Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    sdadas dsadsa
    Ort
    Svartlide
    Inlägg
    8

    Nya bromsar till min Passat b6, men vilka passar?

    Hej hej. Ny här på forumet. Mest hängt på vwpc emellanåt tidigare, men då den nu verkar vara nere så tänkte jag ge detta forum en chans

    Jag har en 2012 passat variant 2.0 tdi 4m dsg. Ämnar att byta bromsar bak. Klossarna börjar ha gjort sitt såhär efter snart 13k mil, och när jag via Mr Auto kollar priser så slår det mig att det inte blir speciellt mycket dyrare att byta komplett med skivor.

    Dessa skivor tänkte jag på: http://www.mister-auto.se/sv/bromssk...992140803.html

    Men när det kommer till klossar blir jag inte riktigt klok. Vad jag förstår är det skillnad beroende på vilket bromssystem man har (lucas, trw, gilring etc..). När man slår på regnr så finns det här t.ex. 2 olika brembo belägg, men i stort sett identiska mått. Vad skiljer dessa åt? Kommer båda dessa passa min bil?

    http://www.mister-auto.se/sv/bromsbe...5P!85!109.html

    http://www.mister-auto.se/sv/bromsbe...5P!85!108.html

    Beläggen som nu i sitter i där bak är vad jag tror originalbeläggen. Det är av fabrikat TRW, märkt med nummer 3CO 615 415 C.

    mvh

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Mats Steenberg
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    38
    Hej ! Vet ej vad angående beläggen men har samma bil som du och köpte mina på Skruvat.se man fick 15% rabbat vid köptillfället å totalt fram å bak gick på 599:- vilket jag tyckte va bra pris .
    Har inte bytt ännu å än värre är det när man skall byta bak tydligen då man inte kan dra tillbaks kolvarna som traditionellt om man har elhandbroms !!! Då måste man tydligen ha data med program allt för att man inte skall gör nått själv .
    Bara en tanke till ditt inlägg

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    https://www.autoteilemann.de/k/ersat...cheibenbremse/
    Ja, har du inte möjlighet att "justera" oken bak via OBD är det risk att något går sönder.
    Byter du belägg bak måste motorerna kalibreras.
    2012 = B7 inte B6 (3C som är typnummer för "båda").

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    sdadas dsadsa
    Ort
    Svartlide
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Kvarten1 Visa inlägg
    Hej ! Vet ej vad angående beläggen men har samma bil som du och köpte mina på Skruvat.se man fick 15% rabbat vid köptillfället å totalt fram å bak gick på 599:- vilket jag tyckte va bra pris .
    Har inte bytt ännu å än värre är det när man skall byta bak tydligen då man inte kan dra tillbaks kolvarna som traditionellt om man har elhandbroms !!! Då måste man tydligen ha data med program allt för att man inte skall gör nått själv .
    Bara en tanke till ditt inlägg

    Hej. Visst är det ett bra pris. Köpte tidigare belägg fram till min bil, och dom är bytta, frid o fröjd. Dock skulle komplett med skivor o belägg bak kosta kring 1100 från skruvat. Nästan halva priset om man köper från mr auto eler autodoc. Är medveten om den elektriska handbromsen, och har som tur är tillgång till dator för att köra dom i service-läge

    Citat Ursprungligen postat av Mex165 Visa inlägg
    https://www.autoteilemann.de/k/ersat...cheibenbremse/
    Ja, har du inte möjlighet att "justera" oken bak via OBD är det risk att något går sönder.
    Byter du belägg bak måste motorerna kalibreras.
    2012 = B7 inte B6 (3C som är typnummer för "båda").
    Yes, det har kolla på. Vad var det du länkade till? Bromsbelägg ser jag, men det är ju 100 olika belägg.


    MVH

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Hehe, jag har inte spec. på din bil, så då får man lite att välja mellan
    Men om du tar det från början på autoteilemann.de så får du bättre delar för samma pris

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    sdadas dsadsa
    Ort
    Svartlide
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Mex165 Visa inlägg
    Hehe, jag har inte spec. på din bil, så då får man lite att välja mellan
    Men om du tar det från början på autoteilemann.de så får du bättre delar för samma pris
    haha, förstod det. Den där sidan är på något obehagligt språk, och sedan är det samma sak där. Fastän jag vänjer min bil så kommer det belägg anpassade för bilder med TRW, Lucas eller gilring system. Belägg gjorda för bilar med PR-nr antingen: 2EA eller 1KW. Jag vet via lappen i serviceboken att mina frambromsar är: 1ZM. Men uppgifter om mina bakbromsar hittar jag ej.. Rörigt detta....

  7. #7

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    sdadas dsadsa
    Ort
    Svartlide
    Inlägg
    8
    Nu har jag iaf beställt på skivor och belägg. Pratade med kundtjänst på autodoc, och han menade att han via mitt chassinummer kunde se att jag skall ha bromsskivor o belägg gjorda för pr: 1KW. Beställde ett par brembo coated skivor från autodoc, och brembobelägg från Mister Auto. Detta för att totalpriset blev billigast, och det landade på 955:- totalt. Måste jag säga är ganska billigt. Vi får bara hoppas att det passar

    mvh

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-01, 23:25
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 20:18
  3. Vilka bromsar passar
    Av lillBoije i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 14:14
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 19:21
  5. Vilka OK passar på min MK2 CL?
    Av Mike i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin