Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 139

Ämne: Bilen byggd

  1. #61

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Johan Ljungberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag är också sugen på steg 1 och funderar på om jag ska anlita Stertman, Turbocenter eller Vtech.
    Har bara erfarenhet av 1 företag a dessa 3 så jag kan edast uttala mig om dem, och det är Stertman. Har bara positivt att säga om dem så skall jag lämna blir det antingen GIAC eller STM via dem. Dock verkar APR riktigt bra dom med, men ingen åf i Sverige som det ser ut som.

    Är inte ute efter monsterprestanda, utan ett moderat steg 1 samt nya slutrör i blanksvart vore snyggt. Original tycker jag räcker långt och vart faktiskt överraskad hur pass kvick en original R är. Det som jag däremot reagerat på är själva "dumpventilen", den verkar inte kunna hålla helt tätt. Då blir laddet lite flaxigt, men kanske är så original.

  2. #62

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av ljungberg Visa inlägg
    Har bara erfarenhet av 1 företag a dessa 3 så jag kan edast uttala mig om dem, och det är Stertman. Har bara positivt att säga om dem så skall jag lämna blir det antingen GIAC eller STM via dem. Dock verkar APR riktigt bra dom med, men ingen åf i Sverige som det ser ut som.

    Är inte ute efter monsterprestanda, utan ett moderat steg 1 samt nya slutrör i blanksvart vore snyggt. Original tycker jag räcker långt och vart faktiskt överraskad hur pass kvick en original R är. Det som jag däremot reagerat på är själva "dumpventilen", den verkar inte kunna hålla helt tätt. Då blir laddet lite flaxigt, men kanske är så original.
    Jag själv har tidigare låtit Vtech optimera två bilar åt mig med bra resultat. Jag känner mig lite tveksam till Stertman efter att ha kontakt med dem 2011 då jag skulle optimera min Skoda Fabia RS. De hade sagt att de kunde fixa bilen åt mig medan jag väntade i kundmottagningen, jobbet skulle snart vara gjort. Men jag fick åka därifrån utan att kunde slutföra arbetet. De sa att de inte kom åt bilens originalmappning. Vtech lyckades dock.

    Att jag funderar på att anlita Turbocenter är att jag bor ett stenkast från dom och det är ju bekvämt om något skulle strula i efterhand.

    Jag är inte heller ute efter monsterprestanda utan har tänkt mig steg 1. Mitt önskemål är att bilen ska ha god körbarhet utan att man behöver tokvarva den.

  3. #63

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Johan Ljungberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag själv har tidigare låtit Vtech optimera två bilar åt mig med bra resultat. Jag känner mig lite tveksam till Stertman efter att ha kontakt med dem 2011 då jag skulle optimera min Skoda Fabia RS. De hade sagt att de kunde fixa bilen åt mig medan jag väntade i kundmottagningen, jobbet skulle snart vara gjort. Men jag fick åka därifrån utan att kunde slutföra arbetet. De sa att de inte kom åt bilens originalmappning. Vtech lyckades dock.

    Att jag funderar på att anlita Turbocenter är att jag bor ett stenkast från dom och det är ju bekvämt om något skulle strula i efterhand.

    Jag är inte heller ute efter monsterprestanda utan har tänkt mig steg 1. Mitt önskemål är att bilen ska ha god körbarhet utan att man behöver tokvarva den.
    Vet inte varför dom inte kunde hjälpa dig just då men det är som sagt 5 år sedan :-) Kanske har hänt en del på just komma in i boxar.

    Giac har ett väldig bra rykte utomlands på Golf R och jag har haft det tidigare på annan bil med mycket gott resultat. Om jag skulle välja idag skulle jag välja en produkt som funnits i många år och som hunnit uppdaterats. Därför Giac eller APR låter intressant men har inte lust att läsa in något själv i bilen utan minsta support i Sverige.

    Sedan angående tuners så är det så många olika tycken och erfarenheter folk har på forum angående trimmare och även vad man själv har för förväntningar av slutprodukten.

    Har använt mig av Stertman, SMR och JRM tidigare. Det som spelar in för mig är faktiskt vad för sorts bil man har och vad man skall byta på den. Steg 1, 2 eller 3? Autronic ---> SMR, HKS ---> JRM och Giac ---> Stertman.

    Sedan har man byggt en personlig relation genom åren med några tuners vilket också gjort det lättare att välja där support och hjälp vägt in tungt.

    Vad använder sig Turbocenter och Vtech sig av för produkter för att optimera ECU på Golf R?

  4. #64

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av ljungberg Visa inlägg
    Vet inte varför dom inte kunde hjälpa dig just då men det är som sagt 5 år sedan :-) Kanske har hänt en del på just komma in i boxar.

    Giac har ett väldig bra rykte utomlands på Golf R och jag har haft det tidigare på annan bil med mycket gott resultat. Om jag skulle välja idag skulle jag välja en produkt som funnits i många år och som hunnit uppdaterats. Därför Giac eller APR låter intressant men har inte lust att läsa in något själv i bilen utan minsta support i Sverige.

    Sedan angående tuners så är det så många olika tycken och erfarenheter folk har på forum angående trimmare och även vad man själv har för förväntningar av slutprodukten.

    Har använt mig av Stertman, SMR och JRM tidigare. Det som spelar in för mig är faktiskt vad för sorts bil man har och vad man skall byta på den. Steg 1, 2 eller 3? Autronic ---> SMR, HKS ---> JRM och Giac ---> Stertman.

    Sedan har man byggt en personlig relation genom åren med några tuners vilket också gjort det lättare att välja där support och hjälp vägt in tungt.

    Vad använder sig Turbocenter och Vtech sig av för produkter för att optimera ECU på Golf R?
    Det är riktigt att det är fem år sedan som Stertman misslyckades med min Fabia RS. Men de hade i förväg lovat att de skulle fixa att optimera min bil men misslyckades alltså. Därför har jag inte fullt förtroende för dem. Jag har som sagt anlitat Vtech vid två tillfällen tidigare med mycket gott resultat. Jag vet inte vad Turbocenter och Vtech använder sig av för produkter. Mer än att jag som sagt tidigare har varit mycket nöjd med Vtech. Hur Turbocenter jobbar får jag i så fall ta reda på lite mer. Och jag har tid på mig. Jag kommer förmodligen inte att optimera förrän nästa år.

  5. #65

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Biljouren i Åkersberga är återförsäljare för Apr i Sverige.

    Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Vtech och TM chiptuning mappar efter kundens önskemål med väldigt gott resultat.

  7. #67
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Gött! Fick mail förut om att min bil är byggd! Nu återstår bara transport och leveransservice ☺️

  8. #68

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Gött! Fick mail förut om att min bil är byggd! Nu återstår bara transport och leveransservice ☺️
    Kul, lycka till med nya bilen.

  9. #69

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Mike Alpha
    Ort
    Staden
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Gött! Fick mail förut om att min bil är byggd! Nu återstår bara transport och leveransservice ☺️
    Hallå


    Vad var bygga veckan för din bil?

  10. #70
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av ringo Visa inlägg
    Hallå


    Vad var bygga veckan för din bil?
    Hej!

    Vecka 26, så det stämde bra

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Själv väntar jag på att få hämta ut min R SC, byggd vecka 23.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  12. #72

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Erik
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av Lejon Visa inlägg
    Själv väntar jag på att få hämta ut min R SC, byggd vecka 23.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
    Väntans tider här med på min R SC

    Byggdes: v24
    Anländer till ÅF: v26 (2/7)
    Bokad uthämtning: v28 (13/7)

  13. #73

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Mike Alpha
    Ort
    Staden
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Hej!

    Vecka 26, så det stämde bra
    Det är bra


    Gruvan var tänkt att byggas vecka 24 men inga nyheter ännu

  14. #74
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av ringo Visa inlägg
    Det är bra


    Gruvan var tänkt att byggas vecka 24 men inga nyheter ännu
    Om du lämnade e-postadress när du beställde bilen bör du få uppdateringar där. Kolla även bland skräppost, mina hamnar tex i "kampanjer" i Gmail.

  15. #75

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Mike Alpha
    Ort
    Staden
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Om du lämnade e-postadress när du beställde bilen bör du få uppdateringar där. Kolla även bland skräppost, mina hamnar tex i "kampanjer" i Gmail.
    Ja jag får uppdateringarna. Men bilen är fortfarande i det andra steget: "dyn bil byggs" Bygga vecka var 24 och nu är vi i vecka 26.

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av ringo Visa inlägg
    Ja jag får uppdateringarna. Men bilen är fortfarande i det andra steget: "dyn bil byggs" Bygga vecka var 24 och nu är vi i vecka 26.
    Jag fick mail om statusändring från steg 2 till steg 3 samma vecka som jag hade som byggvecka, så du borde ha fått ett nytt mail. Kontakta din säljare för att se vad som händer.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  17. #77

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Jag velar just nu lite om jag ska köpa nya fälgar och lägga vinterdäck på originalfälgarna eller om jag ska strunta i fälgarna och i stället låta göra en trimning, steg 1.

  18. #78

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Johan Ljungberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag velar just nu lite om jag ska köpa nya fälgar och lägga vinterdäck på originalfälgarna eller om jag ska strunta i fälgarna och i stället låta göra en trimning, steg 1.
    Jag körde vinterdäck på likadana originafälgar.

    När du väljer steg1 berätta gärna om skillnaden mot original.

    Jag tänkte beställa denna produkt då jag ttcker att laddtrycket inte håller stumt hela vägen med oroginal.

    https://www.moddedeuros.com/products...er-valve-t9359

  19. #79
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag velar just nu lite om jag ska köpa nya fälgar och lägga vinterdäck på originalfälgarna eller om jag ska strunta i fälgarna och i stället låta göra en trimning, steg 1.
    Har samma tankar. Funderar lite på 20" till nästa sommar och då kan ju originalfälgarna bli bra till vinterhjul. Å andra sidan är man ju gammal så 20" kanske blir för stötigt och då är det bättre med 17" + vinterdäck. Och så var det ju tal om steg 1... Dessa beslut

  20. #80

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Har samma tankar. Funderar lite på 20" till nästa sommar och då kan ju originalfälgarna bli bra till vinterhjul. Å andra sidan är man ju gammal så 20" kanske blir för stötigt och då är det bättre med 17" + vinterdäck. Och så var det ju tal om steg 1... Dessa beslut
    Jag har 18" på mina originalfälgar och om jag byter fälgar till sommardäcken så köper jag nog 18" även på de nya för att kunna behålla däcken. Men med lite bättre ET. Ett snikalternativ som jag har funderat på är att behålla originalhjulen och köpa 17" vinterhjul för att spara pengar och lägga slantarna på trimning. 20" är snyggt, men förmodligen jäkligt stötigt.

    Och trimning, jobbiga beslut

Liknande ämnen

  1. Möss i bilen!
    Av robban81 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 12:55
  2. Tvätta bilen!
    Av Thomas79 i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 16:40
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 23:43
  4. Inbrott i bilen....
    Av Modig i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 16:29
  5. Inbrott i bilen!!
    Av GTI-Linus i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 23:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin