05, 12:44
  5. Golf GTI generation 7 - modellvideo
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin