Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2015
    Namn
    Evelina R
    Ort
    Närpes
    Inlägg
    6

    Förbrukningsfunderare

    Finns det något sätt att se på golf IV TDI 1.6 från -98 hur mycket den dricker ? Eller är den som de flesta säger en "budget"-bil .. Har funderat länge hur mycket den faktist dricker med tanke på jag kör ca 160 km vardagar + en par kilometrar till beroende på vad man hittar på till kvällssidan

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Kan du inte kolla tankningarna? Då får du ju en väldigt bra uppfattning om vad just din typ av körning drar och kostar. Uslaget på ett medelvärde såklart, men det är väl det som är viktigast.

    Edit: Var ligger Närpes? Hitta.se kan inte hitta det så jag blir lite konfunderad...

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Edit: Var ligger Närpes? Hitta.se kan inte hitta det så jag blir lite konfunderad...
    Finland

    https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4rpes

  4. #4
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Aha. Sista enspråkigt svenska finska kommun utanför Åland, enligt Wikipedia. Min frus mamma är född och uppväxt i Tammerfors och det är ju inte så jättelångt därifrån. Ursäkta off-topic.

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Ursäkta off-topic.
    Ja du behöver inte be mig om ursäkt i alla fall! Bara skönt med trådsvar där inte orden "kollat felkoderna?" finns!

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2015
    Namn
    Evelina R
    Ort
    Närpes
    Inlägg
    6
    Jo, brukar absolut försöka göra det tänkte bara ja skulle också velat ha nån häftig mätare som visar hu mycket den dricker :P Aha Tammerfors, faktist bara ca 3-4 biltimmarsfärd från Närpes

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin