Sidan 5 av 11 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 213
  1. #81
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Och det är här jag menar att det skiljer sig. T.ex en dyrare bil som Bmw har lite överkapacitet för att hålla ner leveranstiderna. Medans en billigare bil som VW har så lite personal som möjligt anställd för att hålla ner priserna. Jag ser inte det konstiga i det? Jag håller på att bygga hemma just nu. När jag köper mitt byggmtrl så har jag två val, att gå till Beijerbygg och få en kanonservice med mycket kunskap och behöver inte stå och vänta på att få hjälp men jag får betala lite mer. Eller så går jag till Byggmax och handlar billigt men personalen som jobbar där vet knappt vad en hammare är och även om dom skulle veta det så får man ingen hjälp ändå för att dom är för få anställda för att kunna hjälpa alla om det kommer mycket folk. (nu menar jag inte att alla som jobbar på Byggmax är okunniga bara att kompetensen skiljer på dom olika företagen, så ta inte illa upp om ni jobbar där)
    Det finns ingen som har råd att konstant gå med "överkapacitet". Oavsett tillverkare så är tillverkningsprocessen så effektiv den kan vara för att vidmakthålla den pyttelilla vinstmarginal som eventuellt existerar.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  2. #82

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Joakim B
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    27
    Har nu fått min Sharan och känslan är en helt ok, men tyvärr blir jag inte särskild upphetsad. Kan beror på att jag kommer från en Chrysler Grand Voyager Limited = fullutrustad och varit mycket nöjd med bilen.

    En miss i utrustningen som jag inte valde är färddator med färgskärm (tänkte inte på det i och med att jag har navi). Standard är en trist sv/v skärm med unkig upplösning och det ser endast patetiskt ut när man använder ACC eller Lane assist, dock påverkar det inte funktionen.

    Det här med röststyrning är ju också en gåta, behöver tydligen aktiveras = kostar extra.

    Nåja nu är den här och parkeringsvärmare är ju såååå bra och jag har fått lite användning av 4-hjulsdriften.

  3. #83

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Joabor Visa inlägg
    Har nu fått min Sharan och känslan är en helt ok, men tyvärr blir jag inte särskild upphetsad. Kan beror på att jag kommer från en Chrysler Grand Voyager Limited = fullutrustad och varit mycket nöjd med bilen.

    En miss i utrustningen som jag inte valde är färddator med färgskärm (tänkte inte på det i och med att jag har navi). Standard är en trist sv/v skärm med unkig upplösning och det ser endast patetiskt ut när man använder ACC eller Lane assist, dock påverkar det inte funktionen.

    Det här med röststyrning är ju också en gåta, behöver tydligen aktiveras = kostar extra.

    Nåja nu är den här och parkeringsvärmare är ju såååå bra och jag har fått lite användning av 4-hjulsdriften.
    Tråkigt att hämta ut ny bil och bara vara halvnöjd.

    Vad menar du med att rösstyrningen måste aktiveras? Om du kör car link via mobilen så funkar det väl?

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Röststyrning behöver man välja till, det är ett tillval. Enligt mig ett helt meningslöst sådant.

  5. #85

    Reg.datum
    sep 2016
    Namn
    Jonas cardell
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    9
    Hej! Här är en som också glömde färgskärmen till färddatorn. Lite besviken också att mediaskärmen var mindre än utlovat av säljaren.
    Sen på beställningsspecen utlovades det 17-tum v-däck. Men han hade satt på 16-tum.
    Istället bjöd han på lastrumsmatta och fästena för bilbarnsstol.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #86

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av banarne01 Visa inlägg
    Hej! Här är en som också glömde färgskärmen till färddatorn. Lite besviken också att mediaskärmen var mindre än utlovat av säljaren.
    Sen på beställningsspecen utlovades det 17-tum v-däck. Men han hade satt på 16-tum.
    Istället bjöd han på lastrumsmatta och fästena för bilbarnsstol.



    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Vad är detta med färgskärm? Vad för bil? jag har kollat igenom hela tillvalslistan på "bygg din bil" och hittar inget till Passat om detta.

  7. #87

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Nu gäller detta Sharan. Men om du väljer en Passat med lägre utrustningnivå än GT så behöver du välja till Färddator Premium med färgdisplay för 1400 kr.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av banarne01 Visa inlägg
    Istället bjöd han på lastrumsmatta och fästena för bilbarnsstol.
    Isofix-fästen är standard och kan inte eftermonteras.

  8. #88

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nu gäller detta Sharan. Men om du väljer en Passat med lägre utrustningnivå än GT så behöver du välja till Färddator Premium med färgdisplay för 1400 kr.

    - - - Uppdaterad - - -



    Isofix-fästen är standard och kan inte eftermonteras.
    Jaha då är jag med, nä jag har valt en Alltrack Gt så då ingår det ju där.
    Tack för svar :-)

  9. #89

    Reg.datum
    sep 2016
    Namn
    Jonas cardell
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nu gäller detta Sharan. Men om du väljer en Passat med lägre utrustningnivå än GT så behöver du välja till Färddator Premium med färgdisplay för 1400 kr.

    - - - Uppdaterad - - -



    Isofix-fästen är standard och kan inte eftermonteras.


    Säljaren satte sådana där golvöglor!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  10. #90

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Joakim B
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    27
    Himla trist det där med högupplösta färgskärmen, drar ner intrycket rejält. Surt att det där med färgskärm som standard på Passat GT inte är det på Sharan GT.

  11. #91

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Joakim B
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    27
    Är inte mediaskärmen 6,5" som navin? eller sa säljaren något annat?

    Citat Ursprungligen postat av banarne01 Visa inlägg
    Hej! Här är en som också glömde färgskärmen till färddatorn. Lite besviken också att mediaskärmen var mindre än utlovat av säljaren.
    Sen på beställningsspecen utlovades det 17-tum v-däck. Men han hade satt på 16-tum.
    Istället bjöd han på lastrumsmatta och fästena för bilbarnsstol.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Daniel
    Ort
    ÖREBRO
    Inlägg
    18
    Jag beställde en Alltrack GTS v52 och fick igår meddelande från ÅF att bilen var producerad och väntade på transport till Sverige.
    Spännande att se hur lång tid det tar att få den leveransklar i Örebro.

  13. #93
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Jag går och väntar på min clubsport som byggdes torsdag v.6. Fick besked om 4 veckor från byggdag

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  14. #94

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Daniel
    Ort
    ÖREBRO
    Inlägg
    18
    Fått bilen ännu?

  15. #95

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Fick besked i förra veckan att min bil kan bli försenad pga en brand hos en underleverantörer. Tycker det är konstigt att en bil som ska produceras v8 kan bli försenad av en brand hos en underleverantörer v8. Då borde väl ändå alla delar redan finnas på plats

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  16. #96

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Delar till en bil anländer inte sällan endast timmar innan produktion.

  17. #97
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    S.k. Just-In-Time produktion. Men minsta störning så blir det Just-Not-In-Time...

  18. #98
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    S.k. Just-In-Time produktion. Men minsta störning så blir det Just-Not-In-Time...
    Du kommer förstå varför när du besöker fabriken den 28 April
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  19. #99

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Delar till en bil anländer inte sällan endast timmar innan produktion.
    Absolut, jag jobbar själv som produktionschef på en industri och vet hur det är. Dock när detta händer så får man ju se till att ha andra leverantörer som kan hoppa in. Och det bra samarbete med leverantörer och sätta press på speditör samt att korta ner leveranstiden till kund så brukar inte kunden ens märka av några störningar i produktion. Allt handlar om hur mån man är med att hålla vad man lovar. Vi får väl se hur VW löser detta.

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  20. #100

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jo, det låter ju enkelt och smidigt. Men med de volymer VW omsätter tillsammans med produkternas komplexitet (bilar) är det nog mer svårt än enkelt. Allt kan naturligtvis lösas med omfattande skyddsåtgärder, till ett pris. Personligen ser jag hellre att VW håller ett bra pris till mig som kund, att VW tjänar pengar och mår bra, än att VW drar på sig enorma extrakostnader för att en del inte tål att vänta lite extra på sin bil vid enstaka olyckliga situationer. Det är liksom en bil som ska levereras, inte en pryl som behövs på timmen för att inte kärnkraftsverk ska koka över...

Liknande ämnen

  1. Lång Leveranstid!
    Av PeterLkl i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 18:39
  2. Leveranstid?
    Av patrik033 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 09:58
  3. Svar: 56
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 14:57
  4. Leveranstid GTI VI
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin