Sidan 8 av 24 FörstaFörsta ... 56789101118 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 469
  1. #141

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Betyder detta att min 2009 A6 2.0T bensinare med hyfsat låga mil kanske kommer bli mer attraktiv?
    Ja synnerhet om det sitter en Fsi/Tfsi -spis under pannrumsluckan

    jag har anat det hela tiden diesel är till för lastbilar, traktorer, bussar, lokomotiv, rälsbussar, reservelverk, fartyg, packvältar

    en riktig personbil går på Bensin

  2. #142

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag kan inte påstå att någon har ”rätt” eller ”fel” i sina påpekanden, mina egna inlägg inkluderat . Har man fått ett problem åtgärdat till 100% på VAG:s bekostnad då är det i min värld helt ok, dvs obefogat att klaga.
    Visst kan man se det så. Men det går ju en jävla massa tid åt att hålla på och flänga fram och tillbaka till verkstan hela tiden. Min R var det en hel del problem med, fick allt åtgärdat men det gick ju åt enormt med med tid på att boka, hämta, åtgärda grejer som inte blivit bra vid första tillfället, lämna igen, hämta igen, etc, etc.

  3. #143
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Visst kan man se det så. Men det går ju en jävla massa tid åt att hålla på och flänga fram och tillbaka till verkstan hela tiden. Min R var det en hel del problem med, fick allt åtgärdat men det gick ju åt enormt med med tid på att boka, hämta, åtgärda grejer som inte blivit bra vid första tillfället, lämna igen, hämta igen, etc, etc.
    Jovisst när det blir på det viset blir det lite "tradigt". Det verkar som verkstaden ifråga inte var överdrivet kompetenta?.... Så ska det inte vara.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #144

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    200 000 bilar bara i Sverige som släpper ut 40 ggr mer N0x än vad de ska... Hade de följt regelvärket skulle det motsvara 8 miljoner oljebrännare på våra vägar. Det är ju fan rätt illa... N0x är ju bevisat att de orsakar en hel del lidande för många människor.

    Felet från början är ju dock att man höjt dieseln till skyarna och våra politker gått på bilindustrins lobby om hur jävla bra de är... Är fan de som borde hängas till att börja med.

    Sjukt bitter alltså... hade ju räknat med åka R. Får nog fan byta jobb

  5. #145

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Stackars dig, nu får du åka Toyota Auris CVT-Hybrid istället
    Haha aldrig i helvete, då kan jag fan lika gärna åka kommunalt

  6. #146
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    200 000 bilar bara i Sverige som släpper ut 40 ggr mer N0x än vad de ska... Hade de följt regelvärket skulle det motsvara 8 miljoner oljebrännare på våra vägar. Det är ju fan rätt illa... N0x är ju bevisat att de orsakar en hel del lidande för många människor.

    Felet från början är ju dock att man höjt dieseln till skyarna och våra politker gått på bilindustrins lobby om hur jävla bra de är... Är fan de som borde hängas till att börja med.

    Sjukt bitter alltså... hade ju räknat med åka R. Får nog fan byta jobb
    Jag funderar på en SportCombi R nu faktiskt. Vet inte om jag vågar mig på en diesel. Bara 50,000kr till, typ.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  7. #147

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Jag hade tänkt köpa en superb tdi runt -14....men avvaktar nog ett tag

  8. #148

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Namn:  FB_IMG_1443976634668.jpg
Visningar: 871
Storlek:  83.4 KB

    nån som sett denna bild/undersökning?
    den insinuerar att VW har dom enda motorerna som kommer att klara dom nya och strängare testerna.

    jag personligen tror ju att vw använt sig av mjukvaran för att precis som alla andra tillverkare passera ett väldigt missvisande test i lab-miljö.
    i den verkliga världen så är dom inte sämre än nån annan, kanske snarare tvärtom.

    att hela historien blivit så galet upphypad är ju för att vw använt termen "clean diesel" när dom marknadsfört i USA, samt att media förstorat upp detta ENORMT.. och vet man lite hur USA fungerat tidigare och så än idag, och tittar närmare på hur europeeiska bilar börjat bryta mark och tränga undan deras egen biltillverkning från marknaden.. så förstår man snabbt vad detta handlar om.

    vågar påstå att det inte finns EN amerikansk tillverkad diesel som är i närheten av dom låga utsläppsnivåerna som en modern vw har idag.

    så ja, total mediahype för att få bort den största koncernen från marknaden..?
    samt att denna kampanj nog inte alls är menad att stanna vid ETT märke, utan många fler europeeiska, vilket kommer att uppdagas inom kort.

    skulle inte ens NÄSTAN oroa mig för att köpa en vw-tdi idag, om det inte var för att denna mediahype påverkar både priser och andrahandsvärde.

  9. #149

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Håller med Sn00k och en sak som gör att inte andra tillverkare hamnat lika hårt i fokus som VW är ju att de antingen inte finns alls på den nordamerikanska marknaden alternativt att de inte säljer dieselbilar där. De franska tillverkarna finns ju inte alls i Nordamerika.

  10. #150
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Jag funderar på en SportCombi R nu faktiskt. Vet inte om jag vågar mig på en diesel. Bara 50,000kr till, typ.
    En lysande ide! Lite mer massa än hatchbacken men säkert väldigt nära. Bra familjebil .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #151
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Hmmmm. http://teknikensvarld.se/volkswagen-...-fuska-196504/


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  12. #152

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Hmmmm. http://teknikensvarld.se/volkswagen-...-fuska-196504/


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kan ju bara hoppas att kommande testcykler och testförfarande omvärderas och förbättras. Så att differensen mellan test och gatukörning minskar.

    Sent from my giant iPhone killer

  13. #153
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Vi får hoppas att det tar slut snart allt det här. Så jag kan beställa en bil. Annars så får det bli en V70 med "nya" D4 på 2 liter (200hk med Polestar) och den åttastegade automaten. Annars så vet jag inte vad jag ska köpa.

    Namn:  Screen Shot 2015-10-08 at 16.46.23.jpg
Visningar: 619
Storlek:  20.6 KB


    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/po...-s-huvudkontor
    Senast redigerad av jimZon den 2015-10-08 klockan 19:17.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  14. #154

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391

  15. #155

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Vi får hoppas att det tar slut snart allt det här. Så jag kan beställa en bil. Annars så får det bli en V70 med "nya" D4 på 2 liter (200hk med Polestar) och den åttastegade automaten. Annars så vet jag inte vad jag ska köpa.

    Namn:  Screen Shot 2015-10-08 at 16.46.23.jpg
Visningar: 619
Storlek:  20.6 KB


    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/po...-s-huvudkontor



    Fattar ärligt inte den negativa hybrisen som råder Alltså va fan VW gör väl fler motorer än diesel? (iallafall sist ja kolla). Men de är som sverige i övrigt, går de att gnälla så nog ska de gnällas. Köp en VW bensin å var nöjd.

  16. #156

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Vi får hoppas att det tar slut snart allt det här. Så jag kan beställa en bil. Annars så får det bli en V70 med "nya" D4 på 2 liter (200hk med Polestar) och den åttastegade automaten. Annars så vet jag inte vad jag ska köpa.

    Namn:  Screen Shot 2015-10-08 at 16.46.23.jpg
Visningar: 619
Storlek:  20.6 KB

    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/po...-s-huvudkontor
    Hjälp mig förstå varför du vill välja en V70 framför Passat - som ju är mer modern, trevligare och mer prisvärd? Nya Passat känns som en GT-vagn att köra jämfört med V70. Jag har så svårt att förstå varför man är intresserad av V70 :-) Jag är förvisso VW-skadad, men det finns mycket annat jag skulle välja innan V70. Som BMW 3-serie.

  17. #157
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Fattar ärligt inte den negativa hybrisen som råder Alltså va fan VW gör väl fler motorer än diesel? (iallafall sist ja kolla). Men de är som sverige i övrigt, går de att gnälla så nog ska de gnällas. Köp en VW bensin å var nöjd.
    Vadå negativa? Du ser ingen risk för VW innovation när de stoppar alla investeringar som inte är direkt nödvändiga. De har lagt undan i princip all vinst de gjort för att kunna betala böter och stämningar och det kommer ändå inte räcka.

    Jag vill ju köpa en ny bil från VW. Men jag vill att detta ska vara löst innan.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  18. #158
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Hjälp mig förstå varför du vill välja en V70 framför Passat - som ju är mer modern, trevligare och mer prisvärd? Nya Passat känns som en GT-vagn att köra jämfört med V70. Jag har så svårt att förstå varför man är intresserad av V70 :-) Jag är förvisso VW-skadad, men det finns mycket annat jag skulle välja innan V70. Som BMW 3-serie.
    Jag fick en fullsmetad V70 med allt, nav, skinn och allt som gick att lägga till för under 400k. VEA-motorn gick fint och växelådan kändes gedigen. Men Volvo är ju Volvo och jag börjar bli till åren så det kanske är dags?
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  19. #159

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890

  20. #160

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg

    För mej får de gärna skrota allt förutom GTI. Å de lär ju aldrig ske.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 00:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 22:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 22:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 23:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin