Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 45678910 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 213
  1. #121

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Nu provocerar du bara.
    Skulle jag aldrig göra, eller?

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  2. #122
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Skulle jag aldrig göra, eller?

    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Köp en Ford med dig va
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #123

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Köp en Ford med dig va
    Har faktiskt tidigare ägt en mondeo och har inget negativt att säga om den. Jag var även nu när jag skulle köpa ny bil och tittade på en Mondeo men dom nya var ju ännu plastigare än Passat.

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  4. #124

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    När du kör och äger ny Mercedes-Benz S-klass med V12 kan jag ha överseende med din felaktiga marknadspositionering (även om den inte är korrekt för det), då är du så udda att det inte spelar någon roll, men tills dess bestrider jag din felaktiga uppfattning och anmodar uppdatering av marknadskartan Och eftersom det verkar som att det är plastkvaliteten som är det avgörande för dig, eftersom du anser att BMW, Mercedes-Benz, Volvo ligger före VW, ja, om du tittar enbart på just den egenskapen (och för Volvos del, endast avseende nya 90-serien) så kan jag förstå hur du fungerar. Men det är ju bara en av många egenskaper som en bil ska leverera på. Senast tyska auto motor und sport testade utgående BMW 5-serie mot Passat generation 8 så förlorade 5-serie på alla de värden man mätte. Sämre utrymmen, sämre prestanda, sämre bromsprestanda, sämre bränsleförbrukning, sämre agilitet på grund av kraftig övervikt, mer högljudd dieselmotor etc. Men det är möjligt att plastkvaliteten upplevs ett snäpp finare, och det kan ju, för vissa, avgöra hela saken Passat som dessutom har en mycket trevlig inredning jämfört med sina korrekta konkurrenter, Ford Mondeo, Volvo V60, Opel Insignia, Toyota Avensis, Peugeot 508 m.fl. Så det var ju märkligt att du var och kikade på Mondeo om du är så noga med plasten, läs föresten senaste Vi Bilägare, allvarlig rost på ny Mondeo, det var tur att du hoppade över den spanjoren du

  5. #125

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    När du kör och äger ny Mercedes-Benz S-klass med V12 kan jag ha överseende med din felaktiga marknadspositionering (även om den inte är korrekt för det), då är du så udda att det inte spelar någon roll, men tills dess bestrider jag din felaktiga uppfattning och anmodar uppdatering av marknadskartan Och eftersom det verkar som att det är plastkvaliteten som är det avgörande för dig, eftersom du anser att BMW, Mercedes-Benz, Volvo ligger före VW, ja, om du tittar enbart på just den egenskapen (och för Volvos del, endast avseende nya 90-serien) så kan jag förstå hur du fungerar. Men det är ju bara en av många egenskaper som en bil ska leverera på. Senast tyska auto motor und sport testade utgående BMW 5-serie mot Passat generation 8 så förlorade 5-serie på alla de värden man mätte. Sämre utrymmen, sämre prestanda, sämre bromsprestanda, sämre bränsleförbrukning, sämre agilitet på grund av kraftig övervikt, mer högljudd dieselmotor etc. Men det är möjligt att plastkvaliteten upplevs ett snäpp finare, och det kan ju, för vissa, avgöra hela saken Passat som dessutom har en mycket trevlig inredning jämfört med sina korrekta konkurrenter, Ford Mondeo, Volvo V60, Opel Insignia, Toyota Avensis, Peugeot 508 m.fl. Så det var ju märkligt att du var och kikade på Mondeo om du är så noga med plasten, läs föresten senaste Vi Bilägare, allvarlig rost på ny Mondeo, det var tur att du hoppade över den spanjoren du
    Okej eftersom du längtar så efter en uppdatering så säger vi så här istället

    Lågpris Dacia
    Låg/mellan Hyundai, kia mfl
    Mellan Ford VW Opel
    Hög/mellan Volvo Bmw Mercedes

    Känns det bättre så då?

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  6. #126

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Och när det kommer till rost så ska väl knappast VW säga ett ord, finns väl få passater och golf från 2005 och framåt som inte är rostiga?

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  7. #127

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jo VW har ett bra rostskydd, se exempelvis Vi Bilägares seriösa rostskyddsanalyser samt genomgångar av deras långtestbilar. Däremot har vissa årgångar av VW haft lite problem med lacksläpp och även ytlig rost i mindre omfattning. Men som alltid gäller det att sätta antalet fall i relation till antalet sålda enheter. Om du ser många rostiga VW Golf/Passat, så kanske inte det är så konstigt eftersom VW Golf/Passat typ stadigt är på topplistan över Sveriges mest sålda bilar, medans Ford Mondeo harvar nere på plats 40 Men jag antar att du har relevanta siffror som sätter antalet rost och lacksläpp i relation till antalet sålda bilar, samt med jämförelsetal för motsvarande likvärdiga konkurrenter?

  8. #128
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Man får ha olika åsikt, men tänk på att ha en god ton.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  9. #129

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jo VW har ett bra rostskydd, se exempelvis Vi Bilägares seriösa rostskyddsanalyser samt genomgångar av deras långtestbilar. Däremot har vissa årgångar av haft lite problem med lacksläpp och även rost i mindre omfattning. Men som alltid gäller det att sätta antalet fall i relation till antalet sålda enheter. Om du ser många rostiga VW Passat, så kanske inte det är så konstigt eftersom VW Passat typ stadigt är på topplistan över Sveriges mest sålda bilar, medans Ford Mondeo harvar nere på plats 40 Men jag antar att du har relevanta siffror som sätter antalet rost och lacksläpp i relation till antalet sålda bilar, samt med jämförelsetal för motsvarande likvärdiga konkurrenter?
    Har tyvärr inga siffror att visa men jag håller på en del med att köpa och sälja lite äldre bilar som jag lagar och sen säljer, bara för skojskull och inget jag tjänar på. Jag har därför varit och tittat på många V70 från 2005 och framåt samt Passat från 2004 och framåt. Skulle göra en ren gissning och har som sagt inte fört någon dokumentation över detta. Så är det rost på ca 80% av alla Passater och 10% av alla V70 har rost. Jag letade golf till en kompis precis och han ville ha en golf 5. Jag fick leta länge innan jag lyckades hitta en Golf som bara hade lite rost på ett ställe. Samtidigt så letade jag en V50 till min sambo, det var inte svårt att hitta en rostfri sådan.

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  10. #130

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Man får ha olika åsikt, men tänk på att ha en god ton.
    Om jag inte haft god ton någonstans så ber jag absolut om ursäkt det var inte min mening. Vi har olika åsikter men det är ju knappast så viktiga saker så vi behöver bråka. Det är ju bara en bil.

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  11. #131

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Sådana här resonemang baserade på vad man själv stött på och så vidare säger egentligen inte särskilt mycket. Möjligen att bilar i C-segmentet ofta rostar, mer eller mindre. Volvo V50 är inte en bil i C-segmentet. Volvo har antagligen ett av marknadens bästa rostskydd, men det är inte representabelt för resten av marknadens rostskydd, där VW är bland de bästa. Volvo är en udda bil i världen och relativt dyra. Det enda som säger något statistiskt korrekt är ju antalet sålda enhet i relation till fastställda fall. Sen är en stor skillnad mellan exempelvis Ford, Mazda och VW att Ford och Mazda ofta rostar rejält djupt in i karossen, på verkligt otäcka ställen, medan VW mer har ytlig rost, eftersom det grundläggande rostskyddet oftast är mycket bra och gediget. Sen finns det vissa punkter som varit känsliga, men generellt är de bland de absolut bästa. Begagnade Ford Focus är också en bil där du säkert får svårt att hitta exemplar utan rost, liksom Hyundai, Kia, Toyota, Mitsubishi, Nissan. Sen om du ofta gräver i gamla V70 bilar så vet du att det finns riktigt dåliga rostskyddslösningar även på sista generationen av V70... och ska vi titta längre tillbaka, första S40/V40...hujeda Rostande holländaren! Man ska akta sig för att generalisera och förenkla, fram för fler nyanserade inlägg.
    Senast redigerad av Marcus den 2017-03-01 klockan 10:48.

  12. #132
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Om jag inte haft god ton någonstans så ber jag absolut om ursäkt det var inte min mening.
    Det var en uppmaning till alla inblandade i förebyggande syfte.
    Ingen nämnd, ingen klämd ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  13. #133

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Alltså...Volkswagens kvalitet är fruktansvärt överskattad, något annat kan man fan inte påstå. Om man kollar på mina tre senaste bilar, alla köpta nya och alla sålda innan 2500 mil, så har de tillsammans stått på verkstaden i mer än 60 dagar, bland annat med två motorbyten innan 1500 mil. Har sagt till mig själv varje gång att nu får det bli något annat märke, är trött på den här skiten, men nu beställde jag ännu en ny Volkswagen... Så de måste ha något speciellt, men kvalitet? Nja, inte speciellt mycket.

  14. #134

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Alltså...Volkswagens kvalitet är fruktansvärt överskattad, något annat kan man fan inte påstå. Om man kollar på mina tre senaste bilar, alla köpta nya och alla sålda innan 2500 mil, så har de tillsammans stått på verkstaden i mer än 60 dagar, bland annat med två motorbyten innan 1500 mil. Har sagt till mig själv varje gång att nu får det bli något annat märke, är trött på den här skiten, men nu beställde jag ännu en ny Volkswagen... Så de måste ha något speciellt, men kvalitet? Nja, inte speciellt mycket.
    Konstigt att Marcus inte kommenterat än? Har du inte vaknat än?

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  15. #135

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Jag fick iallafall svar igår, minst en månad försenad blir bilen pga inget handskfack. Detta tycker jag är fruktansvärt dåligt så får ni säga vad ni vill. En försening på ett par dagar hade jag förväntat mig pga branden och även det är dåligt av VW, men en månad är ju för fan helt jävla värdelöst. Men så blir det när man säljer på lågt pris istället för kvalité och kundnöjdhet

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  16. #136

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Konstigt att Marcus inte kommenterat än? Har du inte vaknat än?

    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Hej lilla du Jag har inte alls samma PERSONLIGA uppfattning och upplevelse som Axelsson (Axelssons uppfattning är PERSONLIG och bygger personliga erfarenheter och utgör inget korrekt statistiskt underlag för någonting, hur många nya Peugeot har Axelsson ägt under samma tid? ) och framför allt finns det inga undersökningar som visar att VW skulle ha sämre kvalitet än andra jämförbara bilar VW brukar ligga i mitten ungefär, sämre kvalitet avseende driftsäkerhet hittar man ofta hos PSA, Renault, Ford, Fiat-Chrysler, vissa sydkoreanska bilar har haft bekymmer. Bättre driftsäkerhet bland jämförbara bilar hittar man nästan endast hos japanska tillverkare, så det är bara att gå och köpa sig en Toyota eller Mazda om man tycker att det är det man vill leva med, väldigt enkelt Det verkar dock som att exempelvis Toyota gjort prioriteringar som inte alltid går hem hos kunderna, det där med design, körkänsla, prestanda, utrustning etc Uppenbarligen vill ju väldigt många hellre leva med en VW i vår del av världen

    Och vad gäller Paulssons älskade Torslanda-tillverkare så antar jag att dom har en parallell leverantör, som i redundans tillverkar handskfack ifall det skulle uppstå en eventuell brand hos handskfacktillverkaren? Har dom inte det så kan dom ju få en stund över att justera dörrar och huvar korrekt Och hur var det nu med den där V90, 324 000 kr för en kombi bil i E-segmentet låter onekligen extremt mycket som att sälja på pris

  17. #137

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Hej lilla du Jag har inte alls samma PERSONLIGA uppfattning och upplevelse som Axelsson (Axelssons uppfattning är PERSONLIG och bygger personliga erfarenheter och utgör inget korrekt statistiskt underlag för någonting,
    För det första så kallar du inte mig för lilla du, förstått?

    För det andra så är jag betydligt mer intresserad av personliga åsikter än vad tester visar, jag lyssnar hellre på folk som kör flera tusen mil med sin bil än en testförare som kör 10mil i en ny bil och sen säger att det är bra kvalite.

  18. #138

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag kallar dig precis vad jag vill så länge din agitation fortgår i den ton du har
    Vilka 10 mil talar du om? För egen del hänvisar jag till mångårigt statistik- och tabellknarkande samt uppfattade erfarenheter från kollegor, vänner, egna- och arbetsgivares bilar samt kanske mer viktigt, omfattande omvärldsbevakning i Sverige och utomlands. Och till skillnad från dig ser jag inte världen i svartvitt utan uppfattar alla nyanser, eftersom världen sällan är svartvit

    Men du, det låter ju som att du köpt helt fel bil. Inget bra ingångsvärde att vara en hater och köpa det man hatar Det är bättre att du köper den billiga V90 för 324 000 kr och hoppas att dörrarna hänger korrekt och att inte bilen varit omlackad allt för många gånger på Torslanda...

  19. #139

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Den här sektmentaliteten, där all kritik ska sopas under mattan och viftas bort som skitsnack är jävligt löjlig. Det är inte precis så att jag är ensam om att bli mer och mer tveksam till vad man egentligen får för pengarna. En 17:e-plats i fjolårets Autoindexundersökning är nog ganska nära sanningen.
    Jag kan då säga att jag har flera bekanta som gått från Volkswagen till andra märken under senare år än vice versa.

  20. #140

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Och nu lite fakta: på grund av den kraftiga branden i den belgiska leverantören Recticels anläggning i tjeckiska Most har BMW stoppat produktionen av bland annat BMW 2-serie cabriolet. Dessutom är Mercedes-Benz berörda. Produktionen av Mercedes E-klass och (hör-och-häpna) S-klass har stoppats flera dagar. Även Peugeot-Citroën samt Renault är berörda. Roligt att ingen rapporterat om det VW har i alla fall fått fram ersättningsdelar från sin kinesiska Passat/Magotan produktion där samma komponentgrupp används.

    Ps: jag såg att Recticel i Mladá Boleslav (Skodas hemstad) levererar delar till Volvo S90/V90, så det var ju tur att det inte brann där, för då skulle ju Volvo få problem med hela instrumentpaneler, ytskikt, dörrytor, skumsitsar m.m. om de nu inte har en ständigt parallell tillverkning on-hold i typ Estland, fastän att inte ens Mercedes-Benz anser sig ha råd med det för sin S-klass produktion...
    Senast redigerad av Marcus den 2017-03-03 klockan 10:15.

Liknande ämnen

  1. Lång Leveranstid!
    Av PeterLkl i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 19:39
  2. Leveranstid?
    Av patrik033 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 10:58
  3. Svar: 56
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 15:57
  4. Leveranstid GTI VI
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin