Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Emil Hellberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    5

    Köpråd gti 2007

    Hej! Ska köpa en golf 5 gti. Jag var och provkörde en tidigare idag med dsg lådan. Jag tyckte det var grymt skönt och den gav en bra känsla. Jag hade tänkt att köpa manuell tills jag körde den.

    Problemet är ju att om man söker på dsg på Google så kommer det bara fram att det krånglar och jävlas. Är det likadant med just den lådan på gti -07? Bilen jag har i åtanke har haft en tidigare brukare och gått snart 11k mil. Om just den dsg lådan är dålig, när börjar den krångla? Vad kan man göra som förebyggande? ALL hjälp uppskattas!

    MVH Emil

  2. #2
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Emill Visa inlägg
    Hej! Ska köpa en golf 5 gti. Jag var och provkörde en tidigare idag med dsg lådan. Jag tyckte det var grymt skönt och den gav en bra känsla. Jag hade tänkt att köpa manuell tills jag körde den.

    Problemet är ju att om man söker på dsg på Google så kommer det bara fram att det krånglar och jävlas. Är det likadant med just den lådan på gti -07? Bilen jag har i åtanke har haft en tidigare brukare och gått snart 11k mil. Om just den dsg lådan är dålig, när börjar den krångla? Vad kan man göra som förebyggande? ALL hjälp uppskattas!

    MVH Emil
    Oljebyte varje 6000 mil. Kolla så att oljan är bytt minst en gång.
    Dsg6 är det i gti:n = våtkoppling= få problem.
    Dsg7= torrkoppling= mer problematiskt.

    Ibland kan mekatroniken strula och behöva bytas.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Emil Hellberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    5
    okey kanon, då blir det nog en sån. En sak jag tänkte på förut bara var att hur blir det om jag vill chippa den steg 1, ska jag göra det via stertman tillsammans med dsg lådan eller räcker bara ett chipp från bsr? jag tänker på om det håller?

  4. #4
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Emill Visa inlägg
    okey kanon, då blir det nog en sån. En sak jag tänkte på förut bara var att hur blir det om jag vill chippa den steg 1, ska jag göra det via stertman tillsammans med dsg lådan eller räcker bara ett chipp från bsr? jag tänker på om det håller?
    Steg 1 ska generellt inte vara några problem. Håller man sig till cirkus 360 nm så ska lådan hålla för detta, annars går det att flasha DSG:n för mera nm.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    BSR tar hänsyn till om bilen har DSG eller ej.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Emil Hellberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    5
    okey kanon, blev den. golf gti 2007 med dsg låda. riktigt härlig att köra! Blir nog att peta i startman steg 1 och eventuellt senare även för dsg steg 1, annars att göra båda samtidigt svider i plånboken. Tusen tack för alla svar!

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Vikstrom
    Medlemsnr
    5296
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    311
    Härligt! 11k mil o en ägare låter väldigt bra. Ser fram emot bilder. Finns den på garaget?

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    Emil Hellberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    5
    näh tror inte den finns på garaget.. har inga bilder på den än. den är rätt tråkig men de blir att tona rutor mm

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-23, 09:28
  2. Köpråd Polo GTI
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 230
    Senaste inlägg: 2014-04-24, 14:40
  3. Köpråd Polo 2002-2005 & 2006-2007
    Av Mulder-_- i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-21, 10:24
  4. Köpråd : Golf GTI
    Av Simpa89 i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 00:12
  5. VW Golf V GTI -06 Projekt 2007
    Av JWO i forum Projektforum
    Svar: 253
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 20:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin