Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 58 av 58
  1. #41

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Någon som har koll på hur man stänger av pip-ljudet när bagageluckan stängs elektriskt?
    Kan inte hitta det någon stans i manualen eller inställningarna.

  2. #42
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Är du säker på att det går att göra? Alltså med inställningar som man hittar i manualen...

    Annars finns det kanske en möjlighet att fixa det med VCDS. Men det lär ju knappast stå i manualen.

  3. #43

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Nej jag är inte säker på att det går, i manualen står det bara att ljudet hörs när man stänger den med någon av knappar på förardörren eller nyckeln, men den hörs även när man använder knappen på luckan.

    Så där är ett par saker på bilen som inte funkar som det står i manualen eller inställningarna.
    Förutom ljudet så skall man kunna stänga luckan med knappen på nyckeln, men det funka inte när jag testa vid leveransen.
    En annan sak som inte funkar är att jag satt inställningarna för backspegel att vinkla ner vid backning, men det sker inte.

    Får ta det med verkstaden när jag hämtar vinterhjulen eller så får jag rulla in om innan.

  4. #44

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Mattias
    Ort
    umeå
    Inlägg
    40
    Har du provat att hålla in knappen till bagageluckan ett par sekunder?

  5. #45

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Jo men det ställer bara nytt högsta läge för öppningen, vad jag vet.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Har du "spegelratten" inställd på höger spegel när du testat om den vinklar ner?

  7. #47

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Eeeh, nej, den står på nollan i neutralt läge.

  8. #48

    Reg.datum
    mar 2016
    Namn
    Pär Nilsson
    Ort
    Solna
    Inlägg
    31
    Det är VCDS som gäller om du ska få bort ljudet, piper är där som en säkerhetsdetalj så går inte att få bort annars

  9. #49

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Ok, är det några problem att få en VW verkstad att koppla bort det eller måste man vända sig till någon annan som har VCDS?

  10. #50

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Mattias
    Ort
    umeå
    Inlägg
    40
    Konstigt på min går det att öppna och stänga med fjärren dock funkar det inte om man har släp tillkopplat,en säkerhets detalj.

  11. #51

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Funkade på en Sharan, som jag körde under en vecka i somras, också.

    @GTI G60 Tack för infon om backspegeln, funkar om man sätter över knappen till höger backspegel.

  12. #52
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Det låter ju konstigt om man måste ha väljarknappen i läger "höger" för att en sådan automatisk funktion ska funka. Jag ser 0-läget i mitten (på min GTI) som ett läge där man normalt har väljaren parkerad för att inte råka röra inställningarna i onödan. Eller i läget för spegeluppvärmning på vintern. Det senare kan man isåfall inte välja och samtidigt ha kvar funktionen för nedvinkling. Om du även har sådana funktioner på din bil...

    Det låter som att VW gjort en budgetlösning med 0-läget och bara kopplat bort all strömmatning till speglarna istället för att förregla manuell rörelse när 0-läget är inställt.

  13. #53

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Jo det låter som en halvbra lösning, men den kan jag leva med eftersom man även kan ställa över till hö spegel efter backen är ilagd för att vinkla ner, då kan man använda den när det behövs.

    Sen var jag på VW idag och fick konstaterat att inställningarna för stängning av backluckan är felaktiga, så i nästa vecka skall den in för justering av detta, skulle ta max 2 dagar om det var något som behövde bytas.

  14. #54

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Thomas Gehlhaus
    Medlemsnr
    5215
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av MacAllan Visa inlägg
    Jo men det ställer bara nytt högsta läge för öppningen, vad jag vet.
    Nu har jag testat att ställa ett nytt maxläget för öppningen och det fungerade. Nu måste jag bara lista ut hur man tar bort maxläget igen!

  15. #55

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Howzer Visa inlägg
    Nu har jag testat att ställa ett nytt maxläget för öppningen och det fungerade. Nu måste jag bara lista ut hur man tar bort maxläget igen!
    För att ändra (ta bort) max läget så öppna luckan och ställ den sedan manuellt i det läget du vill ha den, t.ex. öppna den max (med handen) och håll inne knappen på luckan till den ger en signal.

  16. #56

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Då har dom gjort om beställningsalternativen på Tiguanen, den vanliga innefattar nu TSI/TDI 150 och TSI 180/220 har flyttats över till Tiguan GT.

  17. #57

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Niklas L
    Ort
    Lund
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ok. Inser det nu. Frågan är om det har någon större betydelse i praktiken...
    Skillnad I Nm till Tiguans fördel

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Självklart, men vilket samtidigt kompenseras av att Tiguan väger mer och har högre luftmotstånd än Golf Alltrack. Skillnaden i vridmoment äts alltså sannolikt upp, vilket var vad jag syftade på.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-05-12, 10:35
  2. Seat Leon ST X-Perience 4Drive 1,8 TSI 180 DSG
    Av Marcus i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-12-08, 12:00
  3. Kampanj Scirocco TSI 180
    Av Kim i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-10-20, 19:17
  4. Tiguan TSI 180 DSG
    Av lasholm i forum Projektforum
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2015-10-16, 19:01
  5. Golf 1.6 tdi eller TSI 122?
    Av onealex i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-10-07, 16:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin