Sidan 18 av 35 FörstaFörsta ... 81516171819202128 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 687
  1. #341

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jäkla miljösurr grabbar, kul med lite åsiktsmaskiner ����

    Jasså redan fått leverans bekräftelse?? ��

    Måste vänta 2v på beställning, råkade hamna i Thailand nu..����

    Har kört nya R med 19" utan Dcc, tycker det fungerade utmärkt.

    Men kan ju alltid ändra mig ��, är det inte så att hårdaste läget är oanvändbar och normalt är precis som en bil utan?.

    Hur använder ni dcc?, kör man enbart på det mjuka läget? ��
    Med 19'' och DCC i comfort blir R:en nästan lite bekväm som en V70 med ballongdäck men behåller ändå otroligt fin chassikontroll. Raceläget motsvarar ungefär en Golf GTI Mk6 i hårdhet alltså fullt användbart. Just möjligheten till komfort i kombination med bra prestanda är R:ens styrka. Alltför få sportiga bilar tidigare vågade kombinera bekvämlighet med prestanda.

  2. #342

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Med 19'' och DCC i comfort blir R:en nästan lite bekväm som en V70 med ballongdäck men behåller ändå otroligt fin chassikontroll. Raceläget motsvarar ungefär en Golf GTI Mk6 i hårdhet alltså fullt användbart. Just möjligheten till komfort i kombination med bra prestanda är R:ens styrka. Alltför få sportiga bilar tidigare vågade kombinera bekvämlighet med prestanda.
    Jasså den blir så mjuk ��. Enligt min säljare så är R och GTI lika hårda, så köra på sport skulle vara hårdare än dessa utan Dcc. Stämmer icke? ��

    Vilka röstar för dcc då?, eller emot kanske är intressantast ��

  3. #343

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    DCC - Har det på Golf R:n. Vi kör nog i Normal läge 95% av tiden. Åker jag t.ex. till Göteborg då blir det Comfort läge i staden. Bandag då blir det Race.

    Jag är nöjd med funktionen.

    /Petet
    Oki, men normal läget är som en bil utan Dcc?. Tycker bilen kändes jäkligt trevlig utan Dcc.
    Men som sagt man kanske ändå skulle ta det när pengarna flyger ändå 😂

  4. #344
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Oki, men normal läget är som en bil utan Dcc?. Tycker bilen kändes jäkligt trevlig utan Dcc.
    Men som sagt man kanske ändå skulle ta det när pengarna flyger ändå ��
    Jag har faktiskt bara kört en GTI 7. Den hade 18" hjul men tror hårdheten motsvarade DCC Normal. DCC är inget "måste" i min värld.

    I mitt fall valde jag 19" Pretoria vilket innebär lägre däckprofil, så jag ville säkra upp med möjlighet till Comfort läge om det skulle bli för hoppigt. Helt ok.

    Ska man ha bilen i många år så kan det nog bli en presumtiv problemkälla. Det finns elektronik i varje dämpare med tillhörande kabelknippe. Tätningarna verkar dock bra !

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #345

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag har faktiskt bara kört en GTI 7. Den hade 18" hjul men tror hårdheten motsvarade DCC Normal. DCC är inget "måste" i min värld.

    I mitt fall valde jag 19" Pretoria vilket innebär lägre däckprofil, så jag ville säkra upp med möjlighet till Comfort läge om det skulle bli för hoppigt. Helt ok.

    Ska man ha bilen i många år så kan det nog bli en presumtiv problemkälla. Det finns elektronik i varje dämpare med tillhörande kabelknippe. Tätningarna verkar dock bra !

    /Peter
    Ja, GTI MK7 är mindre studsig/stötig utan DCC än en GTI ED35 MK6 är utan DCC. Kanske är det faktiskt så att ED35:an som jag har är något sänkt och med hårdare chassisättning än en original GTI MK6. Det ska jag låta vara osagt.
    Senast redigerad av samuel2 den 2017-02-11 klockan 14:22.

  6. #346

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Jasså den blir så mjuk ��. Enligt min säljare så är R och GTI lika hårda, så köra på sport skulle vara hårdare än dessa utan Dcc. Stämmer icke? ��

    Vilka röstar för dcc då?, eller emot kanske är intressantast ��

    Nja, den blir nästan lika bekväm men inte alls lika mjuk/gungig. Studsigheten/stötigheten försvinner i princip helt med DCC i comfort men utan att det blir "gungigt". Golf Mk7 har ju generellt mycket lyckad komfort och med DCC så blir den inte sämre av att man valt en prestandamodell.

    Med DSG:n i normal, styrningen i komfort, DCC i komfort och soundaktorn i Eco och DynAudion rätt inställd blir det nästan lyxbilskänsla

    Efter att ha kört det mesta när det gäller Audi, Mercedes och BMW skulle jag vilja säga att en Golf R (i alla fall med det tidigare kampanjpriset) är det mest prisvärda som finns/fanns på marknaden. Att den för 99,99% av befolkningen ser ut som en vanlig pensionärsbil med alldeles för stora fälgar är också jävligt nice.

    https://www.youtube.com/watch?v=TtOZNp6GOxI&t=577s
    Senast redigerad av samuel2 den 2017-02-11 klockan 14:33.

  7. #347
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    ........... Att den för 99,99% av befolkningen ser ut som en vanlig pensionärsbil med alldeles för stora fälgar är också jävligt nice........
    Diskret !

  8. #348

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Autogefühl, Volkswagen Golf Facelift GTI 230 hp & Highline 1.5 TSI 150 hp


  9. #349

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Autogefühl, Volkswagen Golf Facelift GTI 230 hp & Highline 1.5 TSI 150 hp

    Grymt!, han gör ju lätt de bästa recensioner när man vill nördar ur!��
    Jaha så man ska fråga om man kan välja cs ratten istället ����

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Autogefühl, Volkswagen Golf Facelift GTI 230 hp & Highline 1.5 TSI 150 hp

    Grymt!, han gör ju lätt de bästa recensioner när man vill nördar ur!😀
    Jaha så man ska fråga om man kan välja cs ratten istället 👍😀

  10. #350

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Hjälp mig här, brukade inte Golf alltid vara lackerad i samma färg som resten av bilen, även under motorhuven och i övriga motorutrymmet? Vid 47:30 in i Autogefühls fina review, ser det ut som att undersidan av motorhuven och motorutrymmet endast är grundlackat vitt? Eller ser jag fel?

    https://youtu.be/96dTrU4YfHM?t=47m26s

  11. #351
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Ja, det ser ju nästan så ut. Men det kanske skulle kunna vara en synvilla också.

  12. #352
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Hjälp mig här, brukade inte Golf alltid vara lackerad i samma färg som resten av bilen, även under motorhuven och i övriga motorutrymmet? Vid 47:30 in i Autogefühls fina review, ser det ut som att undersidan av motorhuven och motorutrymmet endast är grundlackat vitt? Eller ser jag fel?

    https://youtu.be/96dTrU4YfHM?t=47m26s
    Helt rätt- Så ser min Golf R ut under huven. Dock mörkgrå grund så det är inte så avvikande. Cost cutting!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #353
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    721
    Tyvärr samma ifrån flera biltillverkare, ingen klarlack i motorrum etc.
    Öppna huven på en BMW M4... ingen vacker syn gällande lack.
    Mattias Henriksson
    Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98 Volvo V90 T6 Recharge -24

  14. #354

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Oki, men normal läget är som en bil utan Dcc?. Tycker bilen kändes jäkligt trevlig utan Dcc.
    Men som sagt man kanske ändå skulle ta det när pengarna flyger ändå 
    Fördelen med DCC är att slippa kompromissa. Oftast kör man bekvämt i COMFORT, resten i SPORT. Har aldrig haft DCC i NORMAL vilket bör motsvara dämpare utan DCC. Det är också väldigt stor skillnad mellan COMFORT och SPORT, upplever det mer än hos andra OEM:er.

    Körde en Scirocco R med DSG, utan DCC och det kändes som en annan bil, i positiv mening, än min manuella med DCC. Skulle bara välja DCC till kraftigt reducerat pris, precis som jag gjorde vid beställning.

    En annan skillnad jag upplevde var att med DSG i normalläge så lät bilen mycket mindre för att öppna upp i sportläge. Min manuella låter mycket, och bra, hela tiden. Finns såklart möjlighet att justera med DSG medan min låda bara har ett läge.

    Andra reflektioner:

    - Extremt nöjd med KEYLESS.
    - Den manuella lådan är rå och motorn stark så man behöver inte växla så ofta.
    - Svart pianolack är snyggt utan damm, så damma ofta.
    - Glastak, inget måste i nästa bil.
    - Måste ha HUD! Jobbigt, när man är lång, att kolla ned genom ratten bara för att kolla hastigheten. Tar tid och fokus från körning.
    - Guldlacken skulle jag ta igen, gör bilen elegant och passar bra med alla svarta detaljer.
    - 19'' Cadiz på vinterdäck passar bilen lika bra som sommardäckens svarta 19'' Lugano tycker jag.
    - Inte så imponerad av Dynaudio-systemet. Då undrar man hur det låter utan?

    Namn:  IMG_20161222_080322.jpg
Visningar: 610
Storlek:  1.06 MBNamn:  IMG_20170206_184054.jpg
Visningar: 514
Storlek:  935.0 KBNamn:  IMG_20161014_161124.jpg
Visningar: 625
Storlek:  1.12 MB

  15. #355

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Snubbelpost?

  16. #356

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Snubbelpost?
    haha sorry

    Började att svara på DCC-option, sen skenade det lite.
    All input kan ju vara av intresse vid köp av ny bil.


    /Johan

  17. #357

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av mephisto Visa inlägg
    haha sorry

    Började att svara på DCC-option, sen skenade det lite.
    All input kan ju vara av intresse vid köp av ny bil.


    /Johan
    Haha japp, kul med lite läsning när man svettas bort här i Thailand ��

    Men bilen blir inte guning?, jag har kompis som har en nya Porslin 991. Den måste man köra på sportläge motorväg, annars blir man typ sjösjuk. Inte alls trevlig i comfort läget. Så vill jag absolut inte ha det ��

    Men som sagt att skutta runt på dåliga gator i stan är det ju klockrent ��

    Är det inte konstigt att det kommit ut mer info om GTIn som kommer säljas här hemma?. Kan de avvakta till om några veckor när Ren kommer för provkörning för pressen?

    PS, jäklar va mkt stavfel, sorry. Orkar inte redigera. Solkräm på telefonen och dåligt internet ��

  18. #358

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Om det blir gungigt eller ej bör man nog själv bilda sig en uppfattning om, från bilmodell till bilmodell, som så mycket annat är sådant där subjektivt... Man har olika preferenser etc. Generellt gungar det naturligtvis mer i Comfort än något annat läge, Normal är mest som en bil utan DCC. Jag kan närmast jämföra mellan Superb och Passat, där Superb gungar betydligt mer än Passat i Comfort, jänkegung, Passat har ett initialt gung, men det finns ändå en spänst till sist. Svårt att förklara, rekommenderar provkörning

  19. #359

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Nu har jag bara kört Golf 6 GTI med DCC, men för min del är det inte värt det.
    Tycker inte det gjorde någon större skillnad (kanske är bättre för störe bilar som Passat och Superb?) och jag ser det bara som en felkälla till framtida problem.


    Clarkson skrev en artikel om GTI'n 2014.

    https://www.driving.co.uk/car-review...golf-gti-2013/
    "And second, you can choose between Comfort, Normal and Sport settings for the front differential, the suspension, the gearbox and the steering, so I did a test. I took the car to Top Gear’s test track, put it in Normal and asked the Stig to do a lap. He did it in 1 minute 29.6 seconds. I then put it in Sport. This time he did a lap in 1 minute 29.6 seconds. So then I put it in Comfort, which softens everything up. He did it in 1 minute 29.5 seconds.

    Adjustable suspension and gearboxes are fitted to many cars these days and I’ve long harboured a suspicion they make no difference to how fast a car goes. And here’s proof. Sport makes the ride uncomfortable but provides no benefit at all. In its Normal setting the GTI is tremendous."

  20. #360

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    När gäller Golf 6 och Passat 6/7 samt Scirocco pre-facelift (inte kört facelift) håller jag med. Alltså PQ35/46. Ingen större skillnad och inte värt det, enligt min mening. Men på de MQB-bilar med DCC som jag kört så har det verkligen varit stor skillnad och klart värt det tycker jag, särskilt om man eftersträvar en högre komfortnivå.

Liknande ämnen

  1. Golf 7 facelift 2016
    Av Amazonas i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-12-26, 09:45
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 09:28
  3. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-06-26, 11:23
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 19:24
  5. Ska det här hålet vara här? (Golf MK2)
    Av Strickz i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin