Har en Golf 4 V5 -00 som gått runt 12k mil.

Den används som andrabil och kör nästan enbart korta sträckor till/från jobbet. Senaste året går den dock mer som en traktor när den är kall och det är lite fukt ute.

Innan den kommit upp i arb.temp så känns det nästan som den inte går på alla cylindrar.

Såg att tändmodulen hade en spricka i sig där jag kunde se gnistor genom sprickan så jag försökte laga den själv med opoxi mm men utan skillnad. Köpte en beg tändmodul och bytte med samma resultat.

Pratade med Möller bil och de ville mest börja byta ut del för del vilket nog snabbt kostar mer än det smakar på en 16 år gammal bil, men samtidigt är den fin i övrigt så det vore trist att låta den stå och självdö...

Har själv dålig kunskap om bilfelsökning och kan i princip bara googla mig efter fel :/

Finns det någon duktig golf-mek här månne som skulle kunna ta sig an min bil, eller kan någon tipsa om någon mindre firma som kan mäta och testa sig fram och inte bara börja byta delar hej vilt? Bor i Uppsala så det vore bra om det är i krokarna.

Mvh
Henrik