Sidan 1 av 7 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 139

Ämne: Bilen byggd

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282

    Bilen byggd

    Idag har jag fått mail från Svenska Volkswagen om att min nya Golf R SC är färdigbyggd. Det innebär att schemat så här långt har funkat

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Skoj. Då dröjer det väl typ 3 veckor innan du kan starta upp för 1:a gången !

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Skoj. Då dröjer det väl typ 3 veckor innan du kan starta upp för 1:a gången !

    /Peter
    Förmodligen lite längre eftersom jag är rullstolsburen och min bil måste skickas iväg till ett företag för att montera ett handreglage och därefter registreringsbesikta reglaget. Själva monteringen av reglaget tar mindre än en dag men företaget som gör jobbet åt mig har stående besiktningstider på fredagar. Bilfirman får transportera bilen till anpassningsfirman och sen hämta hem den igen innan leverans.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2016
    Namn
    Pär Nilsson
    Ort
    Solna
    Inlägg
    31
    Roligt, du får skriva sen när bilen står på gården hur du upplever kärran

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Perra79 Visa inlägg
    Roligt, du får skriva sen när bilen står på gården hur du upplever kärran
    Självklart kommer jag att göra det.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Mathias Carlsson
    Medlemsnr
    5400
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    12
    Häftigt, måste kännas bra kul när det närmar sig. Själv så sitter jag och hoppas på att produktionsveckan har blivit låst till v.21 på min golf r sc

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Carlsson Visa inlägg
    Häftigt, måste kännas bra kul när det närmar sig. Själv så sitter jag och hoppas på att produktionsveckan har blivit låst till v.21 på min golf r sc
    Jättekul. Säljaren ringde nyss och berättade att bilen "landar" hos återförsäljaren den 3 maj. Knappt 3 månader efter det att jag gjorde min beställning.

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Nu när jag fick mitt nya reg.nr så ringde jag IF för att riktigt säkerställa min blivande försäkringspremie. Jag är Nordeakund och IF har ett samarbete med banken. Jag kommer att få betala 1.839 kr/halvår för halvförsäkring med max 1.000 mils körsträcka per år och ingen förare under 25 år. 60 år gammal och bor i förort ett par mil söder om Stockholm.

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Idag har jag fått mail från Svenska Volkswagen om att min nya Golf R SC är färdigbyggd. Det innebär att schemat så här långt har funkat
    Bilen ska på måndag den 9/5 transporteras bilen från återförsäljaren till ett företag som ska handikappanpassa kärran åt mig. Sen är den klar i slutet av samma vecka. Har jag tur får jag bilen på fredagen. Eller i annat fall senast veckan därpå.

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härligt! Nu längtar du förstår jag :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Härligt! Nu längtar du förstår jag :-)
    Rätt gissat :-)

    Och jag kan tillägga att bilen transporteras med motortransport när den ska till och från företaget som gör handikappanpassningen. Då blir det inte heller en massa mil på mätaren. I och för sig spelar några mil hit eller dit någon roll. Men det är en alldeles speciell känsla att hämta ut en sprillans ny kärra med en vägmätare som står nästan på noll.

  12. #12

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Idag på förmiddagen hämtade jag ut bilen och tog en kort tur på cirka fem mil när jag körde hem. Både motorväg och 70-90 väg samt en liten sträcka med 50 km/h. Oj vad bilen går säger jag trots att jag sedan i höstas har kört en Octavia RS 220 TSi. Jag får återkomma med ett mer omfattande betyg när jag har hunnit köra lite mer.

    Jag vill ge säljaren Filip Samuelsson och övrig personal vid Din Bil i Smista beröm för hur de har skött det faktum att min bil behövde handikappanpassas innan leverans. Nya bilen kördes med motortransport till ett företag som anpassade bilen och tillbaka till bilfirman. Utan att transporterna kostade mig något. Och under tiden som min nya bil anpassades så körde jag med bytesbilen. Så jag behövde inte vara utan bil en enda sekund.

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Idag på förmiddagen hämtade jag ut bilen och tog en kort tur på cirka fem mil när jag körde hem. Både motorväg och 70-90 väg samt en liten sträcka med 50 km/h. Oj vad bilen går säger jag trots att jag sedan i höstas har kört en Octavia RS 220 TSi. Jag får återkomma med ett mer omfattande betyg när jag har hunnit köra lite mer.

    Jag vill ge säljaren Filip Samuelsson och övrig personal vid Din Bil i Smista beröm för hur de har skött det faktum att min bil behövde handikappanpassas innan leverans. Nya bilen kördes med motortransport till ett företag som anpassade bilen och tillbaka till bilfirman. Utan att transporterna kostade mig något. Och under tiden som min nya bil anpassades så körde jag med bytesbilen. Så jag behövde inte vara utan bil en enda sekund.
    Härligt med ny bil!!!

  14. #14

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Kul, grattis! Själv ska jag äntligen hämta ut min Scirocco R imorgon efter jobbet. Enormt vad man har längtat!

  15. #15
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härligt! Nu är det bara att njuta!

    Glöm inte att gratis medlemskap i vwcs ingår för alla som köper ny Volkswagen!
    Läs mer på förstasidan.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Grattis till din nya bil! Jag har själv beställt en R SC som beräknas vara klar i juli.

    Hur ser kupémattorna som följer med ut? Jag har gummimattor på vår nuvarande bil och är intresserad av att veta hur den nya ser ut från fabrik.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  17. #17

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Lejon Visa inlägg
    Grattis till din nya bil! Jag har själv beställt en R SC som beräknas vara klar i juli.

    Hur ser kupémattorna som följer med ut? Jag har gummimattor på vår nuvarande bil och är intresserad av att veta hur den nya ser ut från fabrik.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
    I min bil är det textilmattor.

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    I min bil är det textilmattor.
    Tack! Hur ser dem ut? Skyddar de något alls mot typ blöta skor?

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  19. #19

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Lejon Visa inlägg
    Tack! Hur ser dem ut? Skyddar de något alls mot typ blöta skor?

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
    Ärligt talat så minns jag inte exakt hur dom ser ut, det har varit så många andra intryck att ta in så att jag inte har tänkt så mycket på mattorna. Men jag kan återkomma med svar i morgon.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Ärligt talat så minns jag inte exakt hur dom ser ut, det har varit så många andra intryck att ta in så att jag inte har tänkt så mycket på mattorna. Men jag kan återkomma med svar i morgon.
    Tack. Det är nog inte det första man fokuserar på när man fått sin nya bil... ☺️

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Möss i bilen!
    Av robban81 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 13:55
  2. Tvätta bilen!
    Av Thomas79 i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 17:40
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 00:43
  4. Inbrott i bilen....
    Av Modig i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 17:29
  5. Inbrott i bilen!!
    Av GTI-Linus i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 00:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin