Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Fredrik Bertilsson
    Ort
    TORESTORP
    Inlägg
    2
    Hej, jag vill bara lägga till en bil ytterligare och det är Passat GTR. En fantastisk skön och rolig bil att köra.
    Jag själv var helt inne på en Golf R och hade allt klart för mig vad jag skulle ha när säljaren fråga om jag tittat på Passaten med samma motor.
    Det är en bil jag varmt rekommenderar

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

  2. #22
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Kinnahult Visa inlägg
    Hej, jag vill bara lägga till en bil ytterligare och det är Passat GTR. En fantastisk skön och rolig bil att köra.
    Jag själv var helt inne på en Golf R och hade allt klart för mig vad jag skulle ha när säljaren fråga om jag tittat på Passaten med samma motor.
    Det är en bil jag varmt rekommenderar

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
    Som kompletterande andrabil?

  3. #23
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Visserligen samma motorplattform men "nedtunad", större och tyngre bil, inte lika. sportig. Vill inte påstå att passat gtr och golf R/ scirocco R går att jämföra mot varandra, och varför inte då golf R SC.

    Och som Per säger, kanske inte som en andrabil :-)

    Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #24

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Jag provkörde en R DSG 5-d innan återförsäljaren fixade fram en Scirocco demobil och personligen gillar jag körkänslan bättre i Sciroccon och motorljudet är klart bättre. Visst äldre generationen men icke standardbilsutseende är ett klart plus. Vanliga Golf är mycket vanliga och även Golf R är något man ser dagligen (Stockholm) det gör att Sciroccon är klart roligare. Sedan älskar jag karmlösa dörrar. Har inte haft några problem alls med rutorna i vinter. Visst det är inte kul med torque steer, men det går att leva med samt håller nere farten på vintern.

    Priset vintras var otroligt bra, en motsvarande Golf R hade kostat 150tkr mer och då hade jag hellre tagit en M135i. Men om det inte varit för kampanjen hade jag aldrig tagit en ny bil. 282tkr med vinterhjul, glastak, metallic, backkamera, PDC, tonade rutor och service är sanslöst bra för en så snygg och snabb bil!

    Jag ser inte utrymmen som något problem, 330tkr kampanjen på Golf R är bra men jag hade valt en Scirocco igen, annars något begagnat typ Audi S3 Sedan (den är ovanlig och ser mycket bra ut) om man bara ska ha en bil.

    Mvh Stephan

  5. #25

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Kan bara hålla med. Inte just för att jag också beställde en Scirocco R i vintras på kampanjen. Det är en riktigt härlig bil. Men jag skulle vilja se det så här om man jämför Golf R med Scirocco R. Golf R är strået vassare än Scirocco R på i stort sett alla punkter. Snabbare, fyrhjulsdrift, något lägre bränsleförbrukning (iaf enligt spec), bättre utrymmen, nyare plattform osv. Men det jag måste säga att jag älskar med Scirocco R är att du kan fasen inte parkera den en enda gång utan att kolla tillbaka på den. Jäklar vad speciell den är. Så jag tycker det är lite fel att jämföra dom båda rakt av för det är ganska olika kunder på dom. Sciroccon är design, känslor och absolut inget förnuft och det var exakt vad jag ville ha denna gången. Golfen är prestanda och förnuft. Det är helt enkelt frågan om vad man vill ha ut av bilen.

  6. #26

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Jag provkörde en R DSG 5-d innan återförsäljaren fixade fram en Scirocco demobil och personligen gillar jag körkänslan bättre i Sciroccon och motorljudet är klart bättre. Visst äldre generationen men icke standardbilsutseende är ett klart plus. Vanliga Golf är mycket vanliga och även Golf R är något man ser dagligen (Stockholm) det gör att Sciroccon är klart roligare. Sedan älskar jag karmlösa dörrar. Har inte haft några problem alls med rutorna i vinter. Visst det är inte kul med torque steer, men det går att leva med samt håller nere farten på vintern.

    Mvh Stephan
    torque steer?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Kan bara hålla med. Inte just för att jag också beställde en Scirocco R i vintras på kampanjen. Det är en riktigt härlig bil. Men jag skulle vilja se det så här om man jämför Golf R med Scirocco R. Golf R är strået vassare än Scirocco R på i stort sett alla punkter. Snabbare, fyrhjulsdrift, något lägre bränsleförbrukning (iaf enligt spec), bättre utrymmen, nyare plattform osv. Men det jag måste säga att jag älskar med Scirocco R är att du kan fasen inte parkera den en enda gång utan att kolla tillbaka på den. Jäklar vad speciell den är. Så jag tycker det är lite fel att jämföra dom båda rakt av för det är ganska olika kunder på dom. Sciroccon är design, känslor och absolut inget förnuft och det var exakt vad jag ville ha denna gången. Golfen är prestanda och förnuft. Det är helt enkelt frågan om vad man vill ha ut av bilen.
    Kan bara hålla med också. Ofta jag kommer fram till min bil på parkering och "Wow! Är det min bil!"

  7. #27

    Reg.datum
    nov 2015
    Namn
    Magnus Pettersson
    Medlemsnr
    5350
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    15
    +1 på detta

  8. #28

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    torque steer?
    Tror han syftar på att vid fullt gaspådrag från lägre hastigheter så känner man i ratten att den bara är framhjulsdriven. Det rycker och "drar" lite grann. Stephan735i får rätta mig om jag har fel. Det är svårt att få bort det helt i en framhjulsdriven bil med hög effekt. Därför gör sig egentligen bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift bättre när effekten är högre. Jag tycker däremot VW lyckats eliminera detta mycket bra. Har kört andra bilar med hög effekt och bara framhjulsdrift, bl.a. sista generationen Saab 9-3 Aero. Den var hemsk. Gasade man fullt så kändes det som att ratten skulle lossna. Jäklar vad det vibrerade och slängde fram och tillbaka.

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Tror han syftar på att vid fullt gaspådrag från lägre hastigheter så känner man i ratten att den bara är framhjulsdriven. Det rycker och "drar" lite grann. Stephan735i får rätta mig om jag har fel. Det är svårt att få bort det helt i en framhjulsdriven bil med hög effekt. Därför gör sig egentligen bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift bättre när effekten är högre. Jag tycker däremot VW lyckats eliminera detta mycket bra. Har kört andra bilar med hög effekt och bara framhjulsdrift, bl.a. sista generationen Saab 9-3 Aero. Den var hemsk. Gasade man fullt så kändes det som att ratten skulle lossna. Jäklar vad det vibrerade och slängde fram och tillbaka.
    För några år sen hade jag en trimmad Skoda Fabia Rs -11. Om jag gasade fullt vid ett rödljus så fick inte framhjulen fäste och det skakade rejält i ratten och jag upptäckte snart att det inte var någon idé att köra på det sättet.

Liknande ämnen

  1. Köpråd – Golf GTI eller Scirocco?
    Av Skooby i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-10-19, 20:59
  2. Köpråd av Golf GTI MK5 (är priset bra?)
    Av Eldano i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 23:39
  3. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 07:34
  4. Vad är detta? Scirocco -76
    Av D.E i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 18:42
  5. Vad är vad i torpeden på Golf 2?
    Av john1 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 22:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin