Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Nils Lindberg
    Ort
    Kåge
    Inlägg
    2

    Extraljus med dynamic light assist

    Hej och Hallå!

    Har precis klivit in som tredje ägare på en 2013 års Passat Alltrack TDI som i sin tur är utrustad med dynamic light assist. Har efter mätningar och googlingar kommit underfund med att ingen styrström kan tas från vänster framlykta till extraljusreläet. Om det har någon betydelse så är det en LED-ramp som ska monteras. Kan jag över huvud taget lösa detta problemet själv?

    Har ett förslag vid sidan av också, vore det möjligt att istället koppla rampen rätt på ena dimljuset, koppla bort andra sidans dimljus och därefter koda om bilen till att köra dimljus vid helljus med t ex en ODBeleven? Edit: Alternativt plocka styrströmmen från ena dimljuset. Tilläggas bör väl att jag aldrig någonsin kör med dimljus på, så för mig får de gärna vara urkopplade.
    Senast redigerad av Lesserdots den 2016-08-07 klockan 23:22.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Du måste används dig av ett Canbusinterface för att få ut hellbus signal på denna bil.
    Interfacet kopplas in på komfortsidans Can styrning och ger en 12v , 1A signal när du aktiverar helljuset.

    Finns att köpa ex hos din lokala VAG handlare.

    Skrivet på forumspringaren.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Sen så kan du inte heller kombinera extraljusen med dynamic light assist. Står ljusvredet i auto så att bilen sköter avbländningen automatiskt så fungerar inte extraljusen. Extraljusen kommer bara lysa när du sätter ljusvredet i halv/helljus läget och du får du lov att fixa avbländningen själv.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Nils Lindberg
    Ort
    Kåge
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Sen så kan du inte heller kombinera extraljusen med dynamic light assist. Står ljusvredet i auto så att bilen sköter avbländningen automatiskt så fungerar inte extraljusen. Extraljusen kommer bara lysa när du sätter ljusvredet i halv/helljus läget och du får du lov att fixa avbländningen själv.
    Lysande! Var det jag hade hoppats på!

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Sen så kan du inte heller kombinera extraljusen med dynamic light assist. Står ljusvredet i auto så att bilen sköter avbländningen automatiskt så fungerar inte extraljusen. Extraljusen kommer bara lysa när du sätter ljusvredet i halv/helljus läget och du får du lov att fixa avbländningen själv.
    Korrekt , glömde jag skriva.
    DLA flyttar bara ljusbilden åt sidan , dvs den bländar ej av.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    Nja, Finns det olika interface för det? Skiljer kanske på B7 och B8:n. Kopplade in på en Passat B8 med DLA och i den så lyste Extraljusen vid autoläget med DLA Aktivt. Man fick blända av manuellt annars vart folk galen. Tror att det måste sättas en liten knapp.

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Björn Genborg
    Ort
    Xxx
    Inlägg
    9
    Hej,
    Slänger in en post med länk till en fråga jag har i ämnet:
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...915#post232915

Liknande ämnen

  1. Dynamic Light Assist.....är det nåt att ha?
    Av superjames12 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-01-02, 09:13
  2. Bilder på vw med extraljus.
    Av Manny i forum VW-forum
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2014-01-08, 14:14
  3. Park assist - felkoder
    Av pp3 i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-10-29, 14:33
  4. hjälp med extraljus
    Av Draedon i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 23:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin