Sidan 6 av 11 FörstaFörsta ... 3456789 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 213
  1. #101

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Daniel
    Ort
    ÖREBRO
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Fick besked i förra veckan att min bil kan bli försenad pga en brand hos en underleverantörer. Tycker det är konstigt att en bil som ska produceras v8 kan bli försenad av en brand hos en underleverantörer v8. Då borde väl ändå alla delar redan finnas på plats

    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Verkar som jag hade lite flyt då när min byggdes slutet v7.
    Men jag har å andra sidan inte fått något leveransdatum ännu.

  2. #102

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jo, det låter ju enkelt och smidigt. Men med de volymer VW omsätter tillsammans med produkternas komplexitet (bilar) är det nog mer svårt än enkelt. Allt kan naturligtvis lösas med omfattande skyddsåtgärder, till ett pris. Personligen ser jag hellre att VW håller ett bra pris till mig som kund, att VW tjänar pengar och mår bra, än att VW drar på sig enorma extrakostnader för att en del inte tål att vänta lite extra på sin bil vid enstaka olyckliga situationer. Det är liksom en bil som ska levereras, inte en pryl som behövs på timmen för att inte kärnkraftsverk ska koka över...
    Det handlar inte om att tåla att vänta på en bil. Det handlar om leveranssäkerhet. Att hålla det man lovar sina kunder, att ha hög kundnöjdhet. Men VW säljer ju på lågt pris och inte kundnöjdhet.

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  3. #103

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Vi har olika uppfattning Att en betydande underleverantör blir brandhärjad och därmed stoppar produktionen tror jag väldigt få om ens någon annan biltillverkare tar höjd för, i syfte att skydda sig från till 100 %. Det är inte rimligt och inget som kunder generellt är intresserade av att betala för. VW är absolut mycket prisvärda bilar, men till skillnad från dig tycker jag dessutom att de levererar kundnöjdhet, minst lika bra som deras konkurrenter och även motsvarande andra betydligt dyrare icke direkta konkurrenter Jag vill hävda att VW:s leveranssäkerhet är minst lika bra som jämförbara konkurrenter och då menar jag sådana tillverkare som bygger bilar med tillval valda av slutkund, inte som många asiater som bygger bulkbilar, med ett eller två tillvalspaket och där du får välja bland klara lagerbilar i olika färger, med eller utan "Business-paket"... Som sedan skeppas i bulk till Europa... Det är ju ofta så asiaterna säljer sina bilar, totalt utan någon egentlig valfrihet. Hos VW kan du speca din bil otroligt fritt, särskilt sett till vad bilen kostar. Få andra tillverkare i samma prissegment erbjuder sådan flexibilitet, vilket naturligtvis komplicerar produktionen. Men det är ju så vi europeiska kunder vill ha det

  4. #104

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vi har olika uppfattning Att en betydande underleverantör blir brandhärjad och därmed stoppar produktionen tror jag väldigt få om ens någon annan biltillverkare tar höjd för, i syfte att skydda sig från till 100 %. Det är inte rimligt och inget som kunder generellt är intresserade av att betala för. VW är absolut mycket prisvärda bilar, men till skillnad från dig tycker jag dessutom att de levererar kundnöjdhet, minst lika bra som deras konkurrenter och även motsvarande andra betydligt dyrare icke direkta konkurrenter Jag vill hävda att VW:s leveranssäkerhet är minst lika bra som jämförbara konkurrenter och då menar jag sådana tillverkare som bygger bilar med tillval valda av slutkund, inte som många asiater som bygger bulkbilar, med ett eller två tillvalspaket och där du får välja bland klara lagerbilar i olika färger, med eller utan "Business-paket"... Som sedan skeppas i bulk till Europa... Det är ju ofta så asiaterna säljer sina bilar, totalt utan någon egentlig valfrihet. Hos VW kan du speca din bil otroligt fritt, särskilt sett till vad bilen kostar. Få andra tillverkare i samma prissegment erbjuder sådan flexibilitet, vilket naturligtvis komplicerar produktionen. Men det är ju så vi europeiska kunder vill ha det
    Ja lite olika åsikt har vi . Jag tycker att VW är en helt ok låg /mellanpris bil. Men inte i närheten av Volvo, Bmw och Mercedes. Det är som vanligt, man får vad man betalar för. Sen är det lite roligt att så fort någon bara råkar nämna något lite negativt med VW så hävdar du motsatsen. Jag bara måste fråga dig om VW någonsin gjort något dåligt enligt dig?

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  5. #105

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Vet inte vad du menar med "inte i närheten av Volvo, BMW, Mercedes"... Det beror nog precis på vad man jämför. Det blir ju jäkligt off-topic att diskutera här, men jämförelsevis, kan du knappt få en fabriksmonterad parkeringsvärmare till din BMW (som för övrigt är trevliga bilar, jag gillar trevliga bilar), Volvo är fina på sitt sätt, men knappast prisvärda med rätt utrustning, eller speciellt trevliga att köra, inte som BMW... Mercedes, ja, trevliga, kanske lite för komfortbetonade för min smak och rejält dyra, men alla, VW, BMW, Volvo, Mercedes är fina, trevliga bilar, med lite olika inriktning och smak, men att VW inte skulle vara i närheten av dessa håller jag inte alls med om, det beror på skulle jag säga. Och då utgår jag från att du jämför bilar i samma segment, dvs när det gäller Passat (D-segmentet): 3-serie, C-klass, 60-serien...

    Sen är det så att jag kommenterar ofta osakliga påståenden Särskilt när de framförs av människor som förenklar, målar svartvitt eller baserar sina uttalanden på att "min väns-fars-sons-kompis" eller t.o.m. okunskap. Jo, VW har gjort en hel del dåligt, precis som alla andra biltillverkare Bland det absolut mest dåliga är dieselgate, det är genomkorkat, att ett sådant fusk kunde ta sig igenom, samt, att de började sälja dieselbilar överhuvudtaget i USA. Jag tycker de svettiga amerikanerna kan få hållas med sina svettiga sydkoreanska, japanska och inhemska skitbilar

  6. #106

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vet inte vad du menar med "inte i närheten av Volvo, BMW, Mercedes"... Det beror nog precis på vad man jämför. Det blir ju jäkligt off-topic att diskutera här, men jämförelsevis, kan du knappt få en fabriksmonterad parkeringsvärmare till din BMW (som för övrigt är trevliga bilar, jag gillar trevliga bilar), Volvo är fina på sitt sätt, men knappast prisvärda med rätt utrustning, eller speciellt trevliga att köra, inte som BMW... Mercedes, ja, trevliga, kanske lite för komfortbetonade för min smak och rejält dyra, men alla, VW, BMW, Volvo, Mercedes är fina, trevliga bilar, med lite olika inriktning och smak, men att VW inte skulle vara i närheten av dessa håller jag inte alls med om, det beror på skulle jag säga. Och då utgår jag från att du jämför bilar i samma segment, dvs när det gäller Passat (D-segmentet): 3-serie, C-klass, 60-serien...

    Sen är det så att jag kommenterar ofta osakliga påståenden Särskilt när de framförs av människor som förenklar, målar svartvitt eller baserar sina uttalanden på att "min väns-fars-sons-kompis" eller t.o.m. okunskap. Jo, VW har gjort en hel del dåligt, precis som alla andra biltillverkare Bland det absolut mest dåliga är dieselgate, att ett sådant fusk kunde ta sig igenom, samt, att de började sälja dieselbilar överhuvudtaget i USA. Jag tycker de svettiga amerikanerna kan få hållas med sina svettiga sydkoreanska, japanska och inhemska skitbilar
    Nja jag jämför Passat med 5 serie och v90. Det är ju dom bilarna som är "tjänstebilar" och dom vanliga familjebilarna.

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  7. #107

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Ps: Om du anser att VW är "ok låg /mellanpris bil." ... Var placerar du då bilar som Ford, Kia, Hyundai, Renault, Peugeot, Nissan, Fiat, Opel...? Ultra-Super-Turbo-Extralågprisbilar? Nä, du får nog omdefiniera din klassindelning en aning.

  8. #108

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ps: Om du anser att VW är "ok låg /mellanpris bil." ... Var placerar du då bilar som Ford, Kia, Hyundai, Renault, Peugeot, Nissan, Fiat, Opel...? Ultra-Super-Turbo-Extralågprisbilar? Nä, du får nog omdefiniera din klassindelning en aning.
    Låg Dacia, Hyundai, Kia
    Låg/mellan VW, ford, opel
    Mellan Volvo Bmw Mercedes


    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  9. #109

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Nja jag jämför Passat med 5 serie och v90. Det är ju dom bilarna som är "tjänstebilar" och dom vanliga familjebilarna.

    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    5-serie och V90 är E-segmentet. Passat är D-segmentet. Så då är det klart att du upplever en större skillnad. Att det är vanliga tjänstebilar spelar ingen roll för segmentsjämförelsen. Tvärtom visar det att Passat är så kompetent att den krossar motståndet i sitt eget segment och behöver bilar ur E-segmentet för att möta hårdare motstånd. Jämfört med en Mercedes E-klass är en Passat en bil i en klart lägre prisklass, men fortfarande kan den absolut utmana även E-klass på ett flertal punkter. Så att säga att den inte är i närheten är såklart fel. Sen finns det givetvis olika egenskaper som man viktar olika personligen. Men det är långt ifrån så svartvitt som du vill påstå.

  10. #110

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    5-serie och V90 är E-segmentet. Passat är D-segmentet. Så då är det klart att du upplever en större skillnad. Att det är vanliga tjänstebilar spelar ingen roll för segmentsjämförelsen. Tvärtom visar det att Passat är så kompetent att den krossar motståndet i sitt eget segment och behöver bilar ur E-segmentet för att möta hårdare motstånd. Jämfört med en Mercedes E-klass är en Passat en bil i en klart lägre prisklass, men fortfarande kan den absolut utmana även E-klass på ett flertal punkter. Så att säga att den inte är i närheten är såklart fel. Sen finns det givetvis olika egenskaper som man viktar olika personligen. Men det är långt ifrån så svartvitt som du vill påstå.
    Där är vi inte i närheten av överens. Men det kommer vi nog aldrig att bli. Vi får helt enkelt vara överens om att vi tycker olika

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  11. #111

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Låg Dacia, Hyundai, Kia
    Låg/mellan VW, ford, opel
    Mellan Volvo Bmw Mercedes
    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Jag har aldrig läst/hört någon kalla VW lågpris, tvärtom klagar nästan alltid motorpressen på att "VW är så klart dyr" och "VW kostar lite extra, det är den dyraste bilen i sammanhanget". Men det är klart, att om ens vanliga bilar är Mercedes S-klass eller Rolls Royce, då kan ju VW framstå som "lågpris", med de perspektiven. I den verkliga nyktra världen är VW utan tvekan snarast premium light, oftast dyrare bilar än jämförbara Ford, Opel, Nissan, Renault, Peugeot, Kia, Hyundai, Citroën, etc. För att dom erbjuder mervärden.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Där är vi inte i närheten av överens. Men det kommer vi nog aldrig att bli. Vi får helt enkelt vara överens om att vi tycker olika

    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Vilket är vi inte överens om? Segmentsindelningen är branschstandard, fastställd av EU, inte av mig

  12. #112

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Låg Dacia, Hyundai, Kia
    Jag tror inte du har koll på marknaden, eftersom du buntar ihop Dacia med Hyundai och Kia.
    Hyundai/Kia är på en helt annan position på marknaden än Dacia. Hyundai/Kia knäcker i princip fransmännen, är jämsides med Ford och Opel och flåsar VW i hälarna. Min bedömning är att Hyundai/Kia ligger precis bakom VW, men före de andra eller möjligen lika med Opel. Hyundai/Kia har investerat enormt i sin europeiska utveckling. De har ju anställt en väldans massa fd Opel ingenjörer som nu flyttat några kilometer bort från Opels utvecklingsavdelning till Hyundai/Kia:s stora kopiator i Opelstaden Russelsheim Dom kopierar för fullt De är på en helt annan nivå än Dacia, så, med tanke på det, så behöver du uppdatera din marknadsuppfattning

  13. #113

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag har aldrig läst/hört någon kalla VW lågpris, tvärtom klagar nästan alltid motorpressen på att "VW är så klart dyr" och "VW kostar lite extra, det är den dyraste bilen i sammanhanget". Men det är klart, att om ens vanliga bilar är Mercedes S-klass eller Rolls Royce, då kan ju VW framstå som "lågpris", med de perspektiven. I den verkliga nyktra världen är VW utan tvekan snarast premium light, oftast dyrare bilar än jämförbara Ford, Opel, Nissan, Renault, Peugeot, Kia, Hyundai, Citroën, etc. För att dom erbjuder mervärden.

    - - - Uppdaterad - - -



    Vilket är vi inte överens om? Segmentsindelningen är branschstandard, fastställd av EU, inte av mig
    Mycket möjligt men jag behöver inte hålla med EU heller. Jag tycker iallafall att Passat är närmare v90 och 5 serie i storlek än vad den är v60 och 3-serie

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  14. #114

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag tror inte du har koll på marknaden, eftersom du buntar ihop Dacia med Hyundai och Kia.
    Hyundai/Kia är på en helt annan position på marknaden än Dacia. Hyundai/Kia knäcker i princip fransmännen, är jämsides med Ford och Opel och flåsar VW i hälarna. Min bedömning är att Hyundai/Kia ligger precis bakom VW, men före de andra eller möjligen lika med Opel. Hyundai/Kia har investerat enormt i sin europeiska utveckling. De har ju anställt en väldans massa fd Opel ingenjörer som nu flyttat några kilometer bort från Opels utvecklingsavdelning till Hyundai/Kia:s stora kopiator i Opelstaden Russelsheim Dom kopierar för fullt De är på en helt annan nivå än Dacia, så, med tanke på det, så behöver du uppdatera din marknadsuppfattning
    Jag behöver inte någonting. Du har din åsikt jag har min

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  15. #115

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322

    Preliminär leveranstid vs. produktionstid

    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Mycket möjligt men jag behöver inte hålla med EU heller. Jag tycker iallafall att Passat är närmare v90 och 5 serie i storlek än vad den är v60 och 3-serie

    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Det är den. Men segment handlar om så mycket mer än storlek. I segmentsindelningen finns även sådant som teknik, tillval, egenskaper, pris etc.

  16. #116

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Jag behöver inte någonting. Du har din åsikt jag har min

    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Jo men om du anser att Kia och Hyundai är på samma nivå som Dacia så har du kvalificerat fel. Det är inget du behöver tycka något om, det är bara jättefel. Fakta.

  17. #117

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jo men om du anser att Kia och Hyundai är på samma nivå som Dacia så har du kvalificerat fel. Det är inget du behöver tycka något om, det är bara jättefel. Fakta.
    Enligt dig ja.

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  18. #118

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Nej. Enligt marknaden, enligt branschen. Enligt motorpressen. Enligt biltillverkarna. Enligt kunderna.

  19. #119

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Här har vi lilla Hyundai i20, en bil i B-segmentet, som du anser är på samma nivå som Dacias konkurrent i B-segmentet... http://teknikensvarld.se/provkorning...-84-hk-171534/

  20. #120
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Låg Dacia, Hyundai, Kia
    Låg/mellan VW, ford, opel
    Mellan Volvo Bmw Mercedes


    Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Nu provocerar du bara.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Liknande ämnen

  1. Lång Leveranstid!
    Av PeterLkl i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 18:39
  2. Leveranstid?
    Av patrik033 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 09:58
  3. Svar: 56
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 14:57
  4. Leveranstid GTI VI
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin