Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 567891011 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 213
  1. #141

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Den här sektmentaliteten, där all kritik ska sopas under mattan och viftas bort som skitsnack är jävligt löjlig.
    Var står det att problem ska anses som skitsnack? För egen del efterlyser jag en mer nyanserad, mindre svartvit debatt. Det finns problem hos VW, det finns det även hos andra tillverkare. För att jämföra korrekt behöver man ha data som visar på antal fel per sålda enheter, sen behöver man jämföra dessa med andra jämförbara produkter för att få en uppfattning om hur den aktuella produkten förhåller sig till den direkta konkurrensen. Det finns oerhört många parametrar som man behöver väga in för att kunna göra en hyfsat korrekt och objektiv bedömning om problemområden och dess omfattning.

    Sen blir ju hela debatten lite fel om 100 % driftsäkerhet skulle vara det enda mått efter vilket man köper bil. Så är det naturligtvis inte. Som kund väger man in en stor mängd egenskaper vid bilköpet. Det är mycket som ska tillfredställas, många egenskaper som ska levereras. En bil är en komplex produkt i det avseendet. Är det bara 100 % driftsäkerhet som är det enda intressanta så finns det säkert någon japansk bil som kan leverera detta eller i vilket fall mycket nära. Och är man då en kund som tycker att detta räcker så är det ju kanon, då köper man det. Men många andra ställer flera olika krav på sina bilar. Det är ju ganska uppenbart, annars skulle inte tillverkare som Fiat, PSA, Ford, Opel m.fl. alls ha överlevt. Och även dyrare bilar som BMW, Mercedes, Volvo etc har haft och har sina problem, ändå säljer de bilar. Därför att människor inte upplever att 100 % driftsäkerhet eller 100 % kvalitet är deras absolut viktigaste och enda urvalskriterium. Givetvis bör väl alla sträva efter bästa möjliga kvalitet och driftsäkerhet och på vägen dit gör man prioriteringar och avvägningar, någon tillverkare prioriterar något före något annat osv. Det är det som gör att det finns olika bilar för olika smaker. Akta dig, annars får alla åka silvermetallic Toyota Corolla ;-)
    Senast redigerad av Marcus den 2017-03-03 klockan 10:26.

  2. #142
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Håll diskussionen på en bra nivå nu. Inga onödiga personliga angrepp på varken ena eller andra hållet.

  3. #143

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag kallar dig precis vad jag vill.
    Ja admin kanske skulle kunna förklara hur man ska bete sig?
    Vi har haft våra diskussioner och haft väldigt olika åsikter men jag har respekterat dina åsikter för att jag tycker det är ett fritt land. Men när du ska ha det på dagisnivå så är det slut diskuterat och lycka till i ditt liv.

  4. #144

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Tack, lycka till själv

  5. #145

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av christian.p Visa inlägg
    Men när du ska ha det på dagisnivå så är det slut diskuterat och lycka till i ditt liv.
    Och nu lite fakta vägen: på grund av den kraftiga branden i den belgiska leverantören Recticels anläggning i tjeckiska Most har BMW stoppat produktionen av bland annat BMW 2-serie cabriolet. Dessutom är Mercedes-Benz berörda. Produktionen av Mercedes E-klass och (hör-och-häpna) S-klass har stoppats flera dagar. Även Peugeot-Citroën samt Renault är berörda. Roligt att ingen rapporterat om det, VW har i alla fall fått fram ersättningsdelar från sin kinesiska Passat/Magotan produktion där samma komponentgrupp används.

    Ps: jag såg att Recticel i Mladá Boleslav (Skodas hemstad) levererar delar till Volvo S90/V90, så det var ju tur att det inte brann där, för då skulle ju Volvo få problem med hela instrumentpaneler, ytskikt, dörrytor, skumsitsar m.m. om de nu inte har en ständigt parallell tillverkning on-hold i typ Estland, fastän att inte ens Mercedes-Benz anser sig ha råd med det för sin S-klass produktion...

  6. #146
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2017
    Namn
    Joachim Eriksson
    Medlemsnr
    5439
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    18

    Beställd bil får se hur lång tid det tar

    Hej

    För att gå tillbaka till trådens ämne.

    2017-02-10, fredag vecka 6 - Skrev på beställningen.
    2017-02-17, fredag vecka 7 - Mail bilen börjar byggas Vecka 11
    Enligt säljaren skall branden inte påverka men det visar sig nog.

    Detta är vad som beställdes.
    Golf GT 1,4 TSI, manuell
    Black Rubin
    17 tum Madrid
    Dragpaketet
    Pluspaketet
    ergoActive stol
    Blinkers, flytande inkl…
    Ratt uppvärmd
    Stöldskyddslarm
    Parkeringsvärmare, ingår kampanj
    Ytterspeglar, infällbara
    Färddator premium
    Utan modellbeteckning
    Garanti 3 år, 10 000 mil

    Defa batteriladdare 4A som verkstaden monterar.

    Sen blir det nog Serviceavtal 36 månader också.

    Jocke

  7. #147

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Robert
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    27
    Jag beställde en Tiguan i November 2016. Har fortfarande inte hört nåt om när bilskrället ska byggas ��

  8. #148

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Bilgalen Visa inlägg
    Jag beställde en Tiguan i November 2016. Har fortfarande inte hört nåt om när bilskrället ska byggas ��
    Redan i september 2016 när jag tittade på Tiguanen var byggstarten på nybeställningar i v. 18 -20 enligt försäljaren, hade tur och hittade en i utställningshall som motsvarade mina önskemål.

  9. #149

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Det verka ha blivit komplicerat att köpa ny bil i dag! När jag köpte min Golf 2007 så gick jag in till min lokala VAG representant och sa "Jag vill ha den här nya TSI modellen, den måste ha AC och den får inte vara lackad silver eller vit". Vill minnas att jag fick bilen veckan efter!

  10. #150

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    En lagerbil med andra ord

  11. #151

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    En lagerbil med andra ord
    Jo jag förstår det, kommer ihåg att jag tyckte det här beställningsförfarandet kändes så dryyygt! Ångrar dock att jag inte krävde askkopp och cigarrtändare!

  12. #152

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det är ju som med så mycket annat olika hur man vill ha det med saker och ting. För egen del föredrar jag att specificera just min bil efter egen smak (jag har aldrig sett en lagerbil med den specifikation jag vill ha, det vore omöjligt) och sen gör det absolut ingenting att jag behöver vänta några månader på bilen. Alternativet är ju som sagt lagerbilar eller som med asiatiskt tillverkade bilar, välj mellan fyra färger, med eller utan "business-paket" Men du får bilen snabbt Trist!

  13. #153

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Alltid köpt lagerbilar/begagnade bilar.
    Men nu när jag beställde min första NYA bil och valde allt själv så kommer jag nog aldrig att köpa en lagerbil igen.

    Visst är väntetiden tråkig men man får planera in ett köp i god tid så löser det sig med gamla vs ny bil med leveranser.
    Min blev byggd den 28 februari så nu väntar man på den.

    3-4 veckor tills den är redo för leverans

  14. #154

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Trevligt, vad blev det för någonting?

  15. #155

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Trevligt, vad blev det för någonting?
    Första nya blev en företagsbil, en ny transporter med massa onödigt lull lull som ex växlingspaddlar på ratten =)

    I veckan ska vi in och diskutera byte av vår privat bil och givetvis blir det en helt ny beställning.
    Vad vi skall köpa än är inte bestämt. Kör Skoda Octavia 2014 idag.

  16. #156
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2017
    Namn
    Joachim Eriksson
    Medlemsnr
    5439
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av xjockevxo Visa inlägg
    Hej

    För att gå tillbaka till trådens ämne.

    2017-02-10, fredag vecka 6 - Skrev på beställningen.
    2017-02-17, fredag vecka 7 - Mail bilen börjar byggas Vecka 11
    Enligt säljaren skall branden inte påverka men det visar sig nog.

    Detta är vad som beställdes.
    Golf GT 1,4 TSI, manuell
    Black Rubin
    17 tum Madrid
    Dragpaketet
    Pluspaketet
    ergoActive stol
    Blinkers, flytande inkl…
    Ratt uppvärmd
    Stöldskyddslarm
    Parkeringsvärmare, ingår kampanj
    Ytterspeglar, infällbara
    Färddator premium
    Utan modellbeteckning
    Garanti 3 år, 10 000 mil

    Defa batteriladdare 4A som verkstaden monterar.

    Sen blir det nog Serviceavtal 36 månader också.

    Jocke

    2017-03-15, onsdag vecka 11 - Mail att bilen är färdigbyggd.

    Jocke

  17. #157

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Bilgalen Visa inlägg
    Jag beställde en Tiguan i November 2016. Har fortfarande inte hört nåt om när bilskrället ska byggas ��
    R-line?. Den är 1års vänte tid på nu..galet

  18. #158

    Reg.datum
    dec 2016
    Namn
    Christian Paulsson
    Ort
    Bredaryd
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av xjockevxo Visa inlägg
    2017-03-15, onsdag vecka 11 - Mail att bilen är färdigbyggd.

    Jocke
    Det gick ju faktiskt ganska fort med tanke på hur lång leveranstid som verkar ha annars

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  19. #159

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Tiguan låg på fjärde eller femte plats gällande antalet sålda bilar totalt i Europa under januari månad, vilket är ganska exceptionellt för en så pass relativt stor och dyr bil i Europa totalt, modellen har rusat enormt i popularitet vilket gör att kapaciteten i Wolfsburg går på max tillsammans med uppdaterad Golf som ska ut till kunder och åf. Tiguan äter volymer från framför allt Passat vilket gör att lastdelningen mellan Wolfsburg och Emden blir lite ojämn.

  20. #160
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    modellen har rusat enormt i popularitet vilket gör att kapaciteten i Wolfsburg går på max
    Det ska bli kul att se om några veckor när klubben besöker fabriken i Wolfsburg!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

Liknande ämnen

  1. Lång Leveranstid!
    Av PeterLkl i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 19:39
  2. Leveranstid?
    Av patrik033 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 10:58
  3. Svar: 56
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 15:57
  4. Leveranstid GTI VI
    Av DPC i forum VW-forum
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin