Sidan 19 av 35 FörstaFörsta ... 91617181920212229 ... SistaSista
Resultat 361 till 380 av 687
  1. #361

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Stämmer varvtiderna i artikeln jag postade så ger ju inte sportläget någon bättre väghållning.
    Man får en stötigare bil som inte blir bättre, kanske kan framkalla någon placeboeffekt?
    Det skulle väl vara om komforten blir så mycket bättre än vad en bil utan DCC ger som det skulle vara värt, men hursom så skulle jag välja bort det på en GTI.

  2. #362

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    På just en Golf GTI 7 skulle jag främst välja det för att till vardags kunna få till fin komfort trots 18" eller 19" hjul. Varvtider är det väl ingen som bryr sig om på allvar? De flesta vägar och även många svenska racingbanor, har så dålig beläggning att Normal troligen är den bästa fjädringsinställningen för snabb framfart? Som sagt innan, de gånger jag använder Sport på min Passat är vid högfart på exempelvis Autobahn med fin beläggning. Vid 200-230 km/h tycker jag det ger en klart förbättrad stabilitet med fjädringen i läge Sport. Gissningsvis fungerar det lika/samma med Golf GTI/GTD/R/GTE etc.

  3. #363

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Då kan vi fortsätta, hur avancerat är DCC?, inte sett att någon har nån tuning på den..Så är det krasst bara olika hårdhet. Det går inte att kalibrera om rebound etc?

    Läste i senaste tv om dcc på Tiguan, där rekommenderar det inte det som tillval. Var alldeles för hårt ändå i mjukaste läget. Man skulle gå på ballong däck om man ville ha komfort. Sen kostar det ju hela 17 loppor till den...

  4. #364

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Utan att riktigt veta så tänker jag att du inte riktigt kan överföra Teknikens Världs resonemang gällande en SUV som Tiguan till Golf. En SUV är ju en mer tydlig kompromiss där man ofta får offra fjädringskomfort för att få till den stabilitet/väghållning som kunderna önskar. En lågbyggd bil som Golf behöver inte kompromissa lika mycket, eftersom grundförutsättningarna för komfort/stabilitet är bättre från början.

  5. #365
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Stämmer varvtiderna i artikeln jag postade så ger ju inte sportläget någon bättre väghållning.
    Man får en stötigare bil som inte blir bättre, kanske kan framkalla någon placeboeffekt?
    Det skulle väl vara om komforten blir så mycket bättre än vad en bil utan DCC ger som det skulle vara värt, men hursom så skulle jag välja bort det på en GTI.
    DCC - Bankörning och varvtider.

    Nja - Har man medelgoda OEM däck på bilen så kan det säkert vara bättre att köra med DCC i Comfort eller Normalläge. Förmodar att det var fallet i testen ovan.

    Har man exempelvis Michelin Pilot Super Sport eller något semi-R däck, kanske av rena R-däck, då klarar däcken den hårdare responsen vilket påverkar varvtiderna till det bättre i "Race" mode hävdar de som är mer erfarna än jag. Själv har jag bytt till Michelin PSS men jag kan inte säga om det ändrar tiderna på en bandag. Har inte mätt dem ...
    De kollegor som jag pratat med, som är mycket mer kompetenta i ämnet, menar att däcktypen klarar olika hårdhet på dämpning på olika vis. Förmodar att hårt läge ger lite mer värme i däcken vilket är till nackdel för ett standard gatdäck. Blir hala av värmen, det har jag upplevt då och då!

    De svenska banor jag kört på har mestadels haft bra beläggning.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2017-02-17 klockan 13:20.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #366

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    På just en Golf GTI 7 skulle jag främst välja det för att till vardags kunna få till fin komfort trots 18" eller 19" hjul. Varvtider är det väl ingen som bryr sig om på allvar? De flesta vägar och även många svenska racingbanor, har så dålig beläggning att Normal troligen är den bästa fjädringsinställningen för snabb framfart? Som sagt innan, de gånger jag använder Sport på min Passat är vid högfart på exempelvis Autobahn med fin beläggning. Vid 200-230 km/h tycker jag det ger en klart förbättrad stabilitet med fjädringen i läge Sport. Gissningsvis fungerar det lika/samma med Golf GTI/GTD/R/GTE etc.
    Håller med helt. Vad det är för skillnad i varvtider har jag ingen aning om. Men det är stor skillnad på stabiliteten i hög fart mellan lägena Sport och Normal. Likväl tycker jag det är stor skillnad i vanlig svensk motorvägsfart mellan lägena Comfort och Normal. Comfort är förvisso mjukast och skön att köra med ibland, men stabiliteten är märkbart sämre än i Normal. Så jag tycker ändå DCC är befogat att köpa, men man ska kanske inte välja det om förhoppningen är att kapa sekunder på bana.

  7. #367
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Tycker den nya ser bättre ut i verkligheten än den gör på bild, framförallt "avgasrören" på hatchback. Måste vara nära visning nu.

  8. #368

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Håller med helt. Vad det är för skillnad i varvtider har jag ingen aning om. Men det är stor skillnad på stabiliteten i hög fart mellan lägena Sport och Normal. Likväl tycker jag det är stor skillnad i vanlig svensk motorvägsfart mellan lägena Comfort och Normal. Comfort är förvisso mjukast och skön att köra med ibland, men stabiliteten är märkbart sämre än i Normal. Så jag tycker ändå DCC är befogat att köpa, men man ska kanske inte välja det om förhoppningen är att kapa sekunder på bana.

    Instämmer helt med dina iakttagelser.
    Angående varvtider så var det väl Jeremy Clarkson i Top Gear (när han jobbade där) som testade en Golf med DCC på bana, i comfort vs race och fick samma tid.

  9. #369

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ni har sett senaste Gran Tour?. Där Clarksson kör sin privata GTI ����, den åsiktsmaskinen som gillar den bilen kan ju bara inte vara fel. Nu känns det ju ännu bättre att beställa en ny GTI ��.

    Jäkla va bra recensioner nya GTIn får överallt, och då är det ju bara den vanliga GTIn med den gamla manuella lådan ��. Spännande att se 245 med nya Dsg sen, hur dem mottas ��

  10. #370

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    Lite random saker som inte nämnts här tidigare:

    Beställer man trailer assist så får man den uppgraderade backkameran med bättre bild och dynamiska guidelines, antagligen samma som sitter i passaten. Beställer man backkamera utan trailer assist så är det samma kamera som tidigare.

    Det kryllar av youtube-reviews på faceliften vid det här laget, nästan alla testbilar har dock discover pro. Här visas nya discover media: https://www.youtube.com/watch?v=guLKcV7o8kc

    En skillnad mellan navigationssystemen, om man har active info display, är att man med discover media inte kan visa kartan i active info displayen och i mittkonsolen samtidigt. Här demonstreras hur man skiftar mellan displayerna: https://www.youtube.com/watch?v=O3MaYUPH9Cwc

    För led-strålkastare beter sig blinkersen olika beroende på om man har valt med dynamiska kurvljus och dynamic light assist eller inte, i det senare fallet är det bara den yttersta led-raden som blinkar. Det kan ses i denna video, dynamic light assist i bilen till vänster: https://www.youtube.com/watch?v=bA89glVSz-A
    Senast redigerad av Hanzzo den 2017-02-19 klockan 08:36.

  11. #371

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Hanzzo Visa inlägg
    Lite random saker som inte nämnts här tidigare:

    Beställer man trailer assist så får man den uppgraderade backkameran med bättre bild och dynamiska guidelines, antagligen samma som sitter i passaten. Beställer man backkamera utan trailer assist så är det samma kamera som tidigare.

    Det kryllar av youtube-reviews på faceliften vid det här laget, nästan alla testbilar har dock discover pro. Här visas nya discover media: https://www.youtube.com/watch?v=guLKcV7o8kc

    En skillnad mellan navigationssystemen, om man har active info display, är att man med discover media inte kan visa kartan i active info displayen och i mittkonsolen samtidigt. Här demonstreras hur man skiftar mellan displayerna: https://www.youtube.com/watch?v=O3MaYUPH9Cwc

    För led-strålkastare beter sig blinkersen olika beroende på om man har valt med dynamiska kurvljus och dynamic light assist eller inte, i det senare fallet är det bara den yttersta led-raden som blinkar. Det kan ses i denna video, dynamic light assist i bilen till vänster: https://www.youtube.com/watch?v=bA89glVSz-A
    Tack , intressant

    Konstigt att inget är släppt om nya 245hk än?!, kanske är nått revolutionerande...

  12. #372

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Tack , intressant

    Konstigt att inget är släppt om nya 245hk än?!, kanske är nått revolutionerande...
    Den finns med i den schweiziska konfiguratorn: http://app.volkswagen.ch/ihdcc/de/co...tor.html#30315

  13. #373

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Hanzzo Visa inlägg
    Den finns med i den schweiziska konfiguratorn: http://app.volkswagen.ch/ihdcc/de/co...tor.html#30315
    Jo, men det är GTI PP 245 som funnits i den svenska konfiguratorn hela tiden också.

  14. #374

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    Aha, där ser man. I den tyska finns den nämligen inte.

  15. #375

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Hanzzo Visa inlägg
    Aha, där ser man. I den tyska finns den nämligen inte.
    Nej precis. Därav tror jag inte info om denna modell är släppt än...

    Lite roligt att man skiljer på vanliga GTIn och PP väldigt tydligt alla andra marknader.

    Det finns ju riktiga broschyrer från VW mm, som bara är med den vanliga Gtin..

    Så man får hoppas att det släpps nått om 245hk snart..

  16. #376

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    Jag la förövrigt min beställning i förra veckan:

    Golf Sportscombi GT 1.4 TSI BlueMotion Technology 110 kW (150 hk) 7 vxl DSG
    Pure White
    Lättmetallfälgar 17 tum Madrid
    Dragpaket Easy Park
    Pluspaket
    LED-strålkastare med LED-varselljus och dynamiskt kurvljus för Dynamic Light Assist
    Ytterbackspeglar elektriskt infällbara inklusive markbelysning
    Active Info Display
    Lane-, Traffic Jam-, Emergency-, Sign Assist, Blind Spot Sensor samt Dynamic Light Assist
    Förarstol ergoActive med 14-vägs inställning och massagefunktion
    Navigation Discover Media
    Ratt, läderklädd, multifunktion, uppvärmbar, växlingspaddlar, 3-ekrad
    Stöldskyddslarm
    Digital radiomottagning, DAB+
    Introduktionserbjudande Parkeringsvärmare

    Preliminär produktionsvecka 13, så det verkar ju lovande

  17. #377

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Trevlig bil

  18. #378
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    V13 är kanonbra. Det är bara en månad bort. Sedan lite till så har du bilen här.

  19. #379

    Reg.datum
    feb 2017
    Namn
    Robert Johansson
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    5
    Enligt officiella uppgifter från Wolfsburg, kommer försäljningsstarten av Golf GTI PP att ske någon gång under nästa kvartal. Och det är först då som vi vet hur bilen kommer att vara utrustad, alla tekniska data och vad den kommer att kosta.

    Denna nyhetsartikel anger försäljningsstarten till 31:e mars. Men detta datum är förmodligen en gissning.
    http://www.auto-motor-und-sport.de/f...-11662616.html

    Jag tycker att denna tråden är ganska roande.
    Fullt med gissningar och antagande.
    ”Information” och ”fakta” som ändras från dag till dag. Eller kanske till och med oftare?

    Jag älskar Volkswagen, och ni älskar Volkswagen. Men om någon utomstående skulle läsa tråden, framstår VW som ett pajas-märke.

    Är det någon som har en bra förklaring till anledningen att svenska Volkswagen släppte ut GTI PP i konfiguratorn på tok för tidigt?
    Hade de väntat några månader, hade resultatet blivit seriöst och användbart.

    Tanken med konfiguratorn måste ju vara att hjälpa kunder i köpprocessen. Och inte att skapa frågor och förvirring.

    Personligen är jag också negativ till att svenska Volkswagen sitter och plockar bort utrustning, när de skapar det svenska grundutförandet.
    Nu känner jag i och för sig inte till det slutgiltiga grundutförandet, men parkeringssensorer har liksom vilken skitbil som helst, som standard. Och det är ett fattigdomsbevis, att vi förväntas klara oss utan LED-strålkastare.

    Vet inte om det har nämnts i tråden, men det är ett "Performance-paket" på gång till Golf R.
    Detta kommer inte att bli en fristående modell, som GTI PP, utan det blir ett tillval. Som omfattar:
    -Toppfart 267km/h
    -Hålborrade bromsskivor, med andra belägg och silverfärgade bromsok.
    -En större bakspoiler, som ger 20kg "downforce"
    -Bakre ljuddämpare från Akrapovic (går ej att beställa till R Variant)
    Introduktionsdatum verkar vara lite oklart. Kan finnas risk att det hinner bli modellår 2018, innan dessa godsaker går att välja till.

  20. #380

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Hej, vem är du och varifrån kommer din "fakta" och "information" ? För övrigt är inte tråden konstigare än andra trådar gällande andra modeller från andra tillverkare där entusiaster samlar information och försöker få en bild av en ny kommande modell. Internet är fullt av sådana forum och trådar.

Liknande ämnen

  1. Golf 7 facelift 2016
    Av Amazonas i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-12-26, 10:45
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 10:28
  3. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 12:23
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 20:24
  5. Ska det här hålet vara här? (Golf MK2)
    Av Strickz i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 23:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin