Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 213
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Härligt. Då borde jag få ut min R SC v27. Den byggdes v23 och fick idag mail om att den är på väg till ÅF.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Erik
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    21
    Har märkt att alla mail från VW med leveransuppdateringar kommer på torsdagar kl 07:30.
    Så din bil kan ha skickats redan för några dagar sedan eftersom VW inte skickar ut uppdateringar i realtid.

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Dax för en summering för mig med...

    Beställde min R SC vecka 19, byggdes vecka 23 och hämtas ut denna vecka (27).

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  4. #44
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Lejon Visa inlägg
    Dax för en summering för mig med...

    Beställde min R SC vecka 19, byggdes vecka 23 och hämtas ut denna vecka (27).

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
    Härligt!
    Du vet väl att du får gratis medlemskap?
    VWCS.se förstasidan
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Härligt!
    Du vet väl att du får gratis medlemskap?
    VWCS.se förstasidan
    Tack, ska kolla upp det!

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  6. #46

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Andreas Andersson
    Ort
    Kvänum
    Inlägg
    8
    Jahaja.. så gick det med dem mailen. Vi gick här och undrade om vi skulle få vår bil till jul, eftersom "Grattis, vi har börjat bygga din bil"-mailet aldrig kom. Detta trots att leveransveckan närmade sig. (v33)
    Ringde bilfirman som flummade runt lite i nån "lista", och fick till svar att "Ja den byggs på Tisdag vettu" (9/8)
    Tänkte att väntetiden från byggstart till leverans sägs ju var typ 4-5 veckor. Så jag deppade lite. Men sen i måndags ringde säljaren som sålde bilen och talade om att bilen kommer med biltransport på söndag.
    Men så bra då!
    Fast det känns lite som man blivit lurad på själva peppen på att bilen är på gång... Attans!

  7. #47

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Kristian Braun
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    2
    Ju beställde min golf SC i augusti. Återförsäljaren säger att bilen gick i produktion i tisdags. Men inga mail har trillat in förutom det första där det står att bilen är köpt. Så jag vet ju att mailen är registrerad på mig och ska komma. Men som sagt, inga mail... Så vem ska man tro på? Har bilen gått i produktion som säljaren sa över telefon när jag frågade eller körde han en rövare för att göra mig glad? Blir så less på allt daltande och ändrande av veckor.... Vill ju bara ha bilen nu !!!

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Det är troligen din säljare som inte gjort rätt i systemet, därav att du inte notifieras korrekt.

  9. #49

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Kristian Braun
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    2
    Jag hoppas säljaren har klantat till det, men som sagt. Första
    mailet när bilen köptes nådde ju mig. Så jag borde vara registrerad liksom.. Fan det är så jävla jobbigt att vänta på en flong ny bil ����

  10. #50

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Beställde min Passat Alltrack v52 och beräknas få den v12. Känns som ganska lång levernastid. Hoppas det går fortare

  11. #51

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Joakim B
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    27
    Låter inte så farligt, jag beställde vår Sharan med den nya drivlinan (TDI 184, DSG, 4Motion) den 15/8-16 och får den den 4/1-17. Vetefan vad dom har gjort under dessa månader.

  12. #52

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Beställde en ny Transporter den 28/12 2016 och den låses vecka 8, sen leverans i April men inget spikat datum än.

    Så 3-4 månader räknar säljaren med.

  13. #53

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Andreas J
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Beställde min Passat Alltrack v52 och beräknas få den v12. Känns som ganska lång levernastid. Hoppas det går fortare
    Intressant, jag beställde en Passat Alltrack fredag v.52 och fick beräknad tid för produktion v.6 med beräknad leverans hos återförsäljare v.10

  14. #54

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Joakim B
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Joabor Visa inlägg
    Låter inte så farligt, jag beställde vår Sharan med den nya drivlinan (TDI 184, DSG, 4Motion) den 15/8-16 och får den den 4/1-17. Vetefan vad dom har gjort under dessa månader.
    Självklart är bilen försenad då transportören inte kan leverera pga. av snön som har kommit under natten och dom vet inte när den nu kommer till bilhandlaren, detta måste vara ett skämt! Vad mer kan hända? repa bilen när dom kör av trailen eller krocka när dom kör in den i hallen...

  15. #55

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Joabor Visa inlägg
    Självklart är bilen försenad då transportören inte kan leverera pga. av snön som har kommit under natten och dom vet inte när den nu kommer till bilhandlaren, detta måste vara ett skämt! Vad mer kan hända? repa bilen när dom kör av trailen eller krocka när dom kör in den i hallen...

    Usch lider med dig

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Kan ju garantera att ingen sitter och rullar med tummarna i förhoppning om att förhala någons leverans. Detta är helt enkelt ett resultat av god försäljning. Sen är det så klart trist att vänta när man beställt... Men vad göra?

  17. #57

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Joakim B
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    27
    Tala om från början att sorry du får vänta 5 månader på din bil, och inte 3 som det sas från början. Hade jag valt en annan bil? Ja det är inte helt otroligt. Jag fick ett fantastiskt bra pris på en Merca samt Ford Galaxy. Leveranstid Mercedes 2-3 veckor!

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Ibland kan det säkert vara svårt att förutse efterfrågan. Och jag skulle då aldrig välja en annan, sämre bil, än den jag vill ha, pga leveranstid. Man ska ju leva med bilen sen... Gissa varför det är längre leveranstid på den ena och inte den andra...?

  19. #59

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Gissa varför det är längre leveranstid på den ena och inte den andra...?
    För att VW har erbjudande och är betydligt billigare?

  20. #60

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Joakim B
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    27
    Ska bara ha bilen i 3 år, tjänstebil. Det var ju inte så att VW var självklar på något sätt. Sharan kom 2010 "gammal" konstruktion, var grymt sugen på en BMW Gran Tourer eller nya Ford Galaxy, nåja I-lands problem det blir säkert bra i slutändan

Liknande ämnen

  1. Lång Leveranstid!
    Av PeterLkl i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 18:39
  2. Leveranstid?
    Av patrik033 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 09:58
  3. Svar: 56
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 14:57
  4. Leveranstid GTI VI
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin