Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Emil Hellberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    5

    Tjutande ljud från motorn

    Hej!

    Jag har nyligen köpt mig en -07 golf gti med dsg. jag hämtade den i torsdags, den har gått jättebra och allt stämde fram tills idag.

    förut när jag skulle åka iväg och tanka så börja det tjuta från motorn så jag åkte en liten bit och skulle kolla om det försvann men det var bara tystare. När motorn var kall så hörde man väldigt tydligt i kupen men sen när den vart varmare så måste man öppna huven och lyssna för att höra. Jag är urusel på sånt här. Känns ju förjävligt, jag köpte den från ett seriöst företag i Örebro så får väl åka dit om inte annat att höra med dom.

    Svårt att förklara hur de låter. Har inget videoklipp o vet ej hur man laddar upp ett om de går. men som sagt så tjuter det ju, men inte samma sorts ton.. jag skulle gissa på något spänne men som sagt jag är urusel.


    All hjälp uppskattas något enormt!

    - - - Uppdaterad - - -

    glömnde nämna att man hörde endas det på tomgång under ca 1000 varv

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Rem som behöver spännas kanske? Det brukar låta "tjutande". Men precis som du själv skriver så är ju det första man ska göra att besöka bilföretaget. Speciellt när du har det i samma stad. Det blir genast lite jobbigare när man köpt bil 50 mil bort i en annan stad.

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-02-20, 10:57
  2. Tjutande ljud i Polo Gti - 00
    Av mt4base i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-16, 11:31
  3. Tjutande ljud från växellådan
    Av reine74 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 11:53
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 00:24
  5. tjutande ljud passat vr6 92
    Av freddy81 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 22:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin