Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av Fnatrik Visa inlägg
    Tjenare!

    Nu är det hårfint om det blir succé eller katastrof! Ultramotors ringde idag och berättade att toppen skulle ha varit klar om de inte hade fått fel ventiler, de rätta är beställda och kommer med ett stort kanske imorgon och då blir toppen förmodligen klar.

    Hade räknat på att få toppen till förra helgen så hela schemat för bilen är ihop pressat så gott det går, Så nu måste allt klicka utan problem för att få ihop allt. Nytt personligt rekord i Bugrun hets lär det ju bli

    Schemat då:
    *Fredag: Hämta toppen, byta ut alla pinnbultar samt få bilen till jobbet.
    *Lördag Byta topp, flytta över kamaxlar, byta knacksensorer, full service.
    *Söndag köra bilen till Uppsala för byte samt ombyggnad avgassystem
    *Måndag Besiktning
    *Tisdag någon from av rekond
    *Onsdag Hjulinställning i mån av tid lite justering av coils
    *Torsdag Packa och greja med det sista
    *Fredag Bugrun!

    Blir lite tight men det ska nog gå
    Osså ska man jobba lite där emellan också

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Hur ligger du till med schemat nu då?

  3. #23

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Tony Jensen
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    86
    Finns inget kul svar att ge.. Det blir ingen bugrun för denna bilen iallafall. Upptäckte att de satt i fel avgasventiler i toppen, så jag ska in till ultra imorgon och be att fixar till det. Blir ju för mycket att göra på så lite tid,Ska ju som sagt hinna med jobb och flickvän också. så jag siktar på att köra lite på wet istället .

    Blir bugrun ändå, åker med i polarens Mk1 istället

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Grymt jobb!

  5. #25

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Fnatrik Visa inlägg
    Finns inget kul svar att ge.. Det blir ingen bugrun för denna bilen iallafall. Upptäckte att de satt i fel avgasventiler i toppen, så jag ska in till ultra imorgon och be att fixar till det. Blir ju för mycket att göra på så lite tid,Ska ju som sagt hinna med jobb och flickvän också. så jag siktar på att köra lite på wet istället .

    Blir bugrun ändå, åker med i polarens Mk1 istället
    Blir ju ofta bättre om man inte stressar med sakerna

  6. #26

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Underbara standard. De är du och Roman Har ett helt år på er, och allt hänger på de sista skälvande timmarna dagarna före. De va enklare som jag hade, hobby bil kombinerad bruksbil, då fick den aldrig stå still mer än 1 dag typ :P

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Tony Jensen
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    86
    Tackar!

    Precis, det är skönt att slippa stressen!

    Varför bryta en trend Petta? Nej men detta blev lite oplanerat och det tog längre tid att hitta en topp och få tid hos någon som kunde utföra lite arbete på den. Började kika efter topp redan i mars, men jag ville ha en ABF egentligen men det gick ju inte att hitta

    Var in till ultra i Måndags och hörde lite. De trodde att det var en ABF topp från början och hade räknat på att byta från 27mm ventiler till något större då detta går utan att byta säten(vi har bara nämnt 2L 16v ingen motorkod när vi pratat). Har man en 9A topp så går det inte att sätta i större på avgasventiler utan att byta säten så då lät de bli. Detta blev en aning förvirrande då han bara skrivit överdim ventiler på offerten när det satt original storlek i toppen på avgas, sen att jag inte fått infon om att det blev original storlek på avgassidan var ju det som blev mest fel.

    Hur som helst så var toppen iallafall rätt från början och jag hade kunnat skruva ihop bilen menmen

  8. #28

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Tony Jensen
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    86
    Bra och dåligt att dela med mig om idag, har lyckas få lite tid över till att mecka lite med denna röda bil!

    hatten av



    När den nya toppen skulle på så ville inte en pinnbult sitta kvar till kamaxel överfallen så det blev lite panik och en veckas paus med jagande av M7 gångsätts och när det inte gick att lösa snabbt nog så blev det jakt efter en motorfirma som hade tid och öppet i semestertider. inte det lättaste kan jag säga

    Fick tillslut hjälp av Trendab som kunde lösa det åt mig med väldigt kortvarsel, vilket var väldigt skönt då man själv jobbar fortfarande och har semester seeeent i augusti.

    Hatten på!



    Väl där så gick allt fint tills att det var dags att montera oljetemp givaren till färddatorn, Den jävlen gick av utan att jag ens hunnit dragit åt den, Nåja den var stämplad 11-88 så jag gissar på att den hängt med längre än mig så det får väl duga. Hittade en extra vattentemp givare hemma med samma gänga som användes som plugg tills det att jag hunnit köpa en ny.

    Blev en tur efter lite besiktningar och annat. insåg att det var över ett och ett halvt år sen jag kunde avnjuta en tur utan att lämna ett vitt moln av vattenånga bakom mig, Skön känsla när det fungerar och satan vad kul det är att köra golf!

    Svensksommar!


    Råkade sabba lacken efter detta dock, körde på lite för starka medel och den blev snyggt flammig......Så just nu pågår det polering av bil, Inköp av ny katalysator och lite sånt smått så den kanske kan rulla lagligt mer än en månad framåt Ska kika närmare på varför varningsblinkers bara blinkar på högersida när man kör med ljusomkopplaren i noll läget också.. detta märkte inte besiktningen men jag ska ge mig i kast med det ändå

    Bonus bild på mitt nya alternativa färdmedel


  9. #29

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Tony Jensen
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    86
    Detta har jag sysslat med!





    Fick till det helt okej enligt mig själv, har inte riktigt sysslat med detta tidigare så det var en liten utmaning att få det snyggt

    Har ett varv kvar att köra just nu och sen lite lackskydd på det så kanske den håller sig röd

    Ny katt beställt så snart blir det nytt avgas från grenrör och bakåt.

  10. #30

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Tony Jensen
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    86
    Tja! då ska jag bjuda lite på vad denna buliga gamla golfen har fått gått igenom på senaste.

    Började semestern med ett besök hos en polare för lite byte och ombyggnad avgassystem.



    Men ny katt och pipa bakåt så ville till och med SBP se bilen på vägen igen så det blev blankt papper efter besök hos dem.

    Sen så blev det årets ända lite större tillställning med bilen, gick halv dåligt både dit och hem men det var ett hål i slangen till map-sensorn som ställde till det vilket nu är fixat. väl där så såg jag några andra forumskändisar bla en blå 16v med 20v och en viss grå syncro med likande snurra, klart snygga byggen båda två! Fick även chansen att spana in den blåa ovannämnda bil på nära håll, Mycket trevligt!



    Mk1an med den klart ovanliga färgen ägs av herren som får bygga avgassystem åt mig lite då och då pssst de nya ändrören syns på bilden!

    Annars då? Bilen har bara rullat på, lite små saker har tillkommit och bytts sedan träffen det roligaste där är väl att jag har fått boxen mappad/chipad av en tysk herre som booster rekommenderade mig. Hur vida det har gett någon effekt vill jag inte svara innan bänkning men bilen går finare än tidigare och känns starkare med det kanske är placebo

    Idag så blev det en längre mys runda med golfen, stannade till och knäppte en bild påvägen hem, kanske årets sista tur så det var lika bra att passa på


    Har redan börjat smida på vinters att göra, det är väl det vanliga.. lite mer effekt för att hålla lunna på tårna, lsd vore ju kul och en uppsättning finare fälgar vore kanske på sin plats så att man kan växla lite efter användnings område.

  11. #31

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    André Lundell
    Ort
    ystad
    Inlägg
    89
    Härligt. Tänk om man uppdaterat sitt egna projekt också �� men mer effekt lär ju inte behövas innu ju. Få den bänkad först så vi får lite siffror ��

  12. #32

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Tony Jensen
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    86
    Hallå! sådär hejlöst länge sen jag skrev något om bilen här.

    Bilen har fungerat bra men det har varit mycket privata saker som stulit all tid man haft över. Blev en tur ner till Mantorp och Bugrun med bilen i år och där provade jag några varv på banan med Mårten i högerstolen. Det var skitkul och ska definitivt satsa på att få lite mer bantid nästa sommar! Är om jag får säga det själv ruskigt grön på bankörning men vi alla måste ju börja någonstans

    En bild från årets sista tur innan den åkte in i garaget, har lärt mig putsa åtminstone
    Senast redigerad av Fnatrik den 2018-12-04 klockan 12:22. Anledning: Stavfel.

Liknande ämnen

  1. Återupplivning av en Mk2 Gti 16V -87
    Av Miche N i forum Projektforum
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 20:55
  2. "The green one" Golf mk2 gti 16v-87 (Tar en paus)
    Av GTIEXTREME i forum Projektforum
    Svar: 141
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 12:48
  3. 16v topp på en 1,8l 90hk golf mk2?
    Av CCarlsson i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 20:25
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 19:08
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 08:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin