Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 139

Ämne: Bilen byggd

  1. #41

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Bagageutrymme Golf R SC

    Jag har en Golf R hatchback / 4 wd samt en Golf SC 2wd. 4-hjuldriften gör att golvet är lite högre i hatchbacken än SC 2wd. Förmodar att det är så på Peter56:s Golf R SC med. Då jag velat öka utrymmet i SC:n (fjällresa 4 pers + grejor) så har jag tagit ur innergolvet vilket ökat djupet (eller snarare höjden) på bagaget 10-15 cm. Detta går nog inte med R SC. Spelar ingen större roll men lite gör det i alla fall.

    /Peter
    Exakt, 4-hjulsdriften gör att golvet är högre i Golfen. På Skodan kunde jag själv välja nivån golvet. I nästa vecka ska jag montera in hundbur i Golfen, jag får se om den gamla (som just nu är förvarad hos Robust hundburar) passar i nya bilen eller om jag måste beställa en ny bur.

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Kristian X
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24
    Ligger och håller på en offert på R SC som jag tänkte beställa i morgon, nu slog det mig dock att jag faktiskt bara kollat på bagaget på en vanlig SC och glömt bort att det skiljer sig på modellerna. Finns ingen möjlighet att ta en bild på bagaget på en R SC?

    Är golvet både högre och avsaknad att placera saker under golvet? man kan inte heller fälla upp golvet sas?

    tack på förhand!

  3. #43

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Erik
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    21
    De finns plats under golvet (och även ett "hemligt" fack)
    Kolla denna länk: http://www.vwroc.com/forums/topic/13...t-floor-space/

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Terencegbg Visa inlägg
    Ligger och håller på en offert på R SC som jag tänkte beställa i morgon, nu slog det mig dock att jag faktiskt bara kollat på bagaget på en vanlig SC och glömt bort att det skiljer sig på modellerna. Finns ingen möjlighet att ta en bild på bagaget på en R SC?

    Är golvet både högre och avsaknad att placera saker under golvet? man kan inte heller fälla upp golvet sas?

    tack på förhand!
    Enligt produktbladet har en R SC samma lastutrymme som en vanlig SC (ej Bluemotion).

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  5. #45
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Terencegbg Visa inlägg
    Ligger och håller på en offert på R SC som jag tänkte beställa i morgon, nu slog det mig dock att jag faktiskt bara kollat på bagaget på en vanlig SC och glömt bort att det skiljer sig på modellerna. Finns ingen möjlighet att ta en bild på bagaget på en R SC?

    Är golvet både högre och avsaknad att placera saker under golvet? man kan inte heller fälla upp golvet sas?

    tack på förhand!
    Var på VAG idag och de har en kampanj på SC R. 30,000kr rabatt. I alla fall i Hammarby Sjöstad.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  6. #46

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Erik
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Var på VAG idag och de har en kampanj på SC R. 30,000kr rabatt. I alla fall i Hammarby Sjöstad.
    Mycket dålig rabatt med tanke på den kampanj på 75,800kr som VW själva erbjuder när man bygger en R SC på deras hemsida.
    Min ÅF sa/trodde att den kampanjen skulle vara till v22 när jag beställde för två veckor sedan.

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av m05erili Visa inlägg
    Mycket dålig rabatt med tanke på den kampanj på 75,800kr som VW själva erbjuder när man bygger en R SC på deras hemsida.
    Min ÅF sa/trodde att den kampanjen skulle vara till v22 när jag beställde för två veckor sedan.
    Jag har också för mig att kampanjen skulle gälla maj månad ut.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  8. #48

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Var på VAG idag och de har en kampanj på SC R. 30,000kr rabatt. I alla fall i Hammarby Sjöstad.
    Åk till Smista i stället och kolla med dom. Jag vet inte hur länge rabatten på 75.800 kr gäller men det är värt att snacka med ytterligare en åf än Hammarby. Jag gjorde affär i Smista med en kille som heter Filip Samuelsson.
    Senast redigerad av Peter56 den 2016-06-15 klockan 21:34.

  9. #49

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    [QUOTE=Peter56;227714]Bifogad fil 7660

    Får se om det här funkar.

    - - - Uppdaterad - - -

    [QUOTE=Peter56;227714][ATTACH]7660[/ATTACH

    Bilden är tagen utanför min port precis när jag hade kommit hem från bilfirman. Nu är bilen smutsig så jag måste tvätta den innan jag lägger ut fler.[/QUOTE

  10. #50

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    I morgon är det en månad sedan jag hämtade ut bilen och är fortfarande toknöjd. Har kört cirka 80 mil sedan leveransen och tankade i förra veckan. Förbrukningen låg då på 0,9 l/mil. (Räknat genom att dividera antalet tankade liter med körsträckan sedan förra tankningen). En hel del gasande har ingått i den körningen.

    Idag har jag beställt lackförsegling och lämnar in bilen för detta på onsdag.

  11. #51
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    I morgon är det en månad sedan jag hämtade ut bilen och är fortfarande toknöjd. Har kört cirka 80 mil sedan leveransen och tankade i förra veckan. Förbrukningen låg då på 0,9 l/mil. (Räknat genom att dividera antalet tankade liter med körsträckan sedan förra tankningen). En hel del gasande har ingått i den körningen.

    Idag har jag beställt lackförsegling och lämnar in bilen för detta på onsdag.
    Vilken försegling blir det?

    Jag har tittat på Ceramic Pro och det verkar riktigt bra. Har sett en S3 med 6 lager och en RS3 med 10 lager och de verkar till och med klara sig mot stenskott ganska bra.

  12. #52
    Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Mitt tips är Ultimate Coat, Det körde jag med på gamla kärran, och har varit toknöjd med det. Kommer lägga på det på nya nästa vecka.
    http://www.cifab.se/index.php/se/var.../ultimate-coat

    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Vilken försegling blir det?

    Jag har tittat på Ceramic Pro och det verkar riktigt bra. Har sett en S3 med 6 lager och en RS3 med 10 lager och de verkar till och med klara sig mot stenskott ganska bra.
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

  13. #53

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Körde DROP OFF lack samt glasbehandling på min kärra när jag hämtade ut den.
    Kermaisk lackskydd med 5-års hålbarhetsgaranti.
    Bara att spola av skiten & man behöver inte använda vindrutetorkarna om man kör 90 vid regn.

    http://dropoff.se/lackskydd/




  14. #54

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Vilken försegling blir det?

    Jag har tittat på Ceramic Pro och det verkar riktigt bra. Har sett en S3 med 6 lager och en RS3 med 10 lager och de verkar till och med klara sig mot stenskott ganska bra.
    Jag har beställt Brilliant Care. Efter en behandling får jag sex års garanti med en årlig kontroll där jag endast betalar för tvätt av bilen. Behövs det någon komplettering av behandlingen efter denna kontroll så kostar det ingenting extra. Vid normal tvätt ska det i tvättvattnet "pytsas i" i en skvätt av Briliant Cares egna medel. Att jag väljer denna typ av lackbehandling hör delvis samman med att anläggningen som ska göra jobbet ligger bara ett par km från min bostad.

    Priset jag får betala för behandling av ny bil är 4.995 kr. I priset ingår även klädselimpregnering. Sedan lägger jag till 750 kr för behandling av fälgarna som enligt reklamen ska göra att bromsdamm och smuts inte ska fastna lika lätt. Jag får se om allt detta funkar eller om jag blir blåst. Företaget som ska göra arbetet har i alla fall funnits på samma plats under många år och jobbat just med lackförsegling.

  15. #55

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Peter Christensson
    Ort
    Marstrand
    Inlägg
    19
    Peter56 har en likadan men med svarta fälgar som jag hämtade ut den 4 maj. Den har rullat drygt 500 mil redan.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  16. #56

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av peter.ch Visa inlägg
    Peter56 har en likadan men med svarta fälgar som jag hämtade ut den 4 maj. Den har rullat drygt 500 mil redan.


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Oj vad du kör. Använder du bilen i tjänsten?

  17. #57

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Peter Christensson
    Ort
    Marstrand
    Inlägg
    19
    Nej jag använder den privat men den är väldigt go att köra så det gör jag så mycket jag bara kan.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  18. #58

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av peter.ch Visa inlägg
    Nej jag använder den privat men den är väldigt go att köra så det gör jag så mycket jag bara kan.


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Ok

  19. #59

    Reg.datum
    jun 2016
    Namn
    Johan Ljungberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Hämtade ut en vit R SC med svart optik ifrån Hammarby sjöstad i förra veckan. Mycket nöjd hittills. Snittat på 0.87 l/milen. Får se hur länge man kan hålla sig ifrån steg 1.....
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  20. #60

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av ljungberg Visa inlägg
    Hämtade ut en vit R SC med svart optik ifrån Hammarby sjöstad i förra veckan. Mycket nöjd hittills. Snittat på 0.87 l/milen. Får se hur länge man kan hålla sig ifrån steg 1.....
    Jag är också sugen på steg 1 och funderar på om jag ska anlita Stertman, Turbocenter eller Vtech.

Liknande ämnen

  1. Möss i bilen!
    Av robban81 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 13:55
  2. Tvätta bilen!
    Av Thomas79 i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 17:40
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 00:43
  4. Inbrott i bilen....
    Av Modig i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 17:29
  5. Inbrott i bilen!!
    Av GTI-Linus i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 00:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin