Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26
  1. #21

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Alexander L
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    29
    Slängde ihop ett avgassystem med 2" rör. Blir bra flöde och låter inte för mycket, ska på en slutdämpare sen.







    Monterade de nya bromsbackarna, använde ett speciellt fjäderverktyg om underlätt enormt!



    Lite bilder från när jag lödde in immo-emuatorchippet i immobiliserboxen. Började med att pocka isär och löda bort originalkortet.






    Sen preppa jag nya kortet som ska lödas in mot boxen. Lödde dit pinns så det ska bli lättare att löda på kablarna.



    Drog på krympslang så man slipper kortslutning när allt är på plats!




    Sen var det bara at smälla ihop den



    Monterade även ett tankrör från en VR6a då den jag hade va till en Variant (diesel syncro fanns bara som Variant). Problemet är ju att man kan ju inte tanka diesel i en bensinare.... Men som tur va så gick det att dra ut restriktiorn i röret!



    Blev lite bättre passform!



    Lyckades få tag på 256mm skivor med spindel och ok! Oken, skivorna, beläggen och lagerna va sprillans nya! Allt är från en transporter.


  2. #22

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    Tommy Forslund
    Ort
    Näsåker
    Inlägg
    183
    Jag ser inga bilder via tapatalk, någon annan med samma problem?

  3. #23
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Foppson Visa inlägg
    Jag ser inga bilder via tapatalk, någon annan med samma problem?
    Ja det krånglar i forum runner också tyvärr.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  4. #24

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Alexander L
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    29
    Det gamla systemet vart inget vidare, va för trång mellan drivaxeln och golvet på bilen. Så tog originalsystemet från en TDI Syncro och byggde om för att passa på min bil.



    Kapade av bakre ljuddämparen och tröck upp det på plats där den ska sitta



    Svetsa dit nya fästen, inte det lättaste när man lackat med alla speciallacker som jag gjort 8-[



    Monterade det bakre fäste i balken och hängde upp det



    Satte det som det skulle sitta och svetsa ihop med kattarna, se va det klart!



    Passade på att montera skärmbreddarna med. Så ser man inte rosten 8) Blir att byta tröskel o skärmar i sommar!


  5. #25

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Alexander L
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    29
    Köpte ännu en reservdelsbil, fick erbjudande om att köpa en Golf 3 för 300kr då jag behövde framvagnsbalken. När vi kom fram så såg vi att det var en GT som startade utan problem. Flyttade över lyktorna, centrallås, ratt och lite annat gött!








    Plockade ur allt kablage samt allt som har med centrallås att göra. Ett mycket simpelt och separat system som inte på något sett är integrerat med övriga systemen i bilen (manuell fönsterhiss). Sitter bara en kabel som är kopplat till + i bilen.


    Då den gröna bilen är en 4dr så började jag med att rensa ut alla kablar jag inte ska använda. Nu återstår bara kontakterna till framdörrarna samt till vakumpumpen.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Baklyktorna är ju lite roligare på en GT också

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-01-09, 14:34
  2. Startmotorn död ? Golf mk3 Tdi
    Av VWGolIV i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 11:58
  3. Golf 2 td- mk3 tdi?
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 19:46
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 23:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin