Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Micke Lindström
    Ort
    hudiksvall
    Inlägg
    1

    Strul med Passat 1,8T -00

    Hej alla!
    Jag körde på motorvägen med farthållaren i, helt plötsligt så hoppade farthållaren ur och EPC lampan tändes och bilen blev seg och vart som man blev utan turbo. Då jag hade 80mil hem så provade jag köra ändå. Det gick bra tills jag hade 20 mil kvar då börjar bilen hacka och började dö och tillslut så gjorde den det. Det jag såg innan den började dö och kångla var att tempmätaren sjönk nästan ner till botten.
    Jag tog mig till en mack, bilen startade men svajade mycket på tomgången och dog gång på gång. Och någon gång när jag startade den så gick det inte gasa bilen, bilen reagerade inte på gaspedalen. Jag lyckades få igång den och ta mig hem men bilen gick som en kratta.

    Startade bilen dagen efter och då gick den som den skulle, ingen EPC lampa som lyser och turbon laddar.
    Körde runt ungefär 30min då tändes EPC lampan, turbon försvann och tempmätarn sjönk ner mot botten, bilen går men känns som man är utan turbo, den började inte jävlas den blev bara slö.
    Har provat flera dagar med samma resultat. Verkar som den börjar krångla när bilen kommer upp i temp.

    Någon som kan ha någon ide vad det kan vara för fel?
    /Micke

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344
    Jag skjuter vilt från höften och säger, nått fel i instrumentet? Startspärr och annat är väl kodat mot instrumentet så glappar det på fel ställe kanske du får dessa fel? Hade själv en Passat med fel i instrumentet under ett antal år och det var rena flippret. Dock gick min bil alltid bra. Det kan å andra sidan säkert vara tusen andra fel. Glapp i kontakter i styrbox, fukt osv.
    Hoppas du hittar det, segt att köra i en bil man inte kan lita på.
    TUR du kom hem iaf!

  3. #3
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Det klassiska svaret:
    Börja med att läsa av felkoder...
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

Liknande ämnen

  1. Problem med värme Passat 1-8t 00
    Av Rimax i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2019-07-11, 11:09
  2. strul med passat tdi -00 hjälp!!
    Av invoid i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-08-08, 19:41
  3. Passat 1.8t -00 motorljud?
    Av Daniel83 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-02, 20:06
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 23:47
  5. Strul med dörrlås, Passat 1.8T -99
    Av Raz i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 08:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin