Sidan 14 av 35 FörstaFörsta ... 41112131415161724 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 687
  1. #261

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    Jag skall inte argumentera mot någon av er, ju fler funktioner man har desto större blir nyttan med den naturligtvis. Men det är ju en smaksak och det finns garanterat användningsområden för det iom att man totalt har fyra konfigurerbara displayer istället för två. Jag var först lite besviken på den jämfört med Audis eftersom mätarna inte minimeras lika mycket i gps-läget och då blir kartan inte så stor. Men å andra sidan har man ju mer info som kan visas inne i mätarna istället, så det kan nog jämna ut sig. Men ja, läget med stora varvräknaren verkar saknas här.

  2. #262
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Hmm kan man välja BORT aktiv display på nya Golfen? Anser fortfarande att det är en fullständigt horribel funktion som tar bort en stor del av känslan i bilen. Är det en VW man kör? Är det en Kia? Vem vet .. Vad är nästa steg? Gemensamma karosser?

    Då mer och mer av en bil anses vara mjukvara så är det dock inte det här konstigt. Trenden är tydligt och skillnaderna mellan biltillverkarna blir mindre och mindre. Naturligt men väldigt väldigt tråkigt.
    Senast redigerad av Premis den 2017-01-25 klockan 17:04.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #263

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Hmm kan man välja BORT aktiv display på nya Golfen? Anser fortfarande att det är en fullständigt horribel funktion som tar bort en stor del av känslan i bilen. Är det en VW man kör? Är det en Kia? Vem vet .. Vad är nästa steg? Gemensamma karosser?

    Då mer och mer av en bil anses vara mjukvara så är det dock inte det här konstigt. Trenden är tydligt och skillnaderna mellan biltillverkarna blir mindre och mindre. Naturligt men väldigt väldigt tråkigt.
    Ja detta är ju utan snack en smaksak. Jag tycker som du, det ser för jäkligt ut. Billigt. Men samtidigt verkar många sålda på det. Undrar hur mycket det förbättrar körupplevelsen i realiteten, eller om det bara blir en gimmick, att det är häftigt...

  4. #264

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Jag har active info display i min Tiguan nu då det är standard i GT.
    Utseendet lyfter interiören, skulle inte vilja ha tillbaka mätarhuset från gamla Tiguanen.
    Vill man kan man få mer info på displayen än det var möjligt med de gamla analoga mätarna.

    Skarp och bra display, what's not to like?

  5. #265
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Jag har active info display i min Tiguan nu då det är standard i GT.
    Utseendet lyfter interiören, skulle inte vilja ha tillbaka mätarhuset från gamla Tiguanen.
    Vill man kan man få mer info på displayen än det var möjligt med de gamla analoga mätarna.

    Skarp och bra display, what's not to like?
    Kör Passat B8 och provkörde en med aktive display innan köp, tycker att upplösningen tyvärr är ganska låg, dvs pixlig som på en gammal mobiltelefon.
    Jag valde därför inte denna display, det ironiska är att det antagligen är billigare för VW med en skärm istället för mätare med rörliga delar, så de digitala skärmarna kommer vi få se mer utav.
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  6. #266

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Hmm kan man välja BORT aktiv display på nya Golfen? Anser fortfarande att det är en fullständigt horribel funktion som tar bort en stor del av känslan i bilen. Är det en VW man kör? Är det en Kia? Vem vet .. Vad är nästa steg? Gemensamma karosser?

    Då mer och mer av en bil anses vara mjukvara så är det dock inte det här konstigt. Trenden är tydligt och skillnaderna mellan biltillverkarna blir mindre och mindre. Naturligt men väldigt väldigt tråkigt.
    Nja man kan ju få obegränsade möjligheter mot att köra 2st analoga mätare som 99% av alla bilar kör.

    Så tror bara det är ovant, se alla supersportbilar som kör med TFT idag och det verkar ju kunderna gilla

  7. #267

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    mangewide:
    Jag såg att du har ErgoActive. Är du fortfarande nöjd? Gäller detta alltså bara förarstolen och inte passagerarstolen?

  8. #268
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Nja man kan ju få obegränsade möjligheter mot att köra 2st analoga mätare som 99% av alla bilar kör.

    Så tror bara det är ovant, se alla supersportbilar som kör med TFT idag och det verkar ju kunderna gilla
    Mer är inte alltid bättre. Bara för att man kan så betyder inte det att man ska. Ofta innebär det att du istället för en riktigt bra fungerande genomtänkt funktion får 10 dåliga. Kvalitet ska inte mätas i antalet funktioner. Men men, det är framtiden, snart är alla "fulldynamiska" helt enkelt för att det blir billigare så det är bara att vänja sig.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  9. #269

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Hanzzo Visa inlägg
    mangewide:
    Jag såg att du har ErgoActive. Är du fortfarande nöjd? Gäller detta alltså bara förarstolen och inte passagerarstolen?
    Ja Galet nöjd, lätt den bästa tillbehöret. Använder det varje gång jag kör bilen. Så jäkla skönt efter att ha suttit en dag på kontoret att bli lite uppmjukad

    Det är är bara till förarstolen..

    Denna stol är faktiskt en av sakerna till att jag tvekar till att köpa en GTI som tanken är nu. Jag vet det är en grym stol i den, men det går inte att jämföra med massagen alá Merca S-klass *haha*..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Mer är inte alltid bättre. Bara för att man kan så betyder inte det att man ska. Ofta innebär det att du istället för en riktigt bra fungerande genomtänkt funktion får 10 dåliga. Kvalitet ska inte mätas i antalet funktioner. Men men, det är framtiden, snart är alla "fulldynamiska" helt enkelt för att det blir billigare så det är bara att vänja sig.
    Jo håller med, detta måste ju vara en svinbillig lösning för bilföretagen.
    En analog varvräknare i mitten och digitalt resten som blandannat Ferrari, är det klockrenaste tycker jag..

  10. #270

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja Galet nöjd, lätt den bästa tillbehöret. Använder det varje gång jag kör bilen. Så jäkla skönt efter att ha suttit en dag på kontoret att bli lite uppmjukad

    Det är är bara till förarstolen..

    Denna stol är faktiskt en av sakerna till att jag tvekar till att köpa en GTI som tanken är nu. Jag vet det är en grym stol i den, men det går inte att jämföra med massagen alá Merca S-klass *haha*..
    Låter bra! Får ta en funderare på om man skall lägga till det. Lite synd bara att det bara är till förarstolen, frugan hade nog uppskattat det ännu mer än jag.

  11. #271
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Då får väl hon köra när ni åker båda.

  12. #272

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Hanzzo Visa inlägg
    Låter bra! Får ta en funderare på om man skall lägga till det. Lite synd bara att det bara är till förarstolen, frugan hade nog uppskattat det ännu mer än jag.
    Haha, ja precis. Låt henne köra i 10min!, så länge går en "behandling".

    Men är ett måste tillbehör om man kan, är ju väldigt prisvärt...

  13. #273

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ännu en lite rulle om Facelift GTIn, tycker den är riktigt lyckad. Kofångaren fram utan kameran fram är ju väldigt snygg..

    https://www.youtube.com/watch?v=wiYU...ature=youtu.be

  14. #274

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Christian Hall
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ännu en lite rulle om Facelift GTIn, tycker den är riktigt lyckad. Kofångaren fram utan kameran fram är ju väldigt snygg..

    https://www.youtube.com/watch?v=wiYU...ature=youtu.be
    Riktigt snygg! Har du lagt en beställning än?

  15. #275

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    Riktigt snygg! Har du lagt en beställning än?
    Nix konfiguration på VW stämmer nog inte riktigt än..

  16. #276

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    Gött, nu har de fixat pluspaketet i kombination med dynamic light assist, så priset gick ner en del för mig. Då har jag nog råd med ergoactive-stolen också

  17. #277

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja nu kan man få flytande blinkers och DCC på GTIn oxå

  18. #278

    Reg.datum
    jan 2017
    Namn
    Hans Nilsson
    Ort
    Lund
    Inlägg
    20
    Kommer den uppvärmbara vindrutan enbart till GTI och R?

  19. #279

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Hanzzo Visa inlägg
    Kommer den uppvärmbara vindrutan enbart till GTI och R?
    Ja det var ju skumt..kan väll inte stämma.. Borde ju vara till samtliga modeller...

  20. #280

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nära att beställa nu, när äntligen konfig stämmer till 100%

    Vad tycker ni om de nya fälgarna! ( de är faktiskt nya, kan ni se skillnaden mot de tidigare.. )

    Namn:  Skärmklipp.PNGfghgfh.jpg
Visningar: 373
Storlek:  20.3 KB
    Senast redigerad av mangewide den 2017-02-03 klockan 08:21.

Liknande ämnen

  1. Golf 7 facelift 2016
    Av Amazonas i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-12-26, 09:45
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 09:28
  3. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 11:23
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 19:24
  5. Ska det här hålet vara här? (Golf MK2)
    Av Strickz i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin