Sidan 7 av 35 FörstaFörsta ... 4567891017 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 687
  1. #121

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    En annan sak som är jäkligt bra med facliften. Är att radarna flyttat upp till emblemet!

    Har hört en hel del som fått sina radar pajade vid fickparkering av bilar framför med dragkrok
    Håller med, det är en riktigt bra ändring. Något jag hade velat se är även möjligheten att stänga av adaptiva farthållaren och ha en helt vanlig farthållare. Adaptiva tycker jag är riktigt grym om man slö-åker landsväg, men på motorväg har jag aldrig helt trivts med den, bromsar alldeles för tidigt och skapar ryckig körning (tycker jag iaf)...

  2. #122
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Men det är detta man hoppas på i Ren! .

    https://www.youtube.com/watch?v=OdG2YbPSWig
    Den var ju snygg i TT:n.

  3. #123
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Håller med, det är en riktigt bra ändring. Något jag hade velat se är även möjligheten att stänga av adaptiva farthållaren och ha en helt vanlig farthållare. Adaptiva tycker jag är riktigt grym om man slö-åker landsväg, men på motorväg har jag aldrig helt trivts med den, bromsar alldeles för tidigt och skapar ryckig körning (tycker jag iaf)...
    Du kan välja om den ska vara adaptiv eller "vanlig" på modeknappen.

    Angående radarn är jag kluven. Placerad bakom emblemet kan det bli problem med kylan på vintern. Radarn genererar inte så mycket värme och förut har det funkat ok eftersom den suttit fritt, men nu kommer emblemet kylas ned + en luftspalt innan radarn. Passat har det, Tiguan har det, men blir det bra om det blir riktigt kallt?

  4. #124

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    En annan sak som är jäkligt bra med facliften. Är att radarna flyttat upp till emblemet!
    Gäller dock inte GTE som har sin laddkontakt där.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Angående radarn är jag kluven. Placerad bakom emblemet kan det bli problem med kylan på vintern. Radarn genererar inte så mycket värme och förut har det funkat ok eftersom den suttit fritt, men nu kommer emblemet kylas ned + en luftspalt innan radarn. Passat har det, Tiguan har det, men blir det bra om det blir riktigt kallt?
    Jag vet inte vad du menar med "riktigt kallt" men efter 1,5 vinter med Passat generation 8 har jag aldrig en endaste gång haft störning på radarn

  5. #125

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Adaptiva tycker jag är riktigt grym om man slö-åker landsväg, men på motorväg har jag aldrig helt trivts med den, bromsar alldeles för tidigt och skapar ryckig körning (tycker jag iaf)...
    Om du ställer avståndet på det minsta, fungerar det inte bättre då? Vid det minsta avståndet kan jag nästan ligga precis bakom framförvarande bil utan att det bromsar.

    - - - Uppdaterad - - -

    Fortfarande ingen uppdaterad Golf 7 i VW Sveriges konfigurator...

  6. #126

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Du kan välja om den ska vara adaptiv eller "vanlig" på modeknappen.
    Nu sålde jag förvisso min Golf 7 för några månader sedan, men visst är det väl bara max-hastighet du ställer in när du ändrar mode? Den fungerar väl inte som en klassisk farthållare och håller en bestämd hastighet åt dig? Annars har jag missuppfattat helt hur det andra läget fungerade. Jag fick iaf inte min att hålla hastigheten utan var tvungen att gasa själv men att det bara gick upp till bestämd hastighet.

  7. #127

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Om du ställer avståndet på det minsta, fungerar det inte bättre då? Vid det minsta avståndet kan jag nästan ligga precis bakom framförvarande bil utan att det bromsar.
    Sålde min för ett tag sedan så har bara vanlig farthållare nu i Sciroccon. Men körde min brors Golf 7 senast i helgen och ställde den på kortaste avståndet vilket jag fortfarande tycker är alldeles för tidigt. Men samtidigt måste det nog vara så, bilen kan ju inte veta vad jag fått för mig att göra. Jag kanske har somnat bakom ratten så det hade varit dumt att vänta in i det sista Jag säger inte att det inte fungerar. Det är en vanesak, men på motorväg tycker jag vanlig farthållare är skönare.

  8. #128
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Gäller dock inte GTE som har sin laddkontakt där.

    - - - Uppdaterad - - -



    Jag vet inte vad du menar med "riktigt kallt" men efter 1,5 vinter med Passat generation 8 har jag aldrig en endaste gång haft störning på radarn
    Det är ju jättebra om det fungerar.

  9. #129
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Nu sålde jag förvisso min Golf 7 för några månader sedan, men visst är det väl bara max-hastighet du ställer in när du ändrar mode? Den fungerar väl inte som en klassisk farthållare och håller en bestämd hastighet åt dig? Annars har jag missuppfattat helt hur det andra läget fungerade. Jag fick iaf inte min att hålla hastigheten utan var tvungen att gasa själv men att det bara gick upp till bestämd hastighet.
    Hm, måste testa, men nog har jag för mig att mode väljer acc eller vanlig cc...

  10. #130

    Reg.datum
    sep 2016
    Namn
    Magnus Viklund
    Medlemsnr
    5417
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2

    Ny golf R

    Hej
    Nu kan man bygga sin nya R på http://app.volkswagen.de/ihdcc/de/co...tor.html#30315

  11. #131

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Mange_VW Visa inlägg
    Men HELVETE, vad dyr den blir?!?!?!. Hade ju hoppats att Aktive Display ingick ialla fall??..



    Denna inte alls fullutrustad , är ju Audi priser..

    Namn:  crazy.jpg
Visningar: 551
Storlek:  21.1 KB

    0-100 på 4,6!!. Istället för den gamla slöa på 4,9! . Kan det vara den nya 7 stegade lådan som är bättre utväxlad?
    Senast redigerad av mangewide den 2016-12-21 klockan 12:21.

  12. #132

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det där känns väl ungefär som priser i Sverige innan den osannolika kampanjen... Sen är det tyska priser och specifikationer. Vad som kommer att ingå i Sverige och vad det kommer att kosta kvarstår att se. Generellt har vi väldigt bra priser i Sverige.

  13. #133
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Tyvärr får väl den extremt höga eurokursen påverkan på priset i Sverige.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  14. #134

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Hm, måste testa, men nog har jag för mig att mode väljer acc eller vanlig cc...
    Mode växlar mellan aktiv- och passiv (traditionell fartbegränsare) farthållare.

  15. #135

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Namn:  nya...jpg
Visningar: 380
Storlek:  22.3 KB

    Den var ju fasligt ful .

  16. #136

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Men HELVETE, vad dyr den blir?!?!?!. Hade ju hoppats att Aktive Display ingick ialla fall??..
    En gissning är att GTI och R får active info display som standard i Sverige.
    Tiguan har det med GT och GTS.

  17. #137

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Mode växlar mellan aktiv- och passiv (traditionell fartbegränsare) farthållare.
    Ja med traditionell fartbegränsare så menar du att man själv måste trampa ner gaspedalen för att den ska komma upp i den hastighet du ställt in va? Dvs. den växlar inte till vanlig farthållare? Det är iaf så min Golf 7 årsmodell -14 fungerade. Det jag hade velat ha är att man kan växla över till traditionell farthållare inte fartbegränsare.

  18. #138

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Med passiv farthållare, det som anges som "LIM" i MFA menar jag en farthållare som håller inställd hastighet och kommer du ifatt en annan bil utan att bromsa eller byta fil så kommer du till sist att köra in i framförvarande bil. I LIM-läget bromsar inte bilen in för att anpassa hastigheten till framförvarande bil och den ökar inte hastigheten om du först bromsat och/eller bytt fil för att passera framförvarande bil som framförs i lägre hastighet. En helt vanlig traditionell farthållare alltså.

  19. #139

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det verkar inte bli några svenska priser det här året, eller?

  20. #140

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Med passiv farthållare, det som anges som "LIM" i MFA menar jag en farthållare som håller inställd hastighet och kommer du ifatt en annan bil utan att bromsa eller byta fil så kommer du till sist att köra in i framförvarande bil. I LIM-läget bromsar inte bilen in för att anpassa hastigheten till framförvarande bil och den ökar inte hastigheten om du först bromsat och/eller bytt fil för att passera framförvarande bil som framförs i lägre hastighet. En helt vanlig traditionell farthållare alltså.
    Okej. Då måste det vara kopplat beroende på årsmodell. Den -14 jag hade gick det inte få vanlig farthållare på och på brorsans nuvarande -13 så går det inte heller få traditionell farthållare när man byter på Mode knappen. Eller så gör vi något helt fel... Jaja, skitsamma. Mindre viktig grej egentligen.

Liknande ämnen

  1. Golf 7 facelift 2016
    Av Amazonas i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-12-26, 09:45
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 09:28
  3. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 11:23
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 19:24
  5. Ska det här hålet vara här? (Golf MK2)
    Av Strickz i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin