Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag förstår inte riktigt problemet. Du tycker VW är för dyra och att andra har mer rätt pris. Så, välj då att utföra service där du tycker det är rätt pris...? Inte särskilt svårt. Föresten, har du kollat på VW:s serviceavtal?

  2. #22
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av MacAllan Visa inlägg
    Beror väl helt på vad det är för typ av jobb som skall utföras.
    Vanliga enkla jobb som t.ex. byte av bromsar och liknande skall det inte vara någon skillnad alls på, sen ju mer avancerade och specialkunskap som krävs desto större skillnad är acceptabel, dock anser jag inte något jobb skall vara mer än 20% dyrare.
    Nu pratar jag också ren arbetskostnad och inte priser på originaldelar vs piratdelar.

    Hoppas planekonomiministeriet är nöjd med svaret, annars det återkomma med framställan om tydligare svar utställd i 3 kopior där samtliga skall vara underskriva och bevittnade.

    Hälsningar Byråkraten..
    Absolut, förstår vad du menar men håller inte med. Tur att fritt val råder vid val av verkstad än så länge.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #23

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Absolut, förstår vad du menar men håller inte med. Tur att fritt val råder vid val av verkstad än så länge.
    Förstår inte heller diskussionerna där det klagas på priserna. Varför måste folk gå till märkesverkstad? Är själv sjukt missnöjd med servicen på Toveks i Borås och kommer aldrig sätta min fot där igen. Kör istället på Meca sedan 5 år tillbaka och har mycket större förtroende för dom och priserna är som natt och dag. Garantierna gäller ju ändå så länge det är en auktoriserad verkstad. Det där med att man har större chans att få åtgärdat problem på "Goodwill" om man håller sig till märkesverkstad kan kanske delvis stämma, men dom gånger jag har haft problem med en bil som har fått sitt underhåll på märkesverkstad så har jag fasen inte lyckats få någon kompensation utan glatt fått betala för hela kalaset själv.

    Givetvis kan man själv välja vart man går, men att klaga på att det är dyrare eller sämre än dom andra är ju konstigt. Bara att byta i så fall.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Hej
    Begär in offerter från de tre- fem närmaste vw verkstäderna. Fick drygt 2000 i prisskillnad mellan dyraste/billigaste i Stockholm på min 3000 milaservice på Sciroccon.
    Gick sen till den dyraste och fick nästan samma pris som den billigaste.
    Så det lönar sig!

    Fredrik

  5. #25
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Apropå detta med goodwill...
    Jag har fått rost fixad på min nuvarande passat, och även andra fel på tidigare bilar åtgärdade på goodwill, utan att jag någonsin i mitt liv lämnat in en bil på en verkstad för service.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Det där med att man har större chans att få åtgärdat problem på "Goodwill" om man håller sig till märkesverkstad kan kanske delvis stämma, men dom gånger jag har haft problem med en bil som har fått sitt underhåll på märkesverkstad så har jag fasen inte lyckats få någon kompensation utan glatt fått betala för hela kalaset själv.
    Det är väl som med andra långsiktiga affärsrelationer. Det handlar grundläggande om tillit, trovärdighet, pålitlighet och att ge och ta. Jag ger min VW verkstad förtroende, visar min ambition om en långsiktig relation.

  7. #27

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det är väl som med andra långsiktiga affärsrelationer. Det handlar grundläggande om tillit, trovärdighet, pålitlighet och att ge och ta. Jag ger min VW verkstad förtroende, visar min ambition om en långsiktig relation.
    Det är givetvis inte alls fel att ha en längre och bra relation med sin verkstad. Men det hjälper ju inte om du är ny kund på ett märke och inte har någon historik. För det skiljer mellan verkstad och verkstad hur mycket förtroende/hjälp man får tillbaka. Men det är egentligen en helt annan fråga Det viktiga är att priset skiljer sig och det var detta som klagades på men då finns det som sagt alternativ.

  8. #28

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Marcus Nilsson
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Hej
    Begär in offerter från de tre- fem närmaste vw verkstäderna. Fick drygt 2000 i prisskillnad mellan dyraste/billigaste i Stockholm på min 3000 milaservice på Sciroccon.
    Gick sen till den dyraste och fick nästan samma pris som den billigaste.
    Så det lönar sig!

    Fredrik
    Okej, ska kolla runt lite och se vad jag får för priser!

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Det är givetvis inte alls fel att ha en längre och bra relation med sin verkstad. Men det hjälper ju inte om du är ny kund på ett märke och inte har någon historik. För det skiljer mellan verkstad och verkstad hur mycket förtroende/hjälp man får tillbaka. Men det är egentligen en helt annan fråga Det viktiga är att priset skiljer sig och det var detta som klagades på men då finns det som sagt alternativ.
    Alla relationer måste ju börja någonstans. Jag har varit kund med alla mina bilar på samma verkstad de senaste 15 åren och det märks i vår dialog.

  10. #30

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt problemet. Du tycker VW är för dyra och att andra har mer rätt pris. Så, välj då att utföra service där du tycker det är rätt pris...? Inte särskilt svårt. Föresten, har du kollat på VW:s serviceavtal?
    Har väl egentligen aldrig sagt att det är något problem, jag reflekterade bara över priserna som uppgavs och tyckte dom låg i överkant, sen har diskussionen bara fortsatt med exempel hur jag tycker det borde vara och det gäller inte bara VW.
    Har redan ett serviceavtal men kommer förhoppningsvis ha bilen längre än vad det täcker.

Liknande ämnen

  1. 3000 mila service Scirocco 13
    Av Faltdach i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-24, 14:15
  2. Service indikator Scirocco 210 hk 2010
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 22:55
  3. Första service på Scirocco 2010 fråga till VAG meck!
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 21:43
  4. Service
    Av HardstyleBoy i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 13:58
  5. Service lampa /olje service..
    Av ovredsson84 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 20:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin