Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 213
  1. #181

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Danny Meiri
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det är återförsäljaren som slarvar, VW:s system skickar annars e-post med uppdatering.
    Nåja, bara jag som är ivrig att få hem bilen, dock verkar det som att VW's mailsystem inte är det starkaste, som jag har förstått det skickas det endast ut uppdateringar varje Torsdag typ 07:00, så om något sker efter de så får man vänta en vecka på uppdateringen.

    Men ÅF har väl mer "live-uppdatering" på vart bilen befinner sig som jag har förstått det. Jag vart bara lite nyfiken då jag fick ett meddelande från VW "Att nu börjar bilen byggas" förra torsdagen och förväntade mig en ny uppdatering den här torsdagen. Brukar inte ta en vecka att faktiskt bygga bilen. Men tror som sagt, att det är ett fel i VW's mailsystem.

  2. #182

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    I VW:s interna system som ex WA@Web kan man ser mer detaljerade steg i processen. Men att signalera sådana detaljerade steg skulle nog mest göra de flesta kunder förvirrade

  3. #183

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Danny Meiri
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    I VW:s interna system som ex WA@Web kan man ser mer detaljerade steg i processen. Men att signalera sådana detaljerade steg skulle nog mest göra de flesta kunder förvirrade
    Much true,

    Säljaren skulle vara tillbax på semester på Måndag för att bestämma dag för hämtning, antar att man får reda på ett datum då.

  4. #184

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    När man beställer en ny VW från fabrik, kan man då välja att bilen inte ska byggs på en Måndag?

  5. #185

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    J B
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    22
    Alltrack GTS Executive i Mangan grey med Discovery Pro, Park Assist, Area View, dragpaket och lite annat smått och gott:

    Beställning signerad v. 34 (tisdag)
    Produktion spikad till v. 38 (tisdag)
    Prel. leverans v.42-43

    Vore väldigt roligt om schemat hålls så man slipper sätta på vinterdäcken direkt!

  6. #186

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Bo Eriksson
    Ort
    LINDESBERG
    Inlägg
    3
    Hej forumet!
    Beställde vår Golf Alltrack TSI, med DSG och dragpaket, 20 juni med preliminär leveranstid i mitten av september. På tisdagen i v32 kom beskedet att den skulle byggas i v34. Två dagar senare, torsdag v32, kom ett nytt besked - den var redan klar! :-). Idag, två veckor senare ska den strax lastas på färja i Cuxhafen :-) Såg en artikel från förra året att SkandiaTransport monterar extrautrustning i Halmstad (jag beställde elektrisk motor- och kupévärmare) och programmerar klart bilen för svenska förhållanden : http://hallandshamnar.se/om-hallands...ndiatransport/ . Och en artikel från i vintras: en artikel till: http://www.hallandsposten.se/nyheter...hamn-1.4129379 Lite intressant läsning - ber om ursäkt om jag slår in öppna dörrar.
    Senast redigerad av borik den 2017-09-05 klockan 22:49. Anledning: missade några ord

  7. #187

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Bo Eriksson
    Ort
    LINDESBERG
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    När man beställer en ny VW från fabrik, kan man då välja att bilen inte ska byggs på en Måndag?
    Jag tror inte att det finns måndagar i Tyskland ;-)

  8. #188
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Det är lite olika beroende på var i Sverige du befinner dig, men utrustning likt elektrisk motorvärmare monteras ofta av levererande återförsäljare. När det gäller montering i hamn (iaf på västkusten) görs det mest på transportbilar, tex kåpor.

  9. #189

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Bo Eriksson
    Ort
    LINDESBERG
    Inlägg
    3

    Du har helt rätt!

    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Det är lite olika beroende på var i Sverige du befinner dig, men utrustning likt elektrisk motorvärmare monteras ofta av levererande återförsäljare. När det gäller montering i hamn (iaf på västkusten) görs det mest på transportbilar, tex kåpor.
    Du har helt rätt! (trots artikeln jag länkade) Åkte förbi Möllers i Lindesberg i eftermiddags, och se! En biltransport stod utanför, så jag kunde inte låta bli att stanna. Mycket riktigt, jag får se min bil köras av transporten :-) Pratade med "min" säljare som berättade att de skulle göra allt det som SkandiaTransport enligt artikeln skulle göra: regskyltar, kodning, rekond etc. Nämnde inget om motorvärmaren, men det antar jag att det också skulle göras hos dem. Fredag idag - får väl hämta den i början av nästa vecka :-D

  10. #190

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    J B
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    22
    Är det någon som har en bil på beställning och fått något uppdateringsmejl det senaste?

    Jag har inte fått ett enda mejl sedan beställning v. 34 och bilen började byggas i tisdags enligt säljaren. Han menar att VWs system för uppdateringar har problem och har bekräftat tre gånger (jag kanske är jobbig) att min mejl är registrerad.. Men inte ett enda mejl på 4 veckor låter.. skumt.

  11. #191

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    12
    Idag får jag äntligen hämta ut min nya kärra, en Passat Alltrack GTS.
    Beställd 1/4-17, leverans 22/9-17.

  12. #192

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Usch vilken lång väntan.

  13. #193

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    J B
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av EkanSvahn1 Visa inlägg
    Idag får jag äntligen hämta ut min nya kärra, en Passat Alltrack GTS.
    Beställd 1/4-17, leverans 22/9-17.
    Varför så lång väntetid? Någon särskild anledning?

  14. #194

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Populär bil samt fabrikssemester med omställning till nytt modellår.

  15. #195

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    12
    Jo nästan 2 månader längre än preliminära datumet. Det saknades tydligen styrkoder, samt modellårsskifte. Men det var verkligen värt väntan. Ojojoj vilken bil.

  16. #196

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    J B
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av EkanSvahn1 Visa inlägg
    Jo nästan 2 månader längre än preliminära datumet. Det saknades tydligen styrkoder, samt modellårsskifte. Men det var verkligen värt väntan. Ojojoj vilken bil.
    Det förklarar varför det knappt finnas några Alltrack GTSer med årsmodell 2018 på Blocket. Jag hade nog tur att jag beställde min först i augusti för jag får beräknad leverans redan om ca 3 veckor. Jag hatar nämligen att vänta! Också roligt att höra att det varit värt väntan för dig eftersom jag väntar på en likadan bil

  17. #197

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av superfet Visa inlägg
    Det förklarar varför det knappt finnas några Alltrack GTSer med årsmodell 2018 på Blocket. Jag hade nog tur att jag beställde min först i augusti för jag får beräknad leverans redan om ca 3 veckor. Jag hatar nämligen att vänta! Också roligt att höra att det varit värt väntan för dig eftersom jag väntar på en likadan bil
    Att vänta är fan aldrig särskilt roligt. En jäkla step-up från årsmodell 17, verkligen stor skillnad tycker jag. Så jag blev positivt överraskad. Hoppas du blir lika nöjd som mig.

  18. #198

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Danny Meiri
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5
    Är väl läge att komma med ett slutbesked.
    Beställning v. 28
    Byggklar .v 37
    Leverans v. 40

    All in all va allt enligt plan, vad jag dock har lärt mig under tidens gång är att det går absolut inte att lita på varken emailsystemet eller www.minvolkswagen.se då de uppdateringarna verkligen inte stämmer med verkligheten. ÅF hade dock informerat om 3 månaders leveranstid redan från början, så inga problem så sätt. Skall alltså hämta upp bilen nästa Fredag.

  19. #199

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    J B
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av superfet Visa inlägg
    Alltrack GTS Executive i Mangan grey med Discovery Pro, Park Assist, Area View, dragpaket och lite annat smått och gott:

    Beställning signerad v. 34 (tisdag)
    Produktion spikad till v. 38 (tisdag)
    Prel. leverans v.42-43

    Vore väldigt roligt om schemat hålls så man slipper sätta på vinterdäcken direkt!
    Uppdatering: Bilen är nu i min hemstad. Handlaren har dock full rulle så leverans sker först v.42. Därmed hålls vad som utlovats. Även om handlaren gissade på att den preliminära byggveckan som först visades vid beställning var lite för optimistisk så stämde den i verkligheten.

    Bild: https://imgur.com/a/B5dKX

  20. #200

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Du kommer att få mail från Svenska Volkswagen om när din bil byggs, när den är färdigbyggd, när bilen är under transport från fabriken till exporthamn och när bilen har "landat" i vårt land. Samt när den är på väg till återförsäljaren.
    Jag fick inget mail att den anlänt till hamnen i Halmstad.


    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Lång Leveranstid!
    Av PeterLkl i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 19:39
  2. Leveranstid?
    Av patrik033 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 10:58
  3. Svar: 56
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 15:57
  4. Leveranstid GTI VI
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin