Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 139

Ämne: Bilen byggd

  1. #101

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Inte ska man behöva ta antidepressiva medel för en bil finns värre saker att bekymra sig över.

  2. #102

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Med risk att upprepa mig själv , min bil är "Drop off" behandlad vid leverans dvs kersmiskt lackskydd.
    Så jag behöver inga tvätt tips.

    Skrivet på forumspringaren.
    Fick den uppfattningen eftersom du fick högt blodtryck pga bilen blev skitig trots lackskydd. Ska ju då räcka med att bara spola av alternativt alkalisk avfettning

  3. #103

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Fick den uppfattningen eftersom du fick högt blodtryck pga bilen blev skitig trots lackskydd. Ska ju då räcka med att bara spola av alternativt alkalisk avfettning
    Högt blodtryck = Ironi.
    Snarare är det så att jag har en färg som kräver konstant tvätt.....för att inte se skitig ut.
    Jag hade föredragit en bil som antigen tvättade sig själv eller som inte såg konstant skitig ut...typ min Jetta.
    Lackskyddet förenklar tvätten , men den tvättar inte bilen åt dig , nån (dvs jag) måste spola vattnet och dra lite med svampen.





  4. #104

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Idag var jag till Turbocenter i Tumba och snackade med dom om att eventuellt trimma min bil och frågade efter enbart uppdatering av mjukvaran. Claus som jag talade med sa att för att få bra resultat så behövs även en intercooler monteras, i annat fel så faller laddtrycket efter en liten stund p.g.a. värmen som uppstår då man gasar på lite hårdare än vanligt. Om han skulle ta hem en intercooler från ett annat EU-land (Tyskland?) så skulle kostnaden för detta uppgå till cirka 15.000 kr inkl. moms och montering. Plus den vanliga kostnaden för uppdatering av mjukvaran.

    Har han rätt eller försöker han blåsa mig?

  5. #105
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Låter helt galet dyrt frågar du mig om det bara var kostnad för IC

    Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  6. #106

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Låter helt galet dyrt frågar du mig om det bara var kostnad för IC

    Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
    Jag kan naturligtvis ha missuppfattat honom, men jag uppfattade det som att han vill ha cirka 15.000 kr för IC inkl. frakt från EU-land, moms och montering. Jag reagerade själv på att jag tyckte det lät dyrt men protesterade inte utan tänkte kolla vad andra begär och om det behövs någon IC. Så jag beställde inget i nuläget. Totalt sett skulle jag bli utan bil i 1-2 dagar när de fixar med den.

  7. #107
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Att montera ic på en R innebär att hela fronten måste av = stort jobb!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  8. #108
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Att montera ic på en R innebär att hela fronten måste av = stort jobb!
    Precis, dessutom behöver förmodligen något byggas om för att man ska få plats med en större.

  9. #109
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Precis, dessutom behöver förmodligen något byggas om för att man ska få plats med en större.
    IC sitter dessutom inklämd mitt i kylarpaketet....
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  10. #110

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Kristian X
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24
    Verkligen snabba leveranser hos Volkswagen, iaf R modellen verkar det som

    Var inne på helt andra bilar när jag spontant gick inom Volkswagen den 23:e Maj och då var tvungen att provköra en R SC.
    Beställde sedan den 25:e Maj och hämtar ut den på Onsdag dvs 9 veckor vilket jag tycker är helt OK!

  11. #111

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Terencegbg Visa inlägg
    Verkligen snabba leveranser hos Volkswagen, iaf R modellen verkar det som

    Var inne på helt andra bilar när jag spontant gick inom Volkswagen den 23:e Maj och då var tvungen att provköra en R SC.
    Beställde sedan den 25:e Maj och hämtar ut den på Onsdag dvs 9 veckor vilket jag tycker är helt OK!
    Då har tydligen leveranstiderna sjunkit. Jag själv beställde min bil den 8:e februari och leverans ägde rum den 16:e maj vilket jag också tyckte var helt ok. Nu blev leveransen av min bil försenad med cirka en vecka eftersom jag sitter i rullstol och skulle ha bilen handikappanpassad innan leverans.

    Lycka till med nya bilen, hoppas att du ska trivas med den!

  12. #112

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Erik
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    21
    En första "modd".
    Nya växlingspaddlar.
    Namn:  IMG_3153.jpg
Visningar: 421
Storlek:  958.1 KB
    Namn:  IMG_3121.jpg
Visningar: 351
Storlek:  961.8 KB

  13. #113

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag kan naturligtvis ha missuppfattat honom, men jag uppfattade det som att han vill ha cirka 15.000 kr för IC inkl. frakt från EU-land, moms och montering. Jag reagerade själv på att jag tyckte det lät dyrt men protesterade inte utan tänkte kolla vad andra begär och om det behövs någon IC. Så jag beställde inget i nuläget. Totalt sett skulle jag bli utan bil i 1-2 dagar när de fixar med den.
    Självklart ska du beställa hem Icn själv från Tyskland, jag betala ca 7500 kr från HG motorsport
    gjorde jobbet själv så jag kom billigt undan, om man inte vill eller kan göra det själv ska man
    inte behöva betala ca 7500 kr för detta jobb som inte är speciellt svårt (ca 4-5 timmar själv).

  14. #114

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Precis, dessutom behöver förmodligen något byggas om för att man ska få plats med en större.
    Man behöver inte bygga om något, nya Icn sitter exakt på samma plats samma fästen som original inga problem alls.....Icn som passar rakt av är Apr, Unitronic, Hg motorsport, viss modifiering Wagner Ic.

  15. #115

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Självklart ska du beställa hem Icn själv från Tyskland, jag betala ca 7500 kr från HG motorsport
    gjorde jobbet själv så jag kom billigt undan, om man inte vill eller kan göra det själv ska man
    inte behöva betala ca 7500 kr för detta jobb som inte är speciellt svårt (ca 4-5 timmar själv).
    Jag klarar definitivt inte av att göra jobbet själv, jag har tummen mitt i handen när det gäller såna saker. Dessutom är jag rullstolsbunden och når inte ens in i motorrummet. 7.500 kr för 4 timmars jobb är normal verkstadsdebitering, åtminstone i Stockholmstrakten där jag bor.

  16. #116

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Om du inte kör bana eller event behöver du inte byta ICn, för de flesta duger steg 1
    då har du e bil som är riktigt snabb till vardags.
    Kolla upp vad JB1 erbjuder, riktigt bra box som jag själv har
    till min Cupra samt supporten från George är grym.

  17. #117

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Om du inte kör bana eller event behöver du inte byta ICn, för de flesta duger steg 1
    då har du e bil som är riktigt snabb till vardags.
    Kolla upp vad JB1 erbjuder, riktigt bra box som jag själv har
    till min Cupra samt supporten från George är grym.
    Det var just den funderingen jag fick efter att ha talat med Turbocenter, d.v.s. om jag verkligen behöver en annan IC när jag använder bilen till vardagskörning men tycker det är kul att gasa lite extra ibland. Det besked jag fick var att utan att byta IC så blir motorn så varm redan efter ett par rejäla gaspådrag blir motorn så pass varm att den då tappar kraft och att han därför rekommenderar mig att byta IC.

    Jag är tveksam till box, vill hellre ha en mappning från någon som är duktig på det. Har även funderat på att vända mig till Vtech eller Stertman.

  18. #118

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Raven på detta forum kör event med org Ic och den bilen levererar fruktansvärt bra
    men som sagt ska du köra bana eller raktfram event som jag gör speciellt varma
    dagar då är en Ic att fördra. Den tappade effekten med org Ic märks mest i riktigt
    höga farter (180-250) och så fort kör man ju inte varje dag.

  19. #119

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Raven på detta forum kör event med org Ic och den bilen levererar fruktansvärt bra
    men som sagt ska du köra bana eller raktfram event som jag gör speciellt varma
    dagar då är en Ic att fördra. Den tappade effekten med org Ic märks mest i riktigt
    höga farter (180-250) och så fort kör man ju inte varje dag.
    Tack för dina utförliga svar.

  20. #120

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Tack för dina utförliga svar.
    Det är lungt Peter

    Börja med ett steg 1 och du kommer va mer än nöjd, välj någon av de större tuningfirmorna
    som kan dessa motorer.

Liknande ämnen

  1. Möss i bilen!
    Av robban81 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 13:55
  2. Tvätta bilen!
    Av Thomas79 i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 17:40
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 00:43
  4. Inbrott i bilen....
    Av Modig i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 17:29
  5. Inbrott i bilen!!
    Av GTI-Linus i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 00:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin