Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171

    fungerar vcds på windows 10?!

    Jag får inte till installationen av drivrutinen till AI-USB+CAN
    detta meddelandet ploppar upp:



    jag har testat att installera på två olika datorer med win-10 men får samma resultat.

    Jag har en antik dator med win 7 som batteritiden är obefintlig på men där funkar det.

    Tacksam för hjälp.
    Vill helst inte inte köpa en till bärbar enbart för vcds...

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Jag har en win 10 installation där jag kör VCDS.

    Har både version 14.10.2 (svensk som installerats innan jag uppgraderade fr win 8.1) och 15.7.3 (Ross Tech:s) installerade på denna maskin. De fungerar. Prova att köra in 15.7.3 från Ross Tech.

    http://www.ross-tech.com/vcds/download/current.php

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    Nu har jag fixat till så att det funkar.

    Drivrutinen som följer med 14.10.2 är windows 10 inte nöjd med (inte på mina två win 10 datorer iaf) jag forcerade en installation av den drivrutinen men funkade inte.

    Usb sladdarna som säljs av Ross tech är inte lika dana som de som säljs från svenska vcds så de drivrutinerna gjorde ingen nytta.
    Den "svenska vcds kabeln" verkar vara tillverkade av en tysk firma. ( om jag inte missförstod sidan rätt så ska hårdvaran i sladden funka till rätt många bilmärken). På den tyska sidan fanns 15.7.. av VCDS och i den installationen följde det med drivrutiner som funkade direkt i windows 10!!

    Nu är jag nöjd efter lite fipplande.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av magoo Visa inlägg
    Nu har jag fixat till så att det funkar.

    Drivrutinen som följer med 14.10.2 är windows 10 inte nöjd med (inte på mina två win 10 datorer iaf) jag forcerade en installation av den drivrutinen men funkade inte.

    Usb sladdarna som säljs av Ross tech är inte lika dana som de som säljs från svenska vcds så de drivrutinerna gjorde ingen nytta.
    Den "svenska vcds kabeln" verkar vara tillverkade av en tysk firma. ( om jag inte missförstod sidan rätt så ska hårdvaran i sladden funka till rätt många bilmärken). På den tyska sidan fanns 15.7.. av VCDS och i den installationen följde det med drivrutiner som funkade direkt i windows 10!!

    Nu är jag nöjd efter lite fipplande.
    Vänta lite nu .. säljer alltså svenska VCDS ett annat interface än orginalet från Ross Tech och kallar det orginal? Eller missuppfattade jag något där?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    Jag har ingen aning om hur det funkar med svenska vcds och ross tech men om man läser på den svenska sidan står det följande om adaptern (som jag beställde):
    Adaptern har samma funktioner som Ross-Techs adapter "HEX-USB+CAN", men AI-USB+CAN-adaptern har ett stabilare hölje, ett mer robust metallclip samt en bättre hållbarhet genom stabilare konstruktion.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av magoo Visa inlägg
    Jag har ingen aning om hur det funkar med svenska vcds och ross tech men om man läser på den svenska sidan står det följande om adaptern (som jag beställde):
    Adaptern har samma funktioner som Ross-Techs adapter "HEX-USB+CAN", men AI-USB+CAN-adaptern har ett stabilare hölje, ett mer robust metallclip samt en bättre hållbarhet genom stabilare konstruktion.
    Aha då har dom börjat med nån annan leverantör då. Aja, mjukvaran är väl det som är det viktigaste.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Liknande ämnen

  1. Fungerar universal katalysator på Golf 4 1.6 ?
    Av Joachim76 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-11-30, 16:02
  2. Stockholms Snyggaste VW 2015 10/10
    Av Raz i forum Träffar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-09-22, 18:57
  3. VCDS på WIN 8.1 dator
    Av Peter-C i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-12-10, 22:39
  4. kupebelysning fungerar ej på förarsidan
    Av huSSe i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-11-08, 18:15
  5. Windows 7
    Av Fredrix i forum Off Topic
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 19:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin