Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345

    Vindrutetorkare Lupo (Går oregelbundet i off läge)

    Tjena!

    Torkarna fram på Lupon min har börjat levet ett eget liv! De går oregelbundet trots att de är satt i läge "off".
    Tänkte börja med att byta torkar reläet 191955531. Eller är det någon som har andra teorier på vad som kan orsaka detta ?

    Torkarna stannar alltid i rätt läge och går alltid hela "cyklar". Men går som sagt lite när de vill i "av" läge, alla andra lägen fungerar korrekt. Så kan det vara reläet som orsakar detta ?

    Reläat var lite dyrt på VW annars hadd jag bara bytt rätt av och testa, men då man inte får returnera reläet osv så tänkte jag kolla med er här först innan jag beställer ett nytt på ebay.

    /mvh soyd

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Update: Jag har kunnat konstatera att de enbart aktiveras då man använder bromspedalen och när bromsen hålles nedtryckt så går dom hela tiden! teorier på det ?

    /mvh soyd

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Update: Jag har kunnat konstatera att de enbart aktiveras då man använder bromspedalen och när bromsen hålles nedtryckt så går dom hela tiden! teorier på det ?/mvh soyd
    När det sker skumma saker, som normalt inte skall gå att få till. Då är det ofta jordfel någonstans. Jordfel/ärgade kontaker etc är roten till mycket ont när det gäller bilelektronik.

Liknande ämnen

  1. Vindrutetorkare golf 5
    Av Pigge84 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2018-08-30, 14:54
  2. Felsäkert läge (limp mode)
    Av briko6 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-09-29, 17:40
  3. Passat tdi oregelbundet svårstartad?
    Av spindelled i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-26, 13:00
  4. Auto läge
    Av gixxers i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 06:25
  5. Sälj-läge för GTi IV?
    Av stroy i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 15:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin