Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2016
    Namn
    M Bohman
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    4

    Golf R 2016 vs 2017 ?

    Sökt som en dåre utan att hitta vad som skiljer en 16 mot en 17? Handlarn sa att ingenting skiljer....
    Anledningen jag frågar är att jag beställt en 2017 men leveransen skjuts upp månad efter månad efter månad. Jag tröttnade... Fick senast besked igår att produktionen skjuts upp 3 mån till.

    Då gick bilhandlarn med på att släppa en nästan identisk 2016 som stod i hallen som visnings-EX. Gör jag bort mig som sa "Ja" till den dealen? Tillägga att jag inte fick priset reducerat.
    Tack på förhand.
    MVH

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Erik
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av Timecop1986 Visa inlägg
    Sökt som en dåre utan att hitta vad som skiljer en 16 mot en 17? Handlarn sa att ingenting skiljer....
    Anledningen jag frågar är att jag beställt en 2017 men leveransen skjuts upp månad efter månad efter månad. Jag tröttnade... Fick senast besked igår att produktionen skjuts upp 3 mån till.

    Då gick bilhandlarn med på att släppa en nästan identisk 2016 som stod i hallen som visnings-EX. Gör jag bort mig som sa "Ja" till den dealen? Tillägga att jag inte fick priset reducerat.
    Tack på förhand.
    MVH
    Det är inte så mycket som skiljer (Taget från annat forum):
    • Driver Profile Selection will now show oil temperature, boost pressure, g-meter and lap-timer in Sport/Dynamic mode on GT, R-Line, GTD, GTI and R
    • Rear view mirror changes to be fixed from windscreen and loses frame
    • Glovebox loses lock

    se denna länk för bilder:
    http://www.vwroc.com/forums/topic/14...here-they-are/
    Senast redigerad av m05erili den 2016-09-13 klockan 17:49.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Erik
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    21
    Anledningen till förseningen beror på leveransen av stolar till VW.
    Även detta funnet i annat forum: http://www.vwroc.com/forums/topic/15...es-and-delays/

    "Bulletin

    Additional delays for Golf R Hatch

    There are separate delays for Golf R Hatch orders, caused by restrictions on the supply of seats for this model.

    Vehicles that were scheduled for production in weeks 30 to 41 will be delayed by up to 11 weeks. Production is expected to resume at normal levels in week 42. Vehicles scheduled for the subsequent weeks are also likely to face slight delays while the backlog of orders are built.

    Any affected cars that were ordered under the loyalty campaign that would have been deliverable by 9 September but are now delayed will still be honoured."



  4. #4

    Reg.datum
    sep 2016
    Namn
    M Bohman
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    4
    Tackar så hjärtligt för snabbt svar. Då kanske det inte gör så mycket att man får en 2016 istället för 2017. Fick med lite mer utrustning än vad jag klickat i själv så det går väl på ett ut.. Tack igen. Stolarnas fel alltså... Trött man blir.
    MVH

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Den stora grejen med -17 som jag tycker är värd att vänta på är "frikopplingen" på DSGlådan när man kör "eco" läge.

    När du släpper gasen så kopplar bilen ur och rullar, borde och ska spara soppa..

  6. #6
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Den stora grejen med -17 som jag tycker är värd att vänta på är "frikopplingen" på DSGlådan när man kör "eco" läge.

    När du släpper gasen så kopplar bilen ur och rullar, borde och ska spara soppa..
    Det gör min 16 R så det har inget med 17 att göra.....
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Den stora grejen med -17 som jag tycker är värd att vänta på är "frikopplingen" på DSGlådan när man kör "eco" läge.

    När du släpper gasen så kopplar bilen ur och rullar, borde och ska spara soppa..
    Den gör inte något nämnbart till eller ifrån, finner den mest irriterande då man måste sitta och räkna på när man måste gå på motorbroms för att inte bränna soppa i onödan med "frirull". Ska man peta på promillen i förbrukning så kan man väl lika gärna åka buss.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  8. #8
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Den gör inte något nämnbart till eller ifrån, finner den mest irriterande då man måste sitta och räkna på när man måste gå på motorbroms för att inte bränna soppa i onödan med "frirull". Ska man peta på promillen i förbrukning så kan man väl lika gärna åka buss.
    Håller med, hatar seglingsfunktionen. Tur att man aldrig kör i "eco"
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2016
    Namn
    M Bohman
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    4
    Ja okej, tack igen gubbar. Just den grejen är inget som rör mig ifall det blir att man missar.

    Istället för att starta en ny tråd. Satt och funderade på motoroptimering framöver. Läser olika överallt och får inte riktigt någon klarhet i hur det lirar ihop med DSGn ? Hur mycket pallar den? Har alltid kört BMW tidigare och dessutom manuella lådor så jag är för dåligt insatt i hur "nya" DSG'er håller måttet? I folkmun talar väl folk illa om dom. Strulat mycket med åren. Är dom uppdaterade kontinuerligt och är det skottsäkra lådor numera?
    Tack på förhand.
    MVH

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Den DSG som "folk i allmänhet" tänker på när det gäller strulande DSG-växellådor är den sjuväxlade DQ200 med torrkoppling, av första versionen. I Golf R generation 7 sitter den gamla och beprövade sexväxlade DQ250 med våtkoppling.

  11. #11

    Reg.datum
    sep 2016
    Namn
    M Bohman
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Den DSG som "folk i allmänhet" tänker på när det gäller strulande DSG-växellådor är den sjuväxlade DQ200 med torrkoppling, av första versionen. I Golf R generation 7 sitter den gamla och beprövade sexväxlade DQ250 med våtkoppling.

    Skulle du våga påstå att den klarar av en optimering utan att spåra ur Marcus? Vi pratar steg 1 varianter på cirkus 360hp 460nm. Ingen här på forumet som pillat med MK7 R med DSG?

    Återigen så har jag dålig koll på VW och DSG i allmänhet så alla tankar uppskattas.
    mvh

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Tobias Eriksson
    Ort
    Järna
    Inlägg
    148
    Köper du hallbilen så får du inte lika lång nybilsgaranti heller.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  13. #13
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av tobbetdi Visa inlägg
    Köper du hallbilen så får du inte lika lång nybilsgaranti heller.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Beror på om den är påställd eller ej.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Personligen så skulle jag inte ta en 2016 istället för en 2017 om inte priset sänktes. När man ska byta bil så är den en årsmodell äldre än vad den borde ha varit.

  15. #15

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    2017 har den kontroversiella köldmedlet R1234yf i stället för R134a.

  16. #16
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    2017 har den kontroversiella köldmedlet R1234yf i stället för R134a.
    Kontroversiella? Brinner bilen upp?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Personligen så skulle jag inte ta en 2016 istället för en 2017 om inte priset sänktes. När man ska byta bil så är den en årsmodell äldre än vad den borde ha varit.
    Håller med en -17 är alltid en bil nyare i alla ögon när du ska sälja. Så minst 25 000:- sämre andrahandsvärde vid inbyte etc...

    Snart..

    http://www.autoexpress.co.uk/volkswa...ed-on-the-road

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Timecop1986 Visa inlägg
    Skulle du våga påstå att den klarar av en optimering utan att spåra ur Marcus?
    Jag har tyvärr ingen aning.

  19. #19

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Kontroversiella? Brinner bilen upp?
    Nej, men när den väl brinner så bildar köldmedlet förbannat giftiga gaser. Försöker du släcka med en brandsläckare och inte har andningsskydd så kan det vara det sista som du gör.

  20. #20
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Nej, men när den väl brinner så bildar köldmedlet förbannat giftiga gaser. Försöker du släcka med en brandsläckare och inte har andningsskydd så kan det vara det sista som du gör.
    Låter väldigt farligt om det stämmer.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-08-19, 16:53
  2. Nya Volkswagen Tiguan R-Line 2017
    Av UltrAslan i forum VW-forum
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-06-25, 09:32
  3. Amarok 2017 får ny motor
    Av B4VR695 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-05-04, 09:52
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-28, 17:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin