Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Köpte en CrossUP! lite av en slump, blir glad varje gång jag skall ut och köra, pendlar 5mil totalt om dagen på 80 & 90-vägar och den drar ca 0,48.
    Kör ju mer än bara till jobbet.
    Fördelar:
    Passar bra jämte sambons CrossTouran.
    Mer utrustning än std Polo.
    Inte lika intetsägande som dom flesta andra småbilar. (får många positiva komentarer)
    Faktiskt hyffsad stereo.
    Ca 30,000:- billigare än Polo (CrossUP!)
    Negativt:
    Motorn är rätt trött.
    Sämre stolar än Polo.
    AC:n kyler inte jättebra.
    Drar lite väl mycket om man kör i 100+ (den gillar att köra i 50-80km/h)

  2. #22

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Det var du som påstod att Swift är billigare än UP.

    Inte särskilt stor skillnad i rena pengar nej, men som sagt, man kan ju köpa en Polo så får man ännu mer för slantarna. Eller så köper man en Golf, så får man ännu mer för slantarna. Och så vidare....

    En High UP! för 89900:- är hur som helst oslagbart mycket bil för oslagbart lite pengar. Andra "minibilar" är rena skräpet i jämförelse...
    Jag påstod att Suzukin är billigare än VW:n ordinarie pris och måste erkänna att jag inte hade koll på det nuvarande kampanjpriset. Fortsätter VW att sälja Up till det pris som man nu gör så är den billigare. Det kan tänkas att det blir så om man har upptäckt att priset från början var alldeles för högt i förhållande till vad kunden är beredd att betala och kommer att fortsätta med det lägre priset. Detta återstår att se.

    Men en annan lustighet. När Fredrix skrev i tråden och föreslog VW Polo i stället för en Up reagerade ingen. Däremot när jag föreslog ett annat märke utanför koncernen.

  3. #23
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag påstod att Suzukin är billigare än VW:n ordinarie pris och måste erkänna att jag inte hade koll på det nuvarande kampanjpriset. Fortsätter VW att sälja Up till det pris som man nu gör så är den billigare. Det kan tänkas att det blir så om man har upptäckt att priset från början var alldeles för högt i förhållande till vad kunden är beredd att betala och kommer att fortsätta med det lägre priset. Detta återstår att se.

    Men en annan lustighet. När Fredrix skrev i tråden och föreslog VW Polo i stället för en Up reagerade ingen. Däremot när jag föreslog ett annat märke utanför koncernen.
    Här gillar vi Volkswagen vet du.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Här gillar vi Volkswagen vet du.
    Jag gillar den modell som jag själv kör, men för den skull behöver jag inte vara enögd då det gäller val av bil. F.ö. så gjorde jag nyss en snabbkoll på VW:s hemsida och där stod det att Up är stängd för nybeställning. Förmodligen med tanke på den nya versionen står för dörren. Kollade även på bytbil.com och där fanns bara en ny bil i lager till kampanjpriset 89.900 kr. Resten av lagerbilarna var dyrare. Och på Blocket fanns inte en enda nybil.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Uppdaterade VW Up har en en kraftig 1,0 TSI med helt annat vridmoment än den icke överladdade motorn. I övrigt är det inga större skillnader.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Suzuki Swift är säkert en helt OK bil på sitt sätt. Men skulle jag idag köpa en småbil för att pendla så skulle jag utan tvekan välja Polo. Särskilt med tanke på den höga komfort som man får i Polo jämfört med övriga modeller i segmentet. Jämför också gärna skillnaderna i vridmoment, vilket jag tycker är viktigt för avslappnad pendling:

    VW Polo: 160 Nm mellan 1400-4000 v/min
    Suzuki Swift: 118 Nm vid 4 800 v/min

    Det är en avsevärd skillnad! Dessutom ingår riktigt vettig utrustning i Polo på sommarkampanj (gäller t.o.m. 30/9):

    • Luftkonditionering
    • Front Assist och City Emergency Brake
    • Radio “Composition Colour” inkl. 6 högtalare
    • Bluetooth handsfree
    • Läderklädd treekrad sportratt
    • Lättmetallfälgar 15 tum
    • MEDIA-IN med USB adapterkabel



    http://sommarkampanj.volkswagen.se/polo/

    Namn:  IMG_0076.jpg
Visningar: 462
Storlek:  159.4 KB

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-10-01, 15:25
  2. Svar: 61
    Senaste inlägg: 2014-02-13, 13:16
  3. Vinter rent
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 19:44
  4. Tips: Vinter leksak !
    Av Bengan.U i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 19:42
  5. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 22:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin