Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Bilen är 8 år gammal och har rullat ca 20k mil och du klagar över kvaliten? Saker och ting blir ju slitna med tiden. Inte direkt så de är en ny bil längre.
    vad i tråden står att Ts. har fått byta skivor bak efter 18.000mil ? kan inte en hitta att ts. bil rullat 18.000mil

  2. #22

    Reg.datum
    aug 2015
    Namn
    Stefan
    Medlemsnr
    5348
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    35
    Har jag svurit i kyrkan nu?
    Bilen har gått ca. 8000 mil. Har inte haft sådana bromsproblem med tidigare bilar. Jag fixar dessa problem själv, så det blir inte så dyrt, men för nån som måste lämna till verkstad så blir det dyrt. Tycker dessutom att bilen är välskött, tex. när jag tvingades byta skivor fram så plockade jag även ner bakbromsarna för rengöring/smörjning, hur många gör detta?
    När jag ändå är igång, har åkt mycket VW i jobbet genom åren, känns som att man får mycket för pengarna, motorerna har alltid gått bra, alltid perfekta vägegenskaper.
    Men har de inte börjat tappa stilen? De här nya 1000cc motorerna är inte så kul, speciellt inte i kombination med DSG-lådan. Borde de inte ha en vanlig automat som alternativ?

  3. #23

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Citat Ursprungligen postat av seagull Visa inlägg
    motorerna är inte så kul, speciellt inte i kombination med DSG-lådan. Borde de inte ha en vanlig automat som alternativ?
    Jo det borde dom ha! Som jag har förstått det så har dubbelkopplingslådor snart spelat ut sin roll i vanliga personbilar. Med dagens 9-stegade automater finns inga större fördelar med DSG.

  4. #24

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    För mig följer det mönstret max 3000 mil. Sedan börjar det pulsera. Golf, Tiguan, Touareg och nu T-Roc. Samma samma.
    Verkstaden säger att man inte ska köra i vattenpölar eller i regn med varma skivor. Joråsörrusåatteeh..

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    För mig följer det mönstret max 3000 mil. Sedan börjar det pulsera. Golf, Tiguan, Touareg och nu T-Roc. Samma samma.
    Verkstaden säger att man inte ska köra i vattenpölar eller i regn med varma skivor. Joråsörrusåatteeh..
    Jasså, är ett vanligt fel? Faktiskt inte hört talas om. Vi har har inte blivit drabbade på någon av våra VW någonsin vad jag minns.

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2015
    Namn
    Stefan
    Medlemsnr
    5348
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    35
    Nu har jag bytt kolv/tätning/damask. Även cylindern var rostig utanför tätningen.
    Förstår inte varför detta hänt, damasken var hel och perfekt monterad.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  7. #27

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561
    Citat Ursprungligen postat av seagull Visa inlägg
    Nu har jag bytt kolv/tätning/damask. Även cylindern var rostig utanför tätningen.
    Förstår inte varför detta hänt, damasken var hel och perfekt monterad.
    Fukt i bromsvätskan kan ju ge korrosion i systemet.

    När det gäller kvalité på bromsskivor så är original inte alltid det bästa och det gäller inte alls enbart VAG bilar. jag har valt att köpa Brembo och Zimmermann med mycket gott resultat
    Senast redigerad av Lasse62 den 2020-08-22 klockan 10:21. Anledning: Stavfel

  8. #28

    Reg.datum
    aug 2015
    Namn
    Stefan
    Medlemsnr
    5348
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av Lasse62 Visa inlägg
    Fukt i bromsvätskan kan ju ge korrosion i systemet
    Rosten är utanför tätningen, innanför damasken. Borde inte vara bromsvätskan. Det har av någon anledning kommit in fukt under damasken.

    Citat Ursprungligen postat av Lasse62 Visa inlägg
    Zimmermann
    På min sommarbil har jag 'Zimmerman Coat Z' runt om, dessa är försinkade (?), ser mycket bättre ut utan rost.

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Dom gamla kolvarna hade jag gjort rent med stålull/smärgelduk, återmontering med nya gummin, och en stor klick med silikonfett som tidigare nämt innanför dammskyddet

Liknande ämnen

  1. ABS / broms problem Golf mk2 G60 Syncro
    Av Gti-golfaren i forum VW-forum
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2019-01-01, 23:18
  2. Golf 3 broms rör
    Av lehn i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-04, 18:34
  3. broms cylinder fråga till golf g60
    Av Rs mannen i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 22:56
  4. Annonstorget uppdateras 6/12-9/12
    Av Raz i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 13:41
  5. broms golf 3
    Av nokia9902 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 07:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin